er
door erky Mar 1, 2015 om 19:49
Geldzaken & recht

Aangifte zonder DigiD

Beste Mensen,

Vrijdag kreeg ik de aangiftebrief in blauwe envelop. Leuk, dan kan ik aan de slag.

Maar ik kan uitsluitend met mijn DigiD iets uitvoeren. Ik heb geen DigiD en ik wil geen DigiD, wat nu? Weet iemand hoe ik het nu zonder extra kosten doe, dus zonder belastingadviseur?

Alvast dank voor de reacties.

23022 40 Rapporteer

costnix
door costnix - Mar 1, 2015 om 20:00
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dan heeft u een probleem. U kunt geen aangifte doen zonder DidId. Zie hier.

tijger1
door tijger1 - Mar 1, 2015 om 20:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kon verleden jaar ook al geen aangifte doen zonder digid. Dus hoe heeft u het toen gedaan? Doe het dan op dezelfde manier. Of bent u lid van de bond, of de ANBO, die kunnen u helpen.

Er is niets engs aan een digid.

valerius-2
door valerius-2 - Mar 1, 2015 om 20:13
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Kan u geen papieren aangifte biljet meer krijgen, informeer eens bij de belastingdienst per telefoon wat de mogelijkheden zijn voor u.

edrick3
door edrick3 - Mar 1, 2015 om 20:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo erky,

Doet u liever aangifte op papier, bel dan met de Belastingtelefoon (0800-0543) en vraag om een P-biljet (voor particulieren) over het belastingjaar 2014.

Kijk ook even hier.

Suc6

Cookies
door Cookies - Mar 1, 2015 om 21:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tenormin schreef op zondag 1 mrt 2015, 20:10]@erky, heb geen idee van uw inkomen maar ik heb ieder jaar een afspraak met de Belastingdienst die de papieren voor me invult. Men moet wel z.s.m. een afspraak maken, maar dan word u gratis geholpen. Zij doen alles gewoon digitaal. Als ik het een en ander zou begrijpen zou ik het wel gewoon met DigiD zelf doen, maar ik ben een dommerd; kan slecht lezen, dus dit is voor mij wel de oplossing.

Aan hulp van de BD zijn wel voorwaarden verbonden:

U moet aan bepaalde voorwaarden voldoen om hulp te krijgen van de Belastingdienst. 1 van die voorwaarden is dat u geen hulp kunt krijgen van een kennis, ouderenbond of vakbond.

De Belastingdienst kan u alleen helpen bij het invullen van uw aangifte als u een machtigingscode hebt. Hebt u nog geen machtigingscode? Vraag deze dan aan via www.digid.nl/machtigen. U krijgt uw machtigingscode binnen 5 dagen op uw woonadres toegestuurd.

mahadma
door mahadma - Mar 1, 2015 om 22:05
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Ik heb geen DigiD en ik wil geen DigiD Leuk detail: Als je naar de Bel dienst gaat wordt het daar ook digitaal geregeld, ....... met hun digid.

mahadma
door mahadma - Mar 1, 2015 om 22:58
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Goed, voor de duidelijkheid,

wij zijn met onze papieren naar de belastingdienst geweest. Op hun kantoor.
Daar opende de onze ambtenaar/hulp met zijn DigiD code alle formulieren, vulde die in en verstuurde ze met zijn DigiD code. Dus je kan wel geen DigiD willen, maar wel nodig hebben, en naar het kantoor gaan, dan wordt je nog geholpen, uiteindelijk met een .......... DigiD ........

tenormin
door tenormin - Mar 1, 2015 om 23:51
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Tot 2012 heb ik mijn aangifte 'gewoon' gedaan met de accountant die mijn echtgenoot en ik hadden.
Toen echtgenoot overleed (2011) heb ik bij de Belastingdienst aangeklopt. Tot nu toe verloopt dit financieel veel beter, weet natuurlijk niet of ik naheffingen krijg maar de aanslagen zijn beduidend lager dan de accountant 's prognoses. Was er al nooit 'tevreden' over, maar het was een vriend van mijn man dus... Denk dus wel wat @fisbel schrijft realistischer is. Hulp bij mensen die niets van de materie snappen, chapeau.

tijger1
door tijger1 - Mar 2, 2015 om 00:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ tenormin

U laat zich helpen doir de belastingdienst en "u weet niet of u naheffingen krijgt"? Als de aangifte is ingevuld, staat meteen vermeld welk bedrag u moet betalen of terugkrijgt.

