steven1l
door steven1l Apr 6, 2015 om 20:06
Auto & vervoer

Aankoop 2de hands auto heeft een groot gebrek.

Hey.

ik heb 2 weken geleden een auto gekocht. helaas
viel de auto spontaan uit. en heb ik hem oplaten halen door een garage. die heeft er naar gekeken egt zegt :

Het kan Brandstof pomp en brandstofpomp sensor zijn.
ook sluiten we inwendig vervuiling niet uit. en hij heeft veder eventjes rond gekeken. daar hij hij ook wat puntjes ontdekt. dat er al meer onderdelen vervangen waren die dit probleem zouden kunnen veroorzaken. eigenlijk is de halve moter al vervangen.

Dus ik ben verhaal gaan halen. bij de dealer en die zegt

Gekocht is gekocht. ik kan jullie hier niet meer bij helpen.
Beetje gaan googelen en toen vond ik dit.

https://www.jurofoon.nl/nieuws/6349-zo-mee-geen-garantie-bij-koop-2ehands-auto

En nu vraag ik me af geld dat ook voor mijn auto.
het gaat hier trouwen om een Renault menage cabrio uit 2001 met een ide 2.0 moter ( na wat googelen toch best wel geschrokken)

Hoop dat jullie tips voor me hebben, met wat ik kan doen

7033 27 Rapporteer

sw
door swat1500 - Apr 6, 2015 om 23:42
3774 Antwoorden / 0 Vragen

De auto is dus 14 jaar.
Wat heeft u betaald en wat is er afgesproken bij de aankoop?
Heeft u proefrit gemaakt en heeft u een ter zake kundig persoon naar de auto laten kijken?
Is de verkoper een BOVAG bedrijf?

steven1l
door steven1l - Apr 6, 2015 om 23:47
12 Antwoorden / 2 Vragen

2.500 heb ik er voor betaald
auto heeft 1.3 ton geloopen
proefrit gemaakt auto pruttelde een beetje maar verkooper zei dat het kwam omdat er bijna geen bezine meer inzat. en dat klopte ook bordcomputer gaf nog 5km te kunnen rijden met de tank.
de auto is naagekeeken maar toen was er niks gevonden
en zover ik weet is hij niet van bovag

valerius-2
door valerius-2 - Apr 7, 2015 om 00:09
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Nu niets meer, van te voren had u wel wat zekerder kunnen zijn door hem te laten keuren door een instantie die dat kan doen.

steven1l
door steven1l - Apr 7, 2015 om 00:18
12 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op dinsdag 7 apr 2015, 00:09]Nu niets meer, van te voren had u wel wat zekerder kunnen zijn door hem te laten keuren door een instantie die dat kan doen.

hoe zit het dat met deze link :
https://www.jurofoon.nl/nieuws/6349-zo-mee-geen-garantie-bij-koop-2ehands-auto

zoekster
door zoekster - Apr 7, 2015 om 00:42
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Heeft u door die garage al wat defecten laten verhelpen, buiten medeweten van de dealer?

Die link klopt overigens, dat is juiste informatie. Om wellicht wat inzicht te krijgen over hoe een rechter zal oordelen over de gebreken, kunt u dit vonnis nalezen. Het is even doorbijten, maar met enige moeite kunt u daaruit opmaken wat u wel en niet mag verwachten van een tweedehands auto.

klik HIER

Echter als u defecten door een garage heeft laten verhelpen zonder eerst de verkoper de kans te geven deze te verhelpen, dan wordt het een moeilijke zaak. Probeer op papier (mail of brief) te krijgen dat de dealer vindt dat hij niets meer voor u hoeft te doen, dat maakt uw zaak sterker.

Stuur een ingebrekestelling waarin u aangeeft welke defecten u niet had mogen verwachten van de tweedehands auto.

Verzoek om een schriftelijk antwoord binnen bijv. 14 dagen.

zoekster
door zoekster - Apr 7, 2015 om 00:45
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Stel in de ingebrekestelling ook een termijn waarbinnen u verwacht dat deze problemen zijn opgelost.

steven1l
door steven1l - Apr 7, 2015 om 00:58
12 Antwoorden / 2 Vragen

heb nog niks laten maken. aangezien het niet te maken valt. die onderdelen worden niet meer gemaakt

door 1953 - Apr 7, 2015 om 01:06
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Vooraf rechercheren voorkwam mogelijke ellende.

zoekster
door zoekster - Apr 7, 2015 om 10:30
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=steven1l schreef op dinsdag 7 apr 2015, 00:58]heb nog niks laten maken. aangezien het niet te maken valt. die onderdelen worden niet meer gemaakt
Dat is heel gunstig, u heeft nog geen rechten verspeeld en nog beter, u heeft nu het advies van een deskundige.

Dan kunt u nu die ingebrekestelling sturen, ik zou het per aangetekende brefdoen, dan heeft de andere partij door dat u zich opmaakt voor een juridische procedure. (dat kan al tot resultaat leiden). Doe het ook per mail.
Ik weet niet of u een rechtsbijstandverzekering heeft die zou u ook kunnen raadplegen.

Maak gebruik van deze klik HIER voorbeeldbrief.
Vervangen kunt u weglaten, u heeft het dan alleen over herstel. Vermeld ook dat u een professional naar de auto heeft laten kijken en wat die erover heeft gezegd.

U kunt het ook over een andere boeg gooien, waarbij u de dealer nog eenmaal de gelegenheid geeft de auto te herstellen, doet hij dat niet dan gaat u naar een derde partij waarbij u de kosten op de dealer zult verhalen. Maak dan gebruik van de volgende voorbeeldbrief

klik HIER

me
door mein33 - Apr 7, 2015 om 15:23
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=steven1l schreef op maandag 6 apr 2015, 23:47]2.500 heb ik er voor betaald
auto heeft 1.3 ton geloopen
proefrit gemaakt auto pruttelde een beetje maar verkooper zei dat het kwam omdat er bijna geen bezine meer inzat. en dat klopte ook bordcomputer gaf nog 5km te kunnen rijden met de tank.
de auto is naagekeeken maar toen was er niks gevonden
en zover ik weet is hij niet van bovag

Een groter kul verhaal over het slecht lopen van de motor heb ik nog nooit gehoord. Klink klare onzin.
U heeft het over een dealer, bedoeld u daarmee een officieel erkende Renault dealer of over garage bedrijf Beun de Haas of misschien de firma "list en bedrog" waar u de auto heeft gekocht.
De auto is "nagekeken" kun je op twee manieren uitleggen:
1/ de auto is technisch nagekeken en gerepareerd waar nodig, dit is duidelijk niet gebeurt.
2/ de auto is na gekeken toen u er mee weg bent gereden.
Voor een auto van 14 jr. oud zijn gewoon alle onderdelen verkrijgbaar, dus laat u niet met een kluitje in het riet sturen.
U heeft denkelijk geen garantie regeling met de verkopende partij afgesproken en dan heeft u garantie tot de stoeprand en niet verder.
Ga met de auto naar een erkende Renault merkdealer en laat hem daar in orde maken, zodat u ondanks de extra kosten nog enige tijd van de auto gebruik kunt maken.

zoekster
door zoekster - Apr 7, 2015 om 15:34
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=mein33 schreef op dinsdag 7 apr 2015, 15:23]

U heeft denkelijk geen garantie regeling met de verkopende partij afgesproken en dan heeft u garantie tot de stoeprand en niet verder.

Je behoudt wel altijd je recht op een werkend product, de auto moet rijden, en in de eerste 6 maanden na levering ligt de bewijslast bij de verkoper. Dit noemt men ook wel wettelijke garantie.

Die niets te maken heeft met de handelsgarantie, ik neem aan dat mein33 dat bedoelt met geen garantie hebben, want de wettelijke garantie kan je niet ontzegt worden, daarvoor staat hij in de wet. Daar kan geen enkele verkoper onderuit.

me
door mein33 - Apr 7, 2015 om 16:10
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=zoekster schreef op dinsdag 7 apr 2015, 15:34]

Die niets te maken heeft met de handelsgarantie, ik neem aan dat mein33 dat bedoelt met geen garantie hebben, want de wettelijke garantie kan je niet ontzegt worden, daarvoor staat hij in de wet. Daar kan geen enkele verkoper onderuit.

Dit is precies hetgeen ik bedoel, maar de verkopende partij zal hier zeer waarschijnlijk niet vrijwillig aan willen voldoen.
Gelet de dagwaarde van de auto en er van uitgaand dat Ts. geen rechtsbijstandsverzekering heeft, heeft het geen zin, gelet de kosten, om tegen de verkopende partij te gaan procederen om je gelijk te halen.
Als Beun de Haas de verkoper is dan geef ik Ts. geen schijn van kans om op een nette manier zijn gelijk te halen.
De Beun de Hazen gaan er van uit dat er niet geprocedeerd gaat worden en maken hier dankbaar gebruik van om onder hun verplichting uit te komen.

zoekster
door zoekster - Apr 7, 2015 om 16:20
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Allemaal veronderstellingen.

'waarschijnlijk'

'geen zin'

' geen schijn van kans'

Ik sta heel anders in het leven. Niet geschoten is altijd mis. Mensen met zo'n mentaliteit krijgen altijd meer voor elkaar, dan mensen die bij voorbaat het hoofd in de schoot leggen 'omdat het toch wel niets zal worden'.

steven1l
door steven1l - Apr 7, 2015 om 19:29
12 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=zoekster schreef op dinsdag 7 apr 2015, 16:20]Allemaal veronderstellingen.

'waarschijnlijk'

'geen zin'

' geen schijn van kans'

Ik sta heel anders in het leven. Niet geschoten is altijd mis. Mensen met zo'n mentaliteit krijgen altijd meer voor elkaar, dan mensen die bij voorbaat het hoofd in de schoot leggen 'omdat het toch wel niets zal worden'.

inderdaad ik ga het ook gewoon proben al komen we tot de deal dat we 50/50 gaan betaalen.
bedankt voor jullie tips.

en de dealer is inderdaad een soort handelaar dat samen werkt met een fiat dealer.

1paul
door 1paul - Apr 8, 2015 om 11:15
3128 Antwoorden / 0 Vragen

ook 50/50 niet op ingaan, wel op papier laten zetten en dan daarmee naar de rechter, als ie dat aanbied erkent ie al schuld namelijk, je hebt gewoon recht op een goed werkend product, klaar.

naar de kantonrechter mag en kan overigens zelf gedaan worden, hier kun je jezelf vertegenwoordigen, lees je dan wel goed in van te voren en zorg er dan voor dat je goed beslagen ten ijs komt, als een dealer 50/50 zegt kan de rekening zomaar wel eens heel hoog uitvallen zodat jij zelf alsnog het grootste deel betaald!!!

le
door leolouwers - Apr 8, 2015 om 12:10
12 Antwoorden / 1 Vragen

Allereerst de vraag of de auto door de verkoper met apk is afgeleverd. Zo ja, dan maak je waarschijnlijk een goede kans.
Ik heb het een meegemaakt met een Renault 5 waar de radiator na een week en 600 kilometer begon te lekken.
Ditis toen bij de kantonrechter behandeld. De uitkomst was dat de garage de radiator moest vervangen omdat ze de auto met apk hadden afgeleverd en ze hadden kunnen weten dat de radiator niet deugde.

Leg dit eens voor bij het juridisch loket en refereer aan bovenstaande. Waarschijnlijk moet de verkoper de auto zelfs terug nemen.

vr1944
door vr1944 - Apr 8, 2015 om 12:13
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Het kan Brandstof pomp en brandstofpomp sensor zijn.
ook sluiten we inwendig vervuiling niet uit. en hij heeft veder eventjes rond gekeken. daar hij hij ook wat puntjes ontdekt. dat er al meer onderdelen vervangen waren die dit probleem zouden kunnen veroorzaken. eigenlijk is de halve moter al vervangen
.

Dat de halve motor vervangen is onzin ,dat is aan de buitenkant niet te zien . Dat onderdelen zoals dynamo e.d. vervangen zijn is niet zo vreemd bij een auto van 14 jaar oud . Dat de benzinepomp vervangen moet worden is ook niet vreemd en is geen groot gebrek te noemen . Met een halve liter benzine( meer troep dan benzine ) in de tank rijden is slecht voor de pomp .Een half jaar (BOAG?) garantie geven op een auto van 14 jaar oud is onzin en zeker voor die prijs ,zeker niet op delen die aan slijtage onderhevig zijn zoals een benzinepomp etc.

vr1944
door vr1944 - Apr 8, 2015 om 12:19
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Vervangen van de benzinepomp kost tussen 250- 400 euro.De pomp kost 130 euro.

steven1l
door steven1l - Apr 8, 2015 om 12:50
12 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=1paul schreef op woensdag 8 apr 2015, 11:15]ook 50/50 niet op ingaan, wel op papier laten zetten en dan daarmee naar de rechter, als ie dat aanbied erkent ie al schuld namelijk, je hebt gewoon recht op een goed werkend product, klaar.

naar de kantonrechter mag en kan overigens zelf gedaan worden, hier kun je jezelf vertegenwoordigen, lees je dan wel goed in van te voren en zorg er dan voor dat je goed beslagen ten ijs komt, als een dealer 50/50 zegt kan de rekening zomaar wel eens heel hoog uitvallen zodat jij zelf alsnog het grootste deel betaald!!!

bedankt voor je tip.

pino123
door pino123 - Apr 8, 2015 om 13:49
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=steven1l schreef op woensdag 8 apr 2015, 12:50][quote=1paul schreef op woensdag 8 apr 2015, 11:15]ook 50/50 niet op ingaan, wel op papier laten zetten en dan daarmee naar de rechter, als ie dat aanbied erkent ie al schuld namelijk, je hebt gewoon recht op een goed werkend product, klaar.

naar de kantonrechter mag en kan overigens zelf gedaan worden, hier kun je jezelf vertegenwoordigen, lees je dan wel goed in van te voren en zorg er dan voor dat je goed beslagen ten ijs komt, als een dealer 50/50 zegt kan de rekening zomaar wel eens heel hoog uitvallen zodat jij zelf alsnog het grootste deel betaald!!!

bedankt voor je tip.

Realiseer je wel dat er kosten verbonden zijn aan het naar de rechtbank stappen, zijn deze kosten meer dan de opknapkosten, moet je je daarbij goed afvragen. Heb je eventueel een rechtsbijstand verzekering?

ho
door honza23 - Apr 8, 2015 om 14:05
261 Antwoorden / 3 Vragen

consuwijzer:
U mag in ieder geval verwachten dat de auto veilig genoeg is om mee te rijden. Bedenk wel dat u van een zes jaar oude auto minder kunt verwachten dan van een nieuwere auto. Een oudere auto heeft ook meer onderhoud nodig. Klachten hoeven dan ook niet altijd te betekenen dat u geen goede auto hebt gekocht.

Mededelingsplicht en onderzoeksplicht
De verkoper heeft een mededelingsplicht. Dat betekent dat hij u goede informatie moet geven over de auto. Bijvoorbeeld over de belangrijke eigenschappen of de dingen die niet goed zijn.

Maar u hebt zelf ook een onderzoeksplicht. Dat betekent dat u goed moet controleren of de auto goed is. Hoe ouder de auto is, hoe beter u de auto moet controleren. Hoe goed u de auto moet controleren, hangt ook af van de situatie en wat de verkoper gezegd heeft. Het maakt namelijk uit of de verkoper een officiële dealer is die de auto altijd zelf onderhouden heeft. Of dat de verkoper een handelaar is die de auto niet goed kent. Als dat laatste zo is, moet u soms een aankoopkeuring laten doen. Bijvoorbeeld bij de ANWB, de Dekra of een merkdealer. Als u dit niet doet, kunt u achteraf meestal niet klagen als de auto niet goed is.

andere info van internet:
Over het algemeen wordt er geen garantie afgegeven op het moment dat u een product tweede hands koopt. Volgens het Burgerlijk Wetboek moet een verkocht product wel deugdelijk zijn en geen verborgen gebreken vertonen. Daarom heeft u in deze gevallen zes maanden de tijd om in dergelijke gevallen bij de verkoper uw aankoopbedrag terug te eisen. U, als koper, zal wel moeten bewijzen dat er aan het product een gebrek kleeft en dat het product het gebrek al vertoonde op het moment dat u het product kocht of dat u bij aankoop van het product redelijkerwijs niet kon weten dat het product dit gebrek binnen 6 maanden ging vertonen.

Uitspraak van de rechter
Een goed voorbeeld hiervan is de verkoop van een tweede hands auto door een autobedrijf. 5 maanden na aankoop van de auto bleek dat verschillende slangen van de auto vol zaten met kleine gaatjes. Aan het vervangen van deze slangen zaten kosten voor de nieuwe eigenaren van de auto. Deze nieuwe eigenaren wilde de schade hiervan verhalen op het autobedrijf, immers de auto vertoonde binnen 6 maanden gebreken volgens hun die niet te wijten waren aan het gebruik van de auto.

De rechter stelde de mensen in het gelijk. De slijtage van de slangen was een proces wat zich in de afgelopen vijf maanden had voortgezet, maar zeer zeker was begonnen vóórdat de auto was gekocht. Het autobedrijf had dit op het moment dat zij de auto inkochten en klaar maakte voor verkoop kunnen weten. Zij wisten dus dat op termijn de slangen aan vervanging toewaren. Om die reden moesten zij dan ook opdraaien voor de kosten van de reparatie.

vr1944
door vr1944 - Apr 8, 2015 om 18:17
1210 Antwoorden / 5 Vragen

De auto is 14 jaar oud dat is iets meer dan zes jaar. De meeste auto's van die leeftijd liggen al jaren op het kerkhof of rijden rond in een Oostblokland .Wat TS voor die paar honderd euro bij een rechter moet bereiken is mij een raadsel .Haal een pompje bij de sloop dan ben je voor een paar tientjes klaar

=honza23 schreef op woensdag 8 apr 2015, 14:05: consuwijzer:
U mag in ieder geval verwachten dat de auto veilig genoeg is om mee te rijden. Bedenk wel dat u van een zes jaar oude auto minder kunt verwachten dan van een nieuwere auto. Een oudere auto heeft ook meer onderhoud nodig. Klachten hoeven dan ook niet altijd te betekenen dat u geen goede auto hebt gekocht.

Mededelingsplicht en onderzoeksplicht
De verkoper heeft een mededelingsplicht. Dat betekent dat hij u goede informatie moet geven over de auto. Bijvoorbeeld over de belangrijke eigenschappen of de dingen die niet goed zijn.

Maar u hebt zelf ook een onderzoeksplicht. Dat betekent dat u goed moet controleren of de auto goed is. Hoe ouder de auto is, hoe beter u de auto moet controleren. Hoe goed u de auto moet controleren, hangt ook af van de situatie en wat de verkoper gezegd heeft. Het maakt namelijk uit of de verkoper een officiële dealer is die de auto altijd zelf onderhouden heeft. Of dat de verkoper een handelaar is die de auto niet goed kent. Als dat laatste zo is, moet u soms een aankoopkeuring laten doen. Bijvoorbeeld bij de ANWB, de Dekra of een merkdealer. Als u dit niet doet, kunt u achteraf meestal niet klagen als de auto niet goed is.

andere info van internet:
Over het algemeen wordt er geen garantie afgegeven op het moment dat u een product tweede hands koopt. Volgens het Burgerlijk Wetboek moet een verkocht product wel deugdelijk zijn en geen verborgen gebreken vertonen. Daarom heeft u in deze gevallen zes maanden de tijd om in dergelijke gevallen bij de verkoper uw aankoopbedrag terug te eisen. U, als koper, zal wel moeten bewijzen dat er aan het product een gebrek kleeft en dat het product het gebrek al vertoonde op het moment dat u het product kocht of dat u bij aankoop van het product redelijkerwijs niet kon weten dat het product dit gebrek binnen 6 maanden ging vertonen.

Uitspraak van de rechter
Een goed voorbeeld hiervan is de verkoop van een tweede hands auto door een autobedrijf. 5 maanden na aankoop van de auto bleek dat verschillende slangen van de auto vol zaten met kleine gaatjes. Aan het vervangen van deze slangen zaten kosten voor de nieuwe eigenaren van de auto. Deze nieuwe eigenaren wilde de schade hiervan verhalen op het autobedrijf, immers de auto vertoonde binnen 6 maanden gebreken volgens hun die niet te wijten waren aan het gebruik van de auto.

De rechter stelde de mensen in het gelijk. De slijtage van de slangen was een proces wat zich in de afgelopen vijf maanden had voortgezet, maar zeer zeker was begonnen vóórdat de auto was gekocht. Het autobedrijf had dit op het moment dat zij de auto inkochten en klaar maakte voor verkoop kunnen weten. Zij wisten dus dat op termijn de slangen aan vervanging toewaren. Om die reden moesten zij dan ook opdraaien voor de kosten van de reparatie.

zoekster
door zoekster - Apr 8, 2015 om 18:56
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=vr1944 schreef op woensdag 8 apr 2015, 18:17]De auto is 14 jaar oud dat is iets meer dan zes jaar. De meeste auto's van die leeftijd liggen al jaren op het kerkhof of rijden rond in een Oostblokland .Wat TS voor die paar honderd euro bij een rechter moet bereiken is mij een raadsel .Haal een pompje bij de sloop dan ben je voor een paar tientjes klaar.

De auto uit het vonnis van mijn link was 13 jaar oud. Heb je dat wel gelezen of loop je zomaar weer wat te tetteren?

Overigens bij het winnen van een proces krijg je een proceskostenvergoeding, dat dekt niet de hele lading, maar wel een groot deel als je hulp zoekt bij een goedkope jurist. Als je het op eigen houtje doet, dan haal je de kosten er zeker uit.

Maar eerst moet er een briefwisseling op gang komen, zodra de dealer begrijpt dat dit menens is dan kan hij al bijdraaien. Dan hoeft het misschien niet eens tot een rechtszaak te komen. Als de vraagsteller een brief laat schrijven door een jurist kan het nog sterker werken.

vr1944
door vr1944 - Apr 8, 2015 om 19:37
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Nee ik denk dat jij zit te tetteren ,het gaat hier om een benzinepompje in plaats van 14 niet aan slijtage onderhevige bewegende onderdelen die niet deugen oftewel je vergelijkt appels met peren . Maar als jij TS voor een paar tientjes kostende pompje adviseert naar de naar de rechter te gaan is jouw zaak. Ik neem aan dat je de kosten voorrechtzaak ook voor hem betaald.

=zoekster schreef op woensdag 8 apr 2015, 18:56:
=vr1944 schreef op woensdag 8 apr 2015, 18:17: De auto is 14 jaar oud dat is iets meer dan zes jaar. De meeste auto's van die leeftijd liggen al jaren op het kerkhof of rijden rond in een Oostblokland .Wat TS voor die paar honderd euro bij een rechter moet bereiken is mij een raadsel .Haal een pompje bij de sloop dan ben je voor een paar tientjes klaar.

De auto uit het vonnis van mijn link was 13 jaar oud. Heb je dat wel gelezen of loop je zomaar weer wat te tetteren?

Overigens bij het winnen van een proces krijg je een proceskostenvergoeding, dat dekt niet de hele lading, maar wel een groot deel als je hulp zoekt bij een goedkope jurist. Als je het op eigen houtje doet, dan haal je de kosten er zeker uit.

Maar eerst moet er een briefwisseling op gang komen, zodra de dealer begrijpt dat dit menens is dan kan hij al bijdraaien. Dan hoeft het misschien niet eens tot een rechtszaak te komen. Als de vraagsteller een brief laat schrijven door een jurist kan het nog sterker werken.

vr1944
door vr1944 - Apr 8, 2015 om 19:38
1210 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 8 apr 2015, 18:56][quote=vr1944 schreef op woensdag 8 apr 2015, 18:17]De auto is 14 jaar oud dat is iets meer dan zes jaar. De meeste auto's van die leeftijd liggen al jaren op het kerkhof of rijden rond in een Oostblokland .Wat TS voor die paar honderd euro bij een rechter moet bereiken is mij een raadsel .Haal een pompje bij de sloop dan ben je voor een paar tientjes klaar.

De auto uit het vonnis van mijn link was 13 jaar oud. Heb je dat wel gelezen of loop je zomaar weer wat te tetteren?

Overigens bij het winnen van een proces krijg je een proceskostenvergoeding, dat dekt niet de hele lading, maar wel een groot deel als je hulp zoekt bij een goedkope jurist. Als je het op eigen houtje doet, dan haal je de kosten er zeker uit.

Maar eerst moet er een briefwisseling op gang komen, zodra de dealer begrijpt dat dit menens is dan kan hij al bijdraaien. Dan hoeft het misschien niet eens tot een rechtszaak te komen. Als de vraagsteller een brief laat schrijven door een jurist kan het nog sterker werken.

steven1l
door steven1l - Apr 8, 2015 om 22:42
12 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=vr1944 schreef op woensdag 8 apr 2015, 19:37]Nee ik denk dat jij zit te tetteren ,het gaat hier om een benzinepompje in plaats van 14 niet aan slijtage onderhevige bewegende onderdelen die niet deugen oftewel je vergelijkt appels met peren . Maar als jij TS voor een paar tientjes kostende pompje adviseert naar de naar de rechter te gaan is jouw zaak. Ik neem aan dat je de kosten voorrechtzaak ook voor hem betaald.[[quote=zoekster schreef op woensdag 8 apr 2015, 18:56][quote=vr1944 schreef op woensdag 8 apr 2015, 18:17]De auto is 14 jaar oud dat is iets meer dan zes jaar. De meeste auto's van die leeftijd liggen al jaren op het kerkhof of rijden rond in een Oostblokland .Wat TS voor die paar honderd euro bij een rechter moet bereiken is mij een raadsel .Haal een pompje bij de sloop dan ben je voor een paar tientjes klaar.

De auto uit het vonnis van mijn link was 13 jaar oud. Heb je dat wel gelezen of loop je zomaar weer wat te tetteren?

Overigens bij het winnen van een proces krijg je een proceskostenvergoeding, dat dekt niet de hele lading, maar wel een groot deel als je hulp zoekt bij een goedkope jurist. Als je het op eigen houtje doet, dan haal je de kosten er zeker uit.

Maar eerst moet er een briefwisseling op gang komen, zodra de dealer begrijpt dat dit menens is dan kan hij al bijdraaien. Dan hoeft het misschien niet eens tot een rechtszaak te komen. Als de vraagsteller een brief laat schrijven door een jurist kan het nog sterker werken.

Het kan de bezinepomp en sensor zijn of inweddinge vervuiling.
allen 2 niet 100% uitgeslooten.

fe
door ferry3 - Apr 10, 2015 om 00:25
8 Antwoorden / 2 Vragen

Brandstofpomp- en / of sensor kunnen van de ene op de andere dag kapot gaan.
Valt verkoper niet te verwijten.
" Renault menage cabrio uit 2001 met een ide 2.0 moter ( na wat googelen toch best wel geschrokken)
- Van tevoren googelen is handiger. Renaults uit deze periode zijn notoir onbetrouwbaar. Zie uitgebreide info op internet.