door 191323585 Feb 25, 2015 om 12:14
Auto & vervoer

Aanmelden theorieexamen auto

Mijn zoon heeft per ongeluk op de site van theoriebespreken .nl zijn theorieexamen betaald maar geen datum doorgegeven wanneer hij wil en kan. Nu heb ik hun opgebeld en gevraagd of zij het geld willen terugstorten, maar dit willen ze niet!!! Het is belachelijk dat elke rijschool maar zoiets mag doen en dan ook nog voor veel meer geld en dat telefoontje kost mij ook nog eens 0.90 cent per min x 11,07 is toch weer bijna 10 euro!!!
Wie weet hoe mijn zoon hier toch onderuit kan komen??

Groetjes, Esmeralda Vet.

2249 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 12:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

.....Mijn zoon heeft per ongeluk op de site van theoriebespreken .nl zijn theorieexamen betaald .....

Zoiets doe je toch niet 'per ongeluk'.
Geef alsnog een datum/tijd door.

Voor contact: klik hier
Zou dus per mail reageren!

.....Het is belachelijk dat elke rijschool maar zoiets mag doen en dan ook nog voor veel meer geld.....
Snap ik even niet. Zoonlief doet het toch zelf!?

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 12:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

@191323585,

Hier is blijkbaar "niets" per ongeluk gegaan.
Je betaald toch niet "per ongeluk" voor je theorie-examen, waarvoor je bij de aanvraag ook alle persoonsgegevens hebt ingevuld, of is dat misschien ook "per ongeluk" gebeurt.
Of komt hij er bij nader inzien achter dat hij niet genoeg op de examenstof heeft gestudeerd.
Er heeft maar één persoon een foutje gemaakt en dat is uw zoon en niemand anders.
Maar een foutje kan worden hersteld
De aanvraag is gedaan, er is alleen verzuimd om een examendatum vast te leggen.
Er zit voor zoon lief niets anders op dan een examen-datum vast te leggen, goed te studeren op de examenstof, en het theorie-examen op de afgesproken datum en tijd afleggen.

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, ik vind het wel een rare site. Het kan aan mij liggen,maar het lukt niet eens om een prijslijst te vinden. Ben benieuwd wat "Webwinkelkeur" daarvan vindt:
https://www.webwinkelkeur.nl/webwinkel/gedragscode/
En om een "account" aan te maken moet je meteen je Burgerservicenummer invoeren?

Maar.
Als uw zoon dan toch al betaald heeft, waarom heeft hij dan geen datum doorgegeven?

En in de algemene voorwaarden, die overigens wél duidelijk zijn aangegeven, en die uw zoon heeft moeten selecteren, staat:
Belangrijk: Herroepingsrecht / afkoelperiode
....Let op! De afkoelingsperiode geldt niet bij een dienst waarmee de ondernemer (in dit geval Theoriebespreken.nl) met instemming van de consument is begonnen voordat de afkoelingsperiode is verstreken. Theoriebespreken zal direct nadat uw betaling is ontvangen in contact treden met het CBR om een examen te reserveren. Ook zullen diverse voorbereidende werkzaamheden worden gedaan. Een reservering bij het CBR is persoonsgebonden en kan dus niet geannuleerd worden. U heeft dan ook geen recht op afkoelperiode, bedenktijd of restitutie.

https://www.theoriebespreken.nl/algemene-voorwaarden/.

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een zoon die zijn rijbewijs wil gaan halen, maar niet in staat is een e-mail te schrijven, die zakt als een baksteen voor zijn theorie examen.

Dat wordt nog een keer betalen en examen aanvragen. :-))

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag: Is het CBR een webwinkel?

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 16:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt erop dat uw zoon het examen via een commercieel bedrijf heeft aangevraagd.
Dat had beter via klik hier gedaan kunnen worden. Lees ook e.e.a. klik hier voor nog wat extra informatie.
Ik vermoed ook dat uw zoon te veel ervoor heeft betaald, d.w.z. meer dan anders aan het CBR betaald zou moeten worden.
Lees ook eens klik hier van de consuwijzer door over afkoelingsperiode. Lees ook de laatste door @reflects gegeven link door.