50 euro gepind...100 euro afgeschreven!
Op zaterdag 2-12 (met Rabopasje) bij een ING-apparaat die in AH-filiaal in Oisterwijk staat 50 euro gepind. Tot mijn verbazing is er 100 euro afgeschreven. Het enige wat ik nu wil is dat of ik 50 euro ontvang of de afschrijving van 100 euro gecorrigeerd wordt naar 50 euro! Ik heb dit gemeld bij plaatselijke ING-bank. Zij verwijzen naar AH en v.v. Bij de ING werd mij door 2 dames achter de balie wel verteld dat dit probleem zich wel vaker voordoet, maar dat zij daar niets aan kunnen doen!!!! ca. een jaar geleden heeft mijn vrouw bij hetzelfde ING-apparaat 50 euro gepind, een bewijsje ontvangen, maar geen geld! Met 2 getuigen (1 van AH zelf + een passant die stond te wachten om te pinnen) ook naar ING gegaan én Rabobank...maar nooit 50 euro ontvangen.
Nu gebeurt er dus weer wat, wat niet klopt met hetzelfde apparaat......WAT MOETEN WIJ NU DOEN! Het is toch van de gekke dat je je zomaar op deze manier mag laten bestelen door een bank. 1x keer is al niet juist, maar nu dit voor de 2de keer gebeurt, willen wij het er niet bij laten zitten!!!
Ja dat is inderdaad niet leuk. Ik ben toen ik zoiets hoorde gestopt met pinnen uit de automaat.en haal nu bij de het kantoor aan de balie mijn geld.Moet wel een Ing bank klant zijn.
Dit zou ik er ook niet bij laten zitten. Met AH heeft u niets te maken, de ING moet een betrouwbare pinautomaat leveren. Neem ook nog contact op met uw eigen bank, de Rabo.
U kunt een brief met behulp van het klachtenformulier via de site, naar ING sturen met een klacht over de pinautomaat in dat filiaal.
Heeft u een bon van de transactie?
Als u binnen 6 weken geen antwoord krijgt, of een antwoord waar u het niet mee eens bent, dien dan een klacht in bij het Kifid. klik hier
Het gaat niet om een enorm bedrag, maar als die pinautomaat onbetrouwbaar is, moet er actie op worden ondernomen. En u heeft gewoon recht op uw geld.
Het is inderdaad niet akseptabel en je bent niet de eerste die zoiets overkomt. Dat ING er niets aan kan doen is geen akseptabel argument. Stel dat er 1000 euro afgeschreven wordt als je 100 euro pint. ...Ik zou dit aan de redactie voorleggen. Ga daarvoor naar: 'contact met kassa' hier onderaan de site.
Zwemmer
[quote=valerius-2 schreef op maandag 17 dec 2012, 13:29]Ja dat is inderdaad niet leuk. Ik ben toen ik zoiets hoorde gestopt met pinnen uit de automaat.en haal nu bij de het kantoor aan de balie mijn geld.Moet wel een Ing bank klant zijn.
[edit redactie - off topic]
Ik kan me overignes haast niet voorstellen dat er een verkeerd bedrag wordt afgeboekt (zeker niet als het zo'n mooi rond getal is). Software gaat niet "zomaar" een verkeerd bedrag afschrijven. Dan zou het veel vaker moeten gebeuren gezien de grote hoeveelheid PIN automaten in het land.
Wat ik me wel kan voorstellen is dat je per ongeluk 100 euro hebt aangeklikt en dat er door een mechanische storing 50 euro is bljiven hangen. Dat gebeurt wel vaker en kan vervolgens a.h.v. een kasverschil worden aangetoont.
*verkeerd 'schuiven' komt vaker voor bij de ING (gezien de berichten op de fora de laatste weken)
*advies: haal je geld bij de balie van de bank
Vandaag kwam er wat handige informatie binnen van een Abn amro webcare
"Als een geldautomaatopname mislukt, wordt in de meeste gevallen het bedrag automatisch binnen 1 werkdag gecorrigeerd. Als dat niet gebeurt, neemt u contact op met uw eigen bank. Dat wil zeggen dat als u met een ABN AMRO pas een mislukte opname hebt u ons belt. Als u met een ING pas een mislukte opname hebt, belt u de ING. Het maakt hierbij niet uit van welke bank de automaat is. Alleen de bank waar uw rekening loopt kan zien of het bedrag afgeschreven en eventueel gecorrigeerd is.
Uw eigen bank neemt achter de schermen contact op met de bank van wie de automaat is. Daarna laat uw bank u weten wat de uitkomst is. Eventuele vragen over de afwikkeling stelt u aan uw eigen bank."
Dat wil in uw geval zeggen dat u met uw klacht naar uw eigen bank toe moet gaan. In uw geval de Rabobank. Die gaat achter de schermen met ING aan de slag.
Mocht u dan niet tevreden zijn met wat de Rabobank daarmee doet dan kunt u alsnog een schriftelijke klacht indienen bij de Rabobank. En als u het niet eens bent met de uitkomst van de afhandeling van deze klacht bent door de Rabobank, dan kunt u een klacht tegen de Rabo bij het Kifid indienen.
(Mijn excuses voor de verkeerde informatie 2 dagen geleden. Maar beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald)
Ik ken iemand die kreeg 100 euro toen ze 50 wilde pinnen. Toen ze belde dat ze teveel geld gekregen had werd (in een minuutje) gecontroleerd en geen fout gevonden, er was gewoon 50 euro afgeboekt bij haar. Wat nu was haar vraag, nu niks was het antwoord. Ze was 50 euro rijker!?
Het kan absoluut, heb het zelf nl. ook gehad. Gepind: geen geld. Gelukkig daarna weer gepind bij een ander apparaat a/d overkant, wel geld. Dit was op vakantie, bij terugkomst direkt naar mijn eigen bank, zij hebben het toen uitgezocht en ivm een internationale bankstoring die er toevallig net op dat moment was :( was het dubbel afgeschreven, maar wel (1x) gecorrigeerd, doordat het apparaat geen geld gaf, maar door de dubbele afboeking, was het er per saldo toch 1x eraf gegaan. Gelukkig was dit in het buitenland, daar hadden we een limiet per dag, dus het had nooooit gekund door beide bedragen kort na elkaar te pinnen. En ja, een kasverschil uiteraard, die had de bank toen ook op hun tussenrekening.
Advies: poot stijf houden en bij de bank erop aan dringen het gewoon uit te zoeken, een storing kan echt met die apparaten hoor! Maar het is allemaal uit te zoeken, kost waarschijnlijk wel wat moeite, maar goed, daar zitten ze toch voor bij de bank (toch??). En anders via de ING bank, waar het apparaat van is, zij moeten een kasverschil hebben gehad toen.
Succes!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Scoupy cashback
Zie bijgaande copy van mijn mail in de afbeeldingen.
[edit persoonlijjk gegevens bijlage - redactie]
Lees meerNetvervuiling Siemens
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond. De warmtepompdroge ... Lees meer
Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus
Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton, maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer