ja
door janine petersen Jan 28, 2013 om 16:45
Huishouden & energie

Welke Energieleverancier moet ik kiezen

Hallo allemaal,

Ik ben al jaren klant bij Essent en kreeg afgelopen week de jaarrekening. Ik moest behoorlijk bijbetalen en daarom ben ik eens gaan kijken naar een goedkopere energieleverancier. Ik heb gekeken op de site achter de link en het nummer gebeld dat op de site stond. Ik kreeg een hele aardige mevrouw aan de lijn die mij hielp met het maken van een vergelijking. Nu bleek dat voor mij de vastelastenbond het goedkoopste is. Nu blijkt alleen dat de vastelastenbond geen energieleverancier is en dat je eigenlijk overstapt naar Energie-direct.

Heeft iemand ervaring met deze partij en kunnen jullie mij vertellen of dit een goede keuze is?

8636 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 28, 2013 om 19:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tik boven in het zoekvak eens Energie Direct in en lees de vragen en commentaren, dan weet u meer.

Persoonlijk ben ik geen voorstander van collectieven.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 28, 2013 om 20:16
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Benj er 2 jaar als klant geweest, de eerst 2 jaar dat zij begonnen wat een ellende, ben naar de oude terug gegaan en ben er nu nog

gompy2
door gompy2 - Jan 28, 2013 om 20:28
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Als je via Google zoekt in combinatie met "Energie Direct" en "Kassa Vara" krijg je een mooi poosje horror om te lezen...

Klik hier -> Brrrrrr

En zoek je nog even verder bij Tros-Radar dan heb je wel voor een maand horror verhalen..

Klik hier -> Nog veel meer Brrrrrr...

Overigens heeft het overstappen naar een zogenaamde "prijsvechter" maar een tijdelijk voordeel, maar dat moet je zelf maar eens uitzoeken

zw
door zwaardvis - Jan 28, 2013 om 21:10
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Via de site van de consumentenbond (prizewize) overstappen naar Eneco: 175 eurobonus, goedkope tarieven en betrouwbaar.

f_
door f_munneke - Jan 29, 2013 om 16:11
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zit bij GreenChoise en heb hier goede ervaring mee (vooral dat groen-groen mottootje). Geen gedoe als er problemen zijn. Ze doen wat ze zeggen en als er dan zo'n colporteurtje komt en je zegt GreenChoise dan kunnen ze niks voor je doen. Elke colporteur weet dat GreenChoise geen nonsens verkoop.

je
door jessica- - Jan 29, 2013 om 21:49
5 Antwoorden / 1 Vragen

Vaak is het zo bij de energiemaatschapijen dat waar het met elekticiteit goedkoper is met gas weer duurder is of anders om.
Mijn vader is voor een 2 jaar geleden over gestapt van essent naar enneco als ik het zo goed heb.
Maakt ook niet uit hij is over gestapt.
Met de reden omdat ik een zaak bij hem thuis heb kon hij veel en veel goedkoper volgens de man van de ..............
Nou dat wil iedereen wel toch.
Hij moest aan het essent overstap kosten betalen 600 euro. Zijn nieuwe energie maatschapij had tegen hem gezegt dat hij niks hoeft te betalen het werdt allemaal geregeld. Nou niet dus. Zijn maandelijkse betaling had hij op even veel als bij essent laten staan. Want hij dacht dat hij aan het eind van het jaar een mooie bedrag terug zal krijgen. Want ze waren inmiddels veel goedkoper . Mijn vader moest dood leuk eind van het jaar toe betalen + 600 euro wat hij al had betaald.
Dus uit eindelijk heeft hij zich zelf alleen maar in zijn vingers gesneden.

