Aanmaning Hello Fresh
Ik heb een gratis box van Hello Fresh van mijn zoon ontvangen. Na deze gratis box heb ik een 2e box ontvangen en betaald. Ik ontving elke week 1 box. Omdat mijn kinderen een lange periode afwezig waren heb ik mijn account gepauzeerd. Vervolgens kreeg ik na een paar weken toch een box geleverd, deze heb ik geaccepteerd, omdat ik dacht dat er bij hen een fout gemaakt was. Dat kan gebeuren. Ik heb de box aan een vriendin gegeven (gratis reclame).
Toen heb ik een aantal weken geen box ontvangen omdat mijn account gepauzeerd was. Zondag 27-09-2015 zou ik toch weer een box ontvangen. Dit zou dus de 2e keer zijn dat ik ongevraagd een box zou krijgen. Ik heb direct aan de klantenservice gemeld dat ik geen box besteld had. De chauffeur zei dat het geen probleem was en heeft deze box weer meegenomen.
Klantenservice meldde mij dat ik 2 accounts had met dezelfde naam, dezelfde samenstelling van de box, hetzelfde adres en rekeningnummer. Toen ik op de site wilde controleren bleek dat Hello Fresh beide accounts stilgezet heeft.
Ik moet deze box toch betalen, er zijn inmiddels kosten bijgekomen.
Het was voor mij onduidelijk dat ik 2 accounts had. Omdat ik de levering gepauzeerd had, heb ik ook niet meer op de site gekeken. Ik moet €95,- betalen voor iets waar ik geen gebruik van gemaakt heb. Ik voel me misleid, dat heb ik ook in een aantal mailtjes gemeld, maar zij blijven bij hun standpunt en komen niet met een tegenvoorstel.
Als u kunt aantonen dat u slechts één abo besteld heeft, laat ze dan maar eens zwart op wit aantonen dat u er twee besteld heeft. Elk account zou toch een uniek nummer moeten hebben, toch?
[quote=akkerdistel schreef op woensdag 11 nov 2015, 19:09]Hoe heb jij deze 'gratis' box van jouw zoon ontvangen?
Mijn zoon had een abonnement bij HelloFresh en mocht iemand blij maken met een gratis box. Degene die een "gratis" box ontvangt moet zelf een 2e box kopen. Dat heb ik gedaan. Het beviel prima. De weken erna heb ik elke week een box ontvangen. Op de site staat dat je elk moment kunt pauzeren. Dat heb ik gedaan omdat ik alleen thuis was. Toen ik een klacht indiende hebben zij mijn "accounts" gedeactiveerd. Dan kunnen ze en doen ze het wel. Vandaag kreeg ik de nummers van de 2 boxen. Maar wanneer ik op de site kijk zie ik maar 1 account. Dit is wat HelloFresh hier op antwoordt: "Jij kunt in je account inderdaad alleen je klant nummer zien. Als klant heb je verder informatie niet nodig vandaar dat deze nummers niet zijn opgenomen in je account."
Handige methode om mensen aan die club te binden: "gratis" pakket maar je moet vervolgens wel verdere boxen afnemen en voor een niet gering bedrag.
U kunt uw klacht op het KlachtenKompas klik hier plaatsen en hopen dat het via die weg bevredigend wordt opgelost.
Ik zou e.e.a. verder per omgaande opzeggen en indien u producten thuis bezorgd wilt hebben dan kunt u dat ook via supermarkten doen, u bent dan ook een stuk voordeliger uit.
[quote=aurora1 schreef op donderdag 12 nov 2015, 15:45]Handige methode om mensen aan die club te binden: "gratis" pakket maar je moet vervolgens wel verdere boxen afnemen en voor een niet gering bedrag.
U kunt uw klacht op het KlachtenKompas klik hier plaatsen en hopen dat het via die weg bevredigend wordt opgelost.
Ik zou e.e.a. verder per omgaande opzeggen en indien u producten thuis bezorgd wilt hebben dan kunt u dat ook via supermarkten doen, u bent dan ook een stuk voordeliger uit.
[quote=aurora1 schreef op donderdag 12 nov 2015, 15:45]Handige methode om mensen aan die club te binden: "gratis" pakket maar je moet vervolgens wel verdere boxen afnemen en voor een niet gering bedrag.
U kunt uw klacht op het KlachtenKompas klik hier plaatsen en hopen dat het via die weg bevredigend wordt opgelost.
Ik zou e.e.a. verder per omgaande opzeggen en indien u producten thuis bezorgd wilt hebben dan kunt u dat ook via supermarkten doen, u bent dan ook een stuk voordeliger uit.
Klopt helemaal. Ik heb mijn lidmaatschap opgezegd. We gaan gewoon weer boodschappen in de winkel halen.
Op klachtenkompas heb ik mijn klacht ook al neergelegd, maar daar heb ik geen reactie op gekregen.
Ik hoop dat u een bevestiging van het opzeggen heeft.
Wat ik zo op het KlachtenKompas zie is dat het 2-3 weken duurt voordat zaken met deze club afgehandeld zijn.
Uw zoon zal vast ook niet weer mensen op een gratis box trakteren gezien het domweg een instinker is, en een systeem van lidmaatschap e.d. dat ik persoonlijk niet vind deugen.
Vreemde gang van zaken te noemen: 2 accounts! Er ging geen lichtje branden blijkbaar bij Hello Fresh! Rare jongens die Hello Fresh!
Kreeg voor mijn verjaardag een cadeaukaart van € 20, als extra cadeau, van Hello Fresh! Een gewaarschuwd mens telt voor twee. En of die cadeaukaart daarmee vóór 31 januari 2016 gaat verzilveren?
Meestal moet je gewoon goed lezen,en vergeten de meesten helaas, maar het woordje GRATIS heeft wel zo,n aantrekkingskracht, en dan leest men eenvoudigweg niet verder.
Weet 1 ding, niets is gratis.
Ik heb het wel goed gelezen. Het gaat ook niet om de gratis box, maar om een niet bestelde box die de chauffeur weer zonder problemen mee teruggenomen heeft. Je kunt ten alle tijden je box pauzeren. Ook voor langere tijd en dat heb ik gedaan.
De boxen die ik besteld heb, heb ik ook betaald. Maar zij hanteren een systeem waarbij je onbedoeld 2 accounts aan kunt maken, met dezelfde gegevens (naam, adres,samenstelling, rekeningnummer). Wanneer je de box tot een bepaalde datum gepauzeerd hebt, kijk je niet meer op de site.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Coulance regeling
Coulant betekende oorspronkelijk letterlijk 'vloeiend' en 'gemakkelijk'. Het is afgeleid van het Franse couler 'stromen, vloeien', dat teruggaat op het Latijnse colare 'filtreren, dempen'. Tijdens de laatste uitzending van dit jaar Kwam weer het onderwerp Veelvoorkomende problemen met de distributieriem Als een burger de dupe word door een bedrijf Waar bi ... Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer