inekel1953
door inekel1953 Jun 22, 2015 om 14:52
Geldzaken & recht

ABN-AMRO verplicdht contactloos betalen

Beste mensen,

graag verneem ik van u, wat ik kan doen om van de ABN-AMRO bank niet contactloos te moeten betalen.

Na, 46 jaar als klant bij de ABN te zijn, voel ik mij nu in het nauw gedreven.
Per 1 juni wordt mijn huidige pinpas door de bank automatisch ongeldig, dus onbruikbaar gemaakt.
Al pin ik nooit in winkels of elders, die gebruik ik alleen bij de bank om daar op hun computer te internetbankieren en binnen in de bank neem ik per week of twee weken geld op.
Om hier te kunnen komen, moet ik wel een klein aantal kilometers rijden met de auto om er te komen. Toch dit heb ik er wel voor over omdat ik zo een helder en duidelijk overzicht heb, wat mijn inkomsten en uitgaven zijn.
Al heb ik wel altijd mijn pinpas bij mij omdat dat er ooit iets kan gebeuren en je die pas nodig kan hebben.

De eerdere berichtgeving dat de hoge heren 6 miljoen niet voldoende vinden en toch nog een miljoen erbij willen c.q. eisen kwam bij mij al niet sociaal over, toch nu ze deze maatregel toch weer in willen voeren en dit keer gaan doordrukken.
Daarom ben ik op zoek naar een betere of andere mogelijkheid of naar een andere bank over te stappen, toch heb ik vernomen dat dit een hele klus is, i.v.m. de vele automatische afschrijvingen. Ik kan en wil het mij niet in de financiële problemen brengen en heb geen reserves om die bepaalde periode van een maand te overbuggen. Gezien het feit dat ik op dit gebied ondeskundig ben en de medewerk(st)er van de ABN bank heb gevraagd of ik het contactloos betalen ongedaan kan maken door iets uit te schakelen werd mij medegedeeld, dat ik dan een andere pas tegen betaling kan kopen!!
Zo kunnen ze mij alles vertellen wat en zoals zij dat willen, daarom richt ik mij tot u allen met de vraag wat en waar zijn mijn mogelijkheden zodat ik niet contactloos moet gaan betalen?

Met belangstelling en hoopvol kijk ik uit naar uw reacties zodat ik samen met u allen een weloverwogen beslissing kan maken.

Met vriendelijke groet,
Ineke L 1953
c.q. Ineke 5 X L

8106 39 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 22, 2015 om 15:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U wordt helemaal niet verplicht om contactloos te betalen. U krijgt gewoon een nieuwe pas omdat de oude verloopt. Als u wilt kunt u een hoesje krijgen om de pas te beschermen.

Maar u kunt ook een pas bestellen zonder die mogelijkheid.

Om hiervoor van bank te veranderen is overbodig.

En die heren kregen er een ton bij, maar dat is niet relevant voir uw pas.

reflecs
door reflecs - Jun 22, 2015 om 15:45
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Het is toch niet zo heel erg?
Dat contactloos betalen kan voorlopig alleen nog maar in winkels die een pinapparaat hebben dat daarvoor geschikt en als u daar zelf voor kiest.

Zoals tijger1 aangeeft kunt u als u dat wilt ook een hoesje ophalen bij de bank.
Meer informatie over de nieuwe pas vind u ook op deze pagina:
KLIK https://www.abnamro.nl/nl/privatebanking/betalen/betaalpas/uw-nieuwe-betaalpas.html

Maar als u het liever niet wilt, zo duur is het aanvragen van een "ouderwetse" pas toch niet?

zoekster
door zoekster - Jun 22, 2015 om 16:27
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Toch vind ik deze vraag wel interessant. Bij ING kun je contactloos betalen uitzetten, je hoeft er dus geen andere pas voor aan te vragen en heb je later toch zin om wel contactloos te betalen zet je hem weer aan.

Is die mogelijkheid er bij ABN AMRO dan helemaal niet?

tijger1
door tijger1 - Jun 22, 2015 om 16:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens de site van de ABN niet, maar moet je bellen voor een andere pas.

ge
door gerboe - Jun 22, 2015 om 17:01
806 Antwoorden / 0 Vragen

Mocht u over willen stappen naar een andere bank dan is dat juist geen grote klus meer. Vraag de overstapservice bij uw nieuwe bank aan. Uit ervaring kan ik u melden dat alles prima verliep.
De ASN Bank en de Triodosbank zijn banken waarvan de directie beduidend minder verdient dan het door u geschetste bedrag.

hansje klein
door hansje klein - Jun 22, 2015 om 18:26
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ook bij de SNS Bank kun je het 'contactloos betalen' gewoon laten uitzetten. Het voorkomt, dat het maximale bedrag door een oneerlijke vinder of niet geautoriseerde derde gebruiker ongewild afgeboekt kan worden........

De ABN Amro heeft klaarblijkelijk een andere, een afwijkende strategie! U kunt inderdaad met de voeten kiezen en dat gaat tenminste voor de particuliere gebruiker veel gemakkelijker dan u denkt met de gratis overstaphulp.

hansje klein
door hansje klein - Jun 22, 2015 om 18:31
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Een lotgenoot op Klachtenkompas.nl..........

http://www.klachtenkompas.nl/abn-amro/betalen-voor-vervangende-bankpas-zonder-contactloos-betalen

tijger1
door tijger1 - Jun 22, 2015 om 18:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En zou die andere klager de andere pas dan gratis gekregen hebben?

pi
door pieterwolters - Jun 22, 2015 om 18:43
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Maar wat is nu eigenlijk het probleem? Alleen tegen omdat het iets nieuws is of zijn er ook nog inhoudelijke problemen?

zoekster
door zoekster - Jun 22, 2015 om 18:45
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 22 jun 2015, 18:35]En zou die andere klager de andere pas dan gratis gekregen hebben?

Voor de handigheid klik HIER

Ik vermoed dat die andere klager de andere pas gratis heeft gekregen, anders kan ik me niet voorstellen dat er 'tot tevredenheid' is opgelost.

reflecs
door reflecs - Jun 22, 2015 om 18:55
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Nog een andere klacht :
KLIK http://www.klachtenkompas.nl/abn-amro/fraudegevoelig-nieuwe-bankpas-abn-amro-bank
Misschien is het toch wel zinvol om zelf uw klacht op die website te plaatsen?

Cookies
door Cookies - Jun 22, 2015 om 19:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 22 jun 2015, 18:35]En zou die andere klager de andere pas dan gratis gekregen hebben?

Misschien is het voor een bankmedewerker mogelijk de pas handmatig ongeschikt te maken voor contactloos pinnen. Dat zou me niet verbazen.

Erg vreemd trouwens dat bij andere banken deze functie gewoon via internetbankieren uitgezet kan worden en bij de ABN-AMRO niet.

akkerdistel
door akkerdistel - Jun 22, 2015 om 20:00
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Uw info heeft u uit een phishing-mail, dat is geen echte mail van de ABN.

tijger1
door tijger1 - Jun 22, 2015 om 20:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op maandag 22 jun 2015, 20:00]Uw info heeft u uit een phishing-mail, dat is geen echte mail van de ABN.

Waar leest u dat de Ts een mail gehad zou hebben? En jawel, alle passen worden omgewissel.

Lees hier dat iemand toch ook een "gratis" andere heeft gekregen.

edrick3
door edrick3 - Jun 22, 2015 om 20:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

..... En jawel, alle passen worden omgewisseld........

Met uw nieuwe betaalpas van ABN AMRO kunt u contactloos betalen. Met contactloos betalen betaalt u sneller en makkelijker bedragen tot maximaal € 25,-. Uw betaalpas tegen de betaalautomaat aanhouden is genoeg. Contant geld is niet meer nodig. Wereldwijd wordt deze manier van betalen al door miljoenen mensen gebruikt. In 2015 ontvangt elke klant kostenloos een nieuwe betaalpas waarmee contactloos kan worden betaald. Zo rekent u snel kleine bedragen af zonder pincode.
(Bron)

inekel1953
door inekel1953 - Jun 22, 2015 om 20:29
323 Antwoorden / 2 Vragen

Allen hartelijk dank voor uw reacties,

Edrik3 voor je snelle complete reactie met de benodigde informatie incl. tel nummer.

Wel wil ik nog even iets verduidelijken, op wat "Tijger schreef" mijn huidige pas is nog geen drie maanden oud, verloopt dus nog niet, normaal vind dit eenmaal per twee jaar plaats.
Daarbij vind ik het dan vreemd als men toen al wist om op zeer korte termijn, pasjes ongeldig te maken per 01-07-2015 om dat je keuze mogelijkheid niet eerst te vragen of het pasje zo te maken dat je die mogelijkheid contactloos betalen kan (laten) uitschakelen.
Wat ook "Zoekster" ook schrijft.
Het blijkt dus dat alleen de ABN-AMRO deze zo hebben gemaakt, andere banken bieden wel die keuzemogelijkheid. Zoals ook "Carola" laat weten.

Ook hartelijk dank voor de linken van: Gerboe, Hänschen Klein, Reflecs en Zoekster

P.s. Akkerdistel, ik ontvang geen mails van de ABN-AMRO, dus ook geen phishing-mail

Met uw informatie ga ik morgen verder kijken, dankzij u allen kan ik iets doen en weet ik waar ik moet zijn. Ik laat van mij horen c.q. lezen hoe dit afloopt. Heb ik toch nog weer wat advies nodig dan kom ik hier graag op terug.

Met vriendelijke groet,
Ineke L 1953
c.q. Ineke 5 X L

diumenge
door diumenge - Jun 22, 2015 om 20:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=inekel1953 schreef op maandag 22 jun 2015, 20:29]...
P.s. Akkerdistel, ik ontvang geen mails van de ABN-AMRO, dus ook geen phishing-mail
...

Phising-mail ontvang je natuurlijk nooit echt van de bank, dus ook al ontvang je geen mail van de bank kan je nog steeds phising-mails ontvangen. Je weet dan wel zeker dat het geen mail van de bank is.

abnamro
door abnamro - Jun 23, 2015 om 10:58
142 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mevrouw,

Uit uw berichten begrijp ik dat u geen gebruik wilt maken van de nieuwe pas met de contactloos betalen functionaliteit.

Dat is jammer. Graag zou ik met u de andere mogelijkheden bespreken. Kan ik hiervoor telefonisch contact met u opnemen? Als u dat op prijs stelt dan hoor ik graag via een email aan webcare@nl.abnamro.com wanneer en op welk telefoonnummer u te bereiken bent.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
M. Bouwmeester

hansje klein
door hansje klein - Jun 23, 2015 om 11:59
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Laat me eens raden....

De ABN Amro wil uiteindelijk van de kleine particuliere klanten af en zich vol concentreren op de zakelijke klanten......

Jammer dus! wanneer u toch bij een niets-NUTS-bank wilt blijven....

abnamro
door abnamro - Jun 24, 2015 om 11:57
142 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Ineke,

Ik ben blij dat we telefonisch tot een oplossing zijn gekomen. Ik wil u bedanken voor het prettige gesprek en u een fijne dag verder toewensen.

@Zoekster: ‘Jammer’ is wellicht niet de juiste woordkeuze. Er zijn veel klanten en meningen om rekening mee te houden. Hierdoor is het lastig om aan iedereen zijn/haar wensen te voldoen. Uiteraard wordt er gekeken naar passende oplossingen, op het moment dat iemand iets echt niet wilt.

Met vriendelijke groet,

ABN AMRO Webcare
J. van Vloten

tijger1
door tijger1 - Jun 24, 2015 om 12:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@abnamro

Wel raar dat iemand zo veel moeite moet doen om een "passende"oplossing te krijgen. Jammer.

hansje klein
door hansje klein - Jun 24, 2015 om 12:14
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Inekel 1953 @Webcare ABN Amro

Al over nagedacht, dat de andere deelnemers nu helemaal nieuwsgierig zijn HOE het probleem 'tevredenstellend' is opgelost? Graag nog een laatste feed-back!

tijger1
door tijger1 - Jun 24, 2015 om 12:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=hänschen klein schreef op woensdag 24 jun 2015, 12:14]@Inekel 1953 @Webcare ABN Amro

Al over nagedacht, dat de andere deelnemers nu helemaal nieuwsgierig zijn HOE het probleem 'tevredenstellend' is opgelost? Graag nog een laatste feed-back!

Er zal, omdat het hier aangekaart is, uit "coulance" niets berekend zijn voor de nieuwe kaart.

Cookies
door Cookies - Jun 24, 2015 om 12:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=hänschen klein schreef op woensdag 24 jun 2015, 12:14]@Inekel 1953 @Webcare ABN Amro

Al over nagedacht, dat de andere deelnemers nu helemaal nieuwsgierig zijn HOE het probleem 'tevredenstellend' is opgelost? Graag nog een laatste feed-back!

Hoop dat ook nog van Inekel1953 te horen, wel zo handig voor toekomstige vragen hierover.

hansje klein
door hansje klein - Jun 24, 2015 om 12:24
3037 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 24 jun 2015, 12:17][quote=hänschen klein schreef op woensdag 24 jun 2015, 12:14]@Inekel 1953 @Webcare ABN Amro

Al over nagedacht, dat de andere deelnemers nu helemaal nieuwsgierig zijn HOE het probleem 'tevredenstellend' is opgelost? Graag nog een laatste feed-back!

Er zal, omdat het hier aangekaart is, uit "coulance" niets berekend zijn voor de nieuwe kaart.

Ik ben er tevens nieuwsgierig daar over, of TS er (na een persoonlijke prettige coulanceregeling?) iets erover mag zeggen. TS vraagt ons en ik verwacht dan toch nog een feedback....!!....als bedankje aan alle deelnemers voor de moeite.

tijger1
door tijger1 - Jun 24, 2015 om 12:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er zal wel een geheimhoudingsverklaring getekend moeten zijn, net als bij de SVB. ;-))

Cookies
door Cookies - Jun 24, 2015 om 12:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 24 jun 2015, 12:25]Er zal wel een geheimhoudingsverklaring getekend moeten zijn, net als bij de SVB. ;-))

OT: Haha, die gedachte kwam ook bij mij naar boven. Mochten we hierover niks meer horen van Inekel1953, dan .......?????

hansje klein
door hansje klein - Jun 24, 2015 om 12:41
3037 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=carola.83 schreef op woensdag 24 jun 2015, 12:29][quote=tijger1 schreef op woensdag 24 jun 2015, 12:25]Er zal wel een geheimhoudingsverklaring getekend moeten zijn, net als bij de SVB. ;-))

OT: Haha, die gedachte kwam ook bij mij naar boven. Mochten we hierover niks meer horen van Inekel1953, dan .......?????

.....dan weten we, dat spelregels er (bij de ABN Amro) zijn, om gebroken te worden....

Tevens kunnen we dit soort cases (weekmakers) telkens weer opvoeren.

Inekel1953 heeft haar/zijn doel bereikt en Kassa gaat deze openingsmogelijkheid in de volgende nieuwsbrief publiceren........toch?

inekel1953
door inekel1953 - Jun 24, 2015 om 18:37
323 Antwoorden / 2 Vragen

Goedenavond alle mede experts, ......(een zeer lang maar wel compleet bericht)
doordat ik vlak na het telefoon gesprek met de ABN AMRO webcare medewerker werd weggeroepen, kon ik helaas niet eerder reageren, mijn excuus hiervoor.

Natuurlijk heb ik het een en ander gelezen van al uw tips die ik heb mogen ontvangen, waarvoor mijn dank. Zo lees je veel klachten bij twee aangeboden linken en ook de linken van en over verschillen bij de Rabo-, ASN- en de Triodos- en ING-, Bank

**************
Met deze informatie heb ik vanmorgen vroeg naar de webcare medewerker een email gezonden, hierbij de tekst:
ABN AMRO dwingt mensen op om contactloos te betalen!
Goedemorgen webcare medewerk(st)er M. Bouwmeester van ABN AMRO,

op het forum van het programma Kassa, heb ik maandag 22 juni jl. mijn probleem geplaatst.
Het gaat mij erom dat ik absoluut niet de nieuwe pas wil laten ingaan om contactloos te betalen en wens ook geen gebruik te maken van die pas die mij nu opgedrongen omdat mijn huidige pas per 01-07-2015 automatisch ongeldig wordt.
Ik moet dan maar tegen betaling een ander bankpasje aanvragen waarvoor trouwe klanten een duur 0900 nummer moeten bellen wat ik weiger te doen.

U gaf daar de reactie dat u het jammer vond dat ik er geen gebruik van wil maken. Wel ik betreur het ten zeerste dat de ABN AMRO niet het fatsoen heeft gehad om de klanten daarin te betrekken of het ze in ieder geval te vragen of de klanten de mogelijkheid te bieden het te laten zoals het is. Dit is pas héél jammer, nu heb ik het echt 't gevoel dat het mij door de strot wordt geduwd, vandaar dat ik het op het forum van Kassa heb geplaatst.
Natuurlijk ben ik ondertussen wel bezig geweest om elders te kijken, daarom benader ik u nu ook, zodat ik komende dagen een wel overwogen een beslissing kan nemen, hoe te handelen.

Graag hoor ik van u wat de mogelijkheid is, al had u dat natuurlijk ook op het forum van Kassa kunnen vermelden.
Ik heb vandaag bereikbaar van 9:30 uur tot 12:00 uur en mijn telefoonnummer is": 1234567890

Met vriendelijke groet,
Ineke L 1953
**********************

Rond de klok van 11:00 uur werd ik gebeld door de ABN AMRO webcae medewerker de heer Vloten.
Het was inderdaad een prettig gesprek , er werd naar mij geluisterd en voelde me serieus genomen. Meneer Vloten vroeg om een momentje zodat hij kon overleggen met één van zijn medemensen. Dit duurde ook maar zeer kort en werd het gesprek voortgezet.

Er waren twee keuzes, de eerste mogelijkheid was om de nieuw contactloze pas die ik had ontvangen bij de bank te laten activeren om zodoende een andere nieuwe pinpas aan te vragen, de kosten hiervan worden wat later op mijn rekening terug gestort.
Ik zei meteen nee dat wil ik niet, iets waar ik niets mee wil doen zoals die contactloze pas, ga ik echt niet activeren.
De tweede optie was, dat er gewoon een "nieuwe pinpas" naar mijn huis wordt gezonden, welke ik binnen 5 werkdagen zal ontvangen. Hiermee moet ik naar de bank om die daar te laten activeren en zullen de kosten die ik moet betalen later worden terug gestort.
Ik heb toen toegezegd, dat ik de reeds ontvangen contactlozen pas zal meebrengen samen met een schaar en hem ter plekke bij de ABN AMRO in tweeën of vieren zal knippen.

Hiermee heb ik dan besloten om bij de ABN AMRO te blijven, toch als dit gesprek niet het gewenste resultaat had gekregen, was ik uiterlijk dinsdag 30 juni overgestapt naar de Triodosbank!
Als alles rond is, laat ik ook nog van mij horen, dankzij u allen ben ik heel wat wijzer geworden.
Natuurlijk wil ik u allen hartelijk danken voor meedenken en de adviezen die ik heb gekregen waardoor ik keuzes kon maken.

Geweldig dank voor alle tips, uitgebreide en zeer complete reacties die ik heb mogen ontvangen. TOP mensen bedankt!

