ma
door masterunix Nov 18, 2013 om 20:16
Geldzaken & recht

2 Hypotheken niet meer betalen juridisch hulp gezocht

Beste mensen,

Door omstandigheden hebben wij 2 hypotheken lopen sinds 2007 en op dit moment allebei werkloos en kunnen de kosten niet meer opbrengen.

Wat gebeurd er als je een van de 2 hypotheken niet meer betaald? Komen ze de andere hus leeghalen of moet deze ook gedwongen verkocht worden?

Kan niets op internet vindn, dus hoop dat iemand er hier meer vanaf weet.

Alvast bedankt.

589 7 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Nov 18, 2013 om 20:44
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik denk dat u het beste kunt overleggen met de hypotheekverstrekker(s). Het zal wel per situatie verschillen.

tijger1
door tijger1 - Nov 18, 2013 om 20:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt twee huizen?

ma
door masterunix - Nov 18, 2013 om 21:47
1 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 18 nov 2013, 20:48]U hebt twee huizen?

Daar komt het op neer ja als je 2 hypotheken hebt ...

tijger1
door tijger1 - Nov 18, 2013 om 22:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=masterunix schreef op maandag 18 nov 2013, 21:47][quote=tijger1 schreef op maandag 18 nov 2013, 20:48]U hebt twee huizen?

Daar komt het op neer ja als je 2 hypotheken hebt ...

Dat hoeft helemaal niet. Men kan op één huis ook twee hypotheken hebben.

Maar als u twe huizen hebt, is het simpel. Verkoop er een.

zoekster
door zoekster - Nov 18, 2013 om 22:42
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 18 nov 2013, 22:32][quote=masterunix schreef op maandag 18 nov 2013, 21:47][quote=tijger1 schreef op maandag 18 nov 2013, 20:48]U hebt twee huizen?

Daar komt het op neer ja als je 2 hypotheken hebt ...

Dat hoeft helemaal niet. Men kan op één huis ook twee hypotheken hebben.

Maar als u twe huizen hebt, is het simpel. Verkoop er een.
Ik vermoed een dikke restschuld en dan komt de aflossing van het andere huis ook in gevaar.

tijger1
door tijger1 - Nov 18, 2013 om 23:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zoekster

Dat zal best en dat sinds 2007.

@masterunix

Het is simpel. Als u de hypotheekrente van het ene huis niet meer betaalt, wordt het uiteindelijk gedwongen verkocht.

Dan wordt er voor de restschuld, na een uitspraak van de rechter, loonbeslag gelegd voor het betalen van de restschuld.

marcel75
door marcel75 - Nov 19, 2013 om 19:57
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Een beetje notaris zal het heel eenvoudig hebben uitgelegd toen u de hypotheekakten tekende: "Als u niet meer betaald, kan de bank de woning gaan verkopen". Zo eenvoudig werkt een hypotheekakte.

Waar u vooral op moet letten is dat wanneer beide hypotheken bij de bank zijn afgesloten, dat de bank beide woningen mag verkopen als bij de 1e verkoop een restschuld ontstaat en u deze niet voldoet.