jo
door joany Oct 22, 2006 om 14:21
Geldzaken & recht

Aanmaningskosten

Beste experts,


Bij deze een vraagje over aanmaningskosten van essent-energie. Normaliter wordt mijn voorschot voor gas en electra automatisch van mijn rekening afgeschreven. In september mislukte dat door een saldo-tekort. Op 3 oktober kreeg ik daarover het eerste bericht van essent met als onderwerp: "herinnering". Omdat er 2 voorschotten niet afgeschreven waren (nml. die van gas en die van electra) kreeg ik 2 brieven. Op beide brieven stond dat ik binnen 5 werkdagen moest betalen omdat ik anders meteen een verhoging ven de nota met 15 euro zou krijgen (ene nota was 15 euro en andere was 23 euro). Normaal betaal ik meteen, echter door omstandigheden zijn net deze 2 "herinneringen" blijven liggen. En jawel: nu dus meteen op beide nota's een verhoging van 15 euro. (de ene nota is dus 65% verhoogd en de andere 100%).


Mijn vraag is: mag dit?? Voor mijn gevoel is de 2e brief eigenlijk pas de herinnering en de eerste een mededeling dat de automatische afschrijving niet gelukt is. Mijn 2e vraag is: als die 15 euro gerechtvaardigd is, waarom hebben ze dan niet 1 nota voor beide voorschotten gesturrd en dus maar 1 keer 15 euro gerekend? Spek ik zo de essent-kas door 1 foutje mijnerzijds.


Alvast bedankt voor jullie reacties.


Johanne


 

866 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Oct 22, 2006 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag johanne,


Zo op afstand kan ik echt niet beoordelen of Essent korrekt handelt. Je zult toch eerst zelf  in de voorwaarden moeten kijken van Essent. Daar zal best het een en ander instaan over aanmaningen en ekstra kosten die dat met zich meebrengen. Dat je twee verschillende nota's krijgt is wel vreemd omdat je niet schrijft dat er ook maandelijks 2 keer automatisch wordt afgeboekt. Als dat zo is, dan kun je natuurlijk wel schriftelijk bij Essent in beroep gaan over die gescheiden rekeningen.


Vriendelijke groet, Read. 

ve
door verwijderd - Oct 22, 2006 om 15:10
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

OOK United Consumers heeft altijd 2 rekeningen, als een tekort komt die andere wel...en je kunt dan apparte firma's nemen, het zijn 2 produkten en bij auto incasso beter controleerbaar....


Te laat betalen, U was al  gewaarschuwd, dus moet gewoon dan 2x dit betalen... het kost hun ook geld, die herrineringen, en nu eindelijk een vergoeding, normaal krijgen ze niets extra, wel extra werk.

ve
door verwijderd - Nov 13, 2006 om 13:00
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Volgens mij zijn het vastgestelde bedragen die essent hanterd bij te laat betalen! en zijn dezei niet afhankelijk van ed hoogte van het te betalen bedrag!


Sukses!


Eefje


 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer