door 000000 Aug 25, 2014 om 18:56
Elektronica & tv

Aansluiting ziggo soundbar en tv

Hallo ik heb een Konig HAV-SB300 aangeschaft, maar nu krijg ik geen beeld meer op de TV.
Ik heb een kastje van Ziggo, een LG TV en een Konig HAV-SB300
ik heb HDMI op TV en soundbar en de tulp stekkertjes ? moet daar ook een scart bij?
help hoe kan ik die aansluiten?
Groeten Cees

4647 45 Rapporteer

czar
door czar - Aug 25, 2014 om 19:46
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Zit er geen handleiding bij uw Konig HAV-SB300?
Wat staat daar dan in?

costnix
door costnix - Aug 25, 2014 om 19:48
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u de handleiding niet meer? HIER kunt u hem ophalen. De Nederlandse handleiding begint op pagina 23

door 000000 - Aug 25, 2014 om 19:56
76 Antwoorden / 21 Vragen

Hallo costnix' czar

Ja de handleiding heb ik ,maar ik heb nu wel beeld en geluid met de dvd speler.
Ik heb ook beeld op de TV maar geen geluid via de soundbar op TV .
Hoe en welke kabeltjes moet ik nog aansluiten.
scart ? tulp?
Ik heb TV op HDMI 1 en soundbar op HDMI 2.

hoop dat jullie het weten.

Groeten Cees

door 1953 - Aug 25, 2014 om 20:08
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ook nog een mogelijkheid met de toslinkaansluiting?

door 000000 - Aug 25, 2014 om 20:12
76 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb HDMI is dat niet voldoende dan?

czar
door czar - Aug 25, 2014 om 20:37
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=000000 schreef op maandag 25 aug 2014, 19:56]
Ik heb ook beeld op de TV maar geen geluid via de soundbar op TV .

Klopt het dat die Soundbar een apart apparaat is dat je bijvoorbeeld onder je TV hangt?
Zo ja, wat voor aansluitingen zitten daar dan op?

HDMI = beeld + geluid
SCART = beeld + geluid (zeg maar: oudere versie van HDMI, heel simpel gezegd dan)
Tulp = geluid

Je zult je geluid dus moeten aansluiten via HDMI op de Soundbar of via Tulp op de Soundbar.
Als je HDMI hebt kun je SCART wel vergeten, die heb je dan niet nodig.

door 000000 - Aug 25, 2014 om 21:10
76 Antwoorden / 21 Vragen

czar
ja het apparaat staat apart.
achter op het apparaat
scart, 2 x aux in , 7 x tulp stekkers , HDMI ,S - video
kan ik je een foto sturen?

czar
door czar - Aug 25, 2014 om 21:26
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=000000 schreef op maandag 25 aug 2014, 21:10]
kan ik je een foto sturen?

Je kunt hier geen PB berichten achter laten, helaas.
type-nummer van je LG TV?
merk en type-nummer van je soundbar?
Dat spul staat toch allemaal al op internet :-)

Je maakt het niet eenvoudig met 4 apparaten.
Je hebt immers te maken met zowel HDMI-out als HDMI-in aansluitingen.
Een hoop kabels dus.
Als er een tulp-OUT aansluiting op je TV zit, dan kun je die aansluiten op de TULP van de soundbar en zou het moeten werken.

door 000000 - Aug 25, 2014 om 21:36
76 Antwoorden / 21 Vragen

czar
bedankt
het zijn maar 3 apparaten
ik ga het verder uitzoeken
groeten , Cees

czar
door czar - Aug 25, 2014 om 21:43
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=000000 schreef op maandag 25 aug 2014, 21:36]
het zijn maar 3 apparaten

Ziggo kastje
Konig HAV-SB300
Soundbar
LG TV

Ik tel er toch echt 4.

tijger1
door tijger1 - Aug 25, 2014 om 21:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een soundbar wordt meestal verbonden met een optische kabel. In ieder geval die van Sonos.

door 000000 - Aug 25, 2014 om 22:10
76 Antwoorden / 21 Vragen

czar
Sorry , maar Konig HAV-SB300 Soundbar is een apparaat.

czar
door czar - Aug 25, 2014 om 22:46
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=000000 schreef op maandag 25 aug 2014, 22:10]
Sorry , maar Konig HAV-SB300 Soundbar is een apparaat.
Ohh zo, ik zag het eerder als een DVD-speler, niet als een soundbar.
Het is dus beiden.
Toen je over soundbar begon ging ik dus uit van een aparte soundbar.

Als ik die handleiding even snel bekijk moet je de tulp-stekkers R -AUXIN-L van de Konig verbinden met de tulpstekkers (OUT) van de TV, als die tenminste op de TV zitten.
Wat is het type van je LG TV precies? Dan kan ik dat ook nakijken.
Verder moet je in het menu van de Konig in de audio-setup de juiste instellingen kiezen.

Op de Konig zit alleen een HDMI-out, dus je zult nooit het geluid van de TV via een HDMI-kabel op de Konig soundbar kunnen afspelen. Andersom wel: je krijgt wel geluid op je TV van de Konig, maar zover was je al :-)

door 1953 - Aug 26, 2014 om 03:00
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 25 aug 2014, 21:52]Een soundbar wordt meestal verbonden met een optische kabel. In ieder geval die van Sonos.

De Toslink!

door 1953 - Aug 26, 2014 om 03:06
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=czar schreef op maandag 25 aug 2014, 22:46][quote=000000 schreef op maandag 25 aug 2014, 22:10]
Sorry , maar Konig HAV-SB300 Soundbar is een apparaat.
Ohh zo, ik zag het eerder als een DVD-speler, niet als een soundbar.
Het is dus beiden.
Toen je over soundbar begon ging ik dus uit van een aparte soundbar.

Als ik die handleiding even snel bekijk moet je de tulp-stekkers R -AUXIN-L van de Konig verbinden met de tulpstekkers (OUT) van de TV, als die tenminste op de TV zitten.
Wat is het type van je LG TV precies? Dan kan ik dat ook nakijken.
Verder moet je in het menu van de Konig in de audio-setup de juiste instellingen kiezen.

Op de Konig zit alleen een HDMI-out, dus je zult nooit het geluid van de TV via een HDMI-kabel op de Konig soundbar kunnen afspelen. Andersom wel: je krijgt wel geluid op je TV van de Konig, maar zover was je al :-)

Zie het, en beschouw het, als een soort immobiele - uit de kluitengewassen - soundblaster die de vele mogelijkheden heeft van diverse functies.

Overigens aansluiting van de bedrading voor het geluid met tulpstekkertjes is af te raden. Dan verliest het geluid zijn waarde door analoog audio i.p.v. digitale sound.

door 000000 - Aug 26, 2014 om 08:38
76 Antwoorden / 21 Vragen

Hallo czar
Top dat je mij zo wilt helpen en de moeite die je er voor doet!
Dit staat achter op de TV 42LC51
Groeten Cees

door 000000 - Aug 26, 2014 om 09:13
76 Antwoorden / 21 Vragen

czar
er zitten wel tulpstekkertjes op de tv

czar
door czar - Aug 26, 2014 om 09:38
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=1953 schreef op dinsdag 26 aug 2014, 03:06]Dan verliest het geluid zijn waarde door analoog audio i.p.v. digitale sound.
Er zijn hordes audiofielen die het volledig oneens zijn met u, maar daar zijn al forums vol over gediscussieerd, dus dat ga ik hier niet dunnetjes over doen.

czar
door czar - Aug 26, 2014 om 09:56
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=000000 schreef op dinsdag 26 aug 2014, 08:38]
Dit staat achter op de TV 42LC51

Sluit de VARIABLE AUDIO OUT van de LG aan op de R -AUXIN-L van de Konig.
Dan zou het moeten werken.
Werkt het niet, dan wordt het neuzen in de instellingen van de Konig v.w.b. audio, maar probeer het eerst even en laat weten of het werkt.

@1953: de LG-TV heeft geen digitale audio uitgang, dus die mogelijkheid is er niet.

ro
door ron530 - Aug 26, 2014 om 11:29
4084 Antwoorden / 17 Vragen

HDMI gaat hem niet worden want deze tv heeft geen audio return channel (ARC) wat czar ook al meldt is de variabele uitgang de beste optie. Qua geluidskwaliteit boet u eigenlijk niets in want de soundbar zet het analoge signaal om in een digitaal signaal. Voordeel is ook dat u beide HDMI poorten voor andere apparaten kunt blijven gebruiken en beeld en geluid synchroon lopen.

czar
door czar - Aug 26, 2014 om 12:33
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=ron530 schreef op dinsdag 26 aug 2014, 11:29] Qua geluidskwaliteit boet u eigenlijk niets in want de soundbar zet het analoge signaal om in een digitaal signaal.
Dat denk ik niet.
Waarom zou je een analoog signaal digitaal maken met een AD-converter om het vervolgens meteen weer analoog te maken middels een DA-converter? Digitale luidsprekers bestaan immers niet.
De enige reden die ik zou kunnen bedenken is om die AUX-ingang ook via een DSP te laten lopen, maar als ik de handleiding zo bekijk zit er geen DSP in voor het geluid.

czar
door czar - Aug 26, 2014 om 12:38
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Een andere mogelijkheid zou nog zijn om het Ziggo-kastje aan te sluiten op de Konig.
Dan moet je Ziggo-kastje wel over een audio OUT aansluiting beschikken.

Wat is het type-nummer van uw Ziggo-kastje?

ro
door ron530 - Aug 26, 2014 om 13:05
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Tja waarom wordt een analoog signaal eigenlijk omgezet in een digitaal signaal. Voor surround dolby digital e.d. is een digitaal signaal nodig, analoog signaal levert enkel stereo (pgm) en is niet als zodanig te bewerken. De AD converter maakt van het analoge signaal digitale informatie zodat ze in de DA converter uitgesplitst kunnen worden naar zeg 5 analoge signalen en 1 subwoofer signaal, deze worden aan de analoge eindversterkers aangeboden en zo ontstaat het geluid dat uit onze speakers komt.

czar
door czar - Aug 26, 2014 om 13:54
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=ron530 schreef op dinsdag 26 aug 2014, 13:05]Tja waarom wordt een analoog signaal eigenlijk omgezet in een digitaal signaal. Voor surround dolby digital e.d. is een digitaal signaal nodig, analoog signaal levert enkel stereo (pgm) en is niet als zodanig te bewerken. De AD converter maakt van het analoge signaal digitale informatie zodat ze in de DA converter uitgesplitst kunnen worden naar zeg 5 analoge signalen en 1 subwoofer signaal, deze worden aan de analoge eindversterkers aangeboden en zo ontstaat het geluid dat uit onze speakers komt.

Dat zou inhouden dat er toch een DSP in zit en dat het AUX-signaal ook via de DSP wordt geleidt.
Dat kan, ik kan het zoals gezegd niet goed opmaken uit de handleiding. Zo te zien is het overigens een 2.1 systeem, maar da's alleen maar positief :-)
Het is overigens de DSP die het signaal opsplitst in 2 signalen en een subwoofer signaal, je hebt dan dus ook 3 DAC's nodig (6 bij een een 5.1 systeem).
Tsja, en al dat gepruts met het signaal maakt de kwaliteit er natuurlijk alleen maar slechter op, maar goed, het is maar een DVD-speler.

ro
door ron530 - Aug 26, 2014 om 14:28
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De Konig HAV-SB300 is geen huis tuin en keuken dingetje maar één met alle opties er op en er aan. Ik kan best geloven dat iemand met het aansluiten de fout in gaat. Uw tip om variabele audio uit van de tv op de aux ingang aan te sluiten wordt ook door Konig aanbevolen dus zal ook de beste manier zijn. Wat betreft de techniek die gebruikt wordt is leuk voor kenners maar de geluidbeleving is wat telt toch.

czar
door czar - Aug 26, 2014 om 14:57
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=ron530 schreef op dinsdag 26 aug 2014, 14:28]Wat betreft de techniek die gebruikt wordt is leuk voor kenners maar de geluidbeleving is wat telt toch.
En de beeldbeleving niet te vergeten! Het is immers een DVD-speler.
Van die geluidsbeleving stel ik me niet al te veel voor, kan ook niet voor die prijs.
Wat mij aangaat is het dus wel een huis-tuin-en-keuken dingetje :-)

door 000000 - Aug 26, 2014 om 16:22
76 Antwoorden / 21 Vragen

czar, sorry , lastig ben ik hè.

Een andere mogelijkheid zou nog zijn om het Ziggo-kastje aan te sluiten op de Konig.
Dan moet je Ziggo-kastje wel over een audio OUT aansluiting beschikken.
Dat heb ik geprobeerd , maar niks.

Wat is het type-nummer van uw Ziggo-kastje? Cisco 8455DVB

Ik heb Ziggo > TV een HDMI 1 kabel
Dvd sound bar > TV een HDMI 2 kabel
Audio out variabele TV > dvd met twee stekkers ( wit en rood )
Tulpstekkers TV > dvd ... Y (wit) PB (rood) PR (groen)
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Enne nogmaals bedankt!
Groet, Cees

door 000000 - Aug 26, 2014 om 16:26
76 Antwoorden / 21 Vragen

czar
ik zou eventueel de HDMI kunnen koppelen
Ik heb een kastje voor meerdere HDMI aansluitingen.

czar
door czar - Aug 26, 2014 om 17:50
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=000000 schreef op dinsdag 26 aug 2014, 16:26]
ik zou eventueel de HDMI kunnen koppelen
Ik heb een kastje voor meerdere HDMI aansluitingen.

Dat gaat niet lukken, zowel de Konig als de Cisco beschikken alleen maar over HDMI-out. Daarbij is de Cisco HD en de Konig zo te zien niet, dus was het ook niet wenselijk geweest.

Ziggo > TV een HDMI 1 kabel
Dvd sound bar > TV een HDMI 2 kabel

Beiden Correct!
Beiden zullen ook prima werken op TV, toch?
Je hebt dan alleen geen TV-geluid via de Soundbar, dus daar hebben we nog 1 andere verbinding voor nodig.

Op de Konig heb je maar 1 AUDIO-input en wel de tulpstekkertjes: R AUX IN L
(digitale audio-aansluitingen van de Konig zijn allemaal outputs, dus daar heb je niets aan).

Deze kun je verbinden met de Ziggo: Audio OUT (let op: deze zitten boven elkaar, niet naast elkaar, de witte boven en de rode daaronder)

==================================================
Dus het lijstje compleet:

Ziggo > TV een HDMI 1 kabel
Dvd sound bar > TV een HDMI 2 kabel
R AUX IN L sound bar > Ziggo Audio OUT kabel met 2 tulp-stekkers aan beide kanten

Deze 3 kabels dus en dan zou het moeten werken.
Ga je TV kijken, zet dan ook je soundbar aan en druk een paar keer op de knop 'Input' op de afstandsbediening van je Soundbar totdat je het TV geluid via de Soundbar hoort. Met dat Input-knopje regel je welk geluid de soundbar weer moet geven (DVD,IPod,AUX of Radio).
===================================================

Tulpstekkers TV > dvd ... Y (wit) PB (rood) PR (groen) heb je niet nodig, daarvoor heb je HDMI 2 al gebruikt. Graag los gooien, geeft alleen maar storing :-(

door 000000 - Aug 26, 2014 om 18:22
76 Antwoorden / 21 Vragen

czar
gedaan wat je zei
de drie kleuren kabeltjes weggehaald
audio variabele out van tv naar Ziggo onder elkaar
HDMI zoals gezegd
dus soundbar alleen stroom en HDMI
sorry hoor maar ben erg leek =(
wanneer ik de soundbar aanzet en input gebruikt krijg ik ruis moet ie dan de tv zenders nog opzoeken?
ik weet niet hoe ik je kan bedanken zover ik ga wel overal op topantwoord Quote drukken , heb je daar wat aan?
grt Cees

door 000000 - Aug 26, 2014 om 18:24
76 Antwoorden / 21 Vragen

Ziggo > TV een HDMI 1 kabel
Dvd sound bar > TV een HDMI 2 kabel

Beiden Correct!
Beiden zullen ook prima werken op TV, toch?

Ja klopt

Je hebt dan alleen geen TV-geluid via de Soundbar, dus daar hebben we nog 1 andere verbinding voor nodig.

Ja klopt

Deze kun je verbinden met de Ziggo: Audio OUT (let op: deze zitten boven elkaar, niet naast elkaar, de witte boven en de rode daaronder)

Ja klopt

door 000000 - Aug 26, 2014 om 18:39
76 Antwoorden / 21 Vragen

czar
hebben de kabeltjes van AM en FM hier ook mee te maken ?

czar
door czar - Aug 26, 2014 om 19:01
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=000000 schreef op dinsdag 26 aug 2014, 18:39]czar
hebben de kabeltjes van AM en FM hier ook mee te maken ?

Nee, die kabeltjes zijn Antennes voor de Radio,

HIER de handleiding van de Konig.
Aansluiting 11 van het tweede plaatje is de aansluiting voor een AM/FM-antenne.
De simpelste FM-antenne is gewoon een draad in de vorm van een T (een dipool-antenne).

door 000000 - Aug 26, 2014 om 19:14
76 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=czar schreef op dinsdag 26 aug 2014, 19:01][quote=000000 schreef op dinsdag 26 aug 2014, 18:39]czar
hebben de kabeltjes van AM en FM hier ook mee te maken ?

