ka
door katja54 Jun 9, 2011 om 23:15
Huishouden & energie

Wat moet ik doen??

Ik heb in 2007 een huis gekocht.
Oorspronkelijk had het 2 verdiepingen, de begane grond en een hoog.
De vorige bewoners hebben er een dakopbouw op laten zetten zodat er een extra verdieping op kwam.
Nu heb ik enkele dagen per jaar een vieze lucht in huis , het lijkt wel een riool lucht.
Je ruikt het niet in de kamers omdat de deuren dicht zijn.
In de gang en op de overloop ruik je het wel.
Het weer heeft er geen invloed op , veel wind , weinig wind ,zon , of regen het maakt niet uit.
de ene keer is de stank beneden het ergste en de andere keer op zolder.
Wie weet hoe ik van deze stank af kom????

1007 5 Rapporteer

gijsvogel
door gijsvogel - Jun 9, 2011 om 23:52
230 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien gewoon een opgedroogde sifon bij een afvoerpunt?
de ene keer die bij de wastafel/spoelbak, de andere keer die van de CV/Combiketel op zolder...?

ha
door haverkamp - Jun 10, 2011 om 00:18
54 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Katja54,

Wij hebben hetzelfde bij de hand gehad.
Zeer waarschijnlijk functioneert de riool ontluchting niet meer goed.
Normaal geproken loopt de ontluchting middels een verbinding met de buitenlucht via het dak.
Als dit niet meer mogelijk is door een extra opbouw,kun je voor een paar euro een riool ontluchter op een zo'n hoog mogelijk punt aansluiten.
Deze zorgt er middels een ventiel voor,dat er wel lucht in kan,maar geen lucht (stank) eruit.

Mvg Haverkamp

gijsvogel
door gijsvogel - Jun 10, 2011 om 00:30
230 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=haverkamp schreef op vrijdag 10 jun 2011, 00:18]Beste Katja54,

Wij hebben hetzelfde bij de hand gehad.
Zeer waarschijnlijk functioneert de riool ontluchting niet meer goed.
Normaal geproken loopt de ontluchting middels een verbinding met de buitenlucht via het dak.

Dat klinkt inderdaad ook vrij logisch ja.

Misschien is bij de nieuwe dakopbouw de riool ontluchting wel meegenomen, maar met een te smalle of te lange buis.

Een indicatie van een probleem hiermee kan zijn dat als u bijvoorbeeld een toilet doorspoelt, dat dan een wasbak ergens anders gaat "gorgelen"...

nb
door nbw - Jun 10, 2011 om 01:48
521 Antwoorden / 24 Vragen

Snap het niet waarom hier vragen? Wij kunnen enkel maar een beetje gissen waar de stank vandaan komt. Vraag neus b.v. langs te komen en voor 30 euri ruikt u niets meer.

gijsvogel
door gijsvogel - Jun 10, 2011 om 03:03
230 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=nbw schreef op vrijdag 10 jun 2011, 01:48]Snap het niet waarom hier vragen? Wij kunnen enkel maar een beetje gissen waar de stank vandaan komt. Vraag neus b.v. langs te komen en voor 30 euri ruikt u niets meer.

Niet reageren is ook nog een optie NBW...

Voeg iets toe, of stel een aanvullende vraag o.i.d... maar deze reactie gaat nergens over.