door wim3123 May 3, 2010 om 10:36
Auto & vervoer

Aankoop nieuwe auto

ford fieste op 20 febr. besteld bij ford-dealer in schiedam.Aflevering begin april.eind febr.door dealer gebeld dat gewenste binnenbekleding niet meer geleverd kon worden.Heb andere kleur uitgezocht.aflevering nog steeds begin april.begin april werd gezegd,het wordt wel tegen het van april.een week voor het eind van april was nog niets bekend,maar men ging eens informeren.2 dagen later werd ik 's avonds gebeld,dat men nog niet aan de auto was begonnen,gezien de wijzigingen.afleveringsdatum onbekend.wat zijn mogelijkheden.kan ik het contract nietig verklaren.

1374 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 3, 2010 om 10:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk of bedrijf levervoorwaarden hanteert. Kijk waar u eventueel een geschil kunt voorleggen als aflevering niet binnen gestelde termijn in brief plaats vindt.

M.i. kunt u beginnen met het bedrijf in gebreke te stellen en een redelijke termijn geven waarin u verwacht dat de auto alsnog opgeleverd wordt.
Geeft aan in de brief dat u als dit niet gebeurt u de aankoop annuleert.

Wordt niet afgeleverd en gaat bedrijf niet akkoord met annulering aankoop leg dit dan als een geschil voor.

Aangetekende brieven verzenden met ontvangstbevestiging.
Kopie brieven + verzend- + ontvangstbewijs goed bewaren.

ve
door verwijderd - May 3, 2010 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

wim3123

Als deze dealer levert onder de BOVAG vlag, dan moet je even de bovagvoorwaarden doorspitten. Voorzover ik me kan herinneren kun je onder bepaalde omstandigheden dan inderdaad de koopovereenkomst ontbinden.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 4, 2010 om 21:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

read heeft gelijk wat betreft de bovag voorwaarde waar elke dealer lid van is. volgens mij kunt u er onder uit . maar let op heeft u toevallig een auto ingeruild met sloop premie? dan word het verhaal anders