cornelis71
door cornelis71 Sep 17, 2014 om 12:41
Computers & telefonie

Aanschaf laptop

Goedenmiddag, mijn man wil een laptop aanschaffen, keuze genoeg. Maar we komen er niet uit! Hij wil het zo eenvoudig mogelijk, gezien zijn leeftijd. Mailen, krantje lezen en een beetje surfen. Geen brander.
de laptop moet 15 inch zijn en de prijs aan de lage kant. Heeft iemand een advies? Dat zou fijn zijn. Groetend

525 34 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Sep 17, 2014 om 13:10
11531 Antwoorden / 51 Vragen

Als u niet al te technisch bent, ga dan NIET naar een dozenschuiver, maar een zaak waar je vragen kan stellen (en antwoorden kan krijgen) en hulp kan krijgen. Misschien iets duurder, maar wel verstandiger op termijn.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 17, 2014 om 13:34
7176 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo cornelis71,
u kunt hier vast wat informatie bekijken.
KLIK
Aldi heeft ook aanbiedingen momenteel.
Vr. gr.

aurora1
door aurora1 - Sep 17, 2014 om 14:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Was ik vergeten te melden. Het komt voor dat voor W8.1 bijbetaald of extra betaald moet worden. Dus erop letten dat een laptop Windows 8.1 heeft en dat inclusief bij de prijs is.

cornelis71
door cornelis71 - Sep 17, 2014 om 17:09
167 Antwoorden / 60 Vragen

Sjoppie bedankt!
aurora1,goed idee van die consumentenbond.Goed advies!we kunnen er wat mee. Groetend

aurora1
door aurora1 - Sep 17, 2014 om 17:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou in ieder geval geen Packard Bell nemen, Vaio van Sony is gestopt op de Europese markt, kun je nog wel kopen maar zou ik daarom niet doen. Ik dacht ook dat Samsung gestopt is met laptops op de Europese markt.
Ik heb al sinds de jaren 80 laptops van Toshiba en ben daar erg tevreden over tot dusver. Twee keer een Toshiba Tecra en nu al een aantal jaren een Toshiba Satellite.
Ik heb reclameblaadjes in de gaten gehouden en als iets me wel wat leek opgezocht wat er zoal over gemeld werd op internet (ook aan klachten). Laptops zonder brander zijn soms goedkoper, maar een cd/dvd lade kan erg handig zijn voor als er problemen zijn en u een herstel/opstart cd zou moeten gebruiken.
Met die prijsindicatie zou u eens bij een eenvoudige computerwinkel nabij binnen kunnen lopen. Bijv. een winkel die ook aan bedrijven levert en zelf een reparatie afdeling heeft en dan daar ook eens kijken en daar dan kopen als er geen of weinig prijsverschil is.
Misschien is er een recente test van de Consumentenbond. Als u geen lid bent kunt u de tijdschriften ervan in de bibliotheek inzien en bijv. een kopie van de test maken.
Verder zou ik voordat u gaat kopen ook uitzoeken hoe de service en klachtenafhandeling ervan is bij problemen, als u een bepaalde winkel op het oog heeft.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 17, 2014 om 17:31
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Zou voor Medion (bij de Aldi) gaan al was het maar omdat je 3 jaar garantie krijgt. En Windows netjes op schijfje erbij krijgt (niet beters te weten het enige merk dat dit nog doet).

Ga je hem niet meenemen, koop dan 'n PC. Omdat repareren hiervan veel eenvoudiger is (veelal kun je dit zelf). Echter Qua stroomverbruik is 'n laptop weer 'n stuk aantrekkelijker. Tablet is op dat punt nog interessanter, maar daar kun je niet echt veel mee en besturing via je vingers werkt niet prettig.

cornelis71
door cornelis71 - Sep 17, 2014 om 18:23
167 Antwoorden / 60 Vragen

Lekkerisdat, bedankt!

pi
door pieterwolters - Sep 17, 2014 om 18:41
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je ook een tablet overwogen? Voor de dingen die hij ermee wil doen is dat in de praktijk vaak handiger. Mijn vader (een zeventiger) heeft vorig jaar een iPad gekocht en heeft z'n laptops daarna niet meer aangeraakt.

aurora1
door aurora1 - Sep 17, 2014 om 21:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

W.b. het advies om i.p.v. een laptop een "gewone" pc te nemen, dat is minder handig als u er snel even mee naar een reparateur wilt of bijv. even hulp nodig heeft tijdens een inloopspreekuur van Seniorweb in de plaatselijke bibliotheek of sociaal centrum.

cornelis71
door cornelis71 - Sep 17, 2014 om 21:43
167 Antwoorden / 60 Vragen

Pieterwolters, ik heb zelf een tablet, maar mijn man wil een laptop.

aurora1, nee geen pc meer. Een laptop is voor hem veel handiger.

groetend en dank!.

zoekster
door zoekster - Sep 17, 2014 om 21:46
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik ben een HP fan. Dat omdat mijn eigen HP laptop al zo lang meegaat.

