1b
door 1bakellende Oct 3, 2010 om 10:55
Geldzaken & recht

ABN overlijdens risico verzekering en hypotheek

Wij hebben een zeer groot probleem en geven ook meteen toe dat ook wij niet zonder fouten zijn. Het volgende is de situatie.

Op 17 april ben ik bevallen en op 9 augustus ben ik weer begonnen met werken.
28 april hebben wij de (voorlopige) koopakte ondertekend en op 1 mei doorgestuurd naar onze tussenpersoon (bij de ABN AMRO bank). De datum van sleuteloverdracht is 4 oktober.

Omdat de bankgarantie op 23 mei bij de notaris moest zijn heb ik op 14 mei contact opgenomen met onze tussenpersoon. De volgende dag hadden wij een afspraak met hem en hebben wij ook daar gelijk een Overlijdens Risico verzekering (ORV) aangevraagd.
-De bankgarantie is niet op tijd bij de notaris binnengekomen.

16 om 2 juni zijn mijn vriend en ik medische gekeurd t.b.v. de ORV.

Op 9 augustus kreeg ik een brief dat ik ben geweigerd voor de ORV omdat ik eerst 4 maanden aan het werk moet zijn voordat ik een ORV kan krijgen.
-Hierop neem ik natuurlijk contact op met onze tussenpersoon om te vragen of zo'n ORV wel nodig is.

De volgende dag krijg ik toch nog een offerte in de bus. Ik was allang blij dus deze heb ik ondertekend en opgestuurd.

In deze week blijkt ook dat mijn vriend zijn offerte al had ontvangen (17 mei en was geldig tot 14 juni). Hij heeft meteen de bank gebeld en gevraagd om een nieuwe offerte. ABN meldde dat de gegevens weg waren.

Hierna heb ik de tussenpersoon gevraagd of de ORV wel nodig is. Want het zit allemaal nogal tegen. Hierop reageerd hij (pas 23 augustus) dat het een probleem kan zijn wat betreft NHG (en ja dat kan ik "bewijzen" want het ging allemaal via de email, hij was nogal slecht bereikbaar via de telefoon, laat staan om hem face 2 face spreken).

Een week later zegt de tussenpersoon dat ik het ergens anders kan gaan proberen. Hierop stuur ik een aanvraag naar Achmea (was binnen 2 weken verzekerd dus een dikke pluim!).

Maar omdat mijn vriend het handig vindt om alles onder 1 bank te houden doet hij weer een aanvraag bij ABN voor de ORV.

Pas op 23 september krijg ik van ABN een offerte toegestuurd met de opmerking dat ik een (2x) verhoogde premie moet gaan betalen. Hiermee ben ik het natuurlijk niet eens.

Op 27 september krijgen wij te horen dat wij een ORV moeten hebben voor 04 oktober en dat ik dus geen andere keus heb dan het accepteren van de verhoogde premie. Meteen heb ik Achmea gebeld om te vragen hoe het zit met mijn aanvraag en het blijkt dat ik ben geaccepteerd.

Op 29 september krijgen wij van de notaris (dus niet eens van onze tussenpersoon) te horen dat de sleuteloverdracht op 04 oktober niet doorgaat vanwege het ontbreken van de ORV. En op dit punt gaat er vanuit mijn vriend een ORV aanvraag naar ACHMEA en de SNS-bank.

Met natuurlijk alle gevolgen van dien. Wij die een keuken hebben besteld en die gewoon over 2 weken geleverd dient te worden, leidingen die daarvoor ook nog eens verlegt moeten worden. Laten wij vooral niet vergeten dat wij al onze huurwoning hebben opgezegd! En laat staan de problemen van de verkopende partij.

Graag wil ik wat advies, want natuurlijk zijn wij (beiden) fout maar zijn er aan de kant van de bank niet ook genoeg fouten gemaakt.

640 1 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Oct 3, 2010 om 10:58
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dubbelpost. Reageren kan *hier*.