jo
door johan.brouwer Jun 6, 2015 om 17:06
Voeding & gezondheid

Aanschaf

heb bij de Hair Combi in Helmond een nageltang gekocht €33,88 twijfelde al bij de aanschaf maar toch gekocht thuis gekomen had ik zo iets dit is zot ga hem terug brengen daar aan gekomen kreeg ik te horen dat ze geen geld terug gaven alleen een kado/tegoed bon zeg ik kom hier nooit wat moet ik er mee maar nee ze gaven geen geld terug. staat nergens niet op de bon niet in de winkel ja het is zo we geven geen geld terug zei volgens mij moet dat tot 8 dagen na aankoop als ik dat aan kon tonen zoude ze kijken heb gezegd dan ga ik verder volgens mij is dat toch zo je hebt toch bedenk tijd? en zijn ze verplicht geld terug te geven

5588 15 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jun 6, 2015 om 17:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo johan.brouwer,

In een winkel geldt gekocht = gekocht.
Bij een aankoop in een webshop geldt een 'bedenktijd'.
Het is coulance dat die zaak het gekochte terug wil nemen tegen een tegoedbon.
.... en zijn ze verplicht geld terug te geven .....
Niet dus!

Dus voor een volgende keer: bezint eer gij begint (aan een aankoop).

Met vr.gr.

me
door mein33 - Jun 6, 2015 om 17:36
5658 Antwoorden / 28 Vragen

In een winkel gekocht is ook echt gekocht, hoe vervelend dit soms ook is want iedereen doet wel eens een impulsaankoop.
De winkelier heeft geen enkele verplichting om u het betaalde bedrag terug te geven en/of het artikel terug te nemen.
Meestal wordt uit klantvriendelijkheid wel een tegoedbon gegeven of kunt u een vervangend artikel nemen.
Maar vanuit uw standpunt is dit misschien niet zo klantvriendelijk, maar u zult het er toch mee moeten doen.

ho
door hopetobehelping - Jun 6, 2015 om 17:54
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste johan.brouwer,

helaas voor u. Zoals door anderen ook al aangeven in een 'stenen' winkel geldt nu eenmaal, gekocht = gekocht. De tegoedbon die de winkelier u aanbiedt is coulance, de winkelier is hier wettelijk niet toe verplicht.
Er zijn nu eenmaal verschillen in de regels tussen een aankoop in een 'stenen' winkel en internet, hier leest u meer, klik hier.

mahadma
door mahadma - Jun 6, 2015 om 18:12
11537 Antwoorden / 51 Vragen

"Stenen"winkels hoeven niet zoals bij internet aankopen wel, het artikel terug te nemen en u terug te betalen. Soms kan dit wel, mits vermeld op de bon, met de voorwaarden, maar dan kan het ook zijn dat u een kadobon/tegoedbon krijgt (met beperkte geldigheid. Zoals anderen ook al schrijven: "koop=koop".

koekeloer
door koekeloer - Jun 8, 2015 om 11:09
562 Antwoorden / 18 Vragen

Hoe kan je er nu wat gekocht hebben als je er volgens eigen zeggen nooit komt ?

zoekster
door zoekster - Jun 8, 2015 om 11:33
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Alleen als op de bon of bij de kassa staat, dat u uw geld terugkrijgt als u binnen 8 dagen het gekochte artikel terugbrengt, heeft u daar recht op. Dat is dan onderdeel van de overeenkomst. Soms staat er ook ruilen, of cadeaubon.
De ondernemer is vrij om te beslissen, maar eenmaal een keuze gemaakt, kan hij niet meer terug.

In dit geval heeft de ondernemer besloten dat koop = koop en dan kunt u verder niets afdwingen. Als de nageltang ondeugdelijk blijkt kunt u er vanzelfsprekend mee terug, maar dat lijkt hier niet het geval.

audb
door audb - Jun 8, 2015 om 11:55
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ook al koopt u deze nageltang zelfs dan hoeven ze hem niet terug te nemen!.
Het is een product die om hygiënische redenen kunnen worden uit gesloten zijn van retour recht
alleen als het een ondeugdelijk product is dan mag het retour.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 8, 2015 om 12:09
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag johan,

"De wens is de vader van de gedachte" is een zeer oud gezegde, in Engelstalige landen ook bekend als "wishful thinking".
Omdat je iets graag wilt, krijg je een gedachtenkronkel dat het zo is als jij denkt dat het is.
Je haalt twee dingen door elkaar. Hiervóór is je al uitgelegd hoe en wát precies.
Advies:
Als je behept bent met impulsaankopen, dan kun je beter niet meer naar een gewone winkel gaan, doch liever alles op internet kopen, alhoewel ik daar zelf geen voorstander van ben!

Het kan ook zijn dat het nageltangetje van uitzonderlijke kwaliteit is. Bij sommige tangenmerken heb je levenslang garantie. Die zijn dan een stuk duurder dan de zogenaamde "koektangen" waar je haast nog geen plak koek mee kunt buigen of knippen.
Zo heb ik hier tangen (Belzer, voor professioneel gebruik) die me ruim fl. 120,00 gekost hebben, doch hetzelfde type tang voor af-en-toe gebruik kostte toen nog geen 10 % daarvan. Het eerste type gebruik ik nóg na ruim 50 jaar, terwijl de laatste na enkele maanden al bij het oudijzer kon!

HardwareErrorMAN.

labren
door labren - Jun 8, 2015 om 12:10
862 Antwoorden / 0 Vragen

in een winkel geld verkocht is verkocht, ze zijn niet verplicht om het terug te nemen of geld terug te geven

lenyenfred
door lenyenfred - Jun 8, 2015 om 12:39
93 Antwoorden / 8 Vragen

Beste Johan. Brouwer,
Helaas voor je heb je in dit geval geen enig recht.
Dat de winkelier het product terug neemt is volgens de wet ook niet verplicht.
Pas bij een defect product, wat de winkelier geprobeerd heeft te herstellen en wat dan niet gelukt is, dan kun je als consument pas over rechten gaan spreken.
Bij een defect product MOET je de winkelier de kans geven het te herstellen.
In dit geval geen defect.
De winkelier heeft zijn tijd besteed om het product te verkopen en misschien wel in te pakken.
Daarom is hij niet verplicht geld terug te geven.
Of het verstandig is, dat is natuurlijk de vraag.
Hij wint nu wel, maar zal een klant verliezen.
Bovendien komt zo'n geval vaak ter sprake op verjaardagen etc. en dan kan dat ook nog ten koste gaan van toekomstige klanten, welke nu wel heel voorzichtig zullen zijn, om daar iets te kopen.
HEMA is ooit begonnen met geld terug te geven, dat werkt prima en in verhouding valt dat best mee, wat er dan terug komt.
In de winstmarge zit ook een stukje ondernemers risico.

hutch
door hutch - Jun 8, 2015 om 12:59
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Héél netjes dat die winkel u nog een tegoedbon wil geven.

Pluimpje voor Hair Combi in Helmond.

wimmi20
door wimmi20 - Jun 8, 2015 om 13:10
2154 Antwoorden / 7 Vragen

De winkelier hoeft geen geld terug te geven.
Of is dat al gezegd ?

di
door digioma - Jun 8, 2015 om 13:23
646 Antwoorden / 29 Vragen

Denk dat het geen onwil is van de winkelier (hij biedt zelfs een tegoedbon aan wat helemaal niet hoeft) maar dat dit inderdaad uit hygiënische overwegingen is. Een nageltang kan gebruikt zijn door iemand met bepaalde overdraagbare infecties; schimmel- of kalknagels (de advertenties daarover komen dagelijks langs in tijdschriften of via de TV). Moet er niet aan denken dat je zoiets "gratis" meekrijgt bij aankoop van zo'n tang.

edrick3
door edrick3 - Jun 8, 2015 om 13:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op maandag 8 jun 2015, 13:10]De winkelier hoeft geen geld terug te geven.
Of is dat al gezegd ?

;-)
+1

vr1944
door vr1944 - Jun 8, 2015 om 17:09
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Nee je bent de eerste Wimmi 2

=wimmi20 schreef op maandag 8 jun 2015, 13:10: De winkelier hoeft geen geld terug te geven.
Of is dat al gezegd ?