Abonnement Pretium betalen of niet? Wie kan ons helpen?
Hallo,
Ongeveer in april van dit jaar zijn wij van telefonie-provider overgestapt. Van Pretium naar Zeelandnet.
De opzegging werd geregeld door Zeelandnet, toch hebben we voor de zekerheid telefonisch contact gehad om dit te verifieren. De opzegging was inderdaad geregeld. Wij hebben tevens gevraagd of wij hiernaast nog iets moesten regelen of dat het hiermee definitief geregeld was dat wij volledig bij Pretium weg waren. Dit was niet het geval. Het was geregeld zo.
Ineens werd er in juli een bedrag van 80 euro afgeschreven door Pretium, zonder enig bericht van tevoren. Nou lag er voorheen een automatische incassen, maar in het geval van zulke toch wel redelijke hoge bedragen lijk je me toch van te voren geinformeerd te moeten worden?!!
Wij hebben hierop telefonisch contact gehad en toen werd ons tot onze verbazing verteld dat dit was gedaan door het zusterbedrijf van Pretium Telecom; Pretium. Dat deze bedrijven onafhankelijk van elkaar opereren en het telefoonabonnement hierom ook los stond van het Pretium lidmaatschap... Deze hadden we naast het telefoonabonnement ook op moeten zeggen blijkbaar... Dit terwijl wij nog gevraagd hebben naar de verder te ondernemen stappen om volledig bij Pretium weg te zijn (daar versta ik dus dit ook onder) en niemand die ons hier iets van heeft verteld!
Wij hebben hierop Pretium aangeschreven en dringend verzocht het geld terug te storten, dat wij bij opzegging van ons abonnement navraag hebben gedaan bij de klantenservice en die ons verzekerd hebben dat alles opgezegd was! Maar kregen hiervoor natuurlijk geen gehoor.
Toen hebben we na schriftelijk te hebben gereageerd naar Pretium, nogmaals herhaald dat we hier toch duidelijk naar hebben geinformeerd. Dat dit een fout is van hun zijde in onze ogen. Toen de 80 euro zelf laten storneren en gelijk de automatische incasse stopgezet.
Wij wisten niet en zijn hierover niet geinformeerd dat we dit los van elkaar op moesten zeggen. In mijn ogen zeg je je abonnement niet bij 2 verschillende bedrijven op!
We hebben nog gevraagd of er nog meer geregeld moest worden om van Pretium verlost te zijn... En dit was niet nodig! Dan ga ik ervan uit dat het geregeld is! Ik bedenk me in ieder geval niet dat er nog een zusterbedrijf is waar ik me ook nog bij moet afmelden! Ging er echt vanuit dat het geregeld was na ons telefonisch contact en navraag hiernaar!
Natuurlijk hebben wij als reactie op het storneren van de 80 euro en onze brief een reactie van Pretium gehad en er word ons nu vriendelijk verzocht de 80 euro binnen 7 dagen over te boeken naar Pretium... Nu weten wij niet meer zo goed wat te doen. Moeten we nu betalen?
Vind het verhaal op flinke woekerpraktijken lijken. Op die manier zullen er een hoop mensen voor 80 euro "het schip in gaan" met Pretium!
Een heel verhaal, hoop dat het een beetje duidelijk is!
Wat moeten we doen? Wie kan ons helpen?
Vriendelijke groetjes,
M Wagenaar
wagenaar9
Ik zou eerst de reactie van Pretium afwachten. Het is inderdaad zo, dat je het lidmaatschap van Privilege apart moet opzeggen (laten we zeggen dat dit een slinkse wijze van Pretium is om geld binnen te harken).
Dat moet je dus nu alsnog op de eerstkomende vervaldatum doen. Doe dit wél aangetekend en met bewijs van ontvangst. Gebruik in die brief de termen beëindigen en opzeggen en vraag om een schriftelijk bevestiging van de opzegging.
Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.
Hallo ReadAC,
Allereerst bedankt voor je antwoord!
De opzegging wil Pretium volgend jaar in laten gaan (abonnement loopt per jaar, tot juli 2011 in dit geval)..dat hebben wij schriftelijk zwart op wit van ze gelukkig, want lees op de site een hoop problemen met Pretium. En zo blijkt maar hoe ze met hun "klanten" om gaan...idd een zeer slinkse wijze om geld binnen te harken! Alles behalve netjes...
Maar begrijp ik goed dat we er ws niks anders mee kunnen dan ze toch die 80 euro over te maken? Want wij zijn al vriendelijk verzocht deze binnen 7 dagen over te maken...
vriendelijke groet,
M. Wagenaar
Privilege is gratis voor klanten met telefoon en nu betalen?
99% van alle klanten maakte en nooit gebruik van en omdat het bij aangaan overeenkomst een contract was zou dit opzeggen ook zo moeten zijn.
Ik zou proberen het te storneren en U had een gratis en die loopt gelijk met telefoon af.
Deze onzin dienst weigeren is beste en laat er maar eens een rechtszaak van komen gezien hun misleiding!
Of zijn de juristen op deze site het hier niet mee eens?
Inderdaad, dit is een gekoppeld abonnement (koppelverkoop). Echter, in de Algemene Voorwaarden van Pretium Telecom B.V. staat niets over Pretium Privilege of een (impliciete) overeenkomst met Pretium B.V.
Iemand die zich HerrDoktorOetker noemt, heeft een gids samengesteld en het schijnt dat je daar mogelijk iets mee kunt, maar eerlijk gezegd vraag ik me af of je kans op succes hebt, omdat het niet helder is of je via de overeenkomst met Pretium Telecom een verplichting bent aangegaan om Pretium Privilege af te nemen. Afijn kijk zelf maar: http://herrdoktoroetker.angelfire.com/
wagenaar9
Pretium heeft juridisch gezien deze zaak behoorlijk dichtgetimmerd. Mijn inschatting is, dat je tot juli 2011 gewoon moet betalen. Wel is het absoluut noodzakelijk dat je alsnog het kontrakt Pretium Privilege schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst opzegt per (datum expliciet noemen). Vraag in die brief ook om een schriftelijke bevestiging van jouw opzegging.
Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.
Allemaal, heel erg bedankt voor jullie reacties.
Blijf het lastig vinden! Vind het zo'n minne manier om geld binnen te harken vanuit Pretium dat ik geneigt ben niet te betalen, maar wil er ook geen gezeur om/mee... So what 2 do? Het lijkt erop dat we niet anders kunnen dan het lidmaatschap betalen tot juli 2011...
Of zijn er mensen die hier andere ideeen over hebben of andere ervaringen, tips?
Dan hoor ik dat graag natuurlijk.
In ieder geval bedankt voor een ieder die de moeite heeft genomen te reageren op onze vraag!
Met vriendelijke groet,
M. Wagenaar
Lieber Wagenaar9,
Het is heel eenvoudig met Pretium Privilege: Er is bij de "overeenkomst" geen schriftelijke bevestiging zoals een welkomstbrief met de voorwaarden aan u verstrekt. Er waren geen 7 dagen bedenktijd. Er was niet duidelijk waar de overeenkomst eigenlijk over ging. Heeft u hem eigelijk wel gesloten?? En tenslotte: er is geen dienst aan u verleend of iets aan u geleverd. Pretium had dus geen verplichting aan u, dan heeft u ook geen verplichting aan Pretium.
Met dank aan Edwardus, die al naar De Telefoongids verwees (werd dat maar meer gedaan Pedro, dan zou de Pretium ellende en andere Telepiraterij sneller de wereld uit zijn) merk ik op, dat u gewoon uw geld kunt terugboeken en de dreigbrieven van "Gerecht Incasso" (de nepper van Pretium) gerust tegemoet kunt zien. Hoe alles in zijn werk gaat tot aan terugboeken en blokkeren van uw bankrekening, staat in De Telefoongids. Voor u om te beginnen: Situatie 3. Het is wel veel leeswerk. Ik hoop dat u mij dat niet kwalijk neemt.
Dien vooral ook een klacht in bij de Consumentenautoriteit.
Vielen Erfolg,
HerrDoktorOetker
Beste HerrDoktorOetker,
Allereerst hartelijk bedankt voor uw antwoord! Fijn dat u de moeite heeft genomen ons verhaal te lezen en te reageren.
Naar ik lees bent u een ervaringsdeskundige op gebied van Pretium en andere "telepiraterij-bedrijven" ;-D. Vandaar de telefoongids! En wat een geweldig naslagwerk heeft u samengesteld! Hier zullen een hoop mensen zeer zeker erg mee geholpen zijn! En dan neem je "het vele leeswerk", voor lief! ;-D
Ook ik ben blij met deze informatie en heb het opgeslagen op de pc, je weet nooit waar deze nog goed voor is...
Wat betreft de situatie met Pretium...ik blijf het erg lastig vinden. Zelf ben ik geneigd om ze te betalen om "erger te voorkomen" (ik ben zo iemand bij wie al die dreigbrieven, jammer genoeg, wel indruk maken...), maar wou weten of er een duidelijk antwoord over onze situatie zou zijn, eerdere ervaringen van mensen die bijv. niet hebben betaald. Maar naar ik begrijp is er niet echt een éénduidig antwoord te geven als ik voorgaande reacties lees... En Pretium blijkt de boel goed "vastgetimmerd" te hebben in situaties als deze (hoe smerig ook!!!). Dan ben ik bang dat ik aan het korste eind trek...
Ik laat het even bezinken, maar wil u in ieder geval heel erg bedanken voor uw informatie en antwoord!
Vr. Gr.
M. Wagenaar
Ook ik verbaas me zeer over het bedrijf Pretium. Begin dit jaar ben ik van telefoonaanbieder overgestapt naar tele2. In oktober werd er ineens 65 euro van onze rekening afgeschreven. Direkt gestorneerd, waarna we vorige week n brief kregen om het bedrag binnen 7 dagen te storten. IK kan me helemaal niet herrinneren dat ik n abbonement heb afgesloten. Er is wel enkele keren gebeld of ik interesse had. Duidelijk nee gezegd en dat ik het hel vervelend vond dat ze me telkens weer benaderden. Verder dit jaar al 2 x n brief gestuurd dat ik geen lid ben, en ook niet wil worden.
Ik betaal niet. Heb n brief klaarliggen die ik morgen aangetekend ga opsturen.
Als ik naar het 0900 nummer bel sta ik lang in de wacht. Nog nooit iemand aan de lijn gekregen.
Wat n vervelend bedrijf zeg. Nooit n reaktie krijgen is onuitstaanbaar.
Ik adviseer iedereen: Doe geen zaken met Pretium!
Tips zijn meer dan welkom!
Hoi pretium heeft deze week ook bij geld van mijn rekening afgehaald 63 euro voor een abbonement van privilege, belachelijk ik heb nooit een abbonement afgesloten voor dat blad, ik heb het geld direct laten terug storten ddor mijn bank.
Ik snap er niks van ik bel al jaren via pretium nooit geen klachten gehad., maar nu heb ik in een keer een abbonement op dat blad privilege, weet iemand of deze gegevens kloppen van hun, privilege servercentrum postb 70080 2003rt haarlem
gr helga ik ben me toch pissig het is te belachelijk dat dit zomaar kan
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?
Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Tussentijds opzeggen autoverzekering
Hoi Ik ben dramatisch ontevreden over FBTO, je "spreekt" daar nog slechts chatbots en beetje contact duurt vele uren. Kan ik voor formele eind datum contract weg? Ik ben daar 36 jaar klant, DEZE autoverzekering loopt formeel tot 30-10-2024 Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer