er
door eren59 Nov 18, 2014 om 23:58
Auto & vervoer

Aankoop auto annuleren

Heb een tweedehands auto gekocht bij een handelaar, waarbij wat gebreken zijn geconstateerd.
Deze zouden door de handelaar opgelost worden zodat de aankoop bevestigd is dmv het opstellen van een factuur.
De handelaar zou oa een wiellager vervangen....
Nu kreeg ik een berichtje van de monteur van de handelaar dat er iets krom is (as??) zodat hij het lager niet kon vervangen. er waren ook nog andere gebreken geconstateerd waar hij over wilde praten met mij en of ik even contact kan opnemen. Nu ben ik bang dat men mij wil laten opdraaien voor de kosten van het herstel van de gebreken. Ik weet van het wiellager dat het vervangen zou moeten worden en dat is mij ook toegezegd ik ben niet van plan de kosten te gaan betalen voor eventuele reparaties die er gedaan zouden moeten worden om dat wiellager te vervangen. De handelaar heeft dat toegezegd en moet dat ook mijns inziens nakomen lijkt mij. Wat kan ik hiermee??
Als het lager zo niet vervangen kan worden kan ik dan van de aankoop af??

3070 10 Rapporteer

sw
door swat1500 - Nov 19, 2014 om 00:08
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u de voorwaarde dat het lager gerepareerd zou worden op die factuur laten zetten? Gezien de ernst van de gebreken lijkt mij de aanschaf van deze auto niet erg verstandig. De ernst van de gebreken lijken te duiden op een, matig herstelde, schade auto.
Voor welke prijs zou u deze auto kopen en zou u BOVAG garantie krijgen?

er
door eren59 - Nov 19, 2014 om 00:36
1 Antwoorden / 1 Vragen

Vervangen van het lager staat idd op de factuur. En nee het is niet bij een Bovag garage maar gewoon bij een handelaar. Als schade auto is hij niet bekend bij de RDW. Het is een oude auto maar dat is verder niet relevant. Indien het lager niet onder normale omstandigheden vervangen kan worden, kan ik dan onder de aankoop uit of kan ik anders eisen dat de handelaar het lager vervangt zoals toegezegd. Als het dan wat moeilijker te doen is lijkt dan toch zijn verantwoording, dat hadden wij in ieder geval afgesproken. Hij deed er nogal laconiek over nl.

door 1953 - Nov 19, 2014 om 04:12
3725 Antwoorden / 95 Vragen

BOVAG garagist/dealer? Mogelijk BOVAG-garantie van toepassing op de occasie?

Kan je spreken van misleiding of toch dwaling?

U had beter aangedaan om eerst en aankoopkeuring te doen van het voertuig. Verkopende partij zou zich dan kunnen conformeren aan de vastgestelde gebreken en deze eerst kosteloos kunnen herstellen met een herkeuring tot gevolg - en financieel extra kosten meebrengend.

despuiter
door despuiter - Nov 19, 2014 om 08:55
107 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=eren59 schreef op woensdag 19 nov 2014, 00:36] Als schade auto is hij niet bekend bij de RDW.

Dat zegt helemaal niks over of die auto schade gehad heeft.

Zij weten dat alleen als het kenteken daarvoor ingenomen is geweest en opnieuw RDW gekeurd is en dat gebeurd meestal niet.

zoekster
door zoekster - Nov 19, 2014 om 10:06
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=eren59 schreef op woensdag 19 nov 2014, 00:36]Vervangen van het lager staat idd op de factuur. En nee het is niet bij een Bovag garage maar gewoon bij een handelaar. Als schade auto is hij niet bekend bij de RDW. Het is een oude auto maar dat is verder niet relevant. Indien het lager niet onder normale omstandigheden vervangen kan worden, kan ik dan onder de aankoop uit of kan ik anders eisen dat de handelaar het lager vervangt zoals toegezegd. Als het dan wat moeilijker te doen is lijkt dan toch zijn verantwoording, dat hadden wij in ieder geval afgesproken. Hij deed er nogal laconiek over nl.
Zoals ik het begrijp, heeft de verkoper het niet gehad over betalen voor de reparatie. Dat zou heel vreemd zijn.

U moet nu aangeven dat u deze reparatie kosteloos wilt, of dat u anders de overeenkomst ontbindt.

zoekster
door zoekster - Nov 19, 2014 om 10:16
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik snap dit overigens niet, dat mensen iets kopen wat op zich defect is, maar dan afspreken dat de gebreken later (na het sluiten van de overeenkomst) nog worden verholpen. Dat is vragen om moeilijkheden.

Waarom niet eerst de defecten verhelpen en het dan over verkopen hebben?

1paul
door 1paul - Nov 19, 2014 om 15:44
3134 Antwoorden / 0 Vragen

het is vrij simpel, als de auto niet doet wat u ervan, namelijk rijden, verwacht hoeft u deze niet te kopen, neem wel een onhafhankelijke getuige mee, geen familielid of zo dus, die aanwezig is bij het gesprek en eis dat u de auto eerst laat nazien door een monteur die U vertrouwt, geen deal dan geen aankoop, heel simpel...

pe
door peterbee - Nov 19, 2014 om 17:02
58 Antwoorden / 5 Vragen

waar gaat dit bericht over ?

het hele topic hangt op de mededeling " Nu ben ik bang ....... "

ik zou eerst de garage / monteur gewoon bellen en eens aanhoren wat er aan de hand is ?

labren
door labren - Nov 20, 2014 om 20:37
862 Antwoorden / 0 Vragen

hahahahaha bij een handelaar iets terug geven hahahahahahaha je weet toch dat je bij een handelaar goed uit je doppen moet kijken voor dat je iets koopt van hem want bij een handelaar is de garantie tot de hoek hahahahahaha

labren
door labren - Nov 20, 2014 om 20:41
862 Antwoorden / 0 Vragen

en je heb toch niet al betaalt hoop ik ???????? of heb je hem betaalt en ben je daarna er pas achter gekomen dat die auto gebreken hebt !!! dom... dom....dom