vedion
door vedion Sep 29, 2014 om 23:26
Voeding & gezondheid

2 nieuwe tanden kosten een vemogen

ik heb in mijn jeugd een ongeluk gehad waardoor ik 2 voortanden mis
nu heb ik daarvoor vanaf mijn 15de jaar een plaatje , waarvan de laatste 20 jaar een plaatje met 2 tanden met ijzeren frame
ik heb in al die jaren nog geen nieuw plaatje weer gehad maar het word nu tijd voor een nieuwe
ik betaal zolang ik werk premie voor tandarts kosten vanaf mijn 16de jaar en ben nu 55 , in al die jaren is er niet echt veel aan mijn gebit moeten gebeuren
een paar vullingen , en een paar keer een gebits reiniging het was altijd goed , nu vraag ik bij de tandarts om een nieuw plaatje maar hij raade mij een brug aan en heeft daar voor mij een offerte gemaakt met alle kosten
een totaal plaatje van 5000 euro.ik schrok mij dus echt wezeloos,maar het mooiste was nog dat ik zelf 4750 euro moest bijbetalen omdat ik een verzekering met tandarts uitbreiding tot max 250 euro per jaar , daar had ik dus normaal gesproken ook voldoende aan omdat ik weinig met mijn gebid heb , nu vraag ik om een nieuw plaatje , krijg je dit , ik betaal bijna 40 jaar netjes premie en ben nooit wat nodig , nu heb ik wat nodig en moet bijna alles zelf betalen , waar is mijn geld van al die jaren gebleven dan , nu ik het nodig heb , volgens mij word je belazerd waar je bijstaat
4750 euro waar praat je over en dat voor 2 tanden
is dit nu reëel of pure oplichting.

15505 20 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Sep 29, 2014 om 23:59
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dit is reëel. U kent de voorwaarden van uw tandartsverzekering. Het is geen optelsom van wat u ieder jaar betaalt aan premie. Je mag gewoon zoveel spenderen per jaar. Dit jaar mag u 250 euro spenderen, niet meer. U wordt niet belazerd, daar gaat u met open ogen mee akkoord.

Als je doorgaans weinig aan je gebit hebt en het uitkeringsbedrag is erg laag, dan kun je misschien beter die verzekering opzeggen en zelf het bedrag sparen wat je anders aan de verzekering kwijt zou zijn. Na drie jaar heeft u het er waarschijnlijk al uit.

Ik vind 5000 euro wel erg aan de prijs. Vraag eens bij een andere tandarts of dat niet goedkoper kan.

valerius-2
door valerius-2 - Sep 30, 2014 om 00:34
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Wordt het van goud gemaakt, als ik zo de lees.

tijger1
door tijger1 - Sep 30, 2014 om 00:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ook in de jaren dat u nog in het ziekenfonds zat , zou een brug voor voortanden goud gekost hebben en niet door het ziekenfonds betaald zijn.

Al die jaren dat u een tandartsverzekering had en heeft, hebt u nooit naar het financiële plaatje gekeken noch naar de voorwaarden.

Wat u in die jaren betaald hebt, wordt niet opgeteld.

Ik weet natuurlijk niet of u al akkoord gegaan bent, maar een second opinion bij een andere tandarts kan geen kwaad en u kunt altijd nog ern nieuw plaatje nemen. Maar ook daar zal u het modige moeten bijleggen.

door 1953 - Sep 30, 2014 om 02:57
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Al betaalde u 40 jaar wel of geen premie, aanvullende tandartskosten zijn per jaar gemaximaliseerd naar gelang de verzekering de dekking doet conform de voorwaarden, in uw geval € 250,- per jaar en bij de ander kan het € 1.000,- per jaar zijn.

me
door menekse - Sep 30, 2014 om 07:12
53 Antwoorden / 3 Vragen

Hoeveel kronen heeft u nodig voor de houvast van 2 dummietanden? Ik vind € 5000,00 wel heel erg veel geld. Dat zijn minstens 2 dummies en 5 kronen!!

U zorgverzekeraar bedonderd u niet, maar wellicht wel uw tandarts.

tenormin
door tenormin - Sep 30, 2014 om 08:06
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Wat het maar waar dat we niet gebruikt verzekeringsgeld "mee mochten nemen" naar een volgend jaar. Maar heb zo een rondgekeken en die tandarts is, naar mijn mening wel heel erg duur voor de beschrijving die u nodig hebt. Kunt u beter een vakantie boeken naar Boedapest en daar uw 2 ontbrekende tanden laten aanmeten. Maar gaat u toch eerst een rondshoppen wat andere tandartsen vragen: de uwe vraagt m.i. veel en veel te veel. Succes hoor.

pi
door pieterwolters - Sep 30, 2014 om 08:42
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op dinsdag 30 sep 2014, 08:06]Wat het maar waar dat we niet gebruikt verzekeringsgeld "mee mochten nemen" naar een volgend jaar.

Dat heet een spaarrekening, niet een verzekering.

tenormin
door tenormin - Sep 30, 2014 om 08:55
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op dinsdag 30 sep 2014, 08:42]
Dat heet een spaarrekening, niet een verzekering.

Nee meneer wolters ik bedoel niet een spaarrekening: als ik voor €500,00 per jaar bij een Zorgverzekering voor mijn gebit heb afgesloten en ik geen gebruik maak van de volle €500,00 ben ik (en ieder ander) dat geld kwijt. Dat is wat ik bedoelde maar dat weet u ook wel.

gompy2
door gompy2 - Sep 30, 2014 om 10:37
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=vedion schreef op maandag 29 sep 2014, 23:26]waar is mijn geld van al die jaren gebleven dan , nu ik het nodig heb , volgens mij word je belazerd waar je bijstaat
4750 euro waar praat je over en dat voor 2 tanden
is dit nu reëel of pure oplichting.

Normaal antwoord ik nooit op berichten van mensen die te lui zijn om hoofdletters te gebruiken daar waar het hoort, dit is nl geen vorm van dyslexie maar pure gemakzucht en luiheid en verkrachting van de Nederlandse taal, maar eer je iemand van oplichting gaat betichten is het heel makkelijk om de totale kosten van de werkzaamheden die een tandarts doet te verifiëren.
De tandartstarieven voor 2014 zijn net als in 2013 vastgesteld door de overheid.
Dus niet meer blèren maar rekenen.

Klik hier-> Tandartstarieven 2014

Je hoeft geen brug te nemen, er zijn nog meer, goedkopere optie's.

Cookies
door Cookies - Sep 30, 2014 om 11:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tenormin schreef op dinsdag 30 sep 2014, 08:55][quote=pieterwolters schreef op dinsdag 30 sep 2014, 08:42]
Dat heet een spaarrekening, niet een verzekering.

Nee meneer wolters ik bedoel niet een spaarrekening: als ik voor €500,00 per jaar bij een Zorgverzekering voor mijn gebit heb afgesloten en ik geen gebruik maak van de volle €500,00 ben ik (en ieder ander) dat geld kwijt. Dat is wat ik bedoelde maar dat weet u ook wel.

En je geld ben je dus niet kwijt als je i.p.v. een tandartsverzekering de premie op een spaarrekening zet. Voor een vergoeding van 500,- p.j. betaal je tegenwoordig 250,-/300,- euro premie per jaar. Veel rendabeler dus om dat op een spaarrekening te zetten, zeker in het geval van topicstarter die blijkbaar 40 jaar nauwelijks geld aan de tandarts heeft uitgegeven.

tijger1
door tijger1 - Sep 30, 2014 om 11:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dat komt omdat de meeste Nederlanders elke scheet die dwars kan zitten, willen verzekeren en dan later gasn jammeren als er iets niet onder de vergoeding valt.

Cookies
door Cookies - Sep 30, 2014 om 11:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

OT @tijger1: gelukkig hoor ik niet bij de meeste Nederlanders. Ben het dus helemaal met je eens!

zoekster
door zoekster - Sep 30, 2014 om 11:22
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=gompy2 schreef op dinsdag 30 sep 2014, 10:37]
De tandartstarieven voor 2014 zijn net als in 2013 vastgesteld door de overheid.

Je hoeft geen brug te nemen, er zijn nog meer, goedkopere optie's.
Evengoed zal er prijsverschil zijn.
klik HIER

Waaruit
Maar omdat techniekkosten voor bruggen, kronen, implantaten, kunstgebitten en frameprotheses naast de vaste tandartskosten wél mogen verschillen, is er toch weer sprake van concurrentie, mede ingegeven door de crisis. Patiënten komen minder vaak of blijven weg en dan gaat men stunten.”

Een brug van 2 tanden voor 5000 euro, dat lijkt mij erg aan de prijs. Ik zou zeker voor een second opinion gaan.

Cookies
door Cookies - Sep 30, 2014 om 11:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=zoekster schreef op dinsdag 30 sep 2014, 11:22]

Een brug van 2 tanden voor 5000 euro, dat lijkt mij erg aan de prijs. Ik zou zeker voor een second opinion gaan.

Ik ook, of voor een plaatje. Tenslotte is TS daar al tientallen jaren aan gewend.

tijger1
door tijger1 - Sep 30, 2014 om 11:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 30 sep 2014, 11:16]OT @tijger1: gelukkig hoor ik niet bij de meeste Nederlanders. Ben het dus helemaal met je eens!

Ik zeg het ook regelmatig in mijn omgeving. "Ga nu eens rekenen" Wat heb je de afgelopen jaren gebruikt, wat verwacht je te gaan gebruiken. Zet dat eens af tegen de premie die je bij voorbeeld betaslt. En dat geldt ook voor de andere aanvullende verzekeringen.

Gelukkig heb ik al verscheidene mensen kunnen overtuigen al die aanvullende op te zeggen en die niet betaalde premies te reserveren, echt of in gedachten. Trek daar de werkelijk gemaakte kosten van af te trekken en dan begin je het nieuwe jaar al met een reservepotje.

Jammer voor degenen die die zogenaamde verzekeringen aanhouden, want die worden dan wel steeds duurder. ;-)

gompy2
door gompy2 - Sep 30, 2014 om 11:33
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op dinsdag 30 sep 2014, 11:22]
Evengoed zal er prijsverschil zijn.
klik HIER

Waaruit
Maar omdat techniekkosten voor bruggen, kronen, implantaten, kunstgebitten en frameprotheses naast de vaste tandartskosten wél mogen verschillen, is er toch weer sprake van concurrentie, mede ingegeven door de crisis. Patiënten komen minder vaak of blijven weg en dan gaat men stunten.”

Een brug van 2 tanden voor 5000 euro, dat lijkt mij erg aan de prijs. Ik zou zeker voor een second opinion gaan.
Uiteraard zal er best prijsverschil zijn, maar om op voorhand een tandarts van oplichting te betichten slaat nergens op.
Uiteraard moet die TS verder kijken wat zoal de kosten zijn, kunnen zijn, van zijn tandarts heeft hij een offerte gekregen met , naar ik mag aannemen alle gespecificeerde kosten dus is het simpel vergelijken.
Niet op voorhand al blèren van pure oplichting, van dat soort lieden zakt mij de broek van af, echt.

vedion
door vedion - Sep 30, 2014 om 22:40
54 Antwoorden / 3 Vragen

@gompy2 schreef op dinsdag 30 sep 2014, 10:37

Normaal antwoord ik nooit op berichten van mensen die te lui zijn om hoofdletters te gebruiken daar waar het hoort, dit is nl geen vorm van dyslexie maar pure gemakzucht en luiheid en verkrachting van de Nederlandse taal, maar eer je iemand van oplichting gaat betichten is het heel makkelijk om de totale kosten van de werkzaamheden die een tandarts doet te verifiëren.
De tandartstarieven voor 2014 zijn net als in 2013 vastgesteld door de overheid.
Dus niet meer blèren maar rekenen.

dan snap ik niet waarom je reageert
niet iedereen kan zo perfect zijn als jou.

ik vraag om 2 nieuwe voortanden en niet om een nieuwe auto
ik hoop dat je snapt wat ik bedoel

het heeft niks met rekenen te maken
als ik zie wat er allemaal op die offerte staat
dan mag ik zelf wel tandtechnicus zijn om dat te snappen
het is een a4 met allemaal berekeningen van wat er allemaal gebeuren gaat
maargoed dat even ter zijde

ik vroeg mij alleen af waarom het zo duur moet zijn
en dat heeft niets te maken met de tarieven van de overheid die de tandarts rekent , maar alle bijkomende kosten door derden die eraan werken

en daarom vind ik 5000 euro voor 2 tanden veel geld

tuurlijk had ik al die jaren kunnen sparen
maar wie had voor 40 jaar geleden kunnen denken dat je nu zo`n gezeik hebt met de zorg.

tijger1
door tijger1 - Sep 30, 2014 om 23:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar 40 jaar geleden zou u ze ook niet gekregen hebben. Heeft niets met "gezeik" met de zorg van doen.

Neem een plaatje.

aurora1
door aurora1 - Sep 30, 2014 om 23:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Op die offerte zullen toch codes van e.e.a. staan? Aan de hand van de tarievenlijst van de link van @gompy2 kunt u zien wat er zoal wordt bedoeld.
U kunt ook nog klik hier lezen, klikken op de pijltjes aan het einde van de regel bij de codes die op de offerte staan vermeld.
Ik zou overigens ook eens bij een andere tandarts een offerte vragen (eerst uitzoeken wat dat kost), zoals hier al is geadviseerd.
Kijk anders bij bijv. de Acta, of die iets voor u kunnen betekenen: klik hier, of bij tandheelkunde van een andere universiteit.

tenormin
door tenormin - Sep 30, 2014 om 23:31
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=vedion schreef op dinsdag 30 sep 2014, 22:40dan snap ik niet waarom je reageert
niet iedereen kan zo perfect zijn als jou.

ik vraag om 2 nieuwe voortanden en niet om een nieuwe auto
tuurlijk had ik al die jaren kunnen sparen
maar wie had voor 40 jaar geleden kunnen denken dat je nu zo`n gezeik hebt met de zorg.

@videon, je stelling "wie had 40 jaar geleden kunnen denken....enz. Wel dat is nogal simpel: iedereen natuurlijk. Al je lichaamsfuncties nemen af, inclusief gebit. Dus dit was zeker te voorzien. Vroeger had bijna iedereen een 'kunstgebit'; nu is het meer uitzondering. Gelukkig. En het is wel waar dat sommige mensen geïrriteerd raken over taalgebruik: "want niet iedereen kan zo perfect zijn als jou". Tja, als je je niet stoort aan eigen schrijffouten: prima maar ga dan niet iemand anders daarmee belasten die het niet prettig vind te lezen. (Overigens, ik maak ook veel fouten en als ik gecorrigeerd word vind ik dit alleen maar prettig).