in
door inguljan Nov 8, 2015 om 20:15
Voeding & gezondheid

Aanmaning Hello Fresh

Ik heb een gratis box van Hello Fresh van mijn zoon ontvangen. Na deze gratis box heb ik een 2e box ontvangen en betaald. Ik ontving elke week 1 box. Omdat mijn kinderen een lange periode afwezig waren heb ik mijn account gepauzeerd. Vervolgens kreeg ik na een paar weken toch een box geleverd, deze heb ik geaccepteerd, omdat ik dacht dat er bij hen een fout gemaakt was. Dat kan gebeuren. Ik heb de box aan een vriendin gegeven (gratis reclame).
Toen heb ik een aantal weken geen box ontvangen omdat mijn account gepauzeerd was. Zondag 27-09-2015 zou ik toch weer een box ontvangen. Dit zou dus de 2e keer zijn dat ik ongevraagd een box zou krijgen. Ik heb direct aan de klantenservice gemeld dat ik geen box besteld had. De chauffeur zei dat het geen probleem was en heeft deze box weer meegenomen.
Klantenservice meldde mij dat ik 2 accounts had met dezelfde naam, dezelfde samenstelling van de box, hetzelfde adres en rekeningnummer. Toen ik op de site wilde controleren bleek dat Hello Fresh beide accounts stilgezet heeft.
Ik moet deze box toch betalen, er zijn inmiddels kosten bijgekomen.
Het was voor mij onduidelijk dat ik 2 accounts had. Omdat ik de levering gepauzeerd had, heb ik ook niet meer op de site gekeken. Ik moet €95,- betalen voor iets waar ik geen gebruik van gemaakt heb. Ik voel me misleid, dat heb ik ook in een aantal mailtjes gemeld, maar zij blijven bij hun standpunt en komen niet met een tegenvoorstel.

10739 14 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Nov 8, 2015 om 23:52
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Als u kunt aantonen dat u slechts één abo besteld heeft, laat ze dan maar eens zwart op wit aantonen dat u er twee besteld heeft. Elk account zou toch een uniek nummer moeten hebben, toch?

akkerdistel
door akkerdistel - Nov 11, 2015 om 19:09
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Hoe heb jij deze 'gratis' box van jouw zoon ontvangen?

in
door inguljan - Nov 11, 2015 om 22:21
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op woensdag 11 nov 2015, 19:09]Hoe heb jij deze 'gratis' box van jouw zoon ontvangen?

Mijn zoon had een abonnement bij HelloFresh en mocht iemand blij maken met een gratis box. Degene die een "gratis" box ontvangt moet zelf een 2e box kopen. Dat heb ik gedaan. Het beviel prima. De weken erna heb ik elke week een box ontvangen. Op de site staat dat je elk moment kunt pauzeren. Dat heb ik gedaan omdat ik alleen thuis was. Toen ik een klacht indiende hebben zij mijn "accounts" gedeactiveerd. Dan kunnen ze en doen ze het wel. Vandaag kreeg ik de nummers van de 2 boxen. Maar wanneer ik op de site kijk zie ik maar 1 account. Dit is wat HelloFresh hier op antwoordt: "Jij kunt in je account inderdaad alleen je klant nummer zien. Als klant heb je verder informatie niet nodig vandaar dat deze nummers niet zijn opgenomen in je account."

aurora1
door aurora1 - Nov 12, 2015 om 15:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Handige methode om mensen aan die club te binden: "gratis" pakket maar je moet vervolgens wel verdere boxen afnemen en voor een niet gering bedrag.
U kunt uw klacht op het KlachtenKompas klik hier plaatsen en hopen dat het via die weg bevredigend wordt opgelost.
Ik zou e.e.a. verder per omgaande opzeggen en indien u producten thuis bezorgd wilt hebben dan kunt u dat ook via supermarkten doen, u bent dan ook een stuk voordeliger uit.

in
door inguljan - Nov 12, 2015 om 20:07
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=aurora1 schreef op donderdag 12 nov 2015, 15:45]Handige methode om mensen aan die club te binden: "gratis" pakket maar je moet vervolgens wel verdere boxen afnemen en voor een niet gering bedrag.
U kunt uw klacht op het KlachtenKompas klik hier plaatsen en hopen dat het via die weg bevredigend wordt opgelost.
Ik zou e.e.a. verder per omgaande opzeggen en indien u producten thuis bezorgd wilt hebben dan kunt u dat ook via supermarkten doen, u bent dan ook een stuk voordeliger uit.

in
door inguljan - Nov 12, 2015 om 20:13
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=aurora1 schreef op donderdag 12 nov 2015, 15:45]Handige methode om mensen aan die club te binden: "gratis" pakket maar je moet vervolgens wel verdere boxen afnemen en voor een niet gering bedrag.
U kunt uw klacht op het KlachtenKompas klik hier plaatsen en hopen dat het via die weg bevredigend wordt opgelost.
Ik zou e.e.a. verder per omgaande opzeggen en indien u producten thuis bezorgd wilt hebben dan kunt u dat ook via supermarkten doen, u bent dan ook een stuk voordeliger uit.

Klopt helemaal. Ik heb mijn lidmaatschap opgezegd. We gaan gewoon weer boodschappen in de winkel halen.
Op klachtenkompas heb ik mijn klacht ook al neergelegd, maar daar heb ik geen reactie op gekregen.

aurora1
door aurora1 - Nov 13, 2015 om 00:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik hoop dat u een bevestiging van het opzeggen heeft.
Wat ik zo op het KlachtenKompas zie is dat het 2-3 weken duurt voordat zaken met deze club afgehandeld zijn.

Uw zoon zal vast ook niet weer mensen op een gratis box trakteren gezien het domweg een instinker is, en een systeem van lidmaatschap e.d. dat ik persoonlijk niet vind deugen.

door 1953 - Nov 13, 2015 om 10:50
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Vreemde gang van zaken te noemen: 2 accounts! Er ging geen lichtje branden blijkbaar bij Hello Fresh! Rare jongens die Hello Fresh!

Kreeg voor mijn verjaardag een cadeaukaart van € 20, als extra cadeau, van Hello Fresh! Een gewaarschuwd mens telt voor twee. En of die cadeaukaart daarmee vóór 31 januari 2016 gaat verzilveren?

tolsma1945
door tolsma1945 - Nov 13, 2015 om 14:28
229 Antwoorden / 6 Vragen

Meestal moet je gewoon goed lezen,en vergeten de meesten helaas, maar het woordje GRATIS heeft wel zo,n aantrekkingskracht, en dan leest men eenvoudigweg niet verder.
Weet 1 ding, niets is gratis.

in
door inguljan - Nov 13, 2015 om 14:40
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het wel goed gelezen. Het gaat ook niet om de gratis box, maar om een niet bestelde box die de chauffeur weer zonder problemen mee teruggenomen heeft. Je kunt ten alle tijden je box pauzeren. Ook voor langere tijd en dat heb ik gedaan.
De boxen die ik besteld heb, heb ik ook betaald. Maar zij hanteren een systeem waarbij je onbedoeld 2 accounts aan kunt maken, met dezelfde gegevens (naam, adres,samenstelling, rekeningnummer). Wanneer je de box tot een bepaalde datum gepauzeerd hebt, kijk je niet meer op de site.

crewmember
door crewmember - Nov 13, 2015 om 14:53
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=aurora1 schreef op vrijdag 13 nov 2015, 00:35]

Uw zoon zal vast ook niet weer mensen op een gratis box trakteren gezien het domweg een instinker is, en een systeem van lidmaatschap e.d. dat ik persoonlijk niet vind deugen.

Een instinker is het niet. Je krijgt gewoon 1 box gratis bij aanschaf van 2 boxen. je kan het ook 2 boxen voor de halve prijs noemmen.

Ik ben zelf ook al een jaar lid, en geef om de paar maanden 3-4 boxen weg op deze manier. Werkt prima, alleen moet je geen 2 accounts aanmaken nee.

Naar mijn ervaring zijn ze zeer klantvriendelijk, en als er bij hun iets fout is gegaan zullen ze zeker de kosten daarvan op zich nemen.

th
door theakemna - Nov 13, 2015 om 17:38
29 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft U er wel eens aan gedacht dat de mogelijkheid erin zit dat iemand, die U niet mag, of een conflict met U heeft, U op deze manier "verrast"heeft door een account voor U aan te maken???????
Dit soort geintjes hebben wij tenminste wel eens meegemaakt!!!

ma
door marbella10 - Nov 13, 2015 om 18:46
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=aurora1 schreef op donderdag 12 nov 2015, 15:45]Handige methode om mensen aan die club te binden: "gratis" pakket maar je moet vervolgens wel verdere boxen afnemen en voor een niet gering bedrag.
U kunt uw klacht op het KlachtenKompas klik hier plaatsen en hopen dat het via die weg bevredigend wordt opgelost.
Ik zou e.e.a. verder per omgaande opzeggen en indien u producten thuis bezorgd wilt hebben dan kunt u dat ook via supermarkten doen, u bent dan ook een stuk voordeliger uit.
Weet u dan wat een box bij Hello Fresh kost?
Nou die is net zo "duur" of goedkoop als de box van Appie Hein.
En een advies voor de TS : goed lezen bij gratis producten. De voorwaarden voor een cadeau-box is o.a. verplichte afname van twee boxen. En pauzeren doe jhe een paar dagen vóór de bezorgdatum. De box teruggeven aan de chauffeur kan wel (die gaat dan naar de voedselwinkel) maar dient wel door de klant betaald te worden. Bij gemelde onvolkomenheden is de service naar mijn ondervinden altijd prima.

si
door sil wiedijk - Jan 25, 2016 om 20:50
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb hetzelfde meegemaakt en had zelf 3 accounts!! Passen hun site niet aan en zal dit blijven gebeuren. Krijg nu aanmaningen. Maar ik ga niet iets betalen wat ik niet besteld heb. Klantenservice geeft niet thuis.. diep triest. Neem nu boxen af van ah, zonder abonnement!! Stukken beter!