a.
door a.vonk Jan 18, 2014 om 21:50
Huishouden & energie

Zindelijkheid pup

Hallo,
hoelang duurt het voordat een bommer pup zindelijk is ?
En om het hoeveel uur moet ik de pup dan uitlaten ?

5717 11 Rapporteer

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 18, 2014 om 21:53
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Net als mensen, per Puppie sterk verschillend en de aandacht van de baas en hoe professioneel die is kan ook nog uitmaken.

pino123
door pino123 - Jan 18, 2014 om 21:59
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Uitalen om de twee uur. Mijzelf is het gelukt de pup in 3 dagen zindelijk te krijgeb

a.
door a.vonk - Jan 18, 2014 om 22:11
5 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=pino123 schreef op zaterdag 18 jan 2014, 21:59]Uitalen om de twee uur. Mijzelf is het gelukt de pup in 3 dagen zindelijk te krijgeb watvoor hond had u dan en ging u er ook voor de nacht uit om de hond te laten palssen ??

tenormin
door tenormin - Jan 18, 2014 om 23:20
16855 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, de eerste nachten moet je er wel uit voor je boemertje. En natuurlijk heb je baas boven baas, maar in 3 weken moet hij wel helemaal zindelijk zijn. En, niet straffen als ie een ongelukje heeft, hoor, 't is maar een baby. ;-)

a.
door a.vonk - Jan 18, 2014 om 23:27
5 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 18 jan 2014, 23:20]Ja, de eerste nachten moet je er wel uit voor je boemertje. En natuurlijk heb je baas boven baas, maar in 3 weken moet hij wel helemaal zindelijk zijn. En, niet straffen als ie een ongelukje heeft, hoor, 't is maar een baby. ;-) wat gebeurd er als je er niet in de nacht voor uitgaat wordt de boomer dan ook minder snel zindelijk ??

tenormin
door tenormin - Jan 18, 2014 om 23:39
16855 Antwoorden / 108 Vragen

@a.vonk, tja, wat er gebeurd als je hem niet 's-nachts uitlaat, dat weet ik eerlijk gezegd niet: heb dat doodeenvoudig nooit geprobeerd als ie begon te piepen. Maar je kan wel kranten in keuken en hal neerleggen, mocht ie een ongelukje hebben. En dan iedere dag een stukje krant weghalen. Ik had maar een kleintje hoor, Maltezer. En wat is nu een paar weken op een mensenleven, toch? ;-))

a.
door a.vonk - Jan 18, 2014 om 23:42
5 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 18 jan 2014, 23:39]@a.vonk, tja, wat er gebeurd als je hem niet 's-nachts uitlaat, dat weet ik eerlijk gezegd niet: heb dat doodeenvoudig nooit geprobeerd als ie begon te piepen. Maar je kan wel kranten in keuken en hal neerleggen, mocht ie een ongelukje hebben. En dan iedere dag een stukje krant weghalen. Ik had maar een kleintje hoor, Maltezer. En wat is nu een paar weken op een mensenleven, toch? ;-)) is een bench dan erg belangrijk bij het zindelijk maken van een boomer pup ? (kruising maltezer shis tzu)

tenormin
door tenormin - Jan 18, 2014 om 23:49
16855 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=a.vonk schreef op zaterdag 18 jan 2014, 23:42][quote=tenormin schreef op zaterdag 18 jan 2014, 23:39]@a.vonk, tja, wat er gebeurd als je hem niet 's-nachts uitlaat, dat weet ik eerlijk gezegd niet: heb dat doodeenvoudig nooit geprobeerd als ie begon te piepen. Maar je kan wel kranten in keuken en hal neerleggen, mocht ie een ongelukje hebben. En dan iedere dag een stukje krant weghalen. Ik had maar een kleintje hoor, Maltezer. En wat is nu een paar weken op een mensenleven, toch? ;-)) is een bench dan erg belangrijk bij het zindelijk maken van een boomer pup ? (kruising maltezer shis tzu)

Dat is zo persoonlijk. Hou niet van een bench, anderen weer wel. Maar lees dit eens: klik. Staat misschien nog iets bij wat je interesse weet te wekken.

who cares
door who cares - Jan 19, 2014 om 09:35
146 Antwoorden / 9 Vragen

ik heb zelf twee boomertjes gehad en het is niet zo moeilijk om een hondje zindelijk te maken even wat tijd eraan besteden en ze zijn zo zindelijk , kijken wat de pub doet vooral na het eten/drinken en je ziet al gauw genoeg wanner hij/zij wat moet doen , en als het dan gelukt is het hondje belonen, ze zijn slim genoeg en AUB geen bench daar zijn het geen hondjes voor.

Have a nice day

frenja
door frenja - Jan 19, 2014 om 10:31
44 Antwoorden / 13 Vragen

Als je goed op hem/haar let, kan je zien als hij gaat zitten. Pak hem dan gelijk op en zet hem buiten. Als je hem op pakt doet hij niets. Flink belonen als hij wat gedaan heeft. Nooit bestraffen en al helemaal niet met zijn neus er door. Je moet wel geduld opbrengen. Ga kleine stukjes met hem wandelen. Je kan hem 's nachts ook in een doos naast je bed zetten. Als je kunt ga naar puppycursus, daar kan je alle vragen stellen. Veel succes met opvoeden. Frenja

di
door digioma - Jan 19, 2014 om 10:49
646 Antwoorden / 29 Vragen

Vraag 't eens bij de eigenaren van honden die je ongetwijfeld tijdens je wandelingen tegenkomt en investeer inderdaad in een puppycursus (wanneer ik het zo lees heb je wel heel weinig ervaring met honden).
Je kunt ook een boek(je) aanschaffen over opvoeding van honden; met alleen zindelijk maken kom je er niet.
Vooral niet kwaad worden op het hondje (is inderdaad eeen baby) en die bench... wij hebben die nooit gehad voor de negen honden die we in de loop der jaren hebben gehad. Maar wanneer je hondje wat ouder is zou hij/zij aan meubels/schoenen/speelgoed kunnen gaan knauwen wanneer je niet in de kamer bent en dan zou je kunnen overwegen het hondje 's nachts in de bench te doen. Niet de hele dag want het is geen konijn in een hokje. Konijnen hoor daar trouwens ook niet, maar die kunnen daar net even beter tegen.