Dus waarom zou u naheffingen krijgen?

tijger1
door tijger1 - Mar 2, 2015 om 00:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Ook hebt u uw eigen digid moeten geven of een machtigingscode moeten aanvragen.

fi
door fisbel - Mar 2, 2015 om 01:09
851 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 2 mrt 2015, 00:42]@tenormin

Ook hebt u uw eigen digid moeten geven of een machtigingscode moeten aanvragen.
U bent kennelijk nooit op het belastingkantoor geweest of u hebt geen inzage in de procedure hoe ze daar werken t.a.v. de verzending van de aangifte. In voorgaande jaren, dus ook vorig jaar werkte de Belastingdienst met de elektronische handtekening, ook wel simpel 'cijfertjescode' of 'pincode' genoemd. Tenormin hoefde dus in 2012 en 2013 geen machtiging en zeker geen Digid-gegevens mee te nemen.

Ook de ouderenbonden en vakbonden werkten t/m 2013 met de electronische handtekening. 1 papiertje invullen en opsturen naar Heerlen met vermelding van de vijf cijfers was voldoende. Uiteraard moest de belastinginvuller en ook de Belastingdienst wel beschikken over de speciale versie van de ouderenbonden of vakbonden. De Belastingdienst gebruikte overigens altijd de code 99999. Als je voor een klant de aangifte indiende met 99999 als electronische handtekening kwam die altijd aan. Ook zonder dat je het papier met de code opstuurde! Gouwe ouwe tijd, de aangifte van een overledene opsturen met de digitale handtekening - het lukte allemaal. Geen gedoe met verzending en papier. Helaas allemaal niet veilig genoeg, mede daarom verleden tijd. De vooringevulde aangifte kon met de electronische handtekening niet gedownload worden, ook niet door de Belastingdienst zelf. Waardoor je de gekke toestand kon krijgen dat een aangifte die op het belastingkantoor wordt of werd ingevuld, wordt gecorrigeerd door de dienst zelf (aantal keren meegemaakt bijvoorbeeld t.a.v. de alleenstaande ouderkorting of vergeten inkomen)

ma
door marleenvanh - Mar 2, 2015 om 11:45
451 Antwoorden / 1 Vragen

Machtiging duurt 5 dagen??? Heb gisteren (ik heb natuurlijk wel -gewoon(lol)- een Digid), een digitale machtiging aangevraagd voor mijn man, want hij 'doet' onze belastingen. In 5 minuten (!) had ik een code speciaal voor IB 2014. Kon ie zo gebruiken (te activeren tot juli 2016) en geldig tot 2020.

tenormin
door tenormin - Mar 2, 2015 om 12:13
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Wat @fisbel schrijft, heeft hij/zij helemaal gelijk (kan alleen over mezelf oordelen). Ik neem contact op met de Belastingdienst voor hulp bij indienen gegevens. Dan krijg ik na enige dagen een brief met een codenummer toegezonden. Die moet ik zorgvuldig bewaren. Ik word dan naar een locatie in Den Haag doorverwezen waar ik met al mijn jaaropgaven e.a. zaken de hele boel op tafel leg. Dus het codenummer en ik "zijn een". Hoef geen DigiD nummer etc. te geven, doe dit al jaren zo. Maar ligt uiteraard wel aan je inkomen, anders moet men gewoon een betaald iemand nemen of een kennis die een kei is in. Maar het ontbreekt me aan kennissen e.d.

so
door sodom - Mar 2, 2015 om 12:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

Dacht in eerste instantie ook dat ik verplicht was om via "mijn overheid" alles moet invullen. Server wordt daardoor nogal belast bij de belastingdienst.
MIJN TIP: Ga het programma eerst op je eigen pc downloaden. Daarna invullen. DigiD wel nodig dan om reeds ingevulde gegevens te ontvangen van bel.dienst.
Wil alles zoveel mogelijk op mijn eigen pc doen.
Aan het eind van de rit mag de belastingdienst mijn gegevens wel ontvangen. Niet eerder.
Waar de belastingdienst wel mee schermt is dat je nu 2 maanden te tijd krijgt om in te vullen.
Vorig jaar was aangifteprogramma al op 1 januari te downloaden. Dus MEER maanden te tijd gehad om in te vullen. In kassa-termen: prijspakker van de week.

pk49
door pk49 - Mar 2, 2015 om 13:18
243 Antwoorden / 2 Vragen

de Didid is onontbeerlijk om toegang te krijgen tot veel instellingen.Toegang tot de belastingdienst,"Mijnoverheid",voor als u pensioen ontvangt of andere mededelingen wilt ontvangen over toelages van zorg ,huur enz.Veel zorginstellingen werken uitsluitend met Digid inlog,dus mijn advies zou zijn: zo snel mogelijk aan de Digid,het kost niks.En als u uw browser instelt op automatisch invulling,dan hoeft U de code maar één keer in te vullen.De volgende keren gebeurt dat automatisch.

du
door dutchess127 - Mar 2, 2015 om 13:27
19 Antwoorden / 16 Vragen

Gratis belastingtelefoon bellen, en een afspraak maken bij het dichtst bijzijnde belastingkantoor bij u in de buurt, waar ze dan gratis u helpen met belastingaangifte invullen.
Ik doe dit al ruim 10 jaar tot volle tevredenheid.

tijger1
door tijger1 - Mar 2, 2015 om 13:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@sodom

Men kan geen asngifte doen via Mijnoverheid, maar alleen via Mijnbelastingdienst. Men kan het programma ook niet downloaden. U kunt onderwijl wel op bewaren klikken en later opnieuw inloggen. Pas na verzenden , gast uw aangifte naar de belastingdienst toe.

aurora1
door aurora1 - Mar 2, 2015 om 14:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Je kunt het aangifteprogramma 2014 toch wel downloaden? Of zie ik het verkeerd?
klik hier.

tijger1
door tijger1 - Mar 2, 2015 om 14:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=aurora1 schreef op maandag 2 mrt 2015, 14:11]Je kunt het aangifteprogramma 2014 toch wel downloaden? Of zie ik het verkeerd?
klik hier.

U hebt helemaal gelijk. Ik had op de site van de belastingdienst gelezen dat men alleen maar aangifte kon doen via Mijnbelastingdienst, of via de app. Blijkbaar niet zorgvuldig gelezen dus. Excuses.

edrick3
door edrick3 - Mar 2, 2015 om 14:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 2 mrt 2015, 13:51]Men kan het programma ook niet downloaden.

Dat dacht ik ook, maar net nog even opnieuw gezocht en ..... zie daar, je kan het wél downloaden.
Als je er op je computer op klikt kun je óók de vooringevulde gegevens downloaden (als je op de site kunt komen) en daar heb je - uiteraard - je DigiD voor nodig.

gr
door grisov8 - Mar 2, 2015 om 14:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

Kan gewoon via de blauwe brief ingevult worden zonder digid
Heb ik zelf ook gedaan

Cookies
door Cookies - Mar 2, 2015 om 14:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 2 mrt 2015, 14:34][quote=aurora1 schreef op maandag 2 mrt 2015, 14:11]Je kunt het aangifteprogramma 2014 toch wel downloaden? Of zie ik het verkeerd?
klik hier.

U hebt helemaal gelijk. Ik had op de site van de belastingdienst gelezen dat men alleen maar aangifte kon doen via Mijnbelastingdienst, of via de app. Blijkbaar niet zorgvuldig gelezen dus. Excuses.

Wel zorgvuldig gelezen, want zo staat het er ook:

U kunt op 2 manieren aangifte inkomstenbelasting doen over 2014:

met de app Aangifte 2014
Vorig jaar boden wij ook een aangifte-app aan. Dit jaar kunt u de app in meer situaties gebruiken. Check eerst of de app geschikt is voor uw situatie.

U downloadt de app Aangifte 2014 in de App Store of in Google Play.
op Mijn Belastingdienst
Mijn Belastingdienst is uw persoonlijke pagina bij de Belastingdienst. U logt hierop in met uw DigiD en opent uw aangifte.

Ze zetten je dus bewust op het verkeerde been! Bovendien zit de 'gewone' download verder weg gestopt dan eerdere jaren.

aurora1
door aurora1 - Mar 2, 2015 om 14:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@tijger1, u had het wel goed gelezen want eerst stond het niet op de site en zou je alleen de aangifte via Mijn Belastingen online kunnen doen of met apps. Later is het bedoelde programma toch op de site gezet.

he
door hennasol - Mar 2, 2015 om 15:01
40 Antwoorden / 7 Vragen

dag Erky,
wanneer je geen DigiD wenst, dan maak je ook geen DigiD aan (jij bent echt niet de enige).
je kunt gewoon een formulier aangifte inkomstenbelasting 2014 aanvragen op het tel.nr van de belastingdienst
uit mijn hoofd: in het menu toets 4 voor o.a. aanvragen formulier IB 2014.

aurora1
door aurora1 - Mar 2, 2015 om 15:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@carola.83, toen het programma nog niet op de site stond werd ergens gemeld over de online aangifte dat het kan voorkomen dat het niet werkt wegens overbelasting van de site en dat je het dan later nog eens moest proberen (of iets van die strekking). Ik heb die mededeling nu zo gauw niet kunnen vinden.

Cookies
door Cookies - Mar 2, 2015 om 17:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De Belastingdienst is er ook achter dat er een fout in de aangifte zit:

Belastingdienst de fout in met kapitaalverzekeringen

Een fout in de vooraf ingevulde belastingaangifte heeft grote verwarring gezaaid. Honderden mensen klagen dat de Belastingdienst ten onrechte denkt dat zij een kapitaalverzekering hebben..
Zulke kapitaalverzekeringen, ook bekend als spaar- of beleggingsverzekeringen, ziet de Belastingdienst als vermogen dat (boven het heffingsvrije vermogen van 21.139 euro, of 42.278 euro voor mensen met een fiscale partner) tegen 1,2 procent wordt belast in box 3.
Verbouwereerde belastingbetalers liepen de afgelopen dagen vast toen de fiscus hen vroeg de gegevens van hun kapitaalverzekering in te vullen, terwijl zij die niet hebben.
Hersteld
Volgens een woordvoerder van de Belastingdienst wordt de fout in de nacht van dinsdag op woensdag hersteld. Ook plaatst de fiscus een bericht op Mijn Belastingdienst, de website waar aangifte gedaan kan worden. De zegsman kon niet zeggen hoeveel mensen gedupeerd zijn.
Sinds gisteren kunnen Nederlanders aangifte inkomstenbelasting doen. Door grote drukte lag de website van de Belastingdienst direct al urenlang plat.

Bron: Telegraaf

edrick3
door edrick3 - Mar 2, 2015 om 17:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@aurora1,

.....Ik heb die mededeling nu zo gauw niet kunnen vinden......
Nee, die kreeg je als je probeerde om op de site van de belastingdienst je vooringevulde belastingbiljet te downloaden óf als je na het downloaden van het aangiftebiljet alsnog de voor-ingevulde gegevens probeerde binnen te halen.
Vanmiddag nog geprobeerd en pas na verschillende pogingen is het gelukt om gegevens binnen te halen.

Cookies
door Cookies - Mar 2, 2015 om 18:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=hennasol schreef op maandag 2 mrt 2015, 15:01]dag Erky,
wanneer je geen DigiD wenst, dan maak je ook geen DigiD aan (jij bent echt niet de enige).
je kunt gewoon een formulier aangifte inkomstenbelasting 2014 aanvragen op het tel.nr van de belastingdienst
uit mijn hoofd: in het menu toets 4 voor o.a. aanvragen formulier IB 2014.

Natuurlijk, je kunt rustig in het stenen tijdperk blijven leven.

pi
door pieterwolters - Mar 2, 2015 om 18:12
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[enigszins off topic] Ik ben bij vragen als deze altijd benieuwd waarom mensen geen DigId zouden willen hebben? Het kost niks, het is redelijk veilig (veiliger dan een papieren aangifte in een willekeurige oranje brievenbus op straat gooien).

fi
door fisbel - Mar 2, 2015 om 18:18
851 Antwoorden / 3 Vragen

En dan nu de hamvraag:
Kan je met het 'gewone' aangifteprogramma (zie Carola hierboven) de Vooringevulde Aangifte downloaden?

Ik krijg niet het scherm te zien om mijn Digid in te vullen en zo de Vooringevulde Gegevens binnen te halen.

Cookies
door Cookies - Mar 2, 2015 om 18:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=fisbel schreef op maandag 2 mrt 2015, 18:18]En dan nu de hamvraag:
Kan je met het 'gewone' aangifteprogramma (zie Carola hierboven) de Vooringevulde Aangifte downloaden?

Ik krijg niet het scherm te zien om mijn Digid in te vullen en zo de Vooringevulde Gegevens binnen te halen.

Ja, dat kan. Kreeg zojuist wel het scherm te zien om de gegevens binnen te halen (niet gedaan, want had 'm al ingevuld).

aurora1
door aurora1 - Mar 2, 2015 om 20:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@edrick3, die mededeling stond gewoon op de site, niks eerst proberen in te loggen en dat dat niet werkte, anders had ik dat wel vermeld. Of liever, ik had dan gemeld dat ik met inloggen die mededeling had gekregen.
Ik heb tot dusver nog niets anders gedaan dan een paar keer zoeken en kijken of het aangifteprogramma 2014 alsnog zou verschijnen, en zoals gezegd en hier getoond stond het op enig moment toch op de site. Inmiddels heb ik dat gedownload.
@fisbel, dat vroeg ik me ook al af aangezien toen het aangifteprogramma nog niet op de site stond er steeds verwezen werd naar inloggen bij Mijn Belastingdienst om de vooraf ingevulde aangifte te kunnen zien (en aan te passen e.d.).
Enfin, ik merk het wel als ik me "vol enthousiasme", maar niet te snel op de aangifte ga storten. Wat @carola.83 om 18.21 uur daarover zegt vind ik wel weer bemoedigend....
@carola.83 dank voor de informatie over de gemelde fout, dat geef ik in eigen kring ook maar even door (en de informatie die @tijger1 daarover gaf).

er
door erky - Mar 3, 2015 om 09:57
243 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 1 mrt 2015, 20:00]U kon verleden jaar ook al geen aangifte doen zonder digid. Dus hoe heeft u het toen gedaan? Doe het dan op dezelfde manier. Of bent u lid van de bond, of de ANBO, die kunnen u helpen.

Er is niets engs aan een digid.

Hoi Tijger1,

Vorig jaar heb ik nog WEL op papier de zaak kunnen opsturen.
En hoezo is DigiD ongevaarlijk. Als er iets mee gebeurt (en dat is sinds de introductie al zo geweest) draai ik voor de sores op en niet de overheid.

Groet!

tenormin
door tenormin - Mar 3, 2015 om 10:01
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@erky, heb geen idee van uw inkomen maar ik heb ieder jaar een afspraak met de Belastingdienst die de papieren voor me invult. Men moet wel z.s.m. een afspraak maken, maar dan word u gratis geholpen. Zij doen alles gewoon digitaal. Als ik het een en ander zou begrijpen zou ik het wel gewoon met DigiD zelf doen, maar ik ben een dommerd; kan slecht lezen, dus dit is voor mij wel de oplossing.

fi
door fisbel - Mar 3, 2015 om 10:12
851 Antwoorden / 3 Vragen

@erky:
Belasting aangifte op papier doet nog slechts 2 tot 4% (wisselende informatie hierover op internet) Daarbij zijn aangiften die uitsluitend op papier kunnen: bij overlijden, emigratie / immigratie bijvoorbeeld. In de aangiften die op papier worden ingediend, zitten de meeste fouten. Vooral bij een aftrekpost zoals specifieke zorgkosten. Tegenwoordig uitgaven ziektekosten genoemd. Omdat het anders zo ingewikkeld klinkt (.....) In deze aftrekpost worden sowieso (grote) invulfouten gemaakt. Bij de 'papieren' invullers vult vrijwel niemand deze aftrekpost foutloos in.

In mijn woonplaats zijn er vrijwilligerorganisaties die al voor € 5 de aangifte verzorgen. Of er dan kwaliteit is, hangt van de capaciteiten van de invuller / vrijwilliger af. Bij de ouderenbonden kan de aangifte voor maximaal € 12 onkostenvergoeding verzorgd. Maar dan moet je wel lid zijn van 1 van deze bonden.

Misschien is er in de buurt iemand die u wil helpen bij de aangifte. Deze persoon kan een machtigingscode voor u aanvragen. Die is 5 jaar geldig voor het belastingjaar en u krijgt, als u in het systeem zit, elk jaar een nieuwe machtigingscode toegestuurd.

Aangifte op papier raad ik u ten zeerste af. Ik 'help' tegenwoordig een papieren belastinginvuller die tot voor enkele jaren terug zelf mensen hielp bij de aangifte. Honderd aangiften per jaar, alles op papier uiteraard. Alleen voor deze collega invuller heb ik al meer dan € 1000 belastingvoordeel in 3 jaren weten te realiseren. En voor een paar duizend aan tips samenhangend met fiscaliteit.
Lees ook hier en klik op antwoorden Kamervragen.

tenormin
door tenormin - Mar 3, 2015 om 13:07
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@erky, was 't maar waar dat ze bij je thuis kwamen. ;-) Nee, je belt gewoon 0880-0543 en krijgt, na het keuze menu, contact met iemand aan wie je uitlegt dat je hulp wilt bij het invullen van de aangifte. Nogmaals, dat krijg je alleen als je inkomen onder een bepaald niveau ligt. Is dat allemaal okay dan is het een kwestie van je gegevens (wel alles bij de hand houden, BSN-nummer etc.) en krijg je telefonisch door waar in jouw omgeving je je kunt melden. De code krijg je dan enige dagen tot een week later. Aangezien je nu tot Mei de tijd krijgt zou je b.v. vandaag kunnen bellen en kun je een datum prikken, samen met de dame/heer met wie je in gesprek bent. Succes hoor.

st
door steenbok1 - Mar 3, 2015 om 13:16
28 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo Erkey,

Ben je lid van een vakbond bv. FNV, dan kan je daar kosteloos je belastingaangifte laten invullen. Natuurlijk je bewijs meenemen dat je lid bent van een Bond en alle papieren die je nodig hebt, meenemen.
Ik vul al jaren aangiftes voor de FNV leden. allemaal kosteloos.
Even bellen bij de FNV, dan hoor je waar/wanneer je kan komen
Succes ermee.
met vr. groet,
Steenbok1

costnix
door costnix - Mar 3, 2015 om 13:45
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@Steenbok1
Wel even vermelden, dat de belastingplichte zelf verantwoordelijk is voor de juistheid van de aangifte.

edrick3
door edrick3 - Mar 3, 2015 om 17:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=fisbel schreef op maandag 2 mrt 2015, 18:18]En dan nu de hamvraag:
Kan je met het 'gewone' aangifteprogramma (zie Carola hierboven) de Vooringevulde Aangifte downloaden?

Ik krijg niet het scherm te zien om mijn Digid in te vullen en zo de Vooringevulde Gegevens binnen te halen.

Als je het 'gewone' programma opent moet je rechts onderaan op 'Open Bestand' klikken.
Er opent zich een scherm waarin de mogelijkheid aangeboden wordt om je gegevens te downloaden.

Met vr.gr.

fi
door fisbel - Mar 4, 2015 om 00:32
851 Antwoorden / 3 Vragen

Edrick3:
Ongeveer gelijktijdig met uw reactie ontdekte ik deze nieuwe mogelijkheid. Is nieuw, was niet opgenomen in het programma van 2013. In de bijscholingen is er ook niet op gewezen.
Bij de ouderenbonden logisch, want die werken met eHerkenning. Ook al met de nodige problemen.