Met vriendelijke groet,
Ineke L 1953
Ineke 5 X L

tijger1
door tijger1 - Jun 24, 2015 om 18:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou, mooi, dus gratis. Dat moeten meer mensen weten, zou ik zo zeggen.;-)

hansje klein
door hansje klein - Jun 24, 2015 om 18:54
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Inekel1953

U gaat de geschiedenis in als die ABN Amro-klant met ballen......die de wet van het 'verplicdhte contactloze betalen' doorbrak!

Bedankt voor uw heldere feedback. Reageerders en andere oude klanten allemaal opgelucht! Misschien nog een reactie of dit een levenslange of éénmalige deal wordt......?

edrick3
door edrick3 - Jun 24, 2015 om 20:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hänschen klein,

.........die de wet van het 'verplichte contactloze betalen' doorbrak!.....
Toch nog maar even voor alle duidelijkheid: dat is NIET verplicht.

inekel1953
door inekel1953 - Jul 27, 2015 om 13:19
323 Antwoorden / 2 Vragen

Goedemiddag alle mede experts,

Zoals 24 juni jl. beloofd, kan ik u laten weten dat alles netjes is verlopen en afgehandeld, door de ABN-AMRO bank en ik er geen onkosten voor heb moeten maken.

Dit is mede door het meedenken van u allen en de vele adviezen die ik heb mogen ontvangen van iedereen, die zich hebben ingespannen naar een oplossing te zoeken.

Uiteindelijk ben ik blij met alle aangeboden adviezen die ik kreeg, helaas is het onmogelijk om de bijdrage van iedereen te beoordelen als "topantwoord", die u allen eigenlijk wel verdienen!
De eerste gaan naar de altijd correcte en beschaafde reacties van Edrick3 en Zoekster. En als derde ook Tijger1.

Nogmaals allen hartelijk dank voor al uw hulp en steun in deze.

Met vriendelijke groet,
Ineke L 1953
Ineke 5 X L

edrick3
door edrick3 - Jul 27, 2015 om 13:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo inekel1953,

Je bent dat niet verplicht.

Van de site van ABN-AMRO:

Ik wil geen gebruik maken van de nieuwe betaalpas. Wat moet ik doen?

Als u om welke reden dan ook geen gebruik wilt maken van uw nieuwe betaalpas, kunnen wij voor u een andere pas aanvragen. Hiervoor kunt u terecht bij één van onze kantoren of via 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten).

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Jul 27, 2015 om 13:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi, weer een probleem de wereld uit. Bedankt voor het terugmelden.

zoekster
door zoekster - Jul 27, 2015 om 13:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=abnamro schreef op dinsdag 23 jun 2015, 10:58]Beste mevrouw,

Uit uw berichten begrijp ik dat u geen gebruik wilt maken van de nieuwe pas met de contactloos betalen functionaliteit.

Dat is jammer.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
M. Bouwmeester
Mag ik u vragen waarom dat jammer is? U had toch ook zelf aan de klant kunnen vragen of deze die functionaliteit op prijs stelt?

tijger1
door tijger1 - Jul 27, 2015 om 13:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hänsschen klein

Reageerder opgelucht? Nee hoor, ben er helemaal geen klant.

En er was niets verplicht, maar dat weet u wel.

inekel1953
door inekel1953 - Jul 27, 2015 om 13:51
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste mensen,

als het goed is ontvangen Edrick3, Zoekster en Tijger1 met het "topantwoord" een persoonlijk berichtje van mij.
Dit werkte niet echt goed, er zat nergens een verzendknop, alleen voor als je geen reactie wilde schrijven. Hopelijk komt het toch bij de genoemde mensen aan.

Nogmaals allen die hebben gereageerd, hartelijk dank voor alle bijdrage en informatie. U bent allen geweldig!

Met vriendelijke groet,
Ineke L
Ineke 5 X L

edrick3
door edrick3 - Jul 27, 2015 om 15:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@inekel1953,

OT
Hartelijk dank voor de vriendelijke woorden.
Het is leuk en fijn om zoiets te ontvangen!
Je berichtje is via de redactie bij mij binnengekomen.
Het ga je goed.

Met vr.gr.