wa
door wagenaar9 Sep 2, 2010 om 11:08
Computers & telefonie

Abonnement Pretium betalen of niet? Wie kan ons helpen?

Hallo,
Ongeveer in april van dit jaar zijn wij van telefonie-provider overgestapt. Van Pretium naar Zeelandnet.
De opzegging werd geregeld door Zeelandnet, toch hebben we voor de zekerheid telefonisch contact gehad om dit te verifieren. De opzegging was inderdaad geregeld. Wij hebben tevens gevraagd of wij hiernaast nog iets moesten regelen of dat het hiermee definitief geregeld was dat wij volledig bij Pretium weg waren. Dit was niet het geval. Het was geregeld zo.

Ineens werd er in juli een bedrag van 80 euro afgeschreven door Pretium, zonder enig bericht van tevoren. Nou lag er voorheen een automatische incassen, maar in het geval van zulke toch wel redelijke hoge bedragen lijk je me toch van te voren geinformeerd te moeten worden?!!
Wij hebben hierop telefonisch contact gehad en toen werd ons tot onze verbazing verteld dat dit was gedaan door het zusterbedrijf van Pretium Telecom; Pretium. Dat deze bedrijven onafhankelijk van elkaar opereren en het telefoonabonnement hierom ook los stond van het Pretium lidmaatschap... Deze hadden we naast het telefoonabonnement ook op moeten zeggen blijkbaar... Dit terwijl wij nog gevraagd hebben naar de verder te ondernemen stappen om volledig bij Pretium weg te zijn (daar versta ik dus dit ook onder) en niemand die ons hier iets van heeft verteld!
Wij hebben hierop Pretium aangeschreven en dringend verzocht het geld terug te storten, dat wij bij opzegging van ons abonnement navraag hebben gedaan bij de klantenservice en die ons verzekerd hebben dat alles opgezegd was! Maar kregen hiervoor natuurlijk geen gehoor.

Toen hebben we na schriftelijk te hebben gereageerd naar Pretium, nogmaals herhaald dat we hier toch duidelijk naar hebben geinformeerd. Dat dit een fout is van hun zijde in onze ogen. Toen de 80 euro zelf laten storneren en gelijk de automatische incasse stopgezet.
Wij wisten niet en zijn hierover niet geinformeerd dat we dit los van elkaar op moesten zeggen. In mijn ogen zeg je je abonnement niet bij 2 verschillende bedrijven op!
We hebben nog gevraagd of er nog meer geregeld moest worden om van Pretium verlost te zijn... En dit was niet nodig! Dan ga ik ervan uit dat het geregeld is! Ik bedenk me in ieder geval niet dat er nog een zusterbedrijf is waar ik me ook nog bij moet afmelden! Ging er echt vanuit dat het geregeld was na ons telefonisch contact en navraag hiernaar!
Natuurlijk hebben wij als reactie op het storneren van de 80 euro en onze brief een reactie van Pretium gehad en er word ons nu vriendelijk verzocht de 80 euro binnen 7 dagen over te boeken naar Pretium... Nu weten wij niet meer zo goed wat te doen. Moeten we nu betalen?

Vind het verhaal op flinke woekerpraktijken lijken. Op die manier zullen er een hoop mensen voor 80 euro "het schip in gaan" met Pretium!

Een heel verhaal, hoop dat het een beetje duidelijk is!

Wat moeten we doen? Wie kan ons helpen?

Vriendelijke groetjes,
M Wagenaar

25125 49 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 2, 2010 om 11:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

wagenaar9

Ik zou eerst de reactie van Pretium afwachten. Het is inderdaad zo, dat je het lidmaatschap van Privilege apart moet opzeggen (laten we zeggen dat dit een slinkse wijze van Pretium is om geld binnen te harken).
Dat moet je dus nu alsnog op de eerstkomende vervaldatum doen. Doe dit wél aangetekend en met bewijs van ontvangst. Gebruik in die brief de termen beëindigen en opzeggen en vraag om een schriftelijk bevestiging van de opzegging.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Sep 2, 2010 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ReadAC,

Allereerst bedankt voor je antwoord!
De opzegging wil Pretium volgend jaar in laten gaan (abonnement loopt per jaar, tot juli 2011 in dit geval)..dat hebben wij schriftelijk zwart op wit van ze gelukkig, want lees op de site een hoop problemen met Pretium. En zo blijkt maar hoe ze met hun "klanten" om gaan...idd een zeer slinkse wijze om geld binnen te harken! Alles behalve netjes...
Maar begrijp ik goed dat we er ws niks anders mee kunnen dan ze toch die 80 euro over te maken? Want wij zijn al vriendelijk verzocht deze binnen 7 dagen over te maken...

vriendelijke groet,
M. Wagenaar

ve
door verwijderd - Sep 2, 2010 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Privilege is gratis voor klanten met telefoon en nu betalen?
99% van alle klanten maakte en nooit gebruik van en omdat het bij aangaan overeenkomst een contract was zou dit opzeggen ook zo moeten zijn.

Ik zou proberen het te storneren en U had een gratis en die loopt gelijk met telefoon af.
Deze onzin dienst weigeren is beste en laat er maar eens een rechtszaak van komen gezien hun misleiding!

Of zijn de juristen op deze site het hier niet mee eens?

ve
door verwijderd - Sep 2, 2010 om 18:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, dit is een gekoppeld abonnement (koppelverkoop). Echter, in de Algemene Voorwaarden van Pretium Telecom B.V. staat niets over Pretium Privilege of een (impliciete) overeenkomst met Pretium B.V.

Iemand die zich HerrDoktorOetker noemt, heeft een gids samengesteld en het schijnt dat je daar mogelijk iets mee kunt, maar eerlijk gezegd vraag ik me af of je kans op succes hebt, omdat het niet helder is of je via de overeenkomst met Pretium Telecom een verplichting bent aangegaan om Pretium Privilege af te nemen. Afijn kijk zelf maar: http://herrdoktoroetker.angelfire.com/

ve
door verwijderd - Sep 2, 2010 om 19:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

wagenaar9

Pretium heeft juridisch gezien deze zaak behoorlijk dichtgetimmerd. Mijn inschatting is, dat je tot juli 2011 gewoon moet betalen. Wel is het absoluut noodzakelijk dat je alsnog het kontrakt Pretium Privilege schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst opzegt per (datum expliciet noemen). Vraag in die brief ook om een schriftelijke bevestiging van jouw opzegging.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2010 om 14:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allemaal, heel erg bedankt voor jullie reacