ba
door baak08 Feb 16, 2015 om 11:22
Geldzaken & recht

Aansprakelijk

Bij mijn moeder is het pasje weggehaald en de pincode afgekeken en ondanks haar limiet bijna € 3000,00 aan geld afgeschreven.Ze heeft een Limiet van € 1000,00 echter degene die het pasje hebben weggehaald hebben betaalrollen aangeschafd en daarmee de betaallimiet ontdoken kan ik de bank hiervoor aansprakelijk stellen ING en hoe kan ik dit het beste doen

6349 17 Rapporteer

pi
door pieterwolters - Feb 16, 2015 om 11:31
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Wat zijn betaalrollen?

edrick3
door edrick3 - Feb 16, 2015 om 11:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo baak08,

Vreemd verhaal.
Al contact met de bank gehad?
Blokkeren pas.
En wat bedoel je met 'betaalrollen'?
Daar is niets over te vinden.

mahadma
door mahadma - Feb 16, 2015 om 12:06
11532 Antwoorden / 51 Vragen

Het is welliswaar voor u te laat, maar laat nooit teveel/onnodig hoog saldo op een betaalrekening staan, maar zet dat (bij voorkeur) op een spaarrekening van een andere bank, wat je niet nodig hebt voor de lopende maand. Dan kan niemand dat er af halen.

ba
door baak08 - Feb 16, 2015 om 13:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bataal rollen worden meestal door een winkel gebruikt dit zijn rollen muntgeld en de manier om onder een betaallimiet onder uit te komen.

costnix
door costnix - Feb 16, 2015 om 14:07
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik las eerst betaalTrollen :-)

zoekster
door zoekster - Feb 16, 2015 om 14:19
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het lijkt mij dat ze alles vergoed moet krijgen, mits uw moeder niet verwijtbaar nalatig is geweest. Laatst was er ook een item bij Kassa en toen was er een of andere boef die de betaallimiet had weten aan te passen. Rabo geloof ik. Die mevrouw kreeg ook al haar geld terug.
klik HIER voor de uitzending. (ik ga hem niet meer helemaal bekijken)
U zult dus contact met de ING moeten opnemen en daar de totale schadevergoeding moeten claimen. Ik neem aan dat er wel een contactformulier voor te vinden is op de site.

Komt u er niet uit met ING dan is er altijd nog de route naar het KIFID mogelijk.
klik HIER

edrick3
door edrick3 - Feb 16, 2015 om 16:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=baak08 schreef op maandag 16 feb 2015, 13:11]Bataal rollen worden meestal door een winkel gebruikt dit zijn rollen muntgeld en de manier om onder een betaallimiet onder uit te komen.

Blijft m.i. een vreemd verhaal.

Je krijgt niet zomaar muntgeld mee.

Van de site van ING:
Hoe kan ik muntgeld of biljetten bestellen?

Muntgeld
U kunt in elk ING-kantoor met kasbalie muntgeld kopen. U betaalt contant en ontvangt het muntgeld in rollen, muntzakjes of foliezakken. Heeft u meer dan 50 rollen of muntzakjes nodig? Geef dan 3 werkdagen van tevoren uw bestelling door. Dat kan aan de balie van het ING-Kantoor of telefonisch 020 22 888 88. Wij helpen u graag op werkdagen van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.. U kunt maximaal 300 rollen of muntzakjes bestellen.

U heeft bij het kopen van muntgeld nodig:

- contant geld
- uw Betaalpas of een bankafschrift van de ING of een brief van de ING met uw naam erop
- een geldig identiteitsbewijs (paspoort, rijbewijs of identiteitskaart)

vr1944
door vr1944 - Feb 18, 2015 om 12:05
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Moeten we met de pet rond TS ,want je verhaal rammelt aan alle kanten. 3 x 1000 per dag euro pinnen omzeil je een PIN limiet tenzij het hier om een roodstaan limiet van 1000 euro gaat, maar dan is de bank nog steeds niet aansprakelijk .Logisch want dan gaat iedereen zijn pasje verliezen.

Zeeg
door Zeeg - Feb 18, 2015 om 12:12
39 Antwoorden / 0 Vragen

Edrick3
Er zijn ook automaten waar je rollen muntgeld kunt opnemen, wordt dan van de rekening afgeschreven.
Overigens zou ook dit niet boven de daglimiet uit mogen gaan.

th
door thereseweijdt - Feb 18, 2015 om 12:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

Munt rollen zitten bij de Rabobank in een automaat en hoef je niet aan gevragen kan gewoon via je eigen pinpas
Maar de bank zal wel moeilijk gaan doen bij die mevrouw
Je kan als klant niet bij je eigen geld en pin rovers kunnen het het

Zeeg
door Zeeg - Feb 18, 2015 om 12:18
39 Antwoorden / 0 Vragen

Ze hadden het pasje en de pincode en kunnen dan ook via internetbankieren de daglimiet tijdelijk verhogen.

wimmi20
door wimmi20 - Feb 18, 2015 om 12:21
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Precies hetzelfde probleem werd --meen ik--2 weken geleden bij RADAR behandeld.
Daar werd haarfijn uitgelegd hoe dit gedaan wordt.
Raar dat deze vraag nu opeens hier verschijnt.

Cookies
door Cookies - Feb 18, 2015 om 12:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=jongkoen schreef op woensdag 18 feb 2015, 12:18]Ze hadden het pasje en de pincode en kunnen dan ook via internetbankieren de daglimiet tijdelijk verhogen.

Wel knap dat ze dan ook de gebruikersnaam + wachtwoord weten om in te kunnen loggen!

vr1944
door vr1944 - Feb 18, 2015 om 12:26
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Onzin daar heb inlogcodes voor nodig bovendien duurt dat een paar dagen voor die aanvraag verwerkt is.

=jongkoen schreef op woensdag 18 feb 2015, 12:18: Ze hadden het pasje en de pincode en kunnen dan ook via internetbankieren de daglimiet tijdelijk verhogen.

vr1944
door vr1944 - Feb 18, 2015 om 12:27
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Je was me voor

=carola.83 schreef op woensdag 18 feb 2015, 12:23:
=jongkoen schreef op woensdag 18 feb 2015, 12:18: Ze hadden het pasje en de pincode en kunnen dan ook via internetbankieren de daglimiet tijdelijk verhogen.

Wel knap dat ze dan ook de gebruikersnaam + wachtwoord weten om in te kunnen loggen!

Zeeg
door Zeeg - Feb 18, 2015 om 12:51
39 Antwoorden / 0 Vragen

Zal per bank verschillen.
Bij de Rabobank heb je voldoende aan rekeningnummer, pasnummer en pincode

vr1944
door vr1944 - Feb 18, 2015 om 22:20
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Onzin.Je vergeet dat je bij de Rabobank je pasje in een Random Reader moet stoppen .Deze reader heeft andere en dus eigen PIN cod

=jongkoen schreef op woensdag 18 feb 2015, 12:51: Zal per bank verschillen.
Bij de Rabobank heb je voldoende aan rekeningnummer, pasnummer en pincode