door wijkjes Nov 17, 2015 om 20:07
Computers & telefonie

Aansluiten printer

Heb printer HP Deskjet F 300 All-in one die al wat ouder is. Altijd op desktop gebruikt maar nu wil ik het op mijn laptop aansluiten. Helaas werkt de install. cd alleen onder windows xp terwijl mijn laptop 8.1 heeft. Hoe krijg ik toch de printer op laptop en hoe werkt dat met eventuele drivers [ had beetje rond gekeken maar snap het niet zo goed]. Kan iemand mij dit goed uitleggen?
Alvast bedankt voor eventuele hulp.
Tetje

1819 24 Rapporteer

he
door henkhh - Nov 17, 2015 om 20:19
174 Antwoorden / 0 Vragen

Via deze link kunt u de update vinden:
http://support.hp.com/us-en/drivers/selfservice/hp-deskjet-f300-all-in-one-printer-series/1129389/model/1129392

diumenge
door diumenge - Nov 17, 2015 om 20:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Drivers via de Nederlandse site van HP; ook voor Windows 8.1.

Klik hier.

diumenge
door diumenge - Nov 17, 2015 om 20:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Klik hier voor de drivers.

diumenge
door diumenge - Nov 17, 2015 om 20:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Sorry, dacht dat het de eerste keer fout was gegaan.

marita567
door marita567 - Nov 17, 2015 om 20:36
1576 Antwoorden / 17 Vragen

link van henkhh,,

klik hier

diumenge
door diumenge - Nov 17, 2015 om 20:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik zie nu dat beide links (die van henkhh en die van mij) beide niet naar het gevraagde model leiden. Misschien is de printer wel té oud inmiddels. Dan zou je het alleen nog met de oude drivers in de compatibiliteitsmodus kunnen proberen.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 17, 2015 om 21:00
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Halo Wijkjes,
Sluit u de printer eens rechtstreeks aan op de laptop, bij mij werkte dat destijds ook zonder software op een nieuwer stuurprogramma.
Vr, gr.

door 1953 - Nov 17, 2015 om 21:04
3725 Antwoorden / 95 Vragen

U kunt mogelijk op de website van HP de nodige drivers en software downloaden.

Word het niet tijd voor een nieuwe printer? Heb zelf de HP Officejet 8620; 50% goedkoper printen dan een tonerprinter, dubbelzijdig scannen / printen en Wi-Fi.

ho
door hopetobehelping - Nov 17, 2015 om 21:05
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste wijkjes,

uw printer staat inderdaad bij de 'retired products' (kies printers en daarna deskjet in de volgende link), klik hier.

U zou nog contact op kunnen nemen met HP (bijv. telefonisch) maar ik ben bang dat de drivers voor windows 8.1 er niet meer zijn. Wellicht toch overwegen om voor uw laptop een andere printer aan te schaffen of u 'verbind' uw laptop met uw desktop en print vanaf de desktop.

marita567
door marita567 - Nov 18, 2015 om 09:48
1576 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op dinsdag 17 nov 2015, 21:05]Beste wijkjes,

uw printer staat inderdaad bij de 'retired products' (kies printers en daarna deskjet in de volgende link), klik hier.

U zou nog contact op kunnen nemen met HP (bijv. telefonisch) maar ik ben bang dat de drivers voor windows 8.1 er niet meer zijn. Wellicht toch overwegen om voor uw laptop een andere printer aan te schaffen of u 'verbind' uw laptop met uw desktop en print vanaf de desktop.

Er zijn geen drivers meer te vinden voor deze printer .
Maar wat bedoeld uw met , ik ben bang dat de drivers voor Windows 8.1 er niet meer zijn ?
De drivers voor Windows 8.1 zijn er wel degelijk .

edrick3
door edrick3 - Nov 18, 2015 om 13:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo wijkjes,

Zou eens proberen of het met de hier te downloaden driver lukt.

Suc6

tu
door tuimkabouter - Nov 18, 2015 om 14:13
32 Antwoorden / 1 Vragen

Probeer het volgende: ga met de aanwijzer boven de bestandsnaam van de driver staan, daarna rechter muisknop = Eigenschappen, kies Compatabiliteit, vink Compatabiliteitsmodus aan en kies Windows XP. Misschien kun je dan wel de driver installeren.

Cookies
door Cookies - Nov 18, 2015 om 15:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Heb printer HP Deskjet F 300 All-in one die al wat ouder is......

Deze all-in-one is al 10 jaar op de markt. Dat is naar ict maatstaven antiek. En nee, voor Win 8.1 zijn geen drivers beschikbaar.

Als je gewoon de printer aansluit zoals aurora schrijft, zal de printfunctie het waarschijnlijk wel doen, niet het scannen.

Tip: voor plm. 40/50 euro heb je al een nieuwe all-in-one incl. cartridges.

Cookies
door Cookies - Nov 18, 2015 om 15:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......zoals aurora schrijft....

Sorry, moet zijn zoals sjoppie schrijft.

door 1953 - Nov 18, 2015 om 15:17
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=carola.83 schreef op woensdag 18 nov 2015, 15:03]......zoals aurora schrijft....

Sorry, moet zijn zoals sjoppie schrijft.

Sorry, moet zijn zoals sjoppie schreef

edrick3
door edrick3 - Nov 18, 2015 om 18:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=1953 schreef op woensdag 18 nov 2015, 15:17][quote=carola.83 schreef op woensdag 18 nov 2015, 15:03]......zoals aurora schrijft....

Sorry, moet zijn zoals sjoppie schrijft.

Sorry, moet zijn zoals sjoppie schreef

OT
Tjongejonge.....lees je eigen reacties eens na, dan zie je hoe vaak je zelf taaltechnisch de fout in gaat!
Niets beters te doen?

edrick3
door edrick3 - Nov 18, 2015 om 18:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@1953,

Slechts één voorbeeldje dat ik net tegenkom:
....U kunt, het schenken voor het goede doel, het naar: Kassa, Antwoordnummer 2, 1200 VB HILVERSUM.....
Tja...

marita567
door marita567 - Nov 18, 2015 om 18:27
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@edrick3

Reageer er gewoon niet meer op , heb ik ook gedaan dit is verspilde energie , deze kunt uw gebruiken om een andere topicstarter te helpen .

Cookies
door Cookies - Nov 18, 2015 om 18:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@@@: Zowel schreef als schrijft, is in dit geval correct vlg mij.

@1953: In IEDERE reactie van U zit wel een taal- of spelfout!
Vond deze bijv. erg leuk: Bent u ook nog zo verheugd op de kwaliteit van ZIGGO?

En over Uw leeskwaliteiten zullen we het helemaal maar niet hebben!

pi
door pieterwolters - Nov 18, 2015 om 20:29
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Wat je ook nog zou kunnen proberen is Windows XP in een virtual machine (bijvoorbeeld via Oracle Virtualbox) op je laptop installeren en zo printen. Of gewoon voor 5 tientjes een nieuwe all-in-one kopen....

aurora1
door aurora1 - Nov 18, 2015 om 20:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=1953 schreef op woensdag 18 nov 2015, 15:17][quote=carola.83 schreef op woensdag 18 nov 2015, 15:03]......zoals aurora schrijft....

Sorry, moet zijn zoals sjoppie schrijft.

Sorry, moet zijn zoals sjoppie schreef

@1953Speciaal voor u: klik hier. U weet kennelijk niet waar u het over heeft dan wel had....

wi
door wijkjes - Nov 19, 2015 om 08:32
91 Antwoorden / 75 Vragen

Op de laptop zetten is gelukt, maar nu zijn, volgens HP, de cartridges leeg. Zijn nieuwe van de Hema die ik al jaren gebruik. Ga Hp er maar weer af halen en rechtstreeks proberen te installeren. Om toch te kunnen printen maar even op de oude desktop gezet en zie daar, hij werkt weer en heb prachtige foto's geprint. Dat het een oudje is wil niet zeggen dat je een nieuwe moet gaan kopen dat zie ik wel aan de oude desktop waar ik veel met foto's en muziek/ spelletjes werk, die werkt al 10 jaar zonder grote problemen wat ik niet kan zeggen van de laptop die ik nu heb. Ga er alleen niet meer mee online.
Allemaal bedankt voor de reacties en tips die ik kreeg!

Tetje

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 19, 2015 om 09:18
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Graag gedaan @Wijkjes. Wens u nog veel plezier van beide apparaten.
Vr, gr.

door 1953 - Nov 19, 2015 om 10:01
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 18 nov 2015, 18:16]@1953,

Slechts één voorbeeldje dat ik net tegenkom:
....U kunt, het schenken voor het goede doel, het naar: Kassa, Antwoordnummer 2, 1200 VB HILVERSUM.....
Tja...

Quatre points!