ge
door gerry geelen Jun 10, 2015 om 12:30
Auto & vervoer

Abonnement

Kreeg vorig jaar een abonnement voor een ov kaart cadeau van onze dochter heb die maar eenmaal gebruikt ik wilde voor de verstreken tijd opzeggen maar nu komt het dit kan ik niet zelf doen moet door onze dochter gebeuren. Dit is allemaal goed afgelopen maar als ik niet alert was geweest had onze dochter voor het komende jaar gewoon automatisch van haar rekening een afschrijving gekregen en weer een jaarabonnement moeten betalen. Hetzelfde met een museumjaarkaart die onze dochter cadeau kreeg en die ieder jaar door de schenker opnieuw betaald moet worden. Is er geen regeling dat een abonnement door iemand geschonken als cadeau niet automatisch na een jaar komt te vervallen. Je moet heel wat telefoontjes plegen om dit goed te krijgen met een klik heb je een abonnement maar als je er vanaf wilt geven ze niet thuis.

846 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 10, 2015 om 12:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er is geen regeling dat een cadeau automatisch na een jaar komt te vervallen. Dus de gever of de ontvanger moeten alert blijven.

pi
door pieterwolters - Jun 10, 2015 om 12:44
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Soms heb je "cadeauabonnementen" voor bijvoorbeeld een aantal tijdschriften. Maar daarbij staat het dan expliciet vermeld. Staat het er niet bij dan kan je ervan uit gaan dat het doorlopende abonnementen zijn.

pi
door pieterwolters - Jun 10, 2015 om 12:44
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Maar de oplossing is simpel: zet gewoon een tijdige reminder in je telefoon.

zoekster
door zoekster - Jun 10, 2015 om 12:49
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dan moet de gever een reminder in zijn telefoon zetten, fijn cadeau geven op die manier! Het is toch altijd gedoe om een abonnement stop te zetten.

Mijns inziens zouden dit soort abonnementen niet in cadeauvorm moeten worden gegeven. Een cadeau is een eenmalige gift waar je dan verder geen omkijken meer naar hebt.

uwjurist
door uwjurist - Jun 10, 2015 om 13:07
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een museum jaarkaart koopt kun je kiezen voor een eenmalige aanschaf of je kunt je registreren en dan ontvang je de kaart het jaar daarop opneiuw. De gever moet zich dus geregistreerd hebben en zich hiertoe verplicht hebben.
Hoe het met een OV abonnement zit weet ik niet.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

edrick3
door edrick3 - Jun 10, 2015 om 13:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo gerry geelen,

.....Is er geen regeling dat een abonnement door iemand geschonken als cadeau niet automatisch na een jaar komt te vervallen. .....
Nee, maar de gever kan natuurlijk wel meteen na aanschaf overgaan tot opzegging van het abonnement.

Met vr.gr.

akkerdistel
door akkerdistel - Jun 10, 2015 om 19:11
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Na afsluiten gewoon direct jouw opzegging versturen.

di
door diemenees - Jun 18, 2015 om 13:11
196 Antwoorden / 15 Vragen

Voor NS zit U er NIET nog een jaar aan vast! Na jaar 1 kan je per maand opzeggen en je krijgt dan-duurt wel ff, het resterend deel teruggestort. Er is wel steeds een opzegtermijn van 1 maand. Bovendien stuurt NS altijd zo'n 6-8 weken voor de vervaldatum een reminder-dus gewoon de post beter lezen!
Alweer een geval van zelf niet goed opletten en dan anderen de schuld geven.........