Wat vinden jullie, zou dit wat zijn?

klik HIER

Ik ben nogal slecht in de specificaties beoordelen.
Wel lekker goedkoop!

gompy2
door gompy2 - Sep 17, 2014 om 21:50
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=cornelis71 schreef op woensdag 17 sep 2014, 12:41]
de laptop moet 15 inch zijn en de prijs aan de lage kant. Heeft iemand een advies? Dat zou fijn zijn. GroetendHelaas geen 15 inch maar wel een handig ding met mooie specs:

11.6" Multimode-Touch-Notebook MD 99430
Notebook en tablet in 1. Intel® Celeron® N2940 processor (1.83 GHz, 2 MB Intel® Smart Cache). 4 GB werkgeheugen.
- 29.5 cm IPS / AHVA display
- 500 GB harde schijf en 64 GB Flash
- WiFi AC/b/g/n
- Bluetooth 4.0
- geïntegreerde touch-pen
- camera en microfoon
- 2 luidsprekers met Dolby
- tablet: 1x micro-USB 3.0, micro-HDMI®, micro-SD-kaartlezer, 1x audio
- basis: 2x USB 2.0
- afmetingen: 30x19x1 cm (tablet) en 30x22x1 cm (basis)
- gewicht: ca. 790 g tablet en ca. 920 g basis.

En met 3 jaar garantie...
Link, klik-> Hier

zoekster
door zoekster - Sep 17, 2014 om 21:55
10965 Antwoorden / 34 Vragen

11,6 inch, dat is wel erg mager.

Mijne is goedkoper. Lekker puh!

gompy2
door gompy2 - Sep 17, 2014 om 22:02
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@zoekster
Tjaa ik was nog bezig met zoeken en toen ik had geklikt zag ik pas die die van jou..., wat een joekel.
Als ik die eerder had gezien had, had ik nóóóit op reageer geklikt want tegen eentje van 15, 6 inch kan ik niet op...
Dan wordt het erg behelpen met die van mij, maar goed, wie het kleine niet eert, is het grote niet....
;-)

cornelis71
door cornelis71 - Sep 17, 2014 om 22:12
167 Antwoorden / 60 Vragen

Zoekster, naar deze laptop had ik ook gekeken. Misschien advies over deze hp?

aurora1
door aurora1 - Sep 18, 2014 om 01:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Met verwijzing naar de wensen van uw man lijkt me deze HP een aardige keuze. Er zit ook een cd/dvd brander in wat de Asus van die prijsklasse niet heeft (die ook op die site staat).
Lees ook even klik hier de review van iemand die hem pas heeft.
U zou daarvoor dan in een winkel kunnen kijken om te zien of u het met dat commentaar eens bent.

cornelis71
door cornelis71 - Sep 19, 2014 om 12:52
167 Antwoorden / 60 Vragen

Goedenmiddag, zag net een dagaanbieding bij wehkamp, asus x 551 MAV VOOR 235.00 euro met gratis SamsungGalaxyS 5.
ben er voor gegaan. Hoop toch een goede keus te hebben gedaan.
Allemaal dank voor de adviezen! Groetend

gompy2
door gompy2 - Sep 19, 2014 om 13:11
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=cornelis71 schreef op vrijdag 19 sep 2014, 12:52]Goedenmiddag, zag net een dagaanbieding bij wehkamp, asus x 551 MAV VOOR 235.00 euro met gratis SamsungGalaxyS 5.
ben er voor gegaan. Hoop toch een goede keus te hebben gedaan.
Allemaal dank voor de adviezen! Groetend
U maakt grapjes....

mahadma
door mahadma - Sep 19, 2014 om 13:16
11531 Antwoorden / 51 Vragen

Klinkt redelijk voor de vragen eisen van de TS. Succes en plezier.

edrick3
door edrick3 - Sep 19, 2014 om 13:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gompy2,

.....u maakt grapjes .....

Dat denk ik ook. ;-)
Dagdeal bestaat uit een korting van € 18,- (van € 253 voor € 235)

Met vr.gr.

zoekster
door zoekster - Sep 19, 2014 om 13:59
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Anders heb ik er ook wel zin in. Dat is wel een leuk twee in 1 prijsje ;-)

cornelis71
door cornelis71 - Sep 19, 2014 om 15:22
167 Antwoorden / 60 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 19 sep 2014, 13:18]@gompy2,

.....u maakt grapjes .....

Dat denk ik ook. ;-)
Dagdeal bestaat uit een korting van € 18,- (van € 253 voor € 235)

Met vr.gr.

cornelis71
door cornelis71 - Sep 19, 2014 om 15:29
167 Antwoorden / 60 Vragen

Ach wat stom ! Wist dat er vandaag een dagaanbieding kwam, veel te vlug gelezen natuurlijk, stonden 2 aanbiedingen naast elkaar! Excuus! Wel leuk zoveel berichten van jullie.! Weet niet eens wat die S5 was. Groetend!

zoekster
door zoekster - Sep 19, 2014 om 15:31
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=cornelis71 schreef op vrijdag 19 sep 2014, 15:29]
Weet niet eens wat die S5 was.
Dat is maar goed ook, anders zou u nu tranen met tuiten huilen van teleurstelling.

(grapje hoor)

edrick3
door edrick3 - Sep 19, 2014 om 15:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@cornelis71,

Harde schijf (Gb): 500
Intern geheugen (in GB): 2
Videokaart type: Integrated graphics
Beeldschermgrootte (inch): 15,6
Type processor: Intel Celeron
deze Asus - X551MAV-BING-SX363B - 15,6 inch laptop beschikt niet over een DVD speler/brander, je kunt er wel een externe brander/speler op aansluiten.
Heeft ook een hdmi-poort.

Al met al lijkt me dit geen onaardige keus voor die prijs.

Veel plezier er mee.

Met vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Sep 19, 2014 om 15:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Een Galaxy s5 kost rond de 500 euro....

aurora1
door aurora1 - Sep 19, 2014 om 15:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Je was me voor @zoekster, dat zat ik ook al te bedenken...
Enfin, zoekster, dus toch nog maar even wachten op de W9...

@cornelis61, nog dank voor uw berichtje.
Ik hoop dat de a.s. nieuwe laptop uw man goed zal bevallen.

vr.gr.

tot15karakters
door tot15karakters - Sep 19, 2014 om 16:23
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als je via www.kieskeurig.nl gaat zoeken vind je een betaalbare.....

Ook grote winkels als www.wehkamp.nl hebben voor minder dan E300,- al keuze en op het maar 2 Gb geheugen na niet slecht.
Wel is een 4 Gb en de 500 Gb harde schijf gezien je vraag voldoende.

En waarom geen Packard Bell?
Een Acer komt uit dezelfde fabriek en sommige gaan ook jarenlang mee.

aurora1
door aurora1 - Sep 19, 2014 om 16:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mosterd na de maaltijd....

tot15karakters
door tot15karakters - Sep 19, 2014 om 16:37
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ja, ik kreeg ook die E235 reclame en of hij er nog is.....

Op=op meestal en de 2gb geheugen is te wisselen voor 4gb...
Let op. de 2 moet eruit omdat er maar 1 slot en en 4 is maximale helaas....

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 19, 2014 om 17:08
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op vrijdag 19 sep 2014, 16:23]Een Acer komt uit dezelfde fabriek en sommige gaan ook jarenlang mee.
Klopt. Wel is het beter om 'n Acer laptop na aanschaf niet te verplaatsen.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 19, 2014 om 18:27
7176 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 19 sep 2014, 17:08][quote=tot15karakters schreef op vrijdag 19 sep 2014, 16:23]Een Acer komt uit dezelfde fabriek en sommige gaan ook jarenlang mee.
Klopt. Wel is het beter om 'n Acer laptop na aanschaf niet te verplaatsen.
Daar heb ik weer van geleerd, dank Lekkerisdat

edrick3
door edrick3 - Sep 19, 2014 om 19:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 19 sep 2014, 17:08]
Klopt. Wel is het beter om 'n Acer laptop na aanschaf niet te verplaatsen.

OT
Goh, en laat ik nu altijd gedacht hebben dat een laptop t.o.v. een desktop lekker handig was omdat zo'n ding transportabel is. ;-)
Waar komt die naam laptop ook al weer vandaan? ...

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 19, 2014 om 19:15
7176 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 19 sep 2014, 19:04][quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 19 sep 2014, 17:08]
Klopt. Wel is het beter om 'n Acer laptop na aanschaf niet te verplaatsen.

OT
Goh, en laat ik nu altijd gedacht hebben dat een laptop t.o.v. een desktop lekker handig was omdat zo'n ding transportabel is. ;-)
Waar komt die naam laptop ook al weer vandaan? ...
Het gaat om een Acer laptop