Beste redactie, Enkele weken geleden heb ik geld gestort op mijn rekening van de rabobank tijdens het storten gaf de automaat aan dat er een vals briefje was aangetroffen het ging hierbij om een briefje van 500 euro deze is ook ingenomen door de automaat ik heb een stortbewijs ontvangen dat er een vals briefje van 200 eur is ingenomen wat ik erg vreemd vond omdat het hier ging om 500eur en niet om 200eur ik heb dit direct aangekaart bij de balie van de rabobank deze vertelden mij dat het die week al 3 keer is voorgekomen en dat ik 2 weken moest wachten en dat de automaat geteld zal worden en dat ik dan mijn geld terug krijg.zogezegd zogedaan maar na 2 weken ben ik gebeld met de mededeling dat er geen verschil is aangetroffen in de automaat wat zeer merkwaardig is ik pikte dit natuurlijk niet en ben weer langsgegaan ik heb tevens een bewijsje van de storting ik heb weer mijn beklag gedaan en de bank schuift de schuld op het bedrijf dat de geldautomaat beheert en dat ze weinig voor me kunnen doen ik word nu van de kastje naar de muur gestuurd ik heb ook een mailtje gestuurd op advies van de rabobank naar de afdeling clientenadvies hier is helemaal niet op gereageerd. Ik voel me nu echt in de maling genomen door de rabobank en wil graag advies wat mijn mogelijkheden zijn om mijn geld terug te krijgen. Alvast erg bedankt
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Hallo denhaag75, nu u zo van het kastje naar de muur wordt gestuurd kunt u nog eens bij uw gemeente langs gaan en het probleem voorleggen. Gemeente subsidieert geld-automaat. Vr. gr.
Dien in ieder geval een schriftelijke klacht in en eis een schriftelijke reactie binnen 14 dagen. En wat zeggen ze dan over het briefje van tweehonderd?
[quote=tijger1 schreef op dinsdag 11 nov 2014, 09:34]Dien in ieder geval een schriftelijke klacht in en eis een schriftelijke reactie binnen 14 dagen. En wat zeggen ze dan over het briefje van tweehonderd?
Volgende keer bij een storting het proces filmen, de biljetten met hun nummers, opdat bij enig twist omtrent betwisting bewijslast is ontleend uwerzijds.
Kan ook nog eens zo zijn dat het valse 500 biljet niet door de machine geaccepteerd werd en weer werd uitgespuwd; dat heeft u dan waarschijnlijk over het hoofd gezien, niet gekeken o.i.d. Wat verklaart waarom er geen kasverschil bij de Rabo Bank is. Tenminste, ik ga daar zomaar van uit omdat dit de "normale gang van zaken is" als papier geld niet word goed bevonden.
Hoorde gisteravond via het Radio I nieuws dat de nieuwe directeur van de RABO-bank 1 miljoen euro per jaar gaat "verdienen".... misschien heb je gesponsord!
Vind de reacties zeer kinderachtig op een enkele na als mensen wat nuttigs te vertellen hebben hoor ik het graag als je alleen onzin praat kun je beter zwijgen. Als het daadwerkelijk een vals briefje betreft wil ik hem zien hij moet ergens zijn maar ik ben er voor 1000% van overtuigd dat dit niet mogelijk is. De bank vind het zelf ook vreemd dat het hele briefje niet meer in de automaat zit.
[quote=tenormin schreef op dinsdag 11 nov 2014, 12:17][quote=tijger1 schreef op dinsdag 11 nov 2014, 11:39]
Er is volgens het stortingsbewijs een vals briefje van € 200 ingenomen
Jaaaha. Heb ik gelezen. Zal dan wel 200 in de gleuf zijn terug gespuwd. (En niet gekeken). totaal gestort bedrag was 1700eur (twee briefjes 500eur en zeven briefjes van 100eur) ik had helemaal geen briefje van 200eur en daarom is het ook zo vreemd er is 1200eur geaccepteerd en een briefje van 500eur is gekenmerkt als vals briefje van 200eur en ingenomen zoals op stortbewijs is vermeld.
"Vals geld" wordt ook uitgespuwd. Dan moet je met dat 'valse geld' alleen wel je bank van binnen bezoeken. Dit gaat allemaal via de Nederlandse Bank en mag men een heleboel formulieren invullen. Of men daarmee zijn/haar geld "echte geld" terugkrijgt is niet van te voren vast te stellen. Hebben toch nog veel ondernemers mee te maken, ondanks dat men met alleen maar met biljetten van €50.00 te maken heeft. Sinds de euro "in dienst is" heb ik nimmer met een biljet van €100 en plus te maken gehad; zou niet eens weten hoe een €200,00 of meer eruit zien. Vroeger, ja, duizend gulden biljet was normaal, zo groen als gras.
[quote=tenormin schreef op woensdag 12 nov 2014, 00:29]"Vals geld" wordt ook uitgespuwd. Dan moet je met dat 'valse geld' alleen wel je bank van binnen bezoeken. Dit gaat allemaal via de Nederlandse Bank en mag men een heleboel formulieren invullen. Of men daarmee zijn/haar geld "echte geld" terugkrijgt is niet van te voren vast te stellen. Hebben toch nog veel ondernemers mee te maken, ondanks dat men met alleen maar met biljetten van €50.00 te maken heeft. Sinds de euro "in dienst is" heb ik nimmer met een biljet van €100 en plus te maken gehad; zou niet eens weten hoe een €200,00 of meer eruit zien. Vroeger, ja, duizend gulden biljet was normaal, zo groen als gras. nogmaals geld wat als vals word gekenmerkt word niet uitgespuwd deze betreffende automaat staat binnen in de rabobank er was ook terplaatse een medewerker aanwezig bij wie ik het aangekaart heb en bovendien staat er duidelijk op het stortingsbewijs dat het briefje is ingenomen.
