hansiee
door hansiee Nov 23, 2015 om 12:02
Huishouden & energie

XENOS GEEFT GEEN GARANTIE

Afgelopen zaterdag 2 Clipboxen XXl gekocht 20 euro per stuk, zeer sechte kwaliteit want is alleen geschikt voor zeer licht dingen en speelgoed, tijdens het vervoeren braken de wieltjes er al uit. Deed thuis me platen erin en tijdens het verplaatsen braken er nog meer wieltjes af en scheurde de bodem kapot
Maandag naar het filiaal Bijlmerplein geweest waar ik ze ook gekocht heb om mijn geld terug te vragen met de bon zodat ik andere kan kopen.
Eerst werd me uit coulance 2 nieuw aangeboden voor de helft van de prijs toen ik daarmee niet akoord ging toen kwam de manager met houten bakken maar dat wilde ik niet en gooide het toen op eigen verantwoording en dat het er niet voor geschikt was terwijl ik het zaterdag nog vertelde aan de verkoopster dat het voor mijn platen was . Dus ik moest het daar maar mee doen, lekkere Service en garantie .IK KOOP NOOIT MEER IETS BIJ XENOS.
Heb contact opgenomen met het hoofdkantoor en ze zouden me terugbellen.

966 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 23, 2015 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt recht op een goed product. Maar voordat je hier gaat klagen had je beter even een reactie van het hoofdkantoor af kunnen wachten. Wie weet komt het allemaal goed.
Zo niet, dan kun je met een klacht terecht op bv. klachtenkompas.nl

ve
door verwijderd - Nov 23, 2015 om 19:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

U had op uw vingers kunnen natellen dat dergelijke plastic boxen niet geschikt zijn voor loodzware platen. Houten bakken zouden vermoedelijk een goed alternatief geweest zijn. Die plastic boxen zijn geschikt voor knutselspullen e.d. zoals ook vermeld staat.
Een verkoopster kan en hoeft natuurlijk niet te weten dat een stapel platen loodzwaar is.
Ik heb nooit problemen met Xenos gehad, in welk filiaal ook, integendeel.
Zoek naar oude houten groentekratten/kisten en maak daar zelf stevige wieltjes onder. Die hebben de juiste maat voor platen.
Kijk anders bij kringlopers naar platenkoffers.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2015 om 20:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Duidelijk dat XENOS u twee ondeugdelijke producten heeft verkocht, willens en wetens, een economisch delict.

XENOS heeft herstelplicht op uw twee jaar wettelijke garantie en binnen de zes maanden na de aankoop moet XENOS bewijzen dat zij weldegelijk deugdelijke producten heeft verkocht, dat zal moeilijk worden.

Het beste dat XENOS uw aankopen terugneemt en uw volledige aankoopbedrag terugbetaald aan u.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2015 om 10:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog wat info: klik

ve
door verwijderd - Nov 24, 2015 om 12:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als tijdens het vervoeren de wieltjes er al uitbraken, had u die bak meteen terug moeten brengen. Niet eerst nog vol stoppen.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2015 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even wat reacties beantwoorden.
Beste aurora1
( lijkt wel medewerker van xenos, precies hetzelfde antwoord als in de winkel manager )
Als ik in een bak van 170L wat platen overdwars lig die nog geen 10kilo weegt hoort de bak niet kapot te gaan, dat kan je zeer zeker op al je vingers tellen, aangezien ik al jaren werk met vinyl weet ik heus wel wat wel en niet kan en dit gewicht had deze grote bak makkelijk moeten houden, houten bakken heb ik ook maar die beschadigen de hoezen en platenkoffers heb ik maar dat is als ik ze moet vervoeren en die kan je gewoon nieuw kopen maar zijn erg prijzig. (trouwens mijn collectie staat in zogenaamde Ikea kasten).
Beste tijger1 : Ik had de bak op zaterdagmiddag snel gehaald en dacht ach dat van die wieltjes is niet zo belangrijk omdat het niet om te vervoeren was maar op een vaste plek neer te zetten en omdat er alleen maar een handvol pakje in hoeft te staan voor tijdens het draaien, want om je platen erin te vervoeren en vol te stoppen daar zijn deze plastic bakken niet geschikt voor.

------------------------------------------------------------
edrick3 en 1953 , bedankt voor het advies.

Xenos zelf heeft nog niks van zichzelf laten horen, ze zouden gisteren wel terugbellen maar tot nu toe niks vernomen.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2015 om 19:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, ik werk bij Xenos en de meeste andere bedrijven en instanties die op deze site genoemd worden.
Ik zag dat u uw klacht ook al op het klachtenkompas geplaatst heeft, ik zou dus maar even afwachten.
Ik hoop niet dat u ervan uitgegaan bent dat 170 L gelijk is aan 170 kg
klik hier.
Jammer dat u toen de wieltjes er al afvielen tijdens het vervoer niet gewacht hebt om na het weekend met e.e.a. terug te gaan maar toch nog de dozen in gebruik genomen hebt.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2015 om 19:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aanvulling. Zoek anders eens op Curver boxen bij bijv. Blokker of Gamma/Karwei. Ook een stuk voordeliger.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2015 om 19:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

@aurora1

En uw bonus bij Xenos dan? :-)

ve
door verwijderd - Nov 24, 2015 om 20:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op dinsdag 24 nov 2015, 19:34: @aurora1

En uw bonus bij Xenos dan? :-)

Ha ha, ja die loop ik mooi mis maar dat wordt vast wel gecompenseerd door de andere genoemde bedrijven....

ve
door verwijderd - Nov 24, 2015 om 20:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vinyl is zwaar, te zwaar voor deze boxen (lang leve de mp3, maar dàt terzijde). O ja, zoals u ook schreef, wij werken allemaal bij de Xenos, ik ben daar allemaal directeur van een bepaalde afdeling en natuurlijk groot aandeelhouders. En allemaal hebben onze accountends maanden werk om al onze functies in te voeren en te bewerken. Maar uw opmerking zal wel radio-humor zijn, maar wel met de mute ingedrukt. Maar u had beter het aanbod van de verkoper kunnen accepteren, met name de houten bakken.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2015 om 11:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Xenos, dat is toch het afvalputje van Blokker? Vrijwel alles kost rond 1 euro.
Koop een bord en het is krom.