Nee, die kabeltjes zijn Antennes voor de Radio,

HIER de handleiding van de Konig.
Aansluiting 11 van het tweede plaatje is de aansluiting voor een AM/FM-antenne.
De simpelste FM-antenne is gewoon een draad in de vorm van een T (een dipool-antenne).

Okay maar de radio heb ik van het Ziggo kastje.

czar
door czar - Aug 26, 2014 om 22:01
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=000000 schreef op dinsdag 26 aug 2014, 19:14]Okay maar de radio heb ik van het Ziggo kastje.

Ja, dat kan, digitale radio via de kabel.
Dan hoef je dus die van de Konig niet te gebruiken, hoef je ook geen Antenne aan te sluiten.

Kies op het Ziggo-kastje je favoriete Radio-station (moet je waarschijnlijk de TV aanzetten om te zien welke je allemaal kan kiezen), zet je soundbar aan en klik weer een paar keer op INPUT op de afstandsbediening van de Konig tot je de Radio hoort (dat is dus ook AUX, want het geluid van het Ziggo-kastje zit aangesloten op de AUX IN van de Konig).

crewmember
door crewmember - Aug 27, 2014 om 13:11
1040 Antwoorden / 0 Vragen

""Ik heb niet alle berichten hierboven gelezen""

Je hebt hiervoor 3 kabels nodig:

1: HDMI Van je Ziggo kastje naar je TV voor beeld en geluid van Nederland 1 enzo.
2: HDMI Van je soundbar naar je TV voor beeld en geluid van je dvd/cd's.
3: Optische kabel of tulp kabel van je Ziggo kastje naar je Soundbar voor het geluid van wat je op je tv ziet (Nederland 1, etc) over de soundbar & radio van ziggo over de soundbar..

czar
door czar - Aug 27, 2014 om 13:27
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=crewmember schreef op woensdag 27 aug 2014, 13:11]""Ik heb niet alle berichten hierboven gelezen"" Je hebt hiervoor 3 kabels nodig:

Nou, exact mijn antwoord, dus ik kan het er niet mee oneens zijn :-)
Enige verschil is dat ik alle handleidingen had gecheckt en de soundbar alleen een tulp Audio-in had, dus optisch niet mogelijk was (waren allemaal audio-out op de soundbar).

Andere mogelijkheid was TV audio-out op de soundbar aansluiten, maar die is iets minder chique.
Maar ja, je moet dan nog wel je audio-kanaal kiezen op de AB van je soundbar en dat heeft ook niet iedereen meteen door. En er zijn ook allemaal video-tulp stekkertjes en die passen ook, dus mensen gaan wat zitten klooien.

door 000000 - Aug 27, 2014 om 18:32
76 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=crewmember schreef op woensdag 27 aug 2014, 13:11]""Ik heb niet alle berichten hierboven gelezen""

Je hebt hiervoor 3 kabels nodig:

1: HDMI Van je Ziggo kastje naar je TV voor beeld en geluid van Nederland 1 enzo.
2: HDMI Van je soundbar naar je TV voor beeld en geluid van je dvd/cd's.
3: Optische kabel of tulp kabel van je Ziggo kastje naar je Soundbar voor het geluid van wat je op je tv ziet (Nederland 1, etc) over de soundbar & radio van ziggo over de soundbar..

Bedankt

door 000000 - Aug 27, 2014 om 18:33
76 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=crewmember schreef op woensdag 27 aug 2014, 13:11]""Ik heb niet alle berichten hierboven gelezen""

Je hebt hiervoor 3 kabels nodig:

1: HDMI Van je Ziggo kastje naar je TV voor beeld en geluid van Nederland 1 enzo.
2: HDMI Van je soundbar naar je TV voor beeld en geluid van je dvd/cd's.
3: Optische kabel of tulp kabel van je Ziggo kastje naar je Soundbar voor het geluid van wat je op je tv ziet (Nederland 1, etc) over de soundbar & radio van ziggo over de soundbar..
bedankt

door 000000 - Aug 27, 2014 om 18:33
76 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=czar schreef op woensdag 27 aug 2014, 13:27][quote=crewmember schreef op woensdag 27 aug 2014, 13:11]""Ik heb niet alle berichten hierboven gelezen"" Je hebt hiervoor 3 kabels nodig:

Nou, exact mijn antwoord, dus ik kan het er niet mee oneens zijn :-)
Enige verschil is dat ik alle handleidingen had gecheckt en de soundbar alleen een tulp Audio-in had, dus optisch niet mogelijk was (waren allemaal audio-out op de soundbar).

Andere mogelijkheid was TV audio-out op de soundbar aansluiten, maar die is iets minder chique.
Maar ja, je moet dan nog wel je audio-kanaal kiezen op de AB van je soundbar en dat heeft ook niet iedereen meteen door. En er zijn ook allemaal video-tulp stekkertjes en die passen ook, dus mensen gaan wat zitten klooien.

bedankt

door 000000 - Aug 27, 2014 om 19:59
76 Antwoorden / 21 Vragen

czar, crewmember...

czar bedankt voor je geduld en hulp, alles werkt nu naar behoren, top!
Echt blij mee nu.

crewmember...ook bedankt voor de input!

Heren tot de volgende keer maar weer.

Groeten, Cees Versteeg

door 000000 - Aug 27, 2014 om 19:59
76 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=crewmember schreef op woensdag 27 aug 2014, 13:11]""Ik heb niet alle berichten hierboven gelezen""

Je hebt hiervoor 3 kabels nodig:

1: HDMI Van je Ziggo kastje naar je TV voor beeld en geluid van Nederland 1 enzo.
2: HDMI Van je soundbar naar je TV voor beeld en geluid van je dvd/cd's.
3: Optische kabel of tulp kabel van je Ziggo kastje naar je Soundbar voor het geluid van wat je op je tv ziet (Nederland 1, etc) over de soundbar & radio van ziggo over de soundbar..

czar, crewmember...

czar bedankt voor je geduld en hulp, alles werkt nu naar behoren, top!
Echt blij mee nu.

crewmember...ook bedankt voor de input!

Heren tot de volgende keer maar weer.

Groeten, Cees Versteeg

door 000000 - Aug 27, 2014 om 20:00
76 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=czar schreef op dinsdag 26 aug 2014, 22:01][quote=000000 schreef op dinsdag 26 aug 2014, 19:14]Okay maar de radio heb ik van het Ziggo kastje.

Ja, dat kan, digitale radio via de kabel.
Dan hoef je dus die van de Konig niet te gebruiken, hoef je ook geen Antenne aan te sluiten.

Kies op het Ziggo-kastje je favoriete Radio-station (moet je waarschijnlijk de TV aanzetten om te zien welke je allemaal kan kiezen), zet je soundbar aan en klik weer een paar keer op INPUT op de afstandsbediening van de Konig tot je de Radio hoort (dat is dus ook AUX, want het geluid van het Ziggo-kastje zit aangesloten op de AUX IN van de Konig).

czar, crewmember...

czar bedankt voor je geduld en hulp, alles werkt nu naar behoren, top!
Echt blij mee nu.

crewmember...ook bedankt voor de input!

Heren tot de volgende keer maar weer.

Groeten, Cees Versteeg

czar
door czar - Aug 27, 2014 om 20:35
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=000000 schreef op woensdag 27 aug 2014, 20:00]
czar bedankt voor je geduld en hulp, alles werkt nu naar behoren, top!
Echt blij mee nu.

Bedankt voor het melden, ik was inderdaad nog wel benieuwd of het nu ook echt werkte.
En crewmember had ook alles goed, dus er zit hier kennis genoeg.
De volgende keer dus gewoon weer vragen, de handleidingen staan toch online, als we maar weten wat de typenummers van alle apparaten zijn, dan komen we er wel uit.

door 000000 - Aug 27, 2014 om 20:39
76 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=czar schreef op woensdag 27 aug 2014, 20:35][quote=000000 schreef op woensdag 27 aug 2014, 20:00]
czar bedankt voor je geduld en hulp, alles werkt nu naar behoren, top!
Echt blij mee nu.

Bedankt voor het melden, ik was inderdaad nog wel benieuwd of het nu ook echt werkte.
En crewmember had ook alles goed, dus er zit hier kennis genoeg.
De volgende keer dus gewoon weer vragen, de handleidingen staan toch online, als we maar weten wat de typenummers van alle apparaten zijn, dan komen we er wel uit.

top