Wat moet ik doen? Henschoten&Zonen neemt mij in de maling!
Beste lezer,
Op 13 januari 2015 heb ik via het internet bij Henschoten&Zonen een bed gekocht voor 349,- (inclusief bezorgkosten). De betaling is succesvol via iDeal verlopen. De vermelde levertijd bedroeg 2-4 weken. Tot op heden heb ik echter nog niets ontvangen. Een week nadat de termijn van 4 was verstreken probeerde ik nu maar eens contact op te nemen met een medewerker om informatie te verkrijgen.
Het is werkelijk een hels avontuur geweest om überhaupt iemand aan de lijn te krijgen van deze zogeheten ''klantenservice''. Na tientallen keren tevergeefs een servicenummer te hebben gebeld, kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn en deze vertelde mij dat ze een verkeerde levering hadden gekregen en dat het bed zondag 22 februari of maandag 23 februari binnen zou komen en dat er telefonisch contact met mij op zou worden genomen omtrent het maken van een afspraak voor de bezorging van het product. Als compensatie voor het ongemak zou ik twee gratis hoofdkussens ontvangen. (Leuk, maar overbodig - ik ben immers niet uit op gratis nevenproducten, maar de nakoming van de prestatie)
Nu is het woensdag 23 februari en heb ik wederom NIETS gehoord van Henschooten&Zonen. Gisteren heb ik letterlijk de hele dinsdag getracht iemand te bereiken op het servicenummer in kwestie, maar er wordt gewoonweg niet opgenomen of er is überhaupt geen kiestoon. Ook wordt er niet gereageerd op mijn mail, waarin ik informatie eis omtrent de stand van zaken, alvorens ik een ingebrekestelling stuur naar het bedrijf om verdere stappen te ondernemen.
Het vereist weinig verdere uitleg om in te zien dat ik hier als consument op een walgelijke wijze word behandeld en dat dit buiten alle kaders van de wet en de maatschappelijke betamelijkheid valt.
N.a.v. de hierboven geschetste informatie, luidt derhalve mijn brandende vraag:
Wat moet ik nu doen?! Voordat ik er een juridisch schouwspel van ga maken, wil ik weten of er een eenvoudigere oplossing is. Zijn er meerdere mensen die dit soort vergelijkbare problemen ondervonden hebben met Henschoten&Zonen of een ander soortgelijk bedrijf?
Bij voorbaat dank ik u van harte voor de informatie!
Met vriendelijke groet,
M.Z
Op 28 juli 2015 is Henschoten B.V. (handeld onder de naam: Henschoten en Zonen internationale faillissementen) -zelf- failliet verklaard.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer