hilfe
door hilfe Nov 25, 2014 om 12:40
Voeding & gezondheid

1uur voor of 2 uur na het eten

Beste adviseurs, op het etiket van mijn medicijnpakje (pillen) staat "1 uur voor of 2 uur na het eten innemen." Wat bedoelen ze daarmee ? ik hoor het graag. Hilfe

18106 10 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 25, 2014 om 12:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo hilfe,

Lijkt me toch duidelijk:
Als je weet dat je 's avonds om 6 uur de warme maaltijd eet, dan kun je de pillen om 5 uur 's middags innemen (= 1 uur voor de maaltijd).
Of je kunt de pillen 2 uur nádat je gegeten hebt innemen.

Met vr.gr.

Cookies
door Cookies - Nov 25, 2014 om 12:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat ze daar mee bedoelen? Precies wat er staat: je kunt kiezen uit 1 uur voor het eten innemen of 2 uur na het eten innemen.

sp
door sp00ky - Nov 25, 2014 om 13:05
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat er om dat je het niet te dicht bij je maaltijd inneemt. Dan in namelijk de kans dat de werking van de medicijnen anders is omdat dan je spijsvertering aan het werk is. Dus inderdaad 1 uur voor de maaltijd, of 2 uur nadat je klaar bent met eten.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 25, 2014 om 19:34
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Hilfe,
in uw geval kunt u het medicijn beter 2uur na de maaltijd innemen, dan is uw maag leeg genoeg om het te laten werken.
Vr. gr.

hilfe
door hilfe - Nov 25, 2014 om 19:36
53 Antwoorden / 40 Vragen

dank je wel edrick, spooky en sjoppie. Nu weet ik waarom die tijdspan er is. Ik vind helaas wel dat in dit forum sommige mensen het nodig vinden om de vraag af te kraken. Dat heeft dit forum echt niet nodig.

zoekster
door zoekster - Nov 25, 2014 om 19:44
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=hilfe schreef op dinsdag 25 nov 2014, 19:36]dank je wel edrick, spooky en sjoppie. Nu weet ik waarom die tijdspan er is. Ik vind helaas wel dat in dit forum sommige mensen het nodig vinden om de vraag af te kraken. Dat heeft dit forum echt niet nodig.
Daar ben ik het mee eens. Er werd wel erg op u ingehakt.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 25, 2014 om 20:06
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Dank voor de waardering Hilfe.

tijger1
door tijger1 - Nov 25, 2014 om 20:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens mij is uw maag een uur vóór de maaltijd nog leger dan twee uur erna. Dus misschien beter er vóór?

aurora1
door aurora1 - Nov 25, 2014 om 22:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=hilfe schreef op dinsdag 25 nov 2014, 19:36]dank je wel edrick, spooky en sjoppie. Nu weet ik waarom die tijdspan er is. Ik vind helaas wel dat in dit forum sommige mensen het nodig vinden om de vraag af te kraken. Dat heeft dit forum echt niet nodig.

Ik vind uw vraag ook niet zo gek.
Soms wordt op het etiket vermeldt "voor het slapen gaan innemen" of "voor de nacht", dat schijnt dan volgens de bijsluiter te betekenen op de nuchtere maag.
Als ze dat gewoon op het etiket (erbij) schrijven is het een stuk duidelijker.

ga
door gast 1 - Dec 7, 2014 om 19:25
55 Antwoorden / 0 Vragen

Hangt ook mede af van het soort medicatie. Bij een aantal medicijnen is het niet raadaam die voor het eten in te nemen, i.v.m. b.v. maagklachten, terwijl anderen juist niet na de maaltijd ingenomen moeten worden. Ik slik helaas nogal een reeks en bij veel medicijnen is het anders, dus als je het echt gericht wilt weten kun je de vraag beter even voorleggen aan je huistarts of apotheker. Zo kun je b.v. ook bepaalde medicijnen niet met melk innemen en dien je er ook om te denken dat vruchtensap vlak na de inname voor problemen kan zorgen. Maar ja, er bestaat zoveel.

** ja ik weet het, ik reageer wat laat**