maddedevries
door maddedevries Oct 13, 2014 om 09:55
Huishouden & energie

3 hanen op een kinder boerderij

Ik woon sinds kort in een flat op 3 hoog naast een kinder boerderij.
Op het moment dat we de flat bekeken dacht "super leuk al die beesten!" Ik ben dan ook een dieren liefhebber... maar al vanaf de eerste nacht vind ik het toch niet zo heel leuk meer.
Er zijn namelijk 3 hanen op deze kinder boerderij aanwezig die van 3:00 's nachts doorgaan tot 12:00 's middags met hun gekukkeleku. Ik word er knetter gek van, ik heb de afgelopen maanden geen oog dicht gedaan.
Ik had eerst de hoop dat bij mij, net als bij mijn vriend, ik er ook wel aan zou wennen, maar nee.
Ik heb mij dan ook een maand moeten ziek melden zodat ik in de middag kon slapen.
Mijn school, werk, stage en prive leven lijden allemaal onder mijn slaap gebrek. Ik ben pas 19 jaar oud, en wil mijn vrije momenten (als ik die al een keer heb) niet besteden aan slapen, maar aan vrienden en familie.
Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat niemand anders er last van heeft.
Ik heb mijn vriend dan ook al meerdere malen (gefrustreerd en boos) gevraagd of we niet kunnen verhuizen, maar natuurlijk wil hij (en ik liever
ook niet) om deze reden een ander huis zoeken. Zoals je kan begrijpen veroorzaakt dit ontzettend veel stress, niet alleen voor mij maar ook mijn vriend is bezorgd om mijn slaap gebrek, hij probeert er dan ook alles aan te doen: ramen dicht, dikke gordijnen, hij laat mij dutjes doen terwijl hij opruimt, kookt en de was doet, ik slaap met oordoppen, maar niks helpt.

Mijn vraag is dus, hoe benader ik een kinder boerderij dat ze die hanen stil moeten houden?

9619 67 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 13, 2014 om 10:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo maddedevries,

Dat is allemaal erg lastig/vervelend.
De kinderboerderij kan die hanen natuurlijk niet stil houden.
Had je kunnen weten toen je daar ging wonen.
Goede oordoppen nemen?!
Al contact met buren gehad?

Lees ter info ook eens hier bij gelijksoortige vraag.

Suc6

me
door mein33 - Oct 13, 2014 om 10:29
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Op een kinderboerderij horen nu eenmaal hanen thuis en hanen gaan kraaien bij het ochtendgloren en de overlast zal met de wintermaanden voor de boeg wel iets later gaan beginnen, maar daarmee bagatelliseer uw probleem niet.
Zelf woon ik in het buitengebied en er zijn hier volop hanen in de omgeving die allemaal het hoogste woord willen hebben. Onze oplossing is om, zodra de hanen zich roeren, de ramen te sluiten en verder te slapen.
De oplossing die u direct en indirect een oplossing biedt is het gebruik van oordopjes, zoals @edrick3 ook al aangeeft.

maddedevries
door maddedevries - Oct 13, 2014 om 10:36
23 Antwoorden / 2 Vragen

Oordoppen slaap ik al mee.
De ramen sluit ik van het gehele appartement elke avond om 10 uur.
Ik heb extra dikke gordijnen voor de ramen hangen.

maddedevries
door maddedevries - Oct 13, 2014 om 10:38
23 Antwoorden / 2 Vragen

En toen mijn vriend nog thuis woonden hadden zij ook een haan, daar werd ik ook nooit zo vroeg wakker van, dus waarom zou ik er van uit gaan dat ik er nu wel wakker van werd?

tijger1
door tijger1 - Oct 13, 2014 om 10:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hanen die negen uur achter elkaar kraaien? Geloof het niet.

Ga aan de andere kant van de flat slapen. En neem goede oordoppen.

U wordt verder wel lekker verwend door uw vriend.

Geen dtjes doen overdag, u bent geen bejaarde.

maddedevries
door maddedevries - Oct 13, 2014 om 10:47
23 Antwoorden / 2 Vragen

Nee ik geloofde het zelf ook niet, totdat ik zo moe was dat ik me wel ziek moest melden, en het zelf dus hoorde dat het constant door ging.

Ik wil wel aan de andere kant slapen van de flat maar we hebben wel geteld 1 slaapkamer.
Ik heb speciale oordoppen.

En ja mijn vriend is goed voor mij. wij houden ontzettend veel van elkaar, dus als we zien dat het met de 1 niet zo lekker gaat zorgen wij goed voor elkaar.

En bejaard ben ik inderdaad niet, ik ben fulltime studente en werk daarnaast ook nog 20 uur, dus ik wil wel graag een beetje energie overhouden om dit allemaal te kunnen doen.
Dus als dat moet door middel van een dutje 's avonds, tsja, ik heb weinig keus want 's nachts slaap ik niet.

Aan u (tijger1) heb ik niet erg veel gehad, ik verwacht nuttig antwoord, wie geen nuttig advies kan geven kan beter niet reageren.

maddedevries
door maddedevries - Oct 13, 2014 om 11:18
23 Antwoorden / 2 Vragen

Wat ik was vergeten te melden is dat:
De reden dat die hanen constant doorgaan waarschijnlijk komt omdat er 3 flats omheen staan waar 's nachts de lampen van branden voor op de galerij, en er een fietspad met verlichting om de kinder boerderij heen loopt. Daarnaast ligt er ook nog een drukke zeer verlichte auto weg die je kan zien vanaf de kinder boerderij (tussen de flats door).
Daarom kraaien ze waarschijnlijk constant.

Niet dat ik denk dat ik wat aan al het licht kan doen. Ik snap zelf ook wel dat dit niet echt met het geluid overlast te maken heeft, maar even zodat iedereen snapt dat eer een reden is dat die hanen kunnen kraaien!!!

gompy2
door gompy2 - Oct 13, 2014 om 11:20
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=maddedevries schreef op maandag 13 okt 2014, 09:55]
Mijn vraag is dus, hoe benader ik een kinder boerderij dat ze die hanen stil moeten houden?Uuhm..., met een jachtgeweer??
Rigoureus maar doeltreffend...

Grapje hoor.

Klik hier-> Hanen om te lezen waarom hanen doen zoals ze doen als er een toom kippen is met meerdere hanen.
Een toom kippen houden met meerdere hanen is gewoon vragen om dit soort overlast, dat is de natuur van die dieren, maar iemand die de kinderboerderijen onder zijn beheer heeft moet dat weten.

Verder heb je wel mogelijkheden om ergens je klacht te deponeren als je hier last van hebt, ook al krijg je nu de nodige reactie's over je heen dat je het allemaal maar moet pikken naar aanleiding van je klacht.

Erdick3 haalde een eerder topic aan en daarin gaf iemand een reactie wat je zou kunnen doen.

Klik hier-> Milieuregels Activiteitenbeheer

Je zou dus de gemeente kunnen benaderen met de vraag of ze het aantal hanen niet kunnen beperken van die toom, dat maakt het al een stuk rustiger.

tijger1
door tijger1 - Oct 13, 2014 om 11:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt niet bepalen wie reageert. Ga in de woonkamer slapen als die aan de andere kant ligt.

En lopen er in die drie flats dan allemaal slapeloze zombies rond? Als het dan werkelijk zo erg zou zijn, moet toch niemand kunnen slapen, ook uw vriend niet.

maddedevries
door maddedevries - Oct 13, 2014 om 11:55
23 Antwoorden / 2 Vragen

Meneer tijger1, ik maak geen woord meer aan u vuil.
U doet alles behalve helpen of advies geven, volgens mij loopt u op deze site rond met de verkeerde intenties.
Dat u nou niets beters heeft te doen dan mij een beetje te kleineren daar kan ik jammer genoeg ook vrij weinig aan doen.
Misschien een leuke hobby voor u om een paar hanen te nemen ;)

Groet,

een verwende bejaarde slapeloze zombie

maddedevries
door maddedevries - Oct 13, 2014 om 11:57
23 Antwoorden / 2 Vragen

of mevrouw*
(mijn excuses, u kan natuurlijk ook een vrouw zijn)

mahadma
door mahadma - Oct 13, 2014 om 12:18
11520 Antwoorden / 51 Vragen

@Maddiedevries,

van 3:00 's nachts doorgaan tot 12:00 's middags met hun gekukkeleku.

Ik geloof best dat ze een keer om 03.00 uur oid weleens zullen kukelekuen, en om 12.00 ook wel eens. En tussen die tijden in ook. En later of andere tijden op de dag ook wel eens. Maar ik kan echt niet geloven dat er 9 uur, 540 minuten non-stop achterelkaar gekukelkud wordt. Dat houdt geen haan vol.
Als dàt werkelijk waar zou zijn zouden ze allang verwijderd zijn. Als er ezels lopen, zult u ook wel gebalk kunnen horen, verder mekkerende geiten, kakelende kippen, altijd waakzame ganzen, schreeuwende kinderen. U zult er aan moeten wennen, u slaapt mogelijk licht en er zijn mensen die nog door de derde wereldoorlog heen slapen.

maddedevries
door maddedevries - Oct 13, 2014 om 12:23
23 Antwoorden / 2 Vragen

mahadma:
Ik word alleen wakker wanneer ze kakelen, + het zijn er 3! als 1 eindelijk zn kop houd gaat nummer 2 rustig verder.

De ezel en pony staan op stal, de kippen op stok (in hun hok), en ook de geiten staan op stal, deze dieren hoor ik overdag dan ook amper!. De hanen daarentegen zijn blijkbaar een geval apart.

Wat betreft de kinderen, hier waar ik woon komen ze gelukkig niet om 3 uur 's nachts bij de kinderboerderij.

maddedevries
door maddedevries - Oct 13, 2014 om 12:28
23 Antwoorden / 2 Vragen

En nog even voordat weer iedereen mij gaat afkraken, iedereen weet dondersgoed dat bij de aanschaf van een: HAAN, HOND, KAT, HAMSTER, KONIJN, er al in de dieren speciaal zaak altijd word geadviseerd dat 1 mannetje kan, meer dan dat gaat bijna altijd fout!

Cookies
door Cookies - Oct 13, 2014 om 12:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je woont op 3 hoog in een flatgebouw. Je zal een inventarisatie moeten doen bij alle buren op alle etages. Met die klachtenlijst kun je dan naar de gemeente, of eerst naar de mensen van de kinderboerderij.

Als jij de enige bent die er last van heeft, dan ben je blijkbaar een lichte slaapster of erg gefixeerd op het hanen gekakel. Hoe meer gefixeerd, hoe meer last je er van zult hebben.

mahadma
door mahadma - Oct 13, 2014 om 12:42
11520 Antwoorden / 51 Vragen

@Maddiedevries,

ze zullen zeker in de ochtend een keer hun snavel opentrekken, maar ik geloof nog steeds niet dat er 9 uur lang, echt real non stop gekukeleku is. Anders zouden ze het allang niet meer doen.

De ezel en pony staan op stal, de kippen op stok (in hun hok), en ook de geiten staan op stal, deze dieren hoor ik overdag dan ook amper!. De hanen daarentegen zijn blijkbaar een geval apart. Wat betreft de kinderen, hier waar ik woon komen ze gelukkig niet om 3 uur 's nachts bij de kinderboerderij. Dit bedoel ik juist overdag, want als je je raam openzet/op het balcon zit, hoor je dat ook.

Méér als één mannelijk dier, kan heel erg goed, praktijkervaring.

Maar wat houdt je nu tegen om eens gewoon zelf met de beheerder te gaan praten of de heren 's nachts in duisternis opgehokt (kunnen) worden. Dat al gedaan? Alhoewel ze dan nog wel een keer te horen zullen zijn.

maddedevries
door maddedevries - Oct 13, 2014 om 12:45
23 Antwoorden / 2 Vragen

Carola.83
Dat is een goed idee om langs alle buren te gaan, helaas moet ik dan meer 300 appartementen langs... Wel een goed idee, misschien kan ik een papier op de deuren plakken..
Contact krijg ik helaas niet met de kinderboerderij, hun nummer is niet actief, en ik vraag mij ten zeerste af of ik ooit nog een reactie ga krijgen op de mail die ik al heb gestuurd. Langsgaan wil niet, ik werk elke dag van 9 tot 6 en natuurlijk is de boerderij alleen open van 9 tot 5. Ook daar zou ik een brief op het hek kunnen plakken.
Erg gefixeerd ben ik niet als ik ga slapen, meestal ben ik de hanen alweer vergeten, maar word ik ineens om 3 uur weer wakker van de haan. Daarom laat ik alle ramen en gordijnen ook maar mooi potdicht zitten tegenwoordig, zodat ik voor het slapen gaan nergens meer aan hoef te denken.

Met uw reactie kan ik wel wat, u heeft mij op een paar goede ideeën gebracht wat betreft de andere flats.
Bedankt

zoekster
door zoekster - Oct 13, 2014 om 12:49
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik denk ook dat je met de buren zult moeten overleggen. Eerlijk gezegd zou je mij zo mee krijgen. Hou veel van dieren, maar toen ik 's nachts werd wakker gehouden door een stel ganzen, kon ik ze wel schieten. Blij dat ze besloten ergens anders neer te strijken.
En of het nu non-stop is, of om het half uur, je wordt er wakker van en dat is oervervelend.

Ik raad je wel aan om op een respectvolle wijze de forumleden te benaderen, je kunt het met iemand niet eens zijn, maar schelden is nergens voor nodig en onbeschoft. Daarmee verlies je (bij mij althans) je krediet. Misschien komt de kribbigheid door al die slapeloze nachten....?

maddedevries
door maddedevries - Oct 13, 2014 om 12:55
23 Antwoorden / 2 Vragen

mahadma

@Maddiedevries,

ze zullen zeker in de ochtend een keer hun snavel opentrekken, maar ik geloof nog steeds niet dat er 9 uur lang, echt real non stop gekukeleku is. Anders zouden ze het allang niet meer doen.

De ezel en pony staan op stal, de kippen op stok (in hun hok), en ook de geiten staan op stal, deze dieren hoor ik overdag dan ook amper!. De hanen daarentegen zijn blijkbaar een geval apart. Wat betreft de kinderen, hier waar ik woon komen ze gelukkig niet om 3 uur 's nachts bij de kinderboerderij. Dit bedoel ik juist overdag, want als je je raam openzet/op het balcon zit, hoor je dat ook.

Méér als één mannelijk dier, kan heel erg goed, praktijkervaring.

Maar wat houdt je nu tegen om eens gewoon zelf met de beheerder te gaan praten of de heren 's nachts in duisternis opgehokt (kunnen) worden. Dat al gedaan? Alhoewel ze dan nog wel een keer te horen zullen zijn.

Voor de laatste keer: ze kraaien waarschijnlijk niet aan 1 stuk door, maar omdat het er 3 zijn lijkt dat wel zo.
Wat mij tegen houd om met de beheerder te praten is: ze zijn elke dag open tussen 9 en 5, ik werk ELKE dag van 9 tot 6. Telefonisch zijn ze niet te bereiken, en ik wacht nog altijd een reactie op mijn mail af.

Als ik wakker ben, over dag dus, kan het mij niet zo veel schelen dat de dieren geluid maken, ik ben namelijk 7 dagen per week, aan het werk of op stage.

Ik zelf ben ook een echte dieren vriend (ik steun actief het wwf, ben lid bij de dieren bescherming en actief vegetariër), dus vind ik het prima dat alle dieren daar overdag rond lopen lawaai te maken, dat hoort nou eenmaal zo.
Helaas gaan die hanen zelfs mij te ver.

hanny1955
door hanny1955 - Oct 13, 2014 om 12:56
4 Antwoorden / 1 Vragen

OO Wat vervelend is dat zeg, wij hebben dergelijke situatie ook gehad. We hebben een tijdje tijdelijk ergens gewoond waar pal tegenover ons ook een parkje met dieren en dus ook een haan rondliep en je begrijpt het al, ook die kraaide er vrolijk op los. Persoonlijk had ik er geen last van maar mijn man vond dit vreselijk. Hij is naar de eigenaar gestapt en heeft hem 2 voorstellen gedaan: of de haan ging s'avonds in het nachthok (donker dus) of mijn man zou het dier eigenhandig de nek omdraaien.......lol. De eigenaar koos voor het eerste, mijn man deed s'avonds de haan in het nachthok en de eigenaar liet deze vervolgens s'ochtends weer los, het probleem was over. Ik hoop dat er bij u ook een dergelijke oplossing gevonden kan worden want van een slechte nachtrust wordt niemand vrolijk. Succes, groetjes Hanny

mahadma
door mahadma - Oct 13, 2014 om 12:58
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Langsgaan wil niet,

Werkt u 7 dagen per week? Er is vast en zeker wel een optie om een keer met die lieden te gaan praten. Maar die kleine moeite is u wat veelgevraagd. Kan uw vriend dan niet een keer even naar beneden gaan? Er zal toch zeker wel eens een moment zijn om de beheerder te spreken ............

maddedevries
door maddedevries - Oct 13, 2014 om 13:02
23 Antwoorden / 2 Vragen

mahadma

maandag 13 okt 2014, 12:58

Langsgaan wil niet,

Werkt u 7 dagen per week? Er is vast en zeker wel een optie om een keer met die lieden te gaan praten. Maar die kleine moeite is u wat veelgevraagd. Kan uw vriend dan niet een keer even naar beneden gaan? Er zal toch zeker wel eens een moment zijn om de beheerder te spreken ............

Ja ik loop 5 dagen per week stage van 9 tot 6. Daarnaast werk ik op zaterdag en zondag ook van 9 tot 6.
Mijn vriend die toevallig dezelfde opleiding doet, zit dus ook elke dag van 9 tot 5 op stage, en werkt ook zaterdag en zondag.
Maar misschien dat zijn werk inderdaad wat flexibeler is in vrij vragen of later beginen etc. (ik moet toegeven, dit was een goed advies, heel erg bedankt, stom dat ik dat zelf nog niet heb bedacht/ aan hem heb gevraagd).

Cookies
door Cookies - Oct 13, 2014 om 13:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Dat is een goed idee om langs alle buren te gaan, helaas moet ik dan meer 300 appartementen langs.......

Inderdaad. Je stelt een klachtenbrief op met intekenlijst. Met 1 klacht doet een gemeente nu eenmaal niks. Zijn er van de 300 woningen 50-100 klachten, dan wordt het een ander verhaal.

js
door jsolleveld - Oct 13, 2014 om 13:05
9 Antwoorden / 2 Vragen

Ja dat lijkt me het beste idee.Als er veel mensen last van hebben dan moet er toch iets gebeuren. Kan me voorstellen dat als je slecht slaapt je wel kribbig wordt.Maar hoor je het door je oordopjes heen?Ik slaap ook met oordopjes maar die gele herriestoppers helpen niet.Er zijn van die roze kneedbare wasbolloetjes en die zijn beter.Woon in n natuurgebied en daar kunnen de dieren er ook wat van in de vroege uurtjes.

maddedevries
door maddedevries - Oct 13, 2014 om 13:11
23 Antwoorden / 2 Vragen

jsolleveld

maandag 13 okt 2014, 13:05

Ja dat lijkt me het beste idee.Als er veel mensen last van hebben dan moet er toch iets gebeuren. Kan me voorstellen dat als je slecht slaapt je wel kribbig wordt. Maar hoor je het door je oordopjes heen?Ik slaap ook met oordopjes maar die gele herriestoppers helpen niet.Er zijn van die roze kneedbare wasbolloetjes en die zijn beter.Woon in n natuurgebied en daar kunnen de dieren er ook wat van in de vroege uurtjes.

Ja helaas werken de oordoppen niet, toevallig heb ik net gehoord van mijn vriend dat hij speciale oordoppen had gevonden, een hele opluchting dus.
Bedankt voor de tip! mochten deze oordoppen niet werken, zal ik zeker die roze even uit proberen.
Ik wens u natuurlijk ook sterkte met de diertjes in het natuurgebied!

aurora1
door aurora1 - Oct 13, 2014 om 13:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou beginnen met eerst tijd maken om die beheerder te spreken en zien of dat iets uithaalt. En, met honing bereikt u meer dan met azijn.
Helpt dat niet dan kunt u een annonce maken om in de flats op (te laten) hangen voor op het prikbord en vraag daarin om reacties bij u in de bus te gooien. Zet daar een datum op en vraag bijv. om binnen 2 weken te reageren.
Andere mogelijkheid is een flyer maken en die bij iedereen in de bus stoppen die ze dan met hun reactie bij u in de bus kunnen doen. Dus met een reactieregel waar ze ook naam en huisnummer op kunnen invullen.
Doe e.e.a. met een vriendelijke toon.
Intussen af en toe of permanent aan de andere kant van de flat gaan slapen zou ik zeggen.
Tijgertje is overigens tijger1.

ka
door kassaklets - Oct 13, 2014 om 13:14
13 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij is er een regel dat men geen hanen in een woonwijk mag houden of ze moeten hun hokken lichtdicht maken.

kijk maar even bij de gemeente en of zoeken op internet.

maddedevries
door maddedevries - Oct 13, 2014 om 13:19
23 Antwoorden / 2 Vragen

kassaklets

maandag 13 okt 2014, 13:14

Volgens mij is er een regel dat men geen hanen in een woonwijk mag houden of ze moeten hun hokken lichtdicht maken.

kijk maar even bij de gemeente en of zoeken op internet.

Oh nou dat wist ik niet eens! ik ga dat zeker even beter bekijken.

gi
door ginyt - Oct 13, 2014 om 13:19
19 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag of ze de ruimte lichtdicht kunnen maken, totdat de hanen naar buiten gaan.

th
door thielen12 - Oct 13, 2014 om 13:27
5 Antwoorden / 2 Vragen

Positief denken bv het klinkt toch wel erg leuk .Meestal als je jezelf ergens aan ergert klinkt het tientallen keren erger dan het is .
Ik kan me niet voorstellen dat je de drukke weg niet storend vind en de hanen wel.
Dus ik denk dat het tussen je horen zit .Of anders betere oordoppen kopen.

ja
door jan4073 - Oct 13, 2014 om 13:29
83 Antwoorden / 3 Vragen

Nou Maddedevries. Als ik onderstaande zin lees dan bent u types zo'n geval van "overal voor maar niet in mijn achtertuin". Wilde varkens op de veluwe is fijn zolang ze mijn tuin maar niet op de kop zetten. Wolven moet ook kunnen zolang ze mij maar niet aanvallen. Wilde ganzen mogen heel NL vol schijten maar niet op schiphol want mijn vleigtuig moet op tijd vertrekken. De reeen en herten in de duinen mogen we niet afschieten maar mogen wel van honger en ziekte sterven. En kippen moeten hanen hebben maar deze mogen niet kraaien als ik slaap. Van dit soort dieren vrienden hebben we genoeg in NL.

Maar goed daar gaat u vraag niet over. Daarom het volgende:
Ik weet niet wat voor appartement u heeft maar als ik thuis de ramen sluit dan hoor ik echt niks meer. Als de buurman de smorgensvroeg de voordeur dichtslaat dan voel ik eerder de trilling dan dat ik geluid hoor. Dus je zou ook eens kunnen kijken naar mogelijkheden van geluidsisolatie.

zelf ben ook een echte dieren vriend (ik steun actief het wwf, ben lid bij de dieren bescherming en actief vegetariër), dus vind ik het prima dat alle dieren daar overdag rond lopen lawaai te maken, dat hoort nou eenmaal zo.
Helaas gaan die hanen zelfs mij te ver.

maddedevries
door maddedevries - Oct 13, 2014 om 13:31
23 Antwoorden / 2 Vragen

thielen12

maandag 13 okt 2014, 13:27

Positief denken bv het klinkt toch wel erg leuk .Meestal als je jezelf ergens aan ergert klinkt het tientallen keren erger dan het is .
Ik kan me niet voorstellen dat je de drukke weg niet storend vind en de hanen wel.
Dus ik denk dat het tussen je horen zit .Of anders betere oordoppen kopen.

De flat (die met zijn zij gevel aan de weg staat en met de andere gevel grenst aan het fietspas naast de kinderboerderij) heeft 8 appartementen op 1 verdipeing, aan de ene kant de weg, aan de andere kant de kinder boerderij. Moet u nou eens raden aan welke kan ik woon!

(Ik zal het toch even verklappen: aan de kant van de kinderboerderij)

purlle
door purlle - Oct 13, 2014 om 13:33
4 Antwoorden / 0 Vragen

Het niet kunnen slapen / wakker liggen van iets of iemand is idd. heel erg vervelend.

Als je je een maand ziek hebt moeten melden, heb je toch alle gelegenheid (gehad) om tussen 9.00 - 18.00 uur langs te gaan op de kinderboerderij en te gaan praten met de beheerder?

Elke gemeente heeft regels m.b.t. het houden van dieren en het veroorzaken van overlast.
Bij ons valt dat onder de afdeling Toezicht en Handhaving. Bij zoiets bijv. al eens geïnformeerd wat het beleid is in jullie gemeente?

blok
door blok - Oct 13, 2014 om 13:36
79 Antwoorden / 8 Vragen

hoi Madde,

ik heb erg met je te doen ! t is niet niks om zulke lange dagen te maken en dan niet normaal daar van te kunnen uitrusten !
ik vind jou juist erg positief hoor, gezien je enorme inzet voor studie en werk.
ook dat je er geen focus op hebt als je inslaapt, harstikke goed ! knap.
uit ervaring weet ik hoe ontzettend irritant te weinig slaap kan zijn.
heb jaren naast mensen met psychiatrische problemen gewoond, die letterlijk dag en nacht de meest helse ruzies hadden.
en hiernaast iemand die - liefst snachts - met (3) drumstellen harde muziek en gegil en gejump die broodnodige slaap roofde.
het heeft me uitgeput, was een dweil. jarenlang dus.
(en dat terwijl ik van mezelf een diepe slaper ben.)
en ben nog steeds niet hersteld ervan.

oorwatjes helpen niet als t geluid te doordringend is. (heb ook die roze.)
welke heeft je vriend nu gevonden ? ben zeer benieuwd.

het lijkt mij - als ik t zo op afstand kan beoordelen - handig om met de beheerder te praten om die hanen mét de kippen op stok te doen ! (desnoods in apart hokje.)
maar jij + je vriend hebben daar geen gelegenheid voor gezien jullie volle werkdagen..
zou je moeder of vader of een goeie vriend(in) dat ms willen doen ?
want dit = niet gezond meer.

en ja een buren-aktie, met handtekeningen, wie weet, als de beheerder niet meewerkt.

helaas is t zo dat al dit soort dingen ook energie kosten .....
ik weet t.
ik wens je veel sterkte !
suc6.

maddedevries
door maddedevries - Oct 13, 2014 om 13:40
23 Antwoorden / 2 Vragen

jan4073

waarschuw redactie
maandag 13 okt 2014, 13:29

Nou Maddedevries. Als ik onderstaande zin lees dan bent u types zo'n geval van "overal voor maar niet in mijn achtertuin". Wilde varkens op de veluwe is fijn zolang ze mijn tuin maar niet op de kop zetten. Wolven moet ook kunnen zolang ze mij maar niet aanvallen. Wilde ganzen mogen heel NL vol schijten maar niet op schiphol want mijn vleigtuig moet op tijd vertrekken. De reeen en herten in de duinen mogen we niet afschieten maar mogen wel van honger en ziekte sterven. En kippen moeten hanen hebben maar deze mogen niet kraaien als ik slaap. Van dit soort dieren vrienden hebben we genoeg in NL.

Maar goed daar gaat u vraag niet over. Daarom het volgende:
Ik weet niet wat voor appartement u heeft maar als ik thuis de ramen sluit dan hoor ik echt niks meer. Als de buurman de smorgensvroeg de voordeur dichtslaat dan voel ik eerder de trilling dan dat ik geluid hoor. Dus je zou ook eens kunnen kijken naar mogelijkheden van geluidsisolatie.

zelf ben ook een echte dieren vriend (ik steun actief het wwf, ben lid bij de dieren bescherming en actief vegetariër), dus vind ik het prima dat alle dieren daar overdag rond lopen lawaai te maken, dat hoort nou eenmaal zo.
Helaas gaan die hanen zelfs mij te ver.

Ik vind alles prima ja, ik accepteer ook veel, ik accepteer u bijvoorbeeld.
Wat een belachelijk antwoord, ik vind hanen prima, zoals ik al zei, mijn vriend had ze bij zijn ouders thuis, die kippen en hanen voerde en verzorgde ik ook regelmatig. Ik ben altijd fanatiek en op hoog niveau met paarden bezig geweest, ook in mijn achter tuin, die scheten mij ook de oren van het hoofd. Ik ben gek op honden, en mijn hond mag van mij de hele bank vernielen dat is een gebruik voorwerp, de hond daarentegen is een vriend voor je leven. Dus de opmerking dat ik alles accepteer zolang het mar niet in mijn buurt is, is totale BULLSHIT (vond ik wel een gepaste woordkeus aangezien ik vroeger regelmatig op de boerderij van mijn familie heb geholpen).
En wat gaat u zich ontzettend druk maken over dat ik een dieren vriend ben, hadden we maar minder mensen van u (de zeurpieten, die waarschijnlijk geen zeurpieten mogen heten want zwartepieten mag ookal niet) hier in Nederland.
En ik weet niet hoe u denkt dat mijn flat eruit ziet, maar u kan zelf ook wel begrijpen dat 2 studenten samen in hun eerste huisje echt geen luxe flat hebben met extra dikke ramen!

edrick3
door edrick3 - Oct 13, 2014 om 13:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@maddedevries,

Zomaar even een vraagje: je hebt nu blijkbaar wel tijd om hier op dit forum te reageren.
Kun je niet beter nu even langs die kinderboerderij gaan?

Met vr.gr.

maddedevries
door maddedevries - Oct 13, 2014 om 13:52
23 Antwoorden / 2 Vragen

blok

maandag 13 okt 2014, 13:36

hoi Madde,

ik heb erg met je te doen ! t is niet niks om zulke lange dagen te maken en dan niet normaal daar van te kunnen uitrusten !
ik vind jou juist erg positief hoor, gezien je enorme inzet voor studie en werk.
ook dat je er geen focus op hebt als je inslaapt, harstikke goed ! knap.
uit ervaring weet ik hoe ontzettend irritant te weinig slaap kan zijn.
heb jaren naast mensen met psychiatrische problemen gewoond, die letterlijk dag en nacht de meest helse ruzies hadden.
en hiernaast iemand die - liefst snachts - met (3) drumstellen harde muziek en gegil en gejump die broodnodige slaap roofde.
het heeft me uitgeput, was een dweil. jarenlang dus.
(en dat terwijl ik van mezelf een diepe slaper ben.)
en ben nog steeds niet hersteld ervan.

oorwatjes helpen niet als t geluid te doordringend is. (heb ook die roze.)
welke heeft je vriend nu gevonden ? ben zeer benieuwd.

het lijkt mij - als ik t zo op afstand kan beoordelen - handig om met de beheerder te praten om die hanen mét de kippen op stok te doen ! (desnoods in apart hokje.)
maar jij + je vriend hebben daar geen gelegenheid voor gezien jullie volle werkdagen..
zou je moeder of vader of een goeie vriend(in) dat ms willen doen ?
want dit = niet gezond meer.

en ja een buren-aktie, met handtekeningen, wie weet, als de beheerder niet meewerkt.

helaas is t zo dat al dit soort dingen ook energie kosten .....
ik weet t.
ik wens je veel sterkte !
suc6.

Erg bedankt voor de reactie, ik voel mijzelf inderdaad ook zwaar uitgeput (vandaar misschien de ietwat gemene en misschien onnodige harde reacties op mensen die mij niet willen helpen).
Ik vind het echt heel erg voor u dat u er zo onder moet leiden. Ik wou dat ik u hierbij ook een handje kon helpen. Mocht ik iets horen wat u helpen kan zal ik zeker contact met u opnemen.
Ook vind ik het fijn dat er mensen zijn die mij wel respecteren.
Het probleem van de meeste mensen is waarschijnlijk dat zij 's avond in hun donsbedjes kunnen ploffen zonder dat ze gestoord worden door anderen. Helaas snappen alleen mensen zoals u (mensen die kampen met slaap gebrek) mijn probleem. En ik snap uw probleem ook zeer goed.
Terugkomend op uw advies:
De oordoppen heten: Thunder Plugs, ik ben er zelf ook zeer benieuwd naar. Ik kreeg te horen dat ze gratis waren, waar weet ik helaas niet, ga ik voor u nog even na vragen!
En inderdaad een heel goed idee om ouders of vrienden hulp te vragen, zelf wil ik altijd alles alleen oplossen zonder weer naar papa en mama te rennen ;) maar door uw advies zal ik dit wel even aan hun vragen.
Heel erg bedankt, aan u heb ik echt wat!

maddedevries
door maddedevries - Oct 13, 2014 om 13:53
23 Antwoorden / 2 Vragen

purlle

waarschuw redactie
maandag 13 okt 2014, 13:33

Het niet kunnen slapen / wakker liggen van iets of iemand is idd. heel erg vervelend.

Als je je een maand ziek hebt moeten melden, heb je toch alle gelegenheid (gehad) om tussen 9.00 - 18.00 uur langs te gaan op de kinderboerderij en te gaan praten met de beheerder?

Elke gemeente heeft regels m.b.t. het houden van dieren en het veroorzaken van overlast.
Bij ons valt dat onder de afdeling Toezicht en Handhaving. Bij zoiets bijv. al eens geïnformeerd wat het beleid is in jullie gemeente?

Helaas dacht ik toen dat het wel over zou waaien :(
Ik heb ondertussen al een mail gestuurd naar de gemeente met wat vragen hierover.

maddedevries
door maddedevries - Oct 13, 2014 om 13:56
23 Antwoorden / 2 Vragen

edrick3

waarschuw redactie
maandag 13 okt 2014, 13:43

@maddedevries,

Zomaar even een vraagje: je hebt nu blijkbaar wel tijd om hier op dit forum te reageren.
Kun je niet beter nu even langs die kinderboerderij gaan?

Met vr.gr.

Ik ben verplicht 40 uur per week op stage te zitten, ik probeer zo min mogelijk te missen, en omdat ik al zo lang ziek ben geweest wil ik ook niks meer missen. (ik doe dit dan ook tussen het werk door, gelukkig werk ik met computers :) )

engelinde
door engelinde - Oct 13, 2014 om 13:57
21 Antwoorden / 6 Vragen

Ga eens bij die kinderboerderij navragen,of ze het hok waar die hanen in zitten snachts ook verduisterd word,want veel mensen laten het licht snachts branden bij de hanen en kippen.
Weetje ook waarom?
Dan leggen de kippen beter.
Dus erheen gaan en overleggen kan veel ellende voorkomen!

wimmi20
door wimmi20 - Oct 13, 2014 om 13:58
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Vraagsteller,
vul in bij koekel : geluidsoverlast haan.
honderden treffers, ook rechtbank uitspraken.
Waar ik mij over verbaas : zou die haan geen slaaptekort hebben ?
En waarom zijn de vorige bewoners vertrokken ?

edrick3
door edrick3 - Oct 13, 2014 om 13:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@maddedevries,

.....De oordoppen heten: Thunder Plugs, ik ben er zelf ook zeer benieuwd naar. Ik kreeg te horen dat ze gratis waren, waar weet ik helaas niet, ga ik voor u nog even na vragen!.....
Gratis? Was het maar waar.
En of die nou zo goed helpen tegen hanengekraai?

Kijk hier.

Met vr.gr.

mahadma
door mahadma - Oct 13, 2014 om 14:01
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Zal ik dan eens het verlossende gouden antwoord komen?

Vraag in de avond uren bij je directe buur links of rechts of die in jouw naam met de beheerder kunnen praten. Als het werkelijk zo erg is, zullen die je zeker helpen ..............

lieflijke
door lieflijke - Oct 13, 2014 om 14:05
153 Antwoorden / 59 Vragen

wij hadden ook ooit 2 hanen, dachten kippen, die hebben we weggedaan.

3 kippen, toen er twee dood gingen ging de derde kip ook kukelen. wij sluiten haar op in een nachthok, zodat ze geen daglicht ziet. en dan gaat het redelijk. voordeel het wordt winter, en later licht, dat helpt wel.
maar nachthok kan een optie zijn om met de kinderboerderij tot overleg te komen

maddedevries
door maddedevries - Oct 13, 2014 om 14:06
23 Antwoorden / 2 Vragen

edrick3

waarschuw redactie
maandag 13 okt 2014, 13:59

@maddedevries,

.....De oordoppen heten: Thunder Plugs, ik ben er zelf ook zeer benieuwd naar. Ik kreeg te horen dat ze gratis waren, waar weet ik helaas niet, ga ik voor u nog even na vragen!.....
Gratis? Was het maar waar.
En of die nou zo goed helpen tegen hanengekraai?

Kijk hier.

Met vr.gr.

Ik hoorde allen dat IK ze gratis kreeg, dus waarschijnlijk heeft mijn vriend ze dan via via kunnen krijgen... Heb ik dan verkeerd begrepen, mijn excuus voor iedereen die ik verkeerd heb geïnformeerd!

he
door henry1942 - Oct 13, 2014 om 14:11
100 Antwoorden / 28 Vragen

Beste maddedevries,
Uw werkgever zal wel blij zijn met iemand die op maandagmorgen tussen 09.55 en 13.56 uur
22 keer een reactie geeft op internet!!!!!!!!!
En toen u een maand ziek was ( slaapgebrek) had u ook niet even vijf minuten de tijd om naar de kinderboerderij te lopen!!! succes met je actie !

maddedevries
door maddedevries - Oct 13, 2014 om 14:14
23 Antwoorden / 2 Vragen

henry1942

waarschuw redactie
maandag 13 okt 2014, 14:11

Beste maddedevries,
Uw werkgever zal wel blij zijn met iemand die op maandagmorgen tussen 09.55 en 13.56 uur
22 keer een reactie geeft op internet!!!!!!!!!
En toen u een maand ziek was ( slaapgebrek) had u ook niet even vijf minuten de tijd om naar de kinderboerderij te lopen!!! succes met je actie !

STAGE, gelukkig werk ik op de computer en kan dus makkelijk even mijn tabblad openen!
In die maand had ik nog de hoop dat ik aan het geluid zou wennen!

maddedevries
door maddedevries - Oct 13, 2014 om 14:20
23 Antwoorden / 2 Vragen

Ik denk dat ik wel genoeg informatie heb:

- Nachthokken

- Reactie afwachten van de gemeente EN de kinderboerderij

- De buurt vragen

- Kijken of mijn vriend een gaatje in zijn agenda heeft om er eens langs te gaan

- Betere oordoppen

Volgens mij waren dit alle punten.

frisiantje
door frisiantje - Oct 13, 2014 om 14:52
13 Antwoorden / 0 Vragen

Bij Gans Anders kunt u bijvoorbeeld nog speciale gehoorbescherming laten aanmeten (otoplastieken).
Deze zijn in de verschillende categorieën ingedeeld, waaronder de speciale slaapdoppen. Misschien is dat nog een optie.

Overigs heb ik wel veer respect voor u hoe u omgaat met de vele nutteloze en betweterige reacties hier op het forum. (neem bijv. deze hier boven mij)
Er zijn veel mensen die al hun mening klaar hebben liggen of niet goed het draadje doorlezen.

maddedevries
door maddedevries - Oct 13, 2014 om 14:58
23 Antwoorden / 2 Vragen

frisiantje

waarschuw redactie
maandag 13 okt 2014, 14:52

Bij Gans Anders kunt u bijvoorbeeld nog speciale gehoorbescherming laten aanmeten (otoplastieken).
Deze zijn in de verschillende categorieën ingedeeld, waaronder de speciale slaapdoppen. Misschien is dat nog een optie.

Overigs heb ik wel veer respect voor u hoe u omgaat met de vele nutteloze en betweterige reacties hier op het forum. (neem bijv. deze hier boven mij)
Er zijn veel mensen die al hun mening klaar hebben liggen of niet goed het draadje doorlezen.

Heel erg bedankt voor deze optie. Ga me er zeker in verdiepen.
Bedankt voor uw uiting van respect, dat betekend veel voor mij. U heeft er dan ook helemaal gelijk mee dat ze hun mening al klaar hebben liggen zonder ergens van af te weten. Moet men niet doen.
Ik ben het ondertussen gelukkig al wel gewend om constant uitgescholden te worden, als je iets wil, ergens voor vecht of ergens voor op/uit komt word je wel vaker de grond ingeboord jammer genoeg.
Aan uw reactie heb ik tenminste nuttig advies, en daar gat het mij uiteindelijk om.

maddedevries
door maddedevries - Oct 13, 2014 om 15:03
23 Antwoorden / 2 Vragen

Hierbij ga ik het dan ook mooi afsluiten, ik heb namelijk advies genoeg denk ik.

Ik heb veel reacties gehad, jammer genoeg ook erg veel nutteloze, brutale en eigenlijk ook wel vernederende reacties. Maar ook hele leuke, meelevende en behulpzame reacties, waar ik heel erg blij van werd.
Ik dank iedereen die mij zo goed mogelijk heeft kunnen helpen!

Reageren heeft waarschijnlijk niet zo veel zin meer, ik ga er nu werk van maken en dat heb ik te danken aan alle goede adviezen, ik weet nu precies wat ik moet doen. Dus reageren hoeft niet meer!

tijger1
door tijger1 - Oct 13, 2014 om 15:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[edit redactie, off topic reactie verwijderd]

blok
door blok - Oct 13, 2014 om 15:25
79 Antwoorden / 8 Vragen

hoi Madde,

bedankt voor je lieve reaktie op mijn reaktie.

je hebt nu gelukkig een aantal puntjes.

ik ben benieuwd hoe het afloopt en hoop dat je dat nog laat weten, wil je dat ?

nogmaals sterkte !

bo
door boreel102 - Oct 13, 2014 om 16:17
1 Antwoorden / 2 Vragen

[edit redactie]
Je zou ook kunnen vragen aan de leiding of ze de hanen weg willen doen want volgens mij mag je geen haan hebben in de bebouwde kom?? of is het niet in de bebouwde kom? maar proberen kan altijd.En anders toch maar verhuizen, lijkt me handiger.

bikker
door bikker - Oct 13, 2014 om 17:05
44 Antwoorden / 17 Vragen

[edit - redactie]

bennieol
door bennieol - Oct 13, 2014 om 18:42
64 Antwoorden / 3 Vragen

het kippenhok goed laten isoleren met geluid werende isolatie.

komsja
door komsja - Oct 13, 2014 om 19:01
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Weet niet hoeveel kippen er rond lopen maar denk als er twee hanen zouden verhuizen dat die ene haan met een aantal kippen nog meer herrie gaat maken

jantje
door jantje - Oct 13, 2014 om 23:13
123 Antwoorden / 12 Vragen

Wij wonen in een landelijk gebied waar veel mensen kippen hebben. Zelden is er een haan bij. Kippen horen 's nachts binnen in een hok te zitten, ook de haan. Voor de kippen moeten er ook leghokken zijn met stro er in. Als deze dieren 's avonds opgehokt worden dan zullen de hanen ook niet meer de hele nacht lopen kraaien. Trouwens drie hanen in één toom kippen is veel te veel.

De beheerder van de kinderboerderij zou daar beter op moeten letten. Trouwens hanen op een Kinderboerderij dat hoort eigenlijk niet want die dieren hebben scherpe klauwen en snavels. Dat lijkt me niet zo veilig voor vooral kleine kinderen.

Voor de omgeving is het een ramp als er een stuk of wat tegen elkaar op zitten te kraaien. Geluid draagt ver naar boven. Ik kan me de slapeloosheid van De Vries heel goed voorstellen.

Mijn tip is, ga eens met de betreffende beheerders praten, lukt dat niet, dan een brief naar de gemeente die er over gaat. Willen ze dan nog niet naar u luisteren, zou ik zeggen, zet een pan klaar en maak er soep van de hanen. (alleen als je ze met de blote handen kunt vangen en zelf de nek omdraaien.. ) Ik zal u niet verklappen..

il
door iljaha - Oct 13, 2014 om 23:14
179 Antwoorden / 3 Vragen

Hoe krijgt u ze stil? Niet. Simpel. U heeft helaas de verkeerde woning betrokken. De beesten waren er eerder dan u, dus slikken of stikken. U wilt niet graag antwoorden lezen die niet aan uw verwachting voldoen, maar het is zoals het is. What you see is what you get.

ca
door catlady_1 - Oct 15, 2014 om 11:27
2 Antwoorden / 0 Vragen

hoi maddi,
ik denk dat ik de oplossing weet.
stop ze alle drie,in de avond ,in een kattemand en zet ze
op een donkere plek.
als het helpt voor krolse katten waarom niet voor lastige hanen.
wat ook helpt twee hanen verkopen aan een boer.

komsja
door komsja - Oct 15, 2014 om 16:24
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@maddedevries
Ook een goed idee van catlady,maar niet vergeten om de krolse kat er eerst uit te halen want dan heb je het kabaal van de hanen en ook nogus miauw erbij

ca
door catlady_1 - Oct 17, 2014 om 14:41
2 Antwoorden / 0 Vragen

hoi maddie,
die kat was maar een voorbeeld.
probeer contact te leggen met de kinderboerderij.

ja
door jan4073 - Oct 18, 2014 om 11:27
83 Antwoorden / 3 Vragen

Een kwart van de studente in NL leidt aan burn-out. Ik denk dat dit typisch zo'n geval is en dat de hanen alleen maar de bekende druppel is die de emer doet overlopen.
Je studeert, je hebt vrienden en wil de feestjes niet opgeven. Nu komt daar een relatie bij die tijd vraagt. Je woont op een apartement dus het huishouden vraagt extra tijd. Je hebt je 20 urige baan nodig voor de kosten want die stijgen nu ook. Als je van alles meer wilt zonder ergens in te leveren dan loopt het spaak (net als bij veel andere studenten). Je bent al een maand overspannen thuis geweest. Dat heeft blijkbaar niet genoeg geholpen. Gewoon gas terug nemen en dan komt de nachtrust vanzelf terug.

ro
door ron530 - Oct 18, 2014 om 13:49
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@Madde, uw slaapgebrek komt niet door de hanen van de kindboerderij maar door uw eigen gedrag. 5 dagen stage en in het weekend ook nog werken dat houdt niemand vol toch. De kinderboerderij valt niets te verwijten want op een kinderboerderij zijn nu eenmaal dieren te vinden. Verder lees ik dat u eigenlijk de enige bent die overlast ervaart dus een zaak aanspannen heeft geen enkele zin. M.i. ligt u niet wakker van het hanengekraai maar de angst dat de hanen gaan kraaien maakt dat u wakker wordt van elk geluid dat u hoort. Nu zijn het de hanen zodra die de nek omgedraaid zijn komt er wel een ander geluidje zoals een tikkende verwarmingsbuis die u uit de slaap houdt. U bent behoorlijk gestrest aan het worden door uw eigen gedrag want u gunt zich geen rust.

zoekster
door zoekster - Oct 18, 2014 om 13:56
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik ga het even voor Madde opnemen. Ik moet er niet aan denken dat ik vanaf een uur of drie 's nachts naar hanengekraai zou moeten luisteren.
En ik woon niet in een hutje op de hei, maar gewoon in die drukke hoofdstad.

Jullie slapen dan zeker door alles heen omdat je zelf zo hard snurkt!
(grinnik)

komsja
door komsja - Oct 21, 2014 om 17:51
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Ik woon vlak aan een drukke doorgaande weg waar het alleen in de nacht een uurtje of twee redelijk rustig is op die weg en voorderest verkeer verkeer en verkeer maar het word op een gegeven moment zo gewoon dat je het niet meer hoort en er geen last meer van hebt en als je zoals ik een prettige grote flatwoning hebt en het enorm naar m,n zin heb met een prachtig uitzicht dan neem je bepaalde dingen al gauw op de koop toe

ni
door nikkimcbn - Dec 19, 2014 om 15:28
12 Antwoorden / 0 Vragen

Doet me denken aan een aflevering van de rijdende rechter, haha!
Heb je al geprobeerd met iemand van de leiding van de kinderboerderij te praten? Klinkt misschien soft, maar het is altijd beter om samen tot een oplossing te komen. Misschien helpt het als zij de hanen snachts binnen houden. Als ze niet willen meewerken, kun je de politie bellen voor geluidsoverlast, of de kinderboerderij een aangetekende brief sturen wegens ernstige geluidsoverlast die jouw levensgenot verstoort.