th
door thomas46 May 1, 2015 om 15:30
Geldzaken & recht

Abonnement

Ik heb een abonnement bij tegenwoordig Ziggo, voorheen UPC, ik heb van hun alleen een abonnement voor digitale televisie, verders niets, ik betaal hier al jaren voor een abonnement prijs per maand, nu hebben ze zonder overleg bepaald dat ik dit per 3 maanden tegelijk moet betalen, en dus ook vooruit betalen, ik heb hier met hun over gebeld, en ze vinden dat dit te maken heeft met het kosten plaatje, alleen klanten met een aanvullend pakket, kunnen nog per maand betalen, mijn facturen krijg ik altijd per e-mail, alleen ik moet het even akkoorden, dat is alles, ik heb hun ook verteld dat ik het onzin vindt dat ik dit voor drie maanden vooruit moet betalen, terwijl dat dit niet voor een ieder geld, maar alleen voor klanten die alleen maar digitale TV gebruikers zijn, volgens mij zitten ze hiermee helemaal fout, voor de een wel en voor de ander niet, daarbij dan nog het feit dat dit vooruit betaald moet worden, en wel voor drie maanden is helemaal van de zotte, ik heb ze dit ook uitvoerig verteld, met als voorbeeld, dat je toch geen broek of jurk in de winkel gaat kopen, en betalen, en dat je dit pas over 3 weken geleverd gaat worden, maar helaas er is geen doorkomen aan bij die mensen, zij denken momenteel, wij zijn de enigste in het land die dit allemaal verzorgen, en kunnen maar doen wat wij willen, ik wil dus weer gewoon per maand betalen, maar dat kan dus niet, zou ik dus besluiten te weigeren, dan sluiten ze mij toch gewoon af, die macht hebben ze dus, en dat weten ze dus ook, aangezien er landelijk heel veel mensen alleen maar TV gebruiken van Ziggo, zijn die dus ook slachtoffer van dit beleid geworden, mijn vraag is wie heeft daar ook last van, is het iets, om aan de tand te voelen over deze praktijken, want een alleenstaande klant komt er niet doorheen zelfs na heen halfuur aan de telefoon niet, deze mensen voeren alleen het beleid uit, begrijpen doen ze mij wel, maar u weet tegenwoordig in opstand komen tegen de werkgever is dodelijk

1919 18 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 1, 2015 om 15:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo thomas46,

Zoals je zelf ook al aangeeft....monopoliepositie.
Dat wordt dus slikken of stikken.
En inderdaad .... via de telefoon bereik je niet veel.
Beter is mail/brief, al zal dat hier ook niet veel uithalen.

Vind het trouwens wel vreemd: een abonnement op kabeltv wordt maandelijks afgeschreven (€ 18,70).
Klik hier.

Met vr.gr.

Cookies
door Cookies - May 1, 2015 om 16:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@edrick: topicstarter betaalt niet per automatische incasso. Vermoed dat daar het probleem ligt.

edrick3
door edrick3 - May 1, 2015 om 16:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=carola.83 schreef op vrijdag 1 mei 2015, 16:15]@edrick: topicstarter betaalt niet per automatische incasso. Vermoed dat daar het probleem ligt.

Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. ;-)

aurora1
door aurora1 - May 1, 2015 om 16:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ziggo (radio &) tv moet bij betaling met acceptgiro per 3 maanden vooruit worden betaald, de acceptgiro kost 2,50. De uiterste betaaldatum ligt ca 10 dagen na het ingaan van de betreffende periode.

th
door thomas46 - May 1, 2015 om 17:09
43 Antwoorden / 6 Vragen

Beste Aurora1

Ik heb in het verleden bij UPC altijd per maand betaald, ik kreeg van hun een E-Mail , waarbij een link zat voor accoording , als ik mijn accoord gaf werd het dus automatisch van mijn bankrekening afgeschreven, nooit geen problemen mee gehad, nu willen ze dat ik 3 maanden vooruit betaal ( zie mijn schrijven ) dit slaat dus nergens op, ik kan mij wat voorstellen dat als je een wanbetaler zou zijn , maar dan nog!!! dit is gebruik maken van een monopolo positie , met de macht je gewoon af te kunnen sluiten als je niet meegaat hier in, volgende maand doen ze weer een stap, en dan moet je 6 maanden vooruit betalen, omdat ze weten dat er geen andere kabel maatschappij is die op deze manier TV leverd, als je dit ook landelijk gaat bekijken, weet je dan hoeveel geld ze in een keer binnen halen, voor nog niet geleverde diensten, dus Aurora1, ik heb nog nooit gebruik gemaakt van Accept giro, dit is weer een een dwangmiddel , en nu zeker omdat UPC niet meer bestaat

aurora1
door aurora1 - May 1, 2015 om 17:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het is al gezegd, stuur ze een mail.
Voor het contactformulier: klik hier.

edrick3
door edrick3 - May 1, 2015 om 17:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@thomas46,

Ik begrijp je frustratie, maar daar is helaas weinig aan te doen.
Oplossing: geef machtiging af voor automatische incasso en je probleem verdwijnt als sneeuw voor de zon; er wordt per maand geïncasseerd.
Mocht je het niet eens zijn met een afschrijving kun je die altijd laten storneren.

Met vr.gr.

door 1953 - May 1, 2015 om 17:49
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Bij UPC was dat toch ook al zo 3 maanden vooruit betalen van het abonnement.

pi
door pieterwolters - May 1, 2015 om 18:03
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 1 mei 2015, 15:59]Hallo thomas46,

Zoals je zelf ook al aangeeft....monopoliepositie.

Monopolie? Er zijn genoeg andere aanbieders van televisie.

edrick3
door edrick3 - May 1, 2015 om 18:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op vrijdag 1 mei 2015, 18:03][quote=edrick3 schreef op vrijdag 1 mei 2015, 15:59]Hallo thomas46,

Zoals je zelf ook al aangeeft....monopoliepositie.

Monopolie? Er zijn genoeg andere aanbieders van televisie.

Natuurlijk.

edrick3
door edrick3 - May 1, 2015 om 18:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=1953 schreef op vrijdag 1 mei 2015, 17:49]Bij UPC was dat toch ook al zo 3 maanden vooruit betalen van het abonnement.

Nee.
TS schrijft: ... ik betaal hier al jaren voor een abonnement prijs per maand,

ro
door ron530 - May 1, 2015 om 18:25
4084 Antwoorden / 17 Vragen

"als ik mijn accoord gaf werd het dus automatisch van mijn bankrekening afgeschreven"

Hier zit hem de crux u betaald niet middels een automatische incasso maar pas naar accordering van uw zijde. Gezien de lage maandkosten had UPC al jaren geleden al besloten het betalen van die abonnementen één maal in het kwartaal te incasseren want dat scheelt een administratie en postzegels.
Voor u een tip, de vaste kosten per maand staan vast waarom dan niet automatisch laten incasseren, het scheelt u een boel mailwerk en u kunt als er iets niet goed gaat het afgeschreven bedrag storneren.

valerius-2
door valerius-2 - May 1, 2015 om 19:07
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dit was bij Ziggo al 15 jaar geleden dat nodig was om kosten te besparen juist voor u ten opzicht van het bedrag dat u per maand moet betalen, Niewe regels door samen voeging voor de een slechter voor de ander voordeliger.

akkerdistel
door akkerdistel - May 1, 2015 om 19:35
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op vrijdag 1 mei 2015, 18:03]Monopolie? Er zijn genoeg andere aanbieders van televisie.
Die aanbieders zijn er enkel en alleen speciaal voor jou, wij -het normale volk- kunnen daar geen klant worden.

ro
door ron530 - May 1, 2015 om 19:50
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Geheel off topic maar als iemand geen automatische incasso aandurft ben ik bang dat het huishoudboekje niet kloppend te krijgen is.

th
door thomas46 - May 1, 2015 om 20:58
43 Antwoorden / 6 Vragen

Toch wil ik even reageren op ron530

maakt u zich niet bezorgd ron530, dat is helemaal op orde hoor, maar u denkt er wel makkelijk over, en ik zal u dan ook vertellen waarom ik dus geen automatische incasso meer hebt, in het verleden werd er vroeger elke maand automatisch mijn abonnement geint, ik zeg dus nadrukkelijk per maand, dat is en was voor mij geen probleem, totdat zonder overleg met mij ineens voor 3 maanden geint werd, dus m.a.w als ik toestemming geeft voor een incasso per maand is het niet normaal zonder overleg te beslissen dat er voor 3 maanden tegelijk wordt geint, ik heb dan ook direct uit kwaadheid door deze manieren de automatische incasso afgebroken, en overgegaan door het akkoorden van de maandelijkse toestemming om mijn abonnement te innen, dat is tot op heden weer gewoon goed gegaan, totdat UPC is overgegaan naar ZIGGO, en die doet weer het zelfde als voorheen UPC deed, dus gelijk voor 3 maanden innen zonder overleg , dus gewoon doen , en dat zijn dingen dat kan volgens mij niet, dat is gebruik maken van macht, ik weet best wel dat ik de boel kan storneren, dat is geen punt voor mij, maar dit zijn dingen die kunnen in mijn ogen niet, dus mijnheer ron530, oordeel niet gelijk opp dingen die u niet weet, wij zullen eens kijken als er straks bij u gelijk zonder overleg voor 3 maanden elektra geind gaat worden, omdat de leverancier het makkelijker vindt, mits u uiteraard een automatische incasso heeft afgegeven natuurlijk
met vriendelijke groet

ho
door hopetobehelping - May 1, 2015 om 21:09
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste thomas46,

neem contact op met Ziggo. Vraag ze rechtstreeks dat als u een akkoord geeft voor automatische incasso u dan gewoon per maand betaalt.
Ik verwacht dat het antwoord op deze vraag bevestigend is en gezien uw antwoorden verwacht ik ook dat dat voor u de beste oplossing is. Als er iets mis gaat met de automatische incasso kunt u deze altijd weer laten terugboeken.
De reactie van de helpdesk van Ziggo is overigens wel vreemd, als oud UPC abonnee zou u volgens mij gewoon per maand moeten kunnen 'accorderen', zie hier.

ro
door ron530 - May 1, 2015 om 21:36
4084 Antwoorden / 17 Vragen

" ik heb dan ook direct uit kwaadheid door deze manieren de automatische incasso afgebroken, " ik heb uw relaas wel uit de context gerukt maar u betaald niet automatisch dus staat het de kabelaar vrij om kleine bedragen per kwartaal in rekening te brengen.