da
door dagroovenl Mar 26, 2015 om 14:21
Voeding & gezondheid

1 jarig abonnement bij Fit 4 free opzeggen

Sinds 2007 heb ik altijd met plezier gefitnessed bij Topfit, recentelijk is Topfit overgenomen door Fit 4 free (F4F) en daardoor moest ik mijn abonnement laten omzetten. Niks mee aan de hand.

Ik heb meteen een twee jarig abonnement genomen (met vrije opzegging na 1 jaar), terwijl ik ervan uitging dat de kwaliteit gewaarborgd zou blijven. Natuurlijk veranderd de naam en het uiterlijk van de sportschool, maar de apparatuur zou vast en zeker hetzelfde blijven (daar ging en ga je vanuit).

Ik heb enkele maanden met plezier gefitnessed bij F4F, maar recentelijk zijn ze afgestapt van de bekende apparatuur en hebben ze nieuwe apparatuur aangeschaft en geplaatst.

Het probleem met deze apparatuur is dat deze apparatuur vooral bedoeld is voor kleinere, tengere mensen (ikzelf ben 1.91m en fors gebouwd). Dit zorgt ervoor dat ik op veel van de apparaten gewoonweg niet meer pas.

Daarnaast hebben ze bepaalde apparaten ook niet meer terug geplaatst, waardoor het nu niet meer mogelijk is om bepaalde oefeningen te doen die ik eerst wel deed.

Ik wil dus graag van dit abonnement af, aangezien ik op dit moment niks meer aan mijn abonnement heb. Ik heb al contact opgenomen met zowel de balie (dus face-to-face) alsook via de telefoon, maar in beide gevallen wordt mij medegedeeld dat ik pech heb en pas na het verlopen van het eerste jaar, kan opzeggen.

Hebben jullie enig advies wat ik nu kan doen?

8220 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 26, 2015 om 14:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het komt mij voor dat de wijziging van de toestellen geen reden is om uw abonnement voortijdig op te kunnen zeggen.

Er moeten toch beslist wel toestellen zijn waar u op "past".

En dan, meteen een nieuw contract aangaan voor twee jaar terwijl de eigenaren veranderd zijn? U had beter gewoon uw oude abonnement door kunnen laten lopen, dan had u per maand kunnen opzeggen.

da
door dagroovenl - Mar 26, 2015 om 14:37
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik moest helaas mijn abonnement laten omzetten, ik kon het abonnement niet zo laten doorlopen.

Ik ga naar een sportschool om te fitnessen, daar wil ik zelf kunnen bepalen welke apparaten ik wil gebruiken, als ik niet meer de apparaten of de mogelijkheid om zelf mijn eigen invulling te geven aan de tijd die ik daar spendeer, waarom moet ik dan nog gaan?

Misschien dat ik inderdaad van andere apparaten gebruik zou kunnen maken, maar die zijn dan weer bedoeld voor andere spiergroepen waar ik geen interesse in heb om te trainen (bijv. de benen).

edrick3
door edrick3 - Mar 26, 2015 om 14:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo dagroovenl,

Ben bang dat je aan dat abonnement vast zit voor minstens een jaar.
Zorg wel dat je nu tijdig opzegt.
Zou dan toch maar kijken waar je nog wel - met enig plezier - gebruik van kunt maken.
Bij Fit4free is opzeggen wel vaker een probleem.
Denk ook om je pas!

Artikel 6: Wijze van beëindiging en termijn
a. De Hoofdovereenkomst en de Aanvulling(en) dienen te worden beëindigd via de optie “Opzeggen” op de Website: www.fitforfree.nl, via een opzegformulier te verkrijgen aan de balie van de vestiging of door schriftelijke opzegging bij Fit For Free per adres Postbus 128, 2350 AC Leiderdorp.
b. Het Lid kan de Hoofdovereenkomst en de Aanvulling(en) beëindigen tegen het einde van het lopende lidmaatschapsjaar en met inachtneming van een opzegtermijn van een maand, onverminderd het bepaalde in artikel 3. Na ommekomst van de termijn van een jaar kan voornoemd Lid het lidmaatschap beëindigen conform sub a van dit artikel met inachtneming van een opzegtermijn van één maand.
c. Voor beëindiging van het lidmaatschap van het Lid dat via een werkgever is aangesloten bij het Bedrijfsfitnessabonnement wordt verwezen naar artikel 10 sub b.
d. Indien de Hoofdovereenkomst is afgesloten voor een periode langer dan één jaar en deze wordt door het Lid conform sub a van dit artikel opgezegd vóór afloop van de afgesproken contractperiode, dan is Fit For Free gerechtigd om de bijdrage over de verstreken abonnementsperiode te her-berekenen op basis van de daadwerkelijk afgenomen periode en de daarbij behorende aantoonbare (hogere) abonnementsbijdrage en/of inschrijfgeld. ("bijvoorbeeld: indien een lidmaatschap van 13 maanden wordt overeengekomen met de eerste maand gratis en het Lid zegt na 12 maanden het abonnement op, dan heeft Fit For Free het recht om een bedrag gelijk aan de abonnementskosten voor één maand bij het Lid in rekening te brengen. In het geval van een gekozen periode van 2 jaar en een opzegging na 12 maanden, dan zal een termijnbedrag worden her-berekend als ware gekozen voor een abonnement met een korte contractperiode").
Artikel 7: Gevolgen van beëindiging/retournering Fit For Free Ledenpas
a. Bij beëindiging van de Hoofdovereenkomst en eventuele Aanvulling (en) komt tevens het Ledendealsabonnement te vervallen. Het Lid kan dan niet langer deelnemen aan het loyaliteitsprogramma.
Na beëindiging van de Hoofdovereenkomst heeft het lid de keuze om het Ledendeals loyaliteitsprogramma voort te zetten als gebruiker voor telkens de duur van 1 jaar voor een bijdrage van € 12,-. Na verloop van de duur van het jaar kan de gebruiker zich opnieuw aanmelden voor dit programma en daarmee blijvend voordeel behalen.
b. Een gebruiker van het Ledendeals loyaliteitsprogramma die opnieuw een Hoofdovereenkomst wil afsluiten bij Fit For Free is geen/niet opnieuw inschrijfgeld verschuldigd

Met vr.gr.

zoekster
door zoekster - Mar 26, 2015 om 15:16
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als de apparaten zodanig zijn veranderd dat u er geen gebruik meer van kunt maken, dan lijkt het mij dat u zou kunnen opzeggen. U heeft immers uw abo verlengd op basis van het toen gedane aanbod. Dit aanbod is veranderd en hier heeft u geen 'ja' tegen gezegd.

Als ik u was zou ik dit aangetekend schriftelijk doen. U stelt dan in uw brief dat u nog wel dit jaar lid wilt blijven als er apparaten komen voor mensen van uw leeftijd en waarmee u de spiergroepen kunt blijven trainen die u altijd deed.

Het verbaast me overigens wel, mensen worden steeds langer, dat ze overgegaan zijn tot apparaten voor kleinere mensen.

U zou ook eerst in overleg met fit4free aldaar kunnen gaan.

tot15karakters
door tot15karakters - Mar 26, 2015 om 16:56
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Gezien het CBR worden Nederlanders nog steeds langer dus tot 2 meter moet iedereen daar kunnen sporten!

Beetje dom maar als ze deze kinderversie plaatsen.....
Je wilt sporten en geen blessure en je mag Ontbinden als ze de apparaten vervangen door kleinere!

Dit is hun verantwoording en voor kleine mensen, vooral in oosten Nederland vaak voorkomende goed maar niet voor boven de 1,90 M.

Ik heb gezien dat kinderen van 7 jaren en vaders die 2.08 lang is probleemloos op verstelbare machines konden, wel gewichten aanpassen maar het kan.
Als een ondernemer het zo aanpast zonder opgave of info vooraf kun je wegens niet meer goed bruikbaar zijn dus een lopende overeenkomst zonder opzegtermijn ONTBINDEN.

Dus niet opzeggen, dan loopt contract tot einddatum maar Ontbinden mag wel!
Succes en het zal wel lukken.

komsja
door komsja - Mar 26, 2015 om 18:17
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Vind het een beetje vreemd allemaal,toestellen in een sportschool zijn zodanig gemaakt dat een ieder daar gebruik van kan maken en uw lengte is nou ook weer niet echt extreem te noemen,maar wellicht weet u niet hoe het nieuwe toestel(toestellen) op uw lengte en forse (wellicht dikke postuur)
afgesteld moet en kan worden,men moet wel heel erg zwaarlijvig zijn om geen gebruik van een sporttoestel te kunnen maken.en als u er niet oppast dan ben ik benieuwd wat voor toestellen dat dan zijn,met andere woorden: vermeld hier dan even het merk en type van die toestellen,want ben heel erg benieuwd wat voor toestellen dat dan zijn

marcellikaasje
door marcellikaasje - Mar 27, 2015 om 15:59
16 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk idd ook dat je niet van het abonnement afkomt.
In de sportschool waar ik altijd kom loopt altijd een instructeur die je kan helpen met dit soort problemen. Nadeel van deze sportschool is wel dattie stukken duurder is dan de F4F en aanverwante fitness ketens maar daarin tegen heb ik wel hele goede begeleiding en adviezen.