be
door bert_rianne Feb 4, 2013 om 14:10
Huishouden & energie

Aanhoudende storingen leaseketel Energiewacht

Goedemiddag,

In 2009 hebben wij een huis gekocht, en bij deze woning hoorde een leaseketel van de Energiewacht. In overleg met de vorige bewoners hebben wij afgesproken dat wij het leasecontract overnemen.

Echter nu komt het probleem, namelijk dat de ketel (Agpo econpact) enorm vaak storingen geeft. In het begin hebben wij diverse malen de Energiewacht gebeld en hebben ze de storing verholpen. In de meeste gevallen had ik het idee dat de monteur ook niet goed wist wat er aan de hand is met de ketel en werd er maar weer 'iets' vervangen. Nu komt het nog regelmatig voor dat de ketel in storing valt, maar gelukkig kan ik dat zelf nog verhelpen door de ketel te resetten. Enkel wanneer dat niet helpt bel ik de Energiewacht. Zo zijn ze er afgelopen half jaar ca. 5 maal geweest om oa. een vertopping te verhelpen (terwijl hij net schoon was gemaakt), de complete warmtewisselaar vervangen (deze stond gewoon in de brand!) en vervolgens weer een pakking. Op dit moment lekt er weer iets in de ketel waardoor mijn laminaat ook naar z'n grootje is....

Nu is er op zich niets mis met de service, ze komen namelijk wel. Maar ik ben eigenlijk klaar met alle storingen, zeker nadat de wisselaar kapot was en de zolder bij thuiskomst half vol rook stond.
Ik heb de klantenservice van de Energiewacht twee maal gevraagd of ze de gehele ketel niet kunnen vervangen. Ik vertrouw namelijk die gehele ketel niet en baal van de storingen die steeds optreden. De enige oplossingen die zij bieden is reparaties blijven uitvoeren of het leasecontract afkopen en vervolgens een nieuwe ketel aanschaffen. Dat gaat me dus enorm veel geld kosten (afkopen + nieuwe ketel installeren). Naast het feit dat het vervelend is telkens in de kou te zitten, raken mijn verlofdagen ook langzamerhand op, want de monteur komt uiteraard altijd 'na de middag'.

Ik heb zelf al voorgesteld om de ketel te vervangen voor een nieuw (a-merk) exemplaar en daarbij het leasecontract te verlengen. Helaas willen ze hier niet aan meewerken en zal ik dan alsnog het huidige contract moeten afkopen. Is er misschien iemand op het die weet hoe ik tot een oplossing kan komen? Ik kan me namelijk voorstellen dat de Energiewacht voor een bedrag van €35 euro p.maand (12,5 jaar langs) een goed product moet leveren dat aan de verwachtingen moet voldoen?

919 2 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 6, 2013 om 10:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoe lang loopt dat contract nog? € 35 per maand keer 12,5 jaar is € 5.250.

Dat is minstens de prijs van drie ketels met 12 jaar onderhoudscontract. Onbegrijpelijk dat iemand daar aan begint.

Zet uw klachten eens goed op papier en eis een oplossing van de voortdurende klachten. Lees de voorwaarden van dat leasecontract eens goed na. Zijn zij niet bij een geschillencommisdie aangesloten.

Als u tot aanschaf van een nieuwe ketel overgast, dan toch zeker niet bij Energiewacht?

De schade aan het laminaat kunt u claimen op de inboedelverzekering, tenminste als het losliggend, zogenaamd klik laminaat is. Is het verspijkerd of gelijmd, dan op de opstalverzekering.

energiewacht
door energiewacht - Feb 7, 2013 om 12:28
3 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte heer/mevrouw Bert_Rianne,

Wij begrijpen dat u hinder ondervindt van een CV-ketel waarbij sprake is van een terugkerende storing. Via uw bericht kunnen wij niet direct herleiden of u klant bent bij ons of bij een van onze partners. Graag komen wij met u in contact om dit uit te zoeken. Kunt u uw contactgegevens versturen naar: webcare@ewacht.nl?

Wij zullen vervolgens zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,
Webcareteam Energiewacht