Sorry, dacht dat je buiten (in de nacht) het geld had gestort. Buiten "kotst het geld " eruit en dan moet men het later binnen recht gaan zetten. Wist dus niet dat dit alles binnen de bank had plaats gevonden.
het is heel simpel, u heeft geprobeerd te storten met vals geld en aangezien dat geen geldig betaalverkeer is word dat niet geaccepteerd als zijnde een storting, of het nu op uw bewijs van storting staat of niet doet er niet eens toe, u bent hiervoor verantwoordelijk en niet de bank waar u stort dus krijgt u dit geld niet terug, ook niet als het bedrag goed ingevuld was op het stortingsbewijs!!!
u moet zelf goed uitkijken met welk soort biljetten u betaald krijgt...
ik heb eenzelfde ding aan de hand gehad. Een biljet van 500 euro was ingeslikt, de stortautomaat had toen ook aangegeven dat het een biljet van 200 euro was. Ivm veiligheid hebben medewerkers van - voor zover ik weet - geen enkele bank toegang tot de automaten, in geval van de Rabobank is dat Brinks. Wat betreft het verschil 500/200 weet ik niet zo goed. Een machine geeft aan dat een biljet vals is...lijkt mij dan ook gelijk dat een machine niet weet wat de waarde is van het ingevoerde mogelijk valse biljet. Ik heb begrepen dat valse biljetten in een aparte lade komen van de stortautomaat. Daarom is er denk ik niet direct een kasverschil. Vals geld wordt dan lijkt mij niet meegenomen in de telling.
Deze mogelijk valse biljetten worden opgestuurd naar De Nederlandse Bank ter controle. De bank ontvangt hier weer bericht van, maar de aangegeven termijn van twee weken is ietwat ambitieus. Het schijnt tot 10 weken te duren....de bank ontvangt bericht van DNB over het biljet. Als het niet vals is wordt dit via je bank gecrediteerd.
Hoop dat je hiermee voldoende weet. Ik zou dus nog wachten, want je bank krijgt hier vanzelf bericht over. Dan weet je ook of je biljet vals is of niet. Ik zou je adviseren om met je bank in contact te blijven hierover.
[quote=jayt schreef op donderdag 13 nov 2014, 16:16]beste denhaag75,
ik heb eenzelfde ding aan de hand gehad. Een biljet van 500 euro was ingeslikt, de stortautomaat had toen ook aangegeven dat het een biljet van 200 euro was. Ivm veiligheid hebben medewerkers van - voor zover ik weet - geen enkele bank toegang tot de automaten, in geval van de Rabobank is dat Brinks. Wat betreft het verschil 500/200 weet ik niet zo goed. Een machine geeft aan dat een biljet vals is...lijkt mij dan ook gelijk dat een machine niet weet wat de waarde is van het ingevoerde mogelijk valse biljet. Ik heb begrepen dat valse biljetten in een aparte lade komen van de stortautomaat. Daarom is er denk ik niet direct een kasverschil. Vals geld wordt dan lijkt mij niet meegenomen in de telling.
Deze mogelijk valse biljetten worden opgestuurd naar De Nederlandse Bank ter controle. De bank ontvangt hier weer bericht van, maar de aangegeven termijn van twee weken is ietwat ambitieus. Het schijnt tot 10 weken te duren....de bank ontvangt bericht van DNB over het biljet. Als het niet vals is wordt dit via je bank gecrediteerd.
Hoop dat je hiermee voldoende weet. Ik zou dus nog wachten, want je bank krijgt hier vanzelf bericht over. Dan weet je ook of je biljet vals is of niet. Ik zou je adviseren om met je bank in contact te blijven hierover. Beste jayt, bedankt voor je duidelijke reactie integenstelling tot de meeste reacties hier waarin velen hun fantasie te veel gebruiken ik ben je zeer dankbaar.!
Het bedrag dat wel geaccepteerd is, staat nu dus op je rekening. Aan dat bedrag kun je zien of er ofwel -500 ofwel 200,- te kort is. Een print van je afschrift en het stortingsbewijs samen vormen het bewijs en moeten dus aantonen dat je ofwel 500,- of 200,- te goed hebt van de bank. Ik stort ook wel eens en controleer altijd of het juiste bedrag is aangekomen. Ik stort trouwens nooit alles in een keer.
Ik heb bij een officiele dealer Carway Amsterdam (sinds 25 jaar gespecialiseerd in de Import van dure Amerikanse autos) een fabrieksnieuwe Chrysler Pinnacle Pacifica Hybride gekocht met 2 jaar garantie. Na 6 maanden ging de aandrijfslijn kapot (begin Februari). Sinds 2.5 maanden zitten wij zonder gezinsauto, zonder vervangend vervoer en zonder uitzicht wanneer wij onze nieuwe wagen gerepareerd ter
...
Lees meer
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de
...
Lees meer
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen. Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde. Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Hallo allemaal, Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen. Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer