1t
door 1tiener1 Nov 9, 2015 om 13:24
Huishouden & energie

Witte aanslag op zwarte tegels

In de badkamer heb ik een zwarte tegelvloer. Daar waar wel eens wat water blijft staan hebben zich witte vlekken gevormd. Het is geen kalk, we hebben een waterontharder...laatst nog getest, 0% kalk aanwezig.
Ik denk dat het zeepresten zijn, maar krijg ze met geen mogelijkheid weg. Iemand een idee??

24511 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 9, 2015 om 13:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Schoonmaakazijn geprobeerd?

1t
door 1tiener1 - Nov 9, 2015 om 13:29
2 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, schoonmaakazijn, gewone azijn...
Helaas zonder resultaat.

hansje klein
door hansje klein - Nov 9, 2015 om 13:39
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Misschien de tegelzetter of beter nog de fabrikant opbellen/aanschrijven?

edrick3
door edrick3 - Nov 9, 2015 om 13:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@1tiene5r1,

Lees eens hier en hier en hier.

Suc6

1t
door 1tiener1 - Nov 9, 2015 om 13:50
2 Antwoorden / 3 Vragen

Winkel bestaat niet meer. Fabrikant zit in Italië ...deze aangeschreven, maar nog geen bericht gehad

hansje klein
door hansje klein - Nov 9, 2015 om 14:00
3037 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=1tiener1 schreef op maandag 9 nov 2015, 13:50]Winkel bestaat niet meer. Fabrikant zit in Italië ...deze aangeschreven, maar nog geen bericht gehad

Blijft toch de allerbeste optie, tenzij er ooit een tegel is overgebleven en een vakman in de winkel naar de toplaag kan kijken om in te schatten hoeveel schuurmiddel, soda, reiniger, wrijving, zeep, stoom enz. (zie alle andere tips) kan uithouden, zonder beschadigd te worden. Die tegel is dan overigens tevens een prima proeftegel!

Verder kunt u ook de vraag stellen bij de vlekkenspecialist HG of op hun website naar een tegelreiniger zoeken..

gerbera
door gerbera - Nov 9, 2015 om 15:09
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Al met dit middel geprobeerd. Hg Schimmel- Vocht en Weerplekken Reiniger. Door langdurig water op het oppervlakte kunnen zgn weerplekken ontstaan.