an
door ano12345 Sep 30, 2015 om 00:28
Huishouden & energie

WKO (Warmte koude opslag)

Recent zijn er werkzaamheden plaats gevonden in mijn woning.
Ik woon in een flat en het WKO systeem loopt nog steeds niet soepel.

Nu hebben ze een kraantje op de warmte toevoer naar de vloer gezet.
En hebben ze de thermostaat opnieuw ingesteld zowel voor warmte als koeling.

Weet iemand waarom ze de toevoer naar de vloer beperken?

2352 12 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

19
door 1953 - Sep 30, 2015 om 00:39
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Geen idee!

Mogelijk dat dit uw antwoord kan bevredigen: WKO

an
door ano12345 - Sep 30, 2015 om 00:43
9 Antwoorden / 3 Vragen
0

Jammer, ik heb het hier ook over een vloerverwaming systeem.

tijger1
door tijger1 - Sep 30, 2015 om 09:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Kunt u dat niet beter met de huisbaas of de installateur opnemen?

costnix
door costnix - Sep 30, 2015 om 10:42
2874 Antwoorden / 1 Vragen
0

U kunt dat krantje toch gewoon openzetten?

hereistom
door hereistom - Sep 30, 2015 om 13:48
740 Antwoorden / 1 Vragen
0

Is het een eigen woning of een huurwoning?
Bij huurwoning de woningbouw om advies vragen en bij eigen woning de monteur vragen!

an
door ano12345 - Oct 4, 2015 om 22:26
9 Antwoorden / 3 Vragen
0

@costnix
Het is een apart kraantje (met een blauw en rode aftap erop). ISO 9001 90014

@hereistom
Het is een huurwoning.
De monteur 1 zei het volgende:
's Avonds draaien we de capaciteit terug en door kraantje voorkomen we dat 1 iemand alles wegneemt.
Dus beneden zetten we niet alle CV's aan.

De volgende dag monteur 2 zei het volgende:
Nee, u krijgt continu dezelfde temperatuur aangeleverd.
Maar als je de zon op je ramen komt dan ga je pas verwarmen als het kouder word dan de gevraagde temperatuur. Met vloerverwarming check hij normaal om 120 minuten de temperatuur, het duurt langer voordat je de juiste temperatuur hebt.

En het kraantje is om te voorkomen dat de klep vast gaat zitten en te veel beweegt en op een kier blijf staan en er vuil in komt zorgen we voor een continu stroom.
Ik zei toen dan willen jullie ons langer laten doen met de restwarmte in de vloer.

Want in de lente & zomer gaat de temperatuur vanaf 23 uur tot 6 uur en in de herfst & winter gaat de temperatuur vanaf 22 uur tot 6 uur enkele graden naar beneden.
Dan geven ze minder warmte aan vloer en tapwater.
Ik merkt dit omdat ik een thermostaatkraan heb. Ik douche soms 's morgens en dan diezelfde avond na 23.30 uur douche ik weer en dan moet ik de kraan warmer draaien.

Daar had monteur 2 ook een verklaring voor dan gaan er te veel mensen tegelijk douche.

ph
door philip36 - Oct 5, 2015 om 00:04
2275 Antwoorden / 4 Vragen
0

Monteur vragen?
Ik denk dat die ook maar wat zeggen.
Je merkt het wel aan de antwoorden die monteur 1 en 2 geven.
Zonder kraantje kans dat de klep vast gaat zitten en teveel beweegt.
Ze knijpen dus de watertoevoer naar de vloer zodat de klep minder te regelen heeft.
Waarom wordt dat kraantje dan niet standaard geinstalleerd?
Lijkt me dat als klep weinig beweegt deze eerder kan gaan vastzitten.
Kamertemperatuur wordt om de 2 uur gecheckt?
Teveel mensen tegelijk aan het douchen?

Is dat bewuste kraantje geinstalleerd na een bepaalde klacht van u?

an
door ano12345 - Oct 5, 2015 om 00:42
9 Antwoorden / 3 Vragen
0

@philip36
Nee, die is geïnstalleerd op verzoek van de Woningbouw vereniging. Er waren onderhoud werkzaamheden.
Monteur 2 zei nog toch mooi dat WBV er 20 euro voor over hebben.

ph
door philip36 - Oct 5, 2015 om 14:00
2275 Antwoorden / 4 Vragen
0

[quote=beertjebom schreef op maandag 5 okt 2015, 00:42]@philip36
Nee, die is geïnstalleerd op verzoek van de Woningbouw vereniging. Er waren onderhoud werkzaamheden.
Monteur 2 zei nog toch mooi dat WBV er 20 euro voor over hebben.

U kunt de opdrachtgever (WBV) eens vragen naar de reden.
Deze 'oplossing' zal wel besproken zijn met de installateur.

mi
door miraltje - Oct 6, 2015 om 21:45
462 Antwoorden / 0 Vragen
0

dit is is een TA afsluiter en heeft als doel de maximale volumestroom(debiet) te begrenzen.

het zorgt er voor dat er niet meer energie de installatie ingaat dan dat de installatie kan afgeven.

de blauwe en rode kraanjes zijn geen aftappers maar aansluitingen voor inregelapparatuur, na montage hebben zij dit dan als het goed is ook gedaan

op de afsluiter zat als het goed is een rode hendel met een zwart vlak waarop cijfers zijn afgedrukt.

door aan de rode hendel te draaien kun je de volumestroom aanpassen en afregelen op de juiste hoeveelheid.

door deze afsluiters toe te passen en in te regelen kun je gemiddeld 10% op de stookkosten besparen

tot15karakters
door tot15karakters - Oct 6, 2015 om 22:03
2189 Antwoorden / 14 Vragen
0

Vraag eens of de installateur hier zijn verhaal kan plaatsen.

Nu is het vrij negatief en geen reclame voor een relatief nieuwe techniek die nog onbekend is.
Voor hun sluik reclame maar als ik als particulier iets wil is een positief verhaal en duidelijke
uitleg de manier om deze techniek verkocht te krijgen.

Vraag dus monteur of leverancier om hier hun verhaal te plaatsen.
Wat is er gedaan en hoe werkt het nu?

an
door ano12345 - Oct 6, 2015 om 23:06
9 Antwoorden / 3 Vragen
0

@miraltje
Oké. (Van besparen hou wel maar in de kou zitten niet!) Ze hadden het over dat de ene alles wegpakt voor de andere.
De vloer werd hier eerst heet bij het raam, nu is het overal warm. (Vind het wel jammer vond soms wel lekker om voeten op de grond te zetten bij het raam!)

@tot15karakters
Ik en andere in de flat zijn al vijf jaar bezig met de WKO. En tot op de dag vandaag zijn er regelmatig problemen.
Ook andere dingen spelen er zoals ongedierte, niet schoonmaken van ventilatiesysteem en het niet uitbetalen van storingen langer dan 4 uur zie warmtewet etc.
Mag ik dan sceptisch zijn als ze weer wat gaan veranderen?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

JTA
JTA - May 14, 2024 om 12:22
Huishouden & energie

Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???

Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract  heb betaald? 
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!

Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri ... Lees meer

wi
witteke - May 14, 2024 om 10:47
Computers & telefonie

Windows life mail mappen verdwenen

Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer