kn
door kneup Nov 8, 2009 om 12:01
Huishouden & energie

Welke leveranciers moet ik kiezen

Hallo,
Mijn vraag is, ik ga op mijn eigen wonen en nu moet ik een energie en water leverancier kiezen, maar welke is het beste en natuurlijk het goedkoopste en moet ik mijn contract voor jaren vastzetten of gewoon per jaar bekijken. Vast bedank voor de moeite.

Ikke

11189 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 8, 2009 om 12:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Al eens met google zelf gekeken? Het barst van de vergelijkingssites:
www.energiewereld.nl
www.energievergelijker.nl
www.gaslicht.com

ve
door verwijderd - Nov 8, 2009 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wie is de leverancier die vroeger ook de net beheerder was?
Je kan die leverancier vragen wat daar de prijzen zijn als je bij hun dus de energie afneemt ze zijn vaag genegen om het eerste jaar een kortinng te geven. Ik neem nooit een contract van langer dan 1 jaar ik kan zover niet in de toekomsr kijken en hun ook niet dus daar nemen ze echt geen risico voor
En na een contract van 1 jaar kan je altijd weer verder kijken waar je en hoelang sluit je een nieuw contract of ga je gewoon zonder contract zodat je kan verkijken op je gemak naar andere prijzen.
Maar niet automatisch weer een jaar contract afsluiten.
Ik zit dus naar 2 keer veranderd te zijn weer terug bij mijn eerste leverancier met een contract voor 1 jaar en krijg dus elk jaar bericht wat ik voor welke tijd weer een nieuw contract wil hebben als ik dus niet voor die tijd bericht geef dan gaat hij weer voor een jaar in.
Succes in je eigen woning Groet Valerius

ve
door verwijderd - Nov 8, 2009 om 12:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

.......Het barst van de vergelijkingssites..........Ja, ja. Kijk dan maar eens op
kijk naar de uitzending

Ten 1e dus zo onoverzichtelijk dat een 'normaal' mensen door de bomen het bos niet meer ziet.
Ten 2e worden vaak niet alle kosten vermeld!
Ten 3e blijken er banden te zijn met de leverancier!

Blijf in ieder geval ver weg van bedrijven als Oxxio, NEM en Energie Direct.
Sluit geen meerjaren contract af. Je bent sowieso niet verplicht een vast contract af te sluiten.

ve
door verwijderd - Nov 8, 2009 om 12:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vreemd, de link gaat niet naar de juiste uitzending. Het gaat dus om de uitzending van 26 oktober jl.

ve
door verwijderd - Nov 8, 2009 om 17:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik persoonlijk kies niet voor het vastzetten van mijn contracten met de leverancier. Maar ieder z’n ding.

Er komt nog zo veel meer op je af.
Je gaat verhuizen en je eigen stekkie in richten.

Mijn advies;
Kies voor leveranciers die je vanuit je naaste omgeving al kent, familie, vrienden en kennissen. Heb je een probleem kunnen zij je misschien helpen met advies door eigen ervaring.

Sluit dan een contract af maar zet niets vast.
Zo heb je de tijd om je goed in te lezen en dan alsnog te kiezen om vast te zetten en eventueel later nog over te stappen naar een andere maatschappij.

Vergeet niet het origineel van je contracten goed op te bergen en maak kopieën (ook van je eigen brieven) als je het origineel moet versturen.

Ik wens je heel veel succes.

Heb je al gedacht aan;
Gemeente belastingen;
http://www.postbus51.nl/
zoek op gemeentebelastingen; voor info over soorten, kwijtschelding etc.
Waterschapsbelasting;
waterschap per regio
http://www.nederlandleeftmetwater.nl/wie_doet_wat/waterschappen
Verzekeringen;
- Inboedel (handig bij inbraak of bijvoorbeeld blikseminslag)
- Rechtsbijstand (na een half jaar heb je pas recht op deze bijstand. Handig als je juridisch advies nodig heb of advocaat bij ontslag, ongeluk, garantie e.d.)
- Zorgverzekeraar
Radio en telefonie;
Internet aansluiting, Wel of geen vaste telefonie (wat doe je als je beltegoed op is of je batterij is leeg), Schotel of kabel etc. of all in one.
Heb je recht op toeslagen;
Huur (bij het huren van je nieuwe stekkie)
Zorg (een deel terug van je zorgverzekering)
http://www.toeslagen.nl/
Belastingdienst;
Is het lonend om een opgave te doen of moet je belasting opgeven?
Informeer welk papieren van je boekhouding je moet bewaren en hoelang.
http://www.belastingdienst.nl/contact/

ve
door verwijderd - Nov 8, 2009 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een tip

Kijk eens op www.energieleveranciers.nl
Hier vind je een overzicht van netwerk leveranciers per regio;
Je kunt energie prijzen vergelijken (klik op het bedrag en je krijgt een overzicht met netwerk en leveringskosten en overige kosten)

ve
door verwijderd - Nov 8, 2009 om 18:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vlerk1, heb je de reactie van Birdies niet gelezen???

ve
door verwijderd - Nov 8, 2009 om 18:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag kneup,

Advies: enkele relevante verwijzingen doorspitten.
Vergelijking energieprijzen:

Energieleveranciers-beoordelingen van gebruikers:

[ur]http://www.energieleveranciers.nl/energie/energie.asp?ac=list&zok_code=energie_all[/url]

Je moet er wèl rekening mee houden dat sommige firma’s erg hoog in het lijstje staan omdat een aantal reviews zijn geschreven door mederkers van het betreffende energiebedrijf zelf. In die zin is dit dus ook een vrij waardeloos lijstje!!!

http://www.energiewereld.nl/

http://www.vergelijk.nl/energie/

[url]http://www.vergelijk.nl/p/energie.html[/url

http://www.energieprijzen.nl/

En neem vooral geen:

GreenChoise
Dong Energie
E.On
Energie Direct
Oxxio
Delta
Nederlandse Energie Maatschappij

Overigens is het onverstandig om een meerjarig kontrakt af te sluiten, De energieprijzen zijn in feite onvoorspelbaar. Als je heen veel geluk hebt, bereik je misschien een voordeel van enkele tientjes, maar veel eerder heb je een nadeel!!!

Sukses en vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Nov 8, 2009 om 18:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

@

[ur]http://www.energieleveranciers.nl/energie/energie.asp?ac=list&zok_code=energie_all[/url]

moet zijn:
http://www.energieleveranciers.nl/energie/energie.asp?ac=list&zok_code=energie_all

ReadAC.

ve
door verwijderd - Feb 9, 2010 om 12:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Andere website waar energie vergelijken mogelijk is. De site is naar eigen zeggen compleet onafhankelijk is en toont in ieder geval alle prijzen en leveranciers.

http://www.easyswitch.nl

Ziet er wel wat overzichtelijker uit. Ben zelf ook overgestapt naar een eenjarig vast contract met vaste prijzen. Vertrouw die variabele prijzen niet, want die kunnen ze volgens mij altijd later veranderen waar je dan zelf achter moet komen. Nu weet ik tenminste wat ik betaal en hoeveel ik hopelijk bespaar.

Succes!

ve
door verwijderd - Apr 9, 2012 om 20:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een naar mijn idee onafhankelijke website voor energie vergelijken is Energieprijzen-vergelijken.nl. Er zit enorm veel informatie is de website. Een zoekfunctie zou overigens wel handig zijn. Maar klik maar eens op de energiewijzer. Je vindt er alles wat je nodig hebt.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2012 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een naar mijn idee onafhankelijke website voor energie vergelijken is Energieprijzen-vergelijken.nl. Er zit enorm veel informatie in de website. Een zoekfunctie zou overigens wel handig zijn. Maar klik maar eens op de energiewijzer. Die is zeer uitgebreid.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2012 om 20:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

jeroenvh schreef op maandag 9 apr 2012, 20:01: Een naar mijn idee onafhankelijke website voor energie vergelijken is Energieprijzen-vergelijken.nl. Er zit enorm veel informatie in de website. Een zoekfunctie zou overigens wel handig zijn. Maar klik maar eens op de energiewijzer. Die is zeer uitgebreid.

Na 2,5 jr is er vast al een leverancier gevonden.