mjvanderwerf
door mjvanderwerf Oct 28, 2010 om 10:43
Elektronica & tv

Aansluitprobleem

Hallo,
ik heb een TV met alleen een antenne-ingang en een scart "stopcontact".
Digitenne is aangesloten via een scartkabel en dat werkt prima.
Nu kreeg ik een DVD-speler (AKAI AD200H).
Die kan ik alleen gebruiken door digitenne los te koppelen en de dvd-speler via de vrijgekomen scartkabel aan te sluiten.
Telkens een heel gedoe.
Zowel digitenne als de dvd-speler gaan via kanaal 0 op de tv.
Bij de dvd-speler zit alleen een kabeltje met aan beide zijden een wit, een rood en een geel stekkertje.
Heeft iemand hier een oplossing voor ?
Reeds bij voorbaat hartelijk dank voor uw reacie.
MJ.

709 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 28, 2010 om 12:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mjvanderwerf,

Je kunt een scart 'splitter' doosje aanschaffen bij een electronicawinkel. Zijn niet zó duur.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Oct 28, 2010 om 12:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@birdies,

Je was me dus voor. Had (nog) niet gezien dat er al geantwoord was.

Met vr.gr.

birdies
door birdies - Oct 28, 2010 om 17:41
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Daarvoor zijn scart switches te koop, zie hier wat voorbeelden

De link is alleen als voorbeeld bedoeld, deze switches zijn gewoon te koop bij MediaMarkt, BCC enz. enz.

knoop4x9
door knoop4x9 - Oct 29, 2010 om 08:48
533 Antwoorden / 0 Vragen

Als je decoder 2 scartaansluitingen heb dan sluit je de speler op de decoder aan, als je de speler gaat gebruiken dan moet je de decoder stand by zetten, dan moet het werken, bij mij in ieder geval wel.

Mvrgrt Nico

pavoordf
door pavoordf - Oct 29, 2010 om 10:35
519 Antwoorden / 73 Vragen

Ik heb een scart-kabel waar een stekker opzit waar aan de achterkant een tweede scartplug op aangesloten kan worden. Moet dan niet beide apparaten tegelijk aanzetten. Ik denk dat het hetzelfde werkt als de splitter