luchtkwaliteit
door luchtkwaliteit Oct 9, 2014 om 20:34
Voeding & gezondheid

5 htp tegen depressie?

Zijn er mensen die ervaringen hebben met 5htp? Ik las op het internet dat het een ernstige bijwerking kan hebben?

Hierbij de informatie:

Gevaren van 5-htp: perifeer serotonine

Serieuzer is de bijwerking die Life Extensionist Steve Harris via UseNet publiek heeft gemaakt.(12) Volgens Harris zet een deel van 5-htp niet in de hersenen maar in de lever om in serotonine. Vooral als je er B6 bijneemt verloopt die omzetting vlot.

Die 'perifere' serotonine is ronduit gevaarlijk: het activeert bloedplaatjes om te stollen en vernauwt kleine bloedvaatjes. Daardoor kunnen de bloedvaten die het hart van zuurstof voorzien dichtslibben of andere bloedvaatjes het begeven. Mensen met hart- en vaatziekten moeten daarom verre blijven van 5-htp, stelt Harris. Maar ook voor gezonde mensen is het gebruik van 5-htp misschien niet verstandig. Veel onderzoekers gebruiken niet voor niets stoffen als Carbidopa. Die blokkeren het omzettingsproces in het lichaam.

Harris adviseert daarom om alleen 5-htp te gebruiken zonder B6 en met Carbidopa - of anders helemaal niet. Voor L-Tryptofaan geldt dit allemaal niet, voegt Harris er nog aan toe. Die stof kan alleen in de hersenen omzetten in serotonine.

Ik heb 5htp gekocht bij de Tuinen. Vitamine b6 kent daarbij een zeer hoge doses. Graag hoor ik jouw of uw ervaring met dit middel!

50035 10 Rapporteer

door 1953 - Oct 9, 2014 om 21:55
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Nooit van 5htp gehoord. Kan je hierin niet van antwoord voorzien.

Cookies
door Cookies - Oct 9, 2014 om 22:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Deze vraag kun je beter stellen op een forum over depressie. Er zijn diverse forums, dit is er 1 van KLIK.

Voor de andere forums gewoon even googelen.

tijger1
door tijger1 - Oct 10, 2014 om 00:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of wat dacht u van uw huisarts?

luchtkwaliteit
door luchtkwaliteit - Oct 10, 2014 om 09:37
55 Antwoorden / 25 Vragen

Dank voor uw tip voor mijn huisarts. Uiteraard ben ik daar ook geweest. Maar ik vroeg ook om ervaringen van mensen. Dat kan ook een huisarts zijn maar die zijn vaak niet van de natuurlijke middelen doch voor de farmaceutische industrie gerelateerde medicatie. Zo zal een huisarts vrijwel niet zo snel kiezen voor bijvoorbeeld Sint Janskruid.

tijger1
door tijger1 - Oct 10, 2014 om 09:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heel verstandig van de huisarts, want zo ongevaarlijk zijndie "natuurlijke" middelen niet.

Jonne11
door Jonne11 - Oct 10, 2014 om 13:42
87 Antwoorden / 15 Vragen

Waarom zou u in godsnaam iets willen slikken als u zelf al op internet leest hoe gevaarlijk het kan zijn??! En uw huisarts is verstandig, veel van die homeopathische geneesmiddelen hebben invloed op andere medicijnen. Men denkt vaak, ach, het is homeopathisch dus zal het wel goed zijn, nou niet dus. Kan nog gevaarlijk zijn ook!

luchtkwaliteit
door luchtkwaliteit - Oct 10, 2014 om 16:51
55 Antwoorden / 25 Vragen

Dit is geen homeopatisch middel. Homeopathie is dat het middel tig keer verdund is in de meeste gevallen. Dit is gewoon natuurlijk middel. En wat niet te denken van een anti depressiva? Lees die bijwerkingen eens?

tijger1
door tijger1 - Oct 10, 2014 om 17:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zouden wij die bijwerkingen lezen? Gebruik dat spul niet. Maar als u dat zogenaamde "natuurlijke" middel wilt slikken, dan doet u dat toch? Niemand hoydt u tegen,

Cookies
door Cookies - Oct 10, 2014 om 17:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: er schijnen mensen te zijn die denken dat iedereen aan de anti-depressiva is.

@vragenderwijs: je zult hier geen ervaringsdeskundigen vinden, die vind je op forums over depressiviteit.

tot15karakters
door tot15karakters - Oct 10, 2014 om 17:38
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als je bij je huisarts komt wel melden dat je rotzooi en dubieuze handel uit deze reform winkel gebruikte want middelen kunnen elkaar tegen werken.

Vorige week in de krant, bij gebruik Ibuprofen kunnen andere geneesmiddelen niet of verkeerd werken.....
Dus ik houd het op Paracetamol en Uw product zonder bijsluiter, goed bedoeld maar totaal geen controle op bijwerkingen....

Duur en overbodig bij normale gezonde voeding en die mag je best merkloos bij Aldi of Lidl halen, niets mis mee.