zw
door zwaardvis - Jan 29, 2013 om 22:15
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Onzin verhalen Jessica. Die 600 euro zal wel de eindafrekening zijn geweest. Ja soms moet je dan bijbetalen. Zeker als je in Maart of April overstapt. Je hebt dan net 5 dure gasmaanden achter de rug, terwijl het voorschot wat betaald is, een gemiddelde is over een heel jaar gedeeld door 12. In de zomermaanden stook je geen gas, maar betaal je evenveel voorschot. Een boete voor het verbreken van een contract bij Essent kan het niet zijn, want die zijn nooit zo hoog.
En ja het is altijd gunstig om over te stappen als je een flexibel contract hebt, en dus nooit een boete kan verwachten. Je moet wel altijd overstappen via gaslicht.com of prizewize.nl (of consumentenbond.nl). Dan krijg je namelijk ook een overstap bonus én goedkopere actietarieven. (het eerste jaar of zo).

zw
door zwaardvis - Jan 29, 2013 om 22:21
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Voorbeeld: Gasverbruik in de winter = 1800 m3, en dat kost 1200 euro oftewel 100 euro per maand. (Stroom laat ik maar even buiten beschouwing omdat dat minder seizoensafhankelijk is)

De jaarafrekening loopt telkens van 1 oktober tot 1 oktober.
Je stapt over per 1 april. De rekening is dan 1200 euro voor de 6 stookmaanden oktober t/m maart.
Maar het voorschot over die maanden bedroeg slechts 600 euro (6x100). Dus moet je 600 euro nabetalen.

Daar staat tegenover dat bij de nieuwe leverancier je in oktober een eindafrekening krijgt over april t/m september; Nauwelijks gas gebruikt want zomer, maar wel 600 euro voorschotten betaald. Dus krijg je dan bijna 600 euro terug...

Uiteindelijk speel je dan kiet. Bedenk verder dat de hoogte van een voorschot niets, noppes, nada zegt over hoe duur een leverancier is. Pas bij de eindafrekening wordt de balans opgemaakt. Dat telt. Voorschotten zijn volstrekt onbelangrijk. Volstrekt.

je
door jessica- - Jan 30, 2013 om 20:09
5 Antwoorden / 1 Vragen

Nou zwaardvis jij weet blijkbaar alles zo goed. En dan durft u ook nog te zeggen dat ik onzin zit te verkondigen.
Ook nog helderziend blijkbaar knap hoor.
Als dit niet waar was had ik het hier niet geschreven.
En of het nou overstap kosten of boete of hoe je het u het wilt noemen.
Hij was met het overstappen slechter uit. Dan eerst. En dit is het moraal van het verhaal.

En volgens mij was hier de vraag wat ze het beste kan doen.
Naar mijn ervaring met overstappen heb ik de vraag beantwoord.
En niet om kritiek te krijgen dat mijn verhaal niet zal kloppen.
Bent u er bij geweest heeft u de afrekenings gezien of heeft u er achter aan gebelt.

ja
door janine petersen - Feb 7, 2013 om 16:15
8 Antwoorden / 2 Vragen

Nou nou Zwaardvis, ben jij van prisewise ofoz? Je noemt hun naam wel 3 x?
Ik ben gewoon naar greencjoise overgestapt, ik hoop dat het goedkomt. Ze zien er wel betrouwbaar uit en ze hebben groene energie die goedkoop is!

zw
door zwaardvis - Feb 7, 2013 om 16:35
1525 Antwoorden / 51 Vragen

En hoeveel bonus heeft u gekregen?
Volgens de prijsvergelijkingssites is GC 235 euro duurder dan Eneco, incl. bonus van 200 euro.

tijger1
door tijger1 - Feb 7, 2013 om 16:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die hele groene energie is sowieso flauwekul. En u vroeg hier om ervaringen, dus als iemand de naam van een vergelijkingssite noemt, is het aardig stom om te veronderstellen, dat hij er wel van zal zijn. Misschien is hij juist wel Ben, van Gaslicht. Com. Zwaardvis noemt die naam twee keer, maar ook nog de Consumentenbond, is hij daar ook van?