door 1953 Feb 28, 2014 om 01:57
Elektronica & tv

3D: Sony BDV-E970W vs Philips 47PFL7008K/12

Heb sinds juli 2010 een homecinema van Sony BDV-E970W inclusief met een 3D Blue Ray.

Sinds december 2013 heb ik een 3D televisie van Philips 47PFL7008K/12.

Vannacht de update op de homecinema uitgevoerd.
Philips updates zijn ook bijgewerkt.

Heb 2 3D BRD in bezit: 3D world created ... 2010 vol. 1 promotiedisk en 3D BRD Universal Soldier day of reckoning (€ 6,99).

Bij die promotie BRD staat op de achterzijde 'This disk is designed to be played on a Sony 3D Blue-Ray player and a Sony 3DTV'; dus met andere woorden mag ik hieruit concluderen dat Sony zich afschermt 'Protectionisme' van het eigen merk en het niet mogelijk is om 3D op een andere 3DTV te bekijken. Kan deze disk alleen maar in 2D bekijken.

Universal Soldier (4/4) heb ik de keuze van 3D of 2D afspelen. Druk ik op 3D dan weigert het omdat er niet een geschikt apparaat voorhanden is, m.a.w. geen 3DTV van Sony op is aangesloten.

Aanvullend: HDMI 1.4 met ethernet en aangesloten op HDMI 1 (ARC) vanaf de homecinema. Homecinema is weer aangesloten met ethernetkabel op de modem van de provider.

Of is er toch nog hoop door iets te omzeilen?

799 10 Rapporteer

door 1953 - Feb 28, 2014 om 19:06
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=crewmember schreef op vrijdag 28 feb 2014, 10:33]Ik heb tot 1.5 jaar geleden onder andere Blue Ray spelers en TV's verkocht en weet dat toen in ieder geval schijfjes en spelers niet keiskeurig waren waar ze op aangesloten waren. Nog erger ze weten vaak niet eens waar ze op aangesloten zitten en werken dan nog steeds.

Verder zouden demoschijfjes op alle apparaten die 3d Blue Ray af kunnen spelen moeten werken.

Probeer eens een andere HDMI input op je TV ?
En Schakel je de tv op 3d modus voordat je op de blue ray player 3d aanzet?

Neem de suggesties in overweging.

Sony demoschijfje spreekt dan ook nadrukkelijk over een Sony 3DTV - demoschijf ook vaak in de winkel te bewonderen.

2D geeft geen enkel probleem noch de dvd's.

crewmember
door crewmember - Feb 28, 2014 om 19:08
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb tot 1.5 jaar geleden onder andere Blue Ray spelers en TV's verkocht en weet dat toen in ieder geval schijfjes en spelers niet keiskeurig waren waar ze op aangesloten waren. Nog erger ze weten vaak niet eens waar ze op aangesloten zitten en werken dan nog steeds.

Verder zouden demoschijfjes op alle apparaten die 3d Blue Ray af kunnen spelen moeten werken.

Probeer eens een andere HDMI input op je TV ?
En Schakel je de tv op 3d modus voordat je op de blue ray player 3d aanzet?

door 1953 - Feb 28, 2014 om 19:09
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=philip36 schreef op vrijdag 28 feb 2014, 10:14]U heeft uw tv toch wel zo ingesteld dat uw TV overschakelde naar 3D weergave?
Kan me niet voorstellen dat de disk niet af te spelen zou zijn op een niet Sony TV.
Heeft uw homecinema ook HDMI ARC, anders zou u deze eens uit kunnen schakelen op uw TV om te zien wat er gebeurd. Zie gebruikershandleiding.
Lijkt me dat u toch moet kijken naar aansluitingen en/of instellingen.

Ja, de Philips 3DTV staat op automatisch ingesteld.

Ga zeker het e.e.a. proberen of automatisch op uit of alleen kan zetten.

ph
door philip36 - Feb 28, 2014 om 19:10
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U heeft uw tv toch wel zo ingesteld dat uw TV overschakelde naar 3D weergave?
Kan me niet voorstellen dat de disk niet af te spelen zou zijn op een niet Sony TV.
Heeft uw homecinema ook HDMI ARC, anders zou u deze eens uit kunnen schakelen op uw TV om te zien wat er gebeurd. Zie gebruikershandleiding.
Lijkt me dat u toch moet kijken naar aansluitingen en/of instellingen.

door 1953 - Feb 28, 2014 om 19:12
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 28 feb 2014, 10:00]Downloaden en afspelen via 'n media-player of eventueel branden op een BD, maar dat is dan weer prijzig.

Uiteraard kun je de BD ook rippen en de beveiliging, indien echt aanwezig, er uit slopen en branden. Echter, niet beters te weten overtreed je dan wel de wet.

Bedankt voor je suggestie, lijkt mij niet opportuun om dit uit te voeren, weet ook niet feitelijk hoe dat gaat.

door 1953 - Feb 28, 2014 om 20:41
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 28 feb 2014, 19:59]Het verhaal is wat warrig, maar de Universal Soldier day of reckoning (€ 6,99) is geen blu-ray 3D disk. De echte gaan pas voor om en nabij de 10 euro in de aanbieding. Het is dus vrij logisch dat de Sony niet automatisch overschakelt naar 3D maar handmatig is wel een 3D effect te simuleren, de Philips tv is echter niet in een 3D stand te forceren. U gebruikt de HDMI ARC ingang van de Philips tv dan moet u in het menu van de tv wel de optie "easylink" inschakelen en ARC activeren. De tv en de cinemaset gaan dan met elkaar communiceren.

Leuk dat je reageerde op het feit dat het geen 3DBRD voor € 6,99 kon zijn. Het product was ondertussen van € 14,99 stapsgewijs naar € 6,99 geprijsd bij die Mediaketen.

Ondertussen heb ik nog even wat aan de instellingen van de televisie en de homecinema opnieuw ingesteld. En warempel daar verscheen Universal Soldier in 3D!

Het probleem is dus opgelost als het ware.

door 1953 - Mar 1, 2014 om 03:01
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ook de SONY promotie BRD. staat op de achterzijde 'This disk is designed to be played on a Sony 3D Blue-Ray player and a Sony 3DTV', draait nu ook in 3D op mijn 3DTV.

Mijn visie op 3DTV is verbeterd t.o.v. 4 à 5 jaar terug, toen met actieve 3D-bril, en nu met een passieve 3D-bril (Philips). 3D-beeld met passieve 3D-bril is niet meer storend, waar met een actieve 3D-bril nog hoofdpijn van kreeg - alleen al kort kijken in de showroom.

ro
door ron530 - Mar 2, 2014 om 02:23
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Het verhaal is wat warrig, maar de Universal Soldier day of reckoning (€ 6,99) is geen blu-ray 3D disk. De echte gaan pas voor om en nabij de 10 euro in de aanbieding. Het is dus vrij logisch dat de Sony niet automatisch overschakelt naar 3D maar handmatig is wel een 3D effect te simuleren, de Philips tv is echter niet in een 3D stand te forceren. U gebruikt de HDMI ARC ingang van de Philips tv dan moet u in het menu van de tv wel de optie "easylink" inschakelen en ARC activeren. De tv en de cinemaset gaan dan met elkaar communiceren.

ro
door ron530 - Mar 3, 2014 om 01:51
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Mooi dat het opgelost is, daar is vara kassa ook voor.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 20, 2015 om 01:16
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Downloaden en afspelen via 'n media-player of eventueel branden op een BD, maar dat is dan weer prijzig.

Uiteraard kun je de BD ook rippen en de beveiliging, indien echt aanwezig, er uit slopen en branden. Echter, niet beters te weten overtreed je dan wel de wet.