ve
door vermeulen5061 Dec 17, 2012 om 13:14
Geldzaken & recht

50 euro gepind...100 euro afgeschreven!

Op zaterdag 2-12 (met Rabopasje) bij een ING-apparaat die in AH-filiaal in Oisterwijk staat 50 euro gepind. Tot mijn verbazing is er 100 euro afgeschreven. Het enige wat ik nu wil is dat of ik 50 euro ontvang of de afschrijving van 100 euro gecorrigeerd wordt naar 50 euro! Ik heb dit gemeld bij plaatselijke ING-bank. Zij verwijzen naar AH en v.v. Bij de ING werd mij door 2 dames achter de balie wel verteld dat dit probleem zich wel vaker voordoet, maar dat zij daar niets aan kunnen doen!!!! ca. een jaar geleden heeft mijn vrouw bij hetzelfde ING-apparaat 50 euro gepind, een bewijsje ontvangen, maar geen geld! Met 2 getuigen (1 van AH zelf + een passant die stond te wachten om te pinnen) ook naar ING gegaan én Rabobank...maar nooit 50 euro ontvangen.
Nu gebeurt er dus weer wat, wat niet klopt met hetzelfde apparaat......WAT MOETEN WIJ NU DOEN! Het is toch van de gekke dat je je zomaar op deze manier mag laten bestelen door een bank. 1x keer is al niet juist, maar nu dit voor de 2de keer gebeurt, willen wij het er niet bij laten zitten!!!

11246 15 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Dec 17, 2012 om 13:29
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja dat is inderdaad niet leuk. Ik ben toen ik zoiets hoorde gestopt met pinnen uit de automaat.en haal nu bij de het kantoor aan de balie mijn geld.Moet wel een Ing bank klant zijn.

zoekster
door zoekster - Dec 17, 2012 om 13:38
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dit zou ik er ook niet bij laten zitten. Met AH heeft u niets te maken, de ING moet een betrouwbare pinautomaat leveren. Neem ook nog contact op met uw eigen bank, de Rabo.
U kunt een brief met behulp van het klachtenformulier via de site, naar ING sturen met een klacht over de pinautomaat in dat filiaal.
Heeft u een bon van de transactie?

Als u binnen 6 weken geen antwoord krijgt, of een antwoord waar u het niet mee eens bent, dien dan een klacht in bij het Kifid. klik hier
Het gaat niet om een enorm bedrag, maar als die pinautomaat onbetrouwbaar is, moet er actie op worden ondernomen. En u heeft gewoon recht op uw geld.

zwemmer
door zwemmer - Dec 17, 2012 om 13:40
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Het is inderdaad niet akseptabel en je bent niet de eerste die zoiets overkomt. Dat ING er niets aan kan doen is geen akseptabel argument. Stel dat er 1000 euro afgeschreven wordt als je 100 euro pint. ...Ik zou dit aan de redactie voorleggen. Ga daarvoor naar: 'contact met kassa' hier onderaan de site.

Zwemmer

jo
door jorisw - Dec 17, 2012 om 13:48
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op maandag 17 dec 2012, 13:29]Ja dat is inderdaad niet leuk. Ik ben toen ik zoiets hoorde gestopt met pinnen uit de automaat.en haal nu bij de het kantoor aan de balie mijn geld.Moet wel een Ing bank klant zijn.

[edit redactie - off topic]

jo
door jorisw - Dec 17, 2012 om 13:51
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan me overignes haast niet voorstellen dat er een verkeerd bedrag wordt afgeboekt (zeker niet als het zo'n mooi rond getal is). Software gaat niet "zomaar" een verkeerd bedrag afschrijven. Dan zou het veel vaker moeten gebeuren gezien de grote hoeveelheid PIN automaten in het land.

Wat ik me wel kan voorstellen is dat je per ongeluk 100 euro hebt aangeklikt en dat er door een mechanische storing 50 euro is bljiven hangen. Dat gebeurt wel vaker en kan vervolgens a.h.v. een kasverschil worden aangetoont.

dearagain
door dearagain - Dec 17, 2012 om 14:59
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*verkeerd 'schuiven' komt vaker voor bij de ING (gezien de berichten op de fora de laatste weken)

*advies: haal je geld bij de balie van de bank

zoekster
door zoekster - Dec 19, 2012 om 11:15
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Vandaag kwam er wat handige informatie binnen van een Abn amro webcare

"Als een geldautomaatopname mislukt, wordt in de meeste gevallen het bedrag automatisch binnen 1 werkdag gecorrigeerd. Als dat niet gebeurt, neemt u contact op met uw eigen bank. Dat wil zeggen dat als u met een ABN AMRO pas een mislukte opname hebt u ons belt. Als u met een ING pas een mislukte opname hebt, belt u de ING. Het maakt hierbij niet uit van welke bank de automaat is. Alleen de bank waar uw rekening loopt kan zien of het bedrag afgeschreven en eventueel gecorrigeerd is.

Uw eigen bank neemt achter de schermen contact op met de bank van wie de automaat is. Daarna laat uw bank u weten wat de uitkomst is. Eventuele vragen over de afwikkeling stelt u aan uw eigen bank."

Dat wil in uw geval zeggen dat u met uw klacht naar uw eigen bank toe moet gaan. In uw geval de Rabobank. Die gaat achter de schermen met ING aan de slag.

Mocht u dan niet tevreden zijn met wat de Rabobank daarmee doet dan kunt u alsnog een schriftelijke klacht indienen bij de Rabobank. En als u het niet eens bent met de uitkomst van de afhandeling van deze klacht bent door de Rabobank, dan kunt u een klacht tegen de Rabo bij het Kifid indienen.

(Mijn excuses voor de verkeerde informatie 2 dagen geleden. Maar beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald)

ro
door roos-1 - Dec 19, 2012 om 12:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ken iemand die kreeg 100 euro toen ze 50 wilde pinnen. Toen ze belde dat ze teveel geld gekregen had werd (in een minuutje) gecontroleerd en geen fout gevonden, er was gewoon 50 euro afgeboekt bij haar. Wat nu was haar vraag, nu niks was het antwoord. Ze was 50 euro rijker!?

vl
door vlinder30 - Dec 19, 2012 om 12:59
52 Antwoorden / 3 Vragen

Het kan absoluut, heb het zelf nl. ook gehad. Gepind: geen geld. Gelukkig daarna weer gepind bij een ander apparaat a/d overkant, wel geld. Dit was op vakantie, bij terugkomst direkt naar mijn eigen bank, zij hebben het toen uitgezocht en ivm een internationale bankstoring die er toevallig net op dat moment was :( was het dubbel afgeschreven, maar wel (1x) gecorrigeerd, doordat het apparaat geen geld gaf, maar door de dubbele afboeking, was het er per saldo toch 1x eraf gegaan. Gelukkig was dit in het buitenland, daar hadden we een limiet per dag, dus het had nooooit gekund door beide bedragen kort na elkaar te pinnen. En ja, een kasverschil uiteraard, die had de bank toen ook op hun tussenrekening.
Advies: poot stijf houden en bij de bank erop aan dringen het gewoon uit te zoeken, een storing kan echt met die apparaten hoor! Maar het is allemaal uit te zoeken, kost waarschijnlijk wel wat moeite, maar goed, daar zitten ze toch voor bij de bank (toch??). En anders via de ING bank, waar het apparaat van is, zij moeten een kasverschil hebben gehad toen.
Succes!

labren
door labren - Dec 19, 2012 om 14:05
862 Antwoorden / 0 Vragen

raar verhaal ??? een pin automaat die zelf geld inslikt !!!

ma
door manwijf - Dec 19, 2012 om 14:13
574 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het een keer bij een storting gehad bij de ING. Ik stortte 1400 in een keer. De machine telde 1300 euro. Ik ben er toen van uitgegaan, dat er een fout gemaakt was door degene die het geld in de envelop gedaan had. Ik kon het me nauwelijks voorstellen, maar goed. Je denkt in ieder geval een machine maakt geen fout. Daar ga ik nu dus aan twijfelen.

ru
door ruitenboer - Dec 19, 2012 om 14:27
64 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb wel eens 20 euro gemist bij de uitbetaling van een ING automaat.
Gemeld via de helpdesk en een paar dagen later stond de 30 euro keurig op mijn rekening.
Het kan dus prima en ik kan me voorstellen dat automatisch geld tellen wel eens verkeerd kan gaan.

mgirl
door mgirl - Dec 19, 2012 om 18:33
18 Antwoorden / 2 Vragen

Bofkont, heb je dus 10 euro extra gekregen. Heb je dat ook gemeld?

sc
door scheidsinfo - Dec 19, 2012 om 19:07
8 Antwoorden / 1 Vragen

Sommigen vinden vreemd, ik kan jullie vertellen dat het helemaal niet vreemd is.
En zonder dat we het weten toch stiekum veelvuldig voorkomt bij onze grote banken.

Pinnen bij de rabo, niets krijgen omdat de automaat ineens leeg is.
( nu dat is niet vreemd zou men zeggen ) kan gebeuren als deze veel gebruikt wordt.
Dan maar even naar de overkant van de straat, daar staat zo'n muur geldwolf van ING.
Tenminste dat staat er boven vermeld.
Zelfde bedrag pinnen als net geprobeerd aan de overzijde bij Rabo.
Ja, hoor hij geeft het gewenste bedrag.

2 dagen later thuis even een overboeking doen.
En dan krijg je de schrik van je leven.

Is het bedrag bij ING gewoon 2 maal afgeschreven, met 1 pin transactie op dat tijdstip.
Wel 2 transactie nummers. ( had bon van geslaagde transactie bewaard )
En allemaal weten ze niet te vertellen wat er fout is gegaan. ( rabo - ing en eigen bank )
Na 18 dagen een correctie gekregen van ING van de geslaagde transactie.
De foutieve is wel gewoon aangehouden als transactie.

Volgens een balie medewerker van ING kwam dit vaker voor bij betreffende pinautomaat.
En dan met een grote lach vertellen dat ze het toch recht hebben gezet.

In tijden van terug lopende geldbesteding bij banken is dit natuurlijk voor hun geld waar ze doodleuk mee kunnen werken tijdens de dagen dat hun dit bezitten.
Misschien is het wel een nieuwe manier van werken door banken in deze slechte tijd.

diumenge
door diumenge - Dec 19, 2012 om 19:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=scheidsinfo schreef op woensdag 19 dec 2012, 19:07]
In tijden van terug lopende geldbesteding bij banken is dit natuurlijk voor hun geld waar ze doodleuk mee kunnen werken tijdens de dagen dat hun dit bezitten.
Misschien is het wel een nieuwe manier van werken door banken in deze slechte tijd.
Ja, dat zal echt zoden aan de dijk zetten een paar foute pintransacties van misschien een paar honderd euro per week op de miljoenen die er per dag door heen gaan.