ca
door carlaliem Dec 6, 2014 om 19:27
Auto & vervoer

Abonnement bus zoetermeer/leiden

Mijn kleindochter 17 jaar heeft een busabonnement qliner van zoetermeer naar leiden 100 euro per maand. Nu is het zo dat de bus stopt bij centrum west zoetermeer en moet zij nog eens apart een ovchip hebben om met de randstadrail vanaf haar huis in zoetermeer naar centrum west om daar de bus te nemen. Het moet toch zo zijn dat ze met hetzelfde abonnement in zoetermeer nog naar huis kan reizen en niet daar nog eens apart voor moet betalen.

2301 7 Rapporteer

do
door donderdragon - Dec 6, 2014 om 20:24
7 Antwoorden / 0 Vragen

U kleindochter heeft een busabonnement waarmee ze met de bussen van Arriva mag reizen. Randstadrail is geen Arriva bus dus dat valt niet onder het abonnement en zal ze los moeten betalen.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 6, 2014 om 20:27
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dan zou ze er nog een abonnement bij moeten nemen voor de andere vervoerder.

hv
door hvo1 - Dec 6, 2014 om 20:45
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vond het ook wel een interessante vraag. Nog een abonnement erbij zou wel heel duur worden volgens mij.
Ik heb wel een link gevonden waar u misschien wat aan heeft: http://auto-en-vervoer.infonu.nl/diversen/56760-hoe-werkt-een-sterabonnement-op-een-ov-chipkaart.html
Daar wordt uitgeleg hoe je een sterabonnement kunt nemen op een persoonlijke OV-kaart. Helemaal onderaan staat nog een link die over studenten gaat.
Het komt er in de uitleg op neer, dat uw dochter zich een persoonlijke OV-kaart aanschaft, uitzoekt van welke zone tot welke zone zij moet reizen, dan vanaf het midden het sterabonnement samenstelt, dus het komt er dan op neer dat zij dan in een groter gebied zou kunnen reizen. Of het minder duur zal zijn, weet ik niet maar ik vond het wel een interessante optie om te onderzoeken.
Veel succes.

ca
door carlaliem - Dec 6, 2014 om 20:59
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ga wel kijken naar het sterabonnement maar het ging er mij om dat je leest dat men van al de verschillende abonnementen af wil. Een ritje van drie haltes op je ov chip kost 2 euro dat is vier euro per dag maal vijf is 20 euro dus 80 euro. In ieder geval bedankt voor uw reacties.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 6, 2014 om 21:35
16845 Antwoorden / 202 Vragen

is uw kleindochter student?

sw
door swat1500 - Dec 7, 2014 om 00:35
3778 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carlaliem schreef op zaterdag 6 dec 2014, 20:59]Ik ga wel kijken naar het sterabonnement maar het ging er mij om dat je leest dat men van al de verschillende abonnementen af wil. Een ritje van drie haltes op je ov chip kost 2 euro dat is vier euro per dag maal vijf is 20 euro dus 80 euro. In ieder geval bedankt voor uw reacties.

Nee men wilde niet van de verschillende abonnementen af maar van de strippenkaart. Het is (nog?) niet mogelijk een persoonlijk abonnement vast te stellen waarbij men zelf de route mag bepalen. Voorlopig moet de klant het doen met wat de vervoerder verzint (lees winstgevend acht).

di
door diemenees - Dec 13, 2014 om 04:47
196 Antwoorden / 15 Vragen

Uw dochter moet al een pers. OV-chipkaart hebben, want die is voor elk ABO nodig.
Jullie hebben de verkeerde keus gemaakt-blijkbaar (maar meer details zouden helderheid verschaffen) hebben jullie het onbeperkt met ARV gekozen en niet het sterren ABO (wat voorheen het enkel verkrijgbare was) dat ELKE bus/tram (maar NIET trein) in de gekozen zones openstelt.
Gelukig kan je dat ARV per maand opzeggen, dus het moet niet al lang meer duren.
Beste is kontakt opnemen met de HTM, ik meen dat die ook ergens nog een kantoor hebben in Zoetermeer en laten uitzoeken welke centrum,zone nodig is etc. dan krijg je geen partijdig ARV advies. OF , want ARV is heus zo slecht niet, jullie hadden duidelijker moeten zeggen hoe de reis verloopt. Hier melden of dochter bvb scholier is, kan ook helpen, want prov. Zuid Holland heeft daar een goedkoper alternatief voor.
Het hangt er wel vanaf welke eventuele andere/weekend etc busreizen dochter nog maakt wat uiteindelijk de beste opl. is.