li
door liewke Sep 25, 2014 om 17:37
Geldzaken & recht

Aanvraag uwv

Op 1 april van dit jaar heb ik ontslag genomen om voor mijn man te gaan zorgen via PGB. Ik werkte in de zorg! Mijn man is op 16 juli plotseling overleden aan een hartstilstand. Ik heb geen ontslag genomen omdat ik mijn baan niet leuk vond de combinatie zorgen voor was te veel. Ik kon toch niet weten dat ik mijn man ging verliezen! Ik had gehoopt dat de UWV coulant zou zijn in dit zou zien als bijzondere omstandigheden. Ben voor mijn gevoel alles kwijt. Geen baan, geen geld en verloor mijn man!

787 15 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Sep 25, 2014 om 17:48
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Gecondoleerd met uw man.

Het UWV heeft de flexabiliteit van een meer dan stevige U bint. U heeft "vrijwillig" ontslag genomen op 1-4-2014. De reden is niet van belang in hun ogen. Ik lees in uw topic de vraag waarom u geen uitkering krijgt, klopt dit?

li
door liewke - Sep 25, 2014 om 17:53
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ja klopt, ik ben me ervan bewust dat wanneer je ontslag neemt ook je rechten op een uitkering vervallen. Maar ik kon niet weten dat ik mijn man zou verliezen! Ik had stil gehoopt op een ww uitkering na 33 jaar werkzaam te zijn geweest. En dat doet zeer!

tijger1
door tijger1 - Sep 25, 2014 om 17:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Werkte u voor uw man op basis van een contract? En verzorgde de SVB de inhoudingen? Dat zou het best zo kunnen zijn dat u wel recht hebt op WW.

tijger1
door tijger1 - Sep 25, 2014 om 17:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Neem contact op met de SVB.

li
door liewke - Sep 25, 2014 om 18:03
4 Antwoorden / 1 Vragen

tijger1

Ja klopt ik had een zorgovereenkomst en de SVB die deed de inhoudingen daarvan. Maar daar betaal je geen ww premies in! Wat zijn dan je rechten?

tijger1
door tijger1 - Sep 25, 2014 om 18:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nog gecondoleerd met het verlies van uw man, maar hij zou dan premie voor u betaald moeten hebben.

Maar misschien hebt u iets aan deze link, klik hier

Een beetje onderaan staat het telefoonnummer van Per Saldo, misschien kunnen zij u verder helpen of de weg wijzen.

Zij zullen vaker met dit bijltje hakken.

diumenge
door diumenge - Sep 25, 2014 om 18:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gecondoleerd. Is er wellicht niet meer coulance van uw oude werkgever te verwachten? Oftewel , kunt u daar niet weer aan de slag?

li
door liewke - Sep 25, 2014 om 19:01
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb mijn leidinggevende al gebeld met die vraag of ik terug mocht komen. Nee helaas er word flink bezuinigd in de zorg en mijn uren waren al weer opgevuld. Had ik maar niet ontslag moeten nemen. Als ik het had geweten had ik ook nooit ontslag genomen. Maar goed het is niet terug te draaien!!

tijger1
door tijger1 - Sep 25, 2014 om 19:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kleine troost. U bent er wel ruim drie maanden helemaal voor uw man geweest.

Bel Per Saldo of de SVB, wellicht zit het anders.

diumenge
door diumenge - Sep 25, 2014 om 19:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De tip van tijger1 om met Per Saldo op te nemen lijkt mij alvast een goede. Verder moet u bij het UWV voorbij de eerste beoordelaar komen op de een of ander manier, dien een klacht in, ga in bezwaar, schrijf een brief aan de directie of aan leden van de tweede kamer. Kortom zorg dat het probleem onder de aandacht komt. Vraag ook een verklaring van uw oude werkgever dat u daar niet meer terecht kan, wellicht helpt dat.

Ik ben het met u eens dat het onrechtvaardig is, maar volgens mij bieden de normale regels hier geen uitkomst.

Sterkte.

tenormin
door tenormin - Sep 25, 2014 om 19:54
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Gecondoleerd met het onverwachte verlies van uw man. Niet dat dit u nu op dit moment helpt, maar misschien gebeuren dit soort zaken meer dan men weet. Leg het probleem ook eens voor (natuurlijk advies van tijger1 opvolgen) aan de Kassa site voor. Misschien kunnen zij gelijksoortige zaken bijeengaren en er (ooit) eens een uitzending aan wijden. Onderaan links op deze pagina staat Contact Kassa. Ik wens u veel sterkte.

zoekster
door zoekster - Sep 25, 2014 om 20:03
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nog een kleine troost. Volgend jaar slaan de bezuinigingen in de zorg hard toe en ouderen (ook licht dementen) worden bijna niet meer in verzorgings- of verpleegtehuizen geplaatst. Ze zijn overgeleverd aan minimale professionele zorg en mantelzorg. Bovendien moet er vaak nog flink worden bijbetaald voor de thuiszorg.
Ik heb al van verschillende kanten gehoord dat die overbelaste mantelzorgers op zoek gaan naar particuliere zorg. Het zou mij niets verbazen, dat als u op de een of andere manier uw diensten particulier aanbiedt, dat u nog redelijk snel aan de bak zou kunnen komen.
Als het niets wordt met een uitkering, dan zou u wellicht nog iets in die richting kunnen proberen.

Overigens, ook gecondoleerd met het verlies van uw man.

tijger1
door tijger1 - Sep 25, 2014 om 20:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zwart werken mag natuurlijk niet, maar u zou, als u dat nu al kan opbrengen ook nu uw diensten kunnen aanbieden.

U mag u natuurlijk niet op het slechte pad brengen, maar soms breekt nood, wet.

li
door liewke - Sep 25, 2014 om 20:16
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ga zeker hier Kassa zelf ook over benaderen. En wie weet wat voor mooie dingen op mijn pad komen volgend jaar. Ben op moment me suf aan het solliciteren. Bedankt voor jullie reacties ik ga er zeker iets mee doen. Bedankt voor het medeleven.

tenormin
door tenormin - Sep 25, 2014 om 20:19
16828 Antwoorden / 108 Vragen

@zoekster, dat is helemaal waar. Mijn (afgekeurde) vriendin 'werkt' ook 2 ochtenden in de week met dementerende ouderen. Verdient heel weinig maar....is legaal. Maar ook zij vertelde dat ze juist per 1 Januari ook overbodig word. Dus privé zou een oplossing kunnen zijn.