Aankoop mobi en garantie
30 juni sluit ik een nieuw abonnement af voor mijn mobi bij Phone House Venray. Bij het afsluiten zit een iPhone 4S. Op mijn vertrekdag van de vakantie 20/07 geeft mijn mobi aan de sim kaart niet meer te herkennen. Ik zet een ander nog in gebruik zijnde sim kaart in de mobiel en deze deed het wel. Ik vertrek, maar na een dag geeft wederom de mobi aan de sim kaart niet te herkennen. In mij. Vakantie was ik telefonisch niet bereikbaar. Bij terugkomst 29 juli meteen naar Phone House Venray en deze geven nu aan als ik 7 dagen eerder was gekomen, dus in mij. Vakantie , zou ik Ee nieuwe mobiel krijgen. Nu wordt hij opgestuurd en ben hem enkele weken kwijt en krijg geen vervagende mobiel.
Wat mag en kan ik nu doen naar Phone House Venray? Mag ik aanspraak doen op een nieuwe mobiel?
Je hebt geen recht op direct een nieuwe. Je moet de leverancier de kans geven om het euvel binnen een normale tijd te verhelpen. Pas als je het vertrouwen in hun kundigheid om het euvel te verhelpen hebt opgegeven. (Meestal na 3 keer repareren) kan je de koop ontbinden of een nieuw toestel eisen.
In feite heeft de koper de keuze tussen herstel of vervanging, tenzij die vervanging onredelijk zou zijn, omdat de kosten van herstel in geen verhouding staat tot de vervanging.
2) Herstel of vervanging
In principe kan de koper een keuze maken tussen het laten herstellen of vervangen van een defect product. Een keuze is echter niet altijd mogelijk. Een gebroken spiegel is niet te repareren, maar wel te vervangen. Soms is herstel zo duur, dat dit niet gevergd kan worden van de verkoper. Of is het gewoonweg eenvoudiger en goedkoper om het product te vervangen. Het omgekeerde, wel herstel maar geen vervanging, komt ook voor. Van een auto met een kras op de spiegel, kan de koper in redelijkheid enkel het herstel van de spiegel vorderen.
bron klik HIER
Helaas is dit slechts een dode letter in de wet. Verkopers gaan het liefst zo snel mogelijk over tot reparatie en hebben dan zelf weer bedacht dat een bepaalde tijd na aankoop je geen beroep meer mag doen op een nieuw toestel. De ene verkoper vindt dat je binnen 7 dagen mag vervangen, deze geeft dan weer 3 weken op. De motivatie is geheel onduidelijk.
Ook die drie keer repareren is weer zo'n zelfbedacht verschijnsel, waar men nu ineens van aanneemt dat dat een wettelijk recht is van de verkoper.
Maar recht hebben en recht krijgen, daar ligt een wereld van verschil tussen. Ondertussen ben je gewoon de pineut.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb
Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso. Lees meer
Minder bonusvoordeel bij Albert Heijn?
ik kom vrij regelmatig bij Albert Heijn en maak gebruik van de bonuskaart. Nu valt me op, het is een eenpersoonssteekproef ikweethet, dat ik qua bonusvoordeel een stuk minder voordelig uit ben sinds pakweg een half jaar. Waar ik voorheen makkelijk zonder veel moeite 10 procent bonusvoordeel had, kom ik nu tot ongeveer de helft als ik het bonnetje naloop. Zijn er meer AH-klanten die deze trend besp ... Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer