sd
door sdevliegere Mar 18, 2014 om 22:45
Computers & telefonie

Aansluitkosten kabeltv

Goeienavond, voor onze nieuwbouwwoning willen wij bij Delta Nuts alle voorzieningen aanvragen, hierin zit ook kabeltv. Echter toen ik de offerte van de aanleg van kabeltv te zien kreeg schrok ik heel erg. Dit zou op 4000 euro komen. Onze woning is netjes in de bebouwde kom en onze buren zijn op 5 meter afstand. Delta zegt dat de kosten veroorzaakt worden doordat er in de buurt geen eindversterker aanwezig is, nu vind ik persoonlijk dat dit niet mijn probleem is maar het probleem van de kabelbeheerder. Wat kan ik hier verder aan doen?

1896 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 18, 2014 om 22:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Laat u zelf die woning bouwen?

sw
door swat1500 - Mar 18, 2014 om 23:05
3773 Antwoorden / 0 Vragen

Weinig want er bestaat geen wettelijk recht op kabeltv. Wilt u kabeltv dan moet u er voor betalen.

door 1953 - Mar 19, 2014 om 00:00
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Alternatief anders dan Delta alles-in-1, ja, mogelijk KPN of een andere provider.

Die € 4.000,- de totale som voor gas en elektra aansluitingen inclusief de kabel alles-in-1?

sd
door sdevliegere - Mar 19, 2014 om 07:40
2 Antwoorden / 1 Vragen

Die 4000 euro is enkel en alleen voor de kabel tv, gas water en licht liggen rond de 800 euro per stuk. Het is toch ongehoord dat kabelbeheerders dit durven vragen? Hun hebben de macht over alle kabels, en zint de prijs je niet heb je pech want je kunt niet naar een ander behalve Kpn.

me
door mein33 - Mar 19, 2014 om 11:14
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Kabelbedrijven investeren liever niet meer in kabelvoorziening aangezien glasvezelvoorziening de toekomst heeft. Mogelijk liggen daarin de hoge kosten ten grondslag. Als de kabelbeheerder alleen voor uw woningaansluiting een grote investering moet doen dan is dat voor hen commercieel niet interessant en worden de kosten mogelijk aan u doorberekend en zo wordt het helaas wel uw probleem.

crewmember
door crewmember - Mar 19, 2014 om 12:52
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Eventueel kan je de kosten delen als je met de hele buurt samen besluit kabel te nemen.

Een andere optie is om "kabel" tv via internet te nemen. Zoals bijvoorbeeld Telfort standaard heeft.
Dan gaat er alleen maar een internet (UTP) kabel in je decoder, en die heb je neem ik aan al wel.

costnix
door costnix - Mar 19, 2014 om 13:29
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Vraag aan uw buren welke kabelaanbieder zij gebruiken.

pi
door pieterwolters - Mar 19, 2014 om 17:56
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=sdevliegere schreef op woensdag 19 mrt 2014, 07:40]Hun hebben de macht over alle

Dat heb je vast niet zo geleerd op school....

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 19, 2014 om 18:39
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=crewmember schreef op woensdag 19 mrt 2014, 12:52]Een andere optie is om "kabel" tv via internet te nemen. Zoals bijvoorbeeld Telfort standaard heeft.
Dan gaat er alleen maar een internet (UTP) kabel in je decoder, en die heb je neem ik aan al wel.
Echt een optie is dat nu ook weer niet. Je wilt toch neem ik aan tegelijkertijd kunnen bellen, tv kijken en internetten..

sd
door sdevliegere - Mar 19, 2014 om 20:08
2 Antwoorden / 1 Vragen

De rest van de straat heeft al kabeltv van Delta, KPN bijv kan zeker, maar de internetsnelheid vind ik niet optimaal hiervan. Dat is mijn probleem. Ik vind het erg vreemd dat Delta deze macht heeft, totaal niet klantgericht.

tijger1
door tijger1 - Mar 19, 2014 om 21:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op woensdag 19 mrt 2014, 18:39][quote=crewmember schreef op woensdag 19 mrt 2014, 12:52]Een andere optie is om "kabel" tv via internet te nemen. Zoals bijvoorbeeld Telfort standaard heeft.
Dan gaat er alleen maar een internet (UTP) kabel in je decoder, en die heb je neem ik aan al wel.
Echt een optie is dat nu ook weer niet. Je wilt toch neem ik aan tegelijkertijd kunnen bellen, tv kijken en internetten..

En dat kan toch met Telfort of KPN?

crewmember
door crewmember - Mar 20, 2014 om 11:13
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op woensdag 19 mrt 2014, 18:39][quote=crewmember schreef op woensdag 19 mrt 2014, 12:52]Een andere optie is om "kabel" tv via internet te nemen. Zoals bijvoorbeeld Telfort standaard heeft.
Dan gaat er alleen maar een internet (UTP) kabel in je decoder, en die heb je neem ik aan al wel.
Echt een optie is dat nu ook weer niet. Je wilt toch neem ik aan tegelijkertijd kunnen bellen, tv kijken en internetten..

Dat kan ook?

De router is zo geconfigureerd dat je altijd voldoende bandbreedte hebt om vloeiend HD tv te kunnen kijken. Zelfs als je aan het downloaden ben.

Tot nu toe nog niks van gemerkt dat ik nu tv over internet heb. Echt geen verschil met kabel. Daarnaast is mijn abbo ook nog sneller en goedkoper geworden door naar Telfort over te stappen.

me
door mein33 - Mar 20, 2014 om 17:32
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=sdevliegere schreef op woensdag 19 mrt 2014, 20:08] Ik vind het erg vreemd dat Delta deze macht heeft, totaal niet klantgericht.

Het is geen kwestie van macht, al komt dat misschien wel zo over, maar een kwestie van commercieel belang en daarmee een kwestie van vraag en aanbod.
U vraagt en zij bieden, vervolgens bepaalt u of u het aanbod accepteert of voor een andere optie kiest.