ar
door artenan Dec 15, 2009 om 14:52
Huishouden & energie

Waarom begint een nieuwe gasmeter niet op nul?

Bij ons is een nieuwe gasmeter geplaatst. Gek genoeg stond deze niet op nul. Is dit normaal? Zo ja, wie betaald het verschil? Leverancier Liander weigert hierop antwoord te geven. Wie heeft hier ervaring mee?

2818 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2009 om 15:02
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo,

Het is van geen enkel belang of de "nieuwe" meter op nul begint. Wat wel van belang is welke stand de beheerder genoteerd heeft als beginstand. Dus wat staat er op papier en klopt dat met de werkelijke beginstand. Maak eventueel een foto en bewaar die goed. Dat moet u dus even uitzoeken en/of navragen. De beginstand is heel vaak niet nul omdat de meter getest en geijkt is en er dus al gas doorheen gestroomd is. Soms krijgt een verbruiker een reeds gebruikte meter, die dan opnieuw getest en geijkt is, geplaatst.

Vr.gr. poltol

ve
door verwijderd - Dec 15, 2009 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het waarom moet ik u schuldig blijven. Ik vermoed een nieuwe meter wordt hier en der getest, en het kan absoluut niet terug gedraaid worden i.v.m. oplichting!
Heeft u de eindstand genoteerd van de oude meter?, dan is het geen probleem!
U kunt uw energie bedrijf bellen en de stand doorgeven van de eindstand van de ouwe meter en meteen de stand van de nieuwe zoals die begin!

Zo is het bij ons gelopen en zonder probleem! Het was duidelijk gemeld op de rekening! Ik had dezelfde vraag gesteld...

m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Dec 15, 2009 om 15:15
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Poltol,
Goeie tip (die foto maken), maar daar is het nu wat laat voor. De nieuwe meter is niet getest of geijkt waar ik bij was. Wel zijn het fornuis en geiser getest maar niet met de hoeveelheid gas die de meter aangaf. Eind augustus jl. is de meter geplaatst en vanaf dat moment probeer ik al antwoord te krijgen van Liander. Wel weet ik inmiddels dat het fout in hun systeem staat (meterstand nul en geplaatst op een latere datum dan in werkelijkheid.) Wanneer Liander dat bij alle nieuwe meters doet, is dat toch leuk verdienen.
En dan nog niet eens het fatsoen hebben om vragen te beantwoorden.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2009 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo artenan,

De meter kan ook niet bij je thuis geijkt worden. Je kunt een meter alleen maar ijken als je precies weet hoeveel gas er door gaat en vervolgens meet hoeveel gas de meter heeft geregistreerd. Er is dus minstens nóg een 'geijkte' meter nodig om te kunnen bepalen of jouw meter wel nauwkeurig genoeg is.
Dat ijken gebeurt dus elders en daarom staat de meter dus niet op nul wanneer deze bij jou gemonteerd wordt.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Dec 15, 2009 om 16:02
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wat is de stand van de meter toen u hem kreeg. Kan het zijn dat hij dus getest is.
Toen bij mij een nieuwe meter werd geplaatst kreeg ik n.l. een raport met de stand van de oude meter en de nieuwe.
Dat klopte precies met de afrekening dat jar.
Met vr.groet Valerius

ve
door verwijderd - Dec 15, 2009 om 17:48
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Tsja, leuk dat ijken. Maar waarom kan Liander daar niets over zeggen en blijf ik het vreemd vinden dat ik het gasverbruik hiervoor moet betalen zonder enig excuus of uitleg. Zelfs niet na herhaald verzoek. Geen rapport gezien, alleen veel rommel van het plaatsen (al hebben de mannen hun best gedaan bij het opruimen).

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - May 23, 2024 om 11:18
Voeding & gezondheid

Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?

zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag.  Lees meer