je
door jenlkoster Apr 4, 2014 om 21:15
Auto & vervoer

2 nota`s voor een ns traject kaart

ik heb via mijn werkgever een traject kaart .Deze heb ik laten omzetten in een korter traject. Dit is via mijn werkgever gelopen. Daar is de nieuwe kaart ook binnen gekomen. dit was in dec 2012 ik kon door omstandigheden deze kaart begin april 2013 niet eerder ophalen. Tot die tijd heb ik op m`n oude kaart gereisd. Begin april mijn oude kaart ingeruild bij mijn werkgever en de nieuwe ontvangen . Nu zegt de Ns dat ik de periode dec tot april 2 kaarten had en zijn over die periode die 2 kaarten in rekening gebracht terwijl ik feiltelijk er een in mijn bezit had in die periode.
De werkgever deed hier niets mee en heeft die kosten ook vrolijk ingehouden van mijn salaris tot ongeveer 600 euro teveel in mijn beleving.
hoe moet ik hier in handeleln . De contact persooon van mijn werkgever handelt dit direct af met de contact persoon van de ns. Ik krijg van de ns te horen dat zij het regelen met het contact persoon van mijn werkgever en ik hierin buiten sta
De kosten van die kaart heb ik inmiddels moeten betalen

740 4 Rapporteer

jantje7
door jantje7 - Apr 4, 2014 om 21:47
1459 Antwoorden / 23 Vragen

U moet inderdaad bij uw werkgever zijn. De NS staat hier geheel buiten. Maar het is niet vreemd als de werkgever de schuld bij u legt. U vermeld niet de reden waarom u pas na 3 maanden in staat was om uw kaart om te ruilen, waardoor uw werkgever niet in staat was om uw oude kaart op te heffen. Waarschijnlijk wordt het een gevalletje van eigen schuld, dikke bult.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 4, 2014 om 22:33
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Waarom een nieuwe kaart? Je kan toch ook 'gewoon' jouw product wijzigen aan de automaat?

sw
door swat1500 - Apr 4, 2014 om 23:13
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Nadat een abonnement is afgesloten (geactiveerd) dient er betaald te worden ongeacht of het feitelijk wel of niet gebruikt wordt.
Het in en uitchecken is alleen nodig om vast te leggen dat men rechtmatig gebruikt maakt van het openbaar vervoer.
Zolang het oude abonnement wordt gebruikt zal dit niet afgesloten worden, nog afgezien van het feit dat abonnementen zelden tussentijds beëindigd kunnen worden.
U had u eerste kaart dus sneller moeten inleveren.

diumenge
door diumenge - Apr 5, 2014 om 03:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je had er feitelijk juist twee in je bezit, fysiek had je er maar een. Zou de NS er volgens jou rekening mee moeten houden dat je je kaart niet kan ophalen? Als je 'm niet kon ophalen, waarom dan niet een paar maanden later bestellen?