1b
door 1bakellende Oct 3, 2010 om 10:55
Geldzaken & recht

ABN overlijdens risico verzekering en hypotheek

Wij hebben een zeer groot probleem en geven ook meteen toe dat ook wij niet zonder fouten zijn. Het volgende is de situatie.

Op 17 april ben ik bevallen en op 9 augustus ben ik weer begonnen met werken.
28 april hebben wij de (voorlopige) koopakte ondertekend en op 1 mei doorgestuurd naar onze tussenpersoon (bij de ABN AMRO bank). De datum van sleuteloverdracht is 4 oktober.

Omdat de bankgarantie op 23 mei bij de notaris moest zijn heb ik op 14 mei contact opgenomen met onze tussenpersoon. De volgende dag hadden wij een afspraak met hem en hebben wij ook daar gelijk een Overlijdens Risico verzekering (ORV) aangevraagd.
-De bankgarantie is niet op tijd bij de notaris binnengekomen.

16 om 2 juni zijn mijn vriend en ik medische gekeurd t.b.v. de ORV.

Op 9 augustus kreeg ik een brief dat ik ben geweigerd voor de ORV omdat ik eerst 4 maanden aan het werk moet zijn voordat ik een ORV kan krijgen.
-Hierop neem ik natuurlijk contact op met onze tussenpersoon om te vragen of zo'n ORV wel nodig is.

De volgende dag krijg ik toch nog een offerte in de bus. Ik was allang blij dus deze heb ik ondertekend en opgestuurd.

In deze week blijkt ook dat mijn vriend zijn offerte al had ontvangen (17 mei en was geldig tot 14 juni). Hij heeft meteen de bank gebeld en gevraagd om een nieuwe offerte. ABN meldde dat de gegevens weg waren.

Hierna heb ik de tussenpersoon gevraagd of de ORV wel nodig is. Want het zit allemaal nogal tegen. Hierop reageerd hij (pas 23 augustus) dat het een probleem kan zijn wat betreft NHG (en ja dat kan ik "bewijzen" want het ging allemaal via de email, hij was nogal slecht bereikbaar via de telefoon, laat staan om hem face 2 face spreken).

Een week later zegt de tussenpersoon dat ik het ergens anders kan gaan proberen. Hierop stuur ik een aanvraag naar Achmea (was binnen 2 weken verzekerd dus een dikke pluim!).

Maar omdat mijn vriend het handig vindt om alles onder 1 bank te houden doet hij weer een aanvraag bij ABN voor de ORV.

Pas op 23 september krijg ik van ABN een offerte toegestuurd met de opmerking dat ik een (2x) verhoogde premie moet gaan betalen. Hiermee ben ik het natuurlijk niet eens.

Op 27 september krijgen wij te horen dat wij een ORV moeten hebben voor 04 oktober en dat ik dus geen andere keus heb dan het accepteren van de verhoogde premie. Meteen heb ik Achmea gebeld om te vragen hoe het zit met mijn aanvraag en het blijkt dat ik ben geaccepteerd.

Op 29 september krijgen wij van de notaris (dus niet eens van onze tussenpersoon) te horen dat de sleuteloverdracht op 04 oktober niet doorgaat vanwege het ontbreken van de ORV. En op dit punt gaat er vanuit mijn vriend een ORV aanvraag naar ACHMEA en de SNS-bank.

Met natuurlijk alle gevolgen van dien. Wij die een keuken hebben besteld en die gewoon over 2 weken geleverd dient te worden, leidingen die daarvoor ook nog eens verlegt moeten worden. Laten wij vooral niet vergeten dat wij al onze huurwoning hebben opgezegd! En laat staan de problemen van de verkopende partij.

Graag wil ik wat advies, want natuurlijk zijn wij (beiden) fout maar zijn er aan de kant van de bank niet ook genoeg fouten gemaakt.





640 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edwardus
door edwardus - Oct 3, 2010 om 10:58
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

Dubbelpost. Reageren kan *hier*.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer