door willem.h.n. Nov 27, 2015 om 11:07
Huishouden & energie

3 sits bank beschadigt

Er werd een 3 sits bank gebracht maar was beschadigt en
daarom weer mee terug genomen, kan ik de aankoop ongedaan maken?

486 20 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 27, 2015 om 11:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

De leverancier heeft het recht om de beschadiging te repareren.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2015 om 11:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

jugendstil schreef op vrijdag 27 nov 2015, 11:10: De leverancier heeft het recht om de beschadiging te repareren.

Als ik dezelfde bank terug krijg zal ik zeker zeer kritiesch zijn betr. de reparatie want meestal komt
het later pas weer tevoorschijn of te zien.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2015 om 11:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, wel vreemd dat de verkoper een bank met een beschadiging naar u opstuurt. Heeft u al volledig betaald?

ve
door verwijderd - Nov 27, 2015 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op vrijdag 27 nov 2015, 11:24: Nee, wel vreemd dat de verkoper een bank met een beschadiging naar u opstuurt. Heeft u al volledig betaald?

Dat wilden ze eigenlijk wel maar toen ik zij dat ik niet ging betalen hebben ze het weer meegenomen.
Nu wil ik eigenlijk van de aankoop af.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2015 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

willem.h.n. schreef op vrijdag 27 nov 2015, 11:31:
zoekster schreef op vrijdag 27 nov 2015, 11:24: Nee, wel vreemd dat de verkoper een bank met een beschadiging naar u opstuurt. Heeft u al volledig betaald?

Dat wilden ze eigenlijk wel maar toen ik zij dat ik niet ging betalen hebben ze het weer meegenomen.
Nu wil ik eigenlijk van de aankoop af.

Dat kan dus maar zo niet. U moet de verkoper de kans gunnen om het te repareren of een nieuwe te leveren. Dit natuurlijk wel binnen een redelijke termijn. Wanneer krijgt u de bank terug?

ve
door verwijderd - Nov 27, 2015 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo willem.h.n.,

Je kunt niet zomaar van de koop af.
Je zult de leverancier in staat moeten stellen om een ander exemplaar te leveren.
Lees verdere info hier: klik

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2015 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt proberen de verkoop terug te draaien tegen 30% van de verkoopprijs, maar dàt zal u ook
niet leuk vinden. Geef de verkoper de kans, dat mag hij/zij.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2015 om 13:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou ze inderdaad de tijd moeten geven het te herstellen maar wat me tegen zat
is dat er eerst wordt aangedrongen op betaling en een deskundige ernaar laten kijken
maar moest dan wel eerst betaald worden en dat heb ik geweigert en is de bank
weer meegenomen.
Zodoende dacht ik van laat het maar en ga wel ergens anders kijken.
Allen bedankt voor het meedenken en bijdrage.
m.v.g.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2015 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een compliment dat u het zo slim heeft aangepakt door niet te betalen. Dat zet druk op de zaak. Zodra je hebt betaald, leunt een verkoper achterover.

Het beste wat u nu nog kunt doen is een termijn stellen waarbinnen de bank moet zijn hersteld of vervangen. Bijv. 4 weken, doe dat bewijsbaar schriftelijk. Mail met ontvangstbevestiging of per aangetekende brief. Verzoek om een schriftelijk antwoord binnen 14 dagen.

Voldoen ze niet aan die termijn, dan kunt u de overeenkomst ontbinden. Zo hoeft u zich niet eindeloos te ergeren.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2015 om 14:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op vrijdag 27 nov 2015, 14:33: Een compliment dat u het zo slim heeft aangepakt door niet te betalen. Dat zet druk op de zaak. Zodra je hebt betaald, leunt een verkoper achterover.

Het beste wat u nu nog kunt doen is een termijn stellen waarbinnen de bank moet zijn hersteld of vervangen. Bijv. 4 weken, doe dat bewijsbaar schriftelijk. Mail met ontvangstbevestiging of per aangetekende brief. Verzoek om een schriftelijk antwoord binnen 14 dagen.

Voldoen ze niet aan die termijn, dan kunt u de overeenkomst ontbinden. Zo hoeft u zich niet eindeloos te ergeren.

Dit vindt ik een goed advies , hartelijk dank en zal er op passende wijze gebruik van maken.
m.v.g.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2015 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

@willem.h.n.,

Je kunt de voorbeeldbrief gebruiken die in m'n eerdere link staat.

Suc6

ve
door verwijderd - Nov 27, 2015 om 15:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat u dan stuurt noemt men een ingebrekestelling.

Benoem de overeenkomst, wat gekocht, wanneer en tegen welke prijs. Noem het gebrek en stel de termijn waarbinnen het product kosteloos moet zijn vervangen of hersteld.
Daar na de volgende zin:
Bij gebreke daarvan ontbind ik reeds nu voor alsdan de overeenkomst,

Dan verzoekt u om een schriftelijk antwoord binnen 4 weken.

Vergeet niet uw naam adres, email adres en eventueel order of klantnummer te noemen.

Succes!

ve
door verwijderd - Nov 27, 2015 om 18:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bedoelde natuurlijk:

Dan verzoekt u om een schriftelijk antwoord binnen 14 dagen.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2015 om 19:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op vrijdag 27 nov 2015, 18:53: Ik bedoelde natuurlijk:

Dan verzoekt u om een schriftelijk antwoord binnen 14 dagen.

Dank voor uw antwoord en ga morgen het duidelijk en netjes opstellen
zodat ze weten dat ik zeer krities op herstel of vervangend nieuwe ga letten
of er nog iets aan mankeerd als er binnen gestelde termijn als nog geleverd word.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2015 om 19:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

willem.h.n. schreef op vrijdag 27 nov 2015, 19:06:
zoekster schreef op vrijdag 27 nov 2015, 18:53: Ik bedoelde natuurlijk:

Dan verzoekt u om een schriftelijk antwoord binnen 14 dagen.

Dank voor uw antwoord en ga morgen het duidelijk en netjes opstellen
zodat ze weten dat ik zeer krities op herstel of vervangend nieuwe ga letten
of er nog iets aan mankeerd als er binnen gestelde termijn als nog geleverd word.

Vergeet niet uw mail of brief te dateren, bovenaan de tekst

Bijv.

Amsterdam, 27 november, 2015.

Geachte....

Dat is heel belangrijk in verband met de termijn die u gaat stellen waarbinnen alles moet zijn opgelost.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2015 om 19:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste willem.h.n.,

knap hoe u heeft gehandeld.
Uit uw vraag maak ik niet direct op of u de bank in een 'stenen winkel' heeft gekocht of dat u de aankoop via internet heeft gedaan.
Mocht u uw aankoop via internet hebben gedaan dan kunt u nu al van de aankoop af en kunt u het bedrag wat u al heeft betaald terugvorderen (bedenktijd bij koop op afstand is wettelijk 14 dagen).
Meer informatie leest u hier.

Als u uw aankoop in een 'stenen winkel' heeft gedaan leest u hier meer over wanneer u de koop kunt ontbinden, klik hier.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2015 om 19:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

hopetobehelping schreef op vrijdag 27 nov 2015, 19:40: Beste willem.h.n.,

knap hoe u heeft gehandeld.
Uit uw vraag maak ik niet direct op of u de bank in een 'stenen winkel' heeft gekocht of dat u de aankoop via internet heeft gedaan.
Mocht u uw aankoop via internet hebben gedaan dan kunt u nu al van de aankoop af en kunt u het bedrag wat u al heeft betaald terugvorderen (bedenktijd bij koop op afstand is wettelijk 14 dagen).
Meer informatie leest u hier.

Als u uw aankoop in een 'stenen winkel' heeft gedaan leest u hier meer over wanneer u de koop kunt ontbinden, klik hier.

Niet in een stenen winkel of op internet en wil verder geen namen noemen
maar het gaat om een prominente bedrag en dan mag er niets aan mankeren en heb er zelfs 8 weken op moeten wachten.
Maar daar gaat het in feite niet om, bij het uitpakken door eigen bezorgers komt er een beschadiging te zien en dan wel betalen en wachten tot een deskundige komt kijken of het ter plaatse te repareren is of als nog mee moet pas ik voor.
Dus zit er niets anders op dan de reeds goede raad die is aangedragen op te volgen en afwachten.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2015 om 20:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

.....Niet in een stenen winkel of op internet .....
Word dan toch wel nieuwsgierig: waar dan wel?

ve
door verwijderd - Nov 27, 2015 om 20:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op vrijdag 27 nov 2015, 20:23: .....Niet in een stenen winkel of op internet .....
Word dan toch wel nieuwsgierig: waar dan wel?

Uit een faillissementspartij misschien?

ve
door verwijderd - Nov 27, 2015 om 21:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb even het begrip stenen winkel niet begrepen , dus wel en komt niet uit faillissement
en de leverancier zit verborgen (19.40)maar ga verder geen naam noemen.
Ik hou het voorlopig hier even bij want heb hier voldoende info op gedaan om er
mee aan de slag te gaan.
m.v.g.