3 jaar garantie en toch rekening
Ik heb vorig jaar september een Medion laptop gekocht bij Aldi. Het apparaat functioneert uitstekend, maar het scharnierdeel laat los. Ik heb het apparaat naar Medion toegestuurd, in de verwachting dat reparatie in de garantie van 3 jaar valt. Maar ik krijg nu een rekening van Medion van nagenoeg het aankoopbedrag. Men beweert dat ik het apparaat heb laten vallen. Maar dat is niet waar! In de korte tijd dat ik het apparaat heb ben ik er zorgvuldig mee om gegaan. Ik krijg het apparaat ongerepareerd terug als ik binnen 14 dagen niet betaal! Wat nu te doen?
Maar u heeft de Medion Laptop toch gekocht bij Aldi? Met 3 jaar garantie? U moet, al is het "een kruidenier" toch terug naar de Aldi? Laten zij het maar regelen: daar heeft uw aankoop plaatsgevonden.
Zonder een beschuldigende vinger, maar bestaat de mogelijkheid dat de schade ontstaan is terwijl u er niet was?
Als, en ik zeg als, het valschade is, dan is er meer kapot inwendig als je uitwendig kan zien.
Hoe is het apparaat verzonden? In de originele (redelijk stootvrije) verpakking of anders?
Laat ze voorlopig maar eens onomstotelijk bewijzen met foto's o.i.d. dat wat ze zeggen ook waar is.
Het is overigens bekend dat Aldi u direct garantiezaken naar Medion laat sturen. En als dat in de voorwaarden staat mag en kan dat.
Stuur ze een email met de vraag om bewijzen, mét een antwoord termijn, die binnen de 14 dagen valt uiteraard.
Bij Aldi gekochte laptops van Medion kunnen bij garantieclaims, tezamen met een kopie van de aankoopbon en het garantiecertificaat, kostenloos worden gestuurd naar Medion. Valt de reparatie binnen de garantie dan wordt deze ook kostenloos uitgevoerd.
Kennelijk meent Medion dat het gebrek te wijten is aan verwijtbaar handelen van TS. Nu het defect binnen 6 maanden na aankoop zich heeft openbaart zal Medion daartoe wel sterke argumenten moeten aanvoeren. TS kan dus (schriftelijk) bezwaar maken tegen de opvatting van Medion en daarbij (nogmaals) wijze op in de Wet benoemde 6 maanden termijn.
Blijft Medion echter bij haar standpunt dan zal TS naar de rechter moeten stappen.
@Tenormin, normaal ga je inderdaad naar de verkoper. Aldi is een uitzondering. Hoewel er speelgoedketens zijn die tablets ook direct naar de fabrikant verwijzen.
Het apparaat laten vallen, dan zou je meer schade verwachten dan alleen de scharnieren.
Het beste kunt u een mail naar Aldi sturen. Maak gebruik van het volgende contactformulier
klik HIER
Maak gebruik van de volgende voorbeeldbrief
klik HIER
Pas deze aan uw situatie aan en leg uit dat u de laptop niet heeft laten vallen, dat Medion daar geen enkel bewijs van heeft en dat Medion niet het recht heeft u voor de rekening te laten opdraaien. Vermelden dat u met uw klacht op het forum van Kassa staat kan ook geen kwaad.
Succes!
U had zich moeten melden bij de ALDI! ALDI was de verkopende partij. ALDI heeft herstelplicht zonder enige kosten.
[quote=1953 schreef op maandag 23 feb 2015, 00:29]U had zich moeten melden bij de ALDI! ALDI was de verkopende partij. ALDI heeft herstelplicht zonder enige kosten.
Medion voert voor Aldi de garantieclaims uit. Herstelplicht zonder enige kosten is alleen als de koper niets te verwijten valt.
Overigens hier een uitspraak van een rechter in Arnhem.
De rechter bepaalde dat de webwinkelier en Dynafix niet aannemelijk hebben kunnen maken dat het beeldscherm door een stoot of een val is gebroken. Daarnaast oordeelde de rechtbank dat het toestel niet aan de logische verwachtingen en de overeenkomst heeft beantwoord aangezien het beeldscherm binnen 6 maanden na aankoop van het toestel is gebroken. Hierdoor veroordeelde de rechtbank de webwinkelier tot vergoeding van de reparatie aan de klant.
alles lezen klik HIER
Sorry, bovenstaande reactie was voor een ander topic bedoeld. Wel kunt u uit dit vonnis afleiden hoe belangrijk de eerste zes maanden na koop zijn aangaande de bewijslast.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Waarom blijft het internet via de tv kabel zo duur?
Al vanaf 2001 zijn wij abonnee van Casema en nu Ziggo, via de coax-kabel voor TV, Internet en telefonie.
Inmiddels betalen wij in Nederland ruim 2x zoveel voor het ontvangen van TV, etc. ,als andere burgers in de EU.
De reden hiervoor is dat er een monopoliepositie is gegund aan tv- kabelbeheerders. Dat zou moete worden beeindigd.
De ACM vindt, ten onrechte, dat aan derden gee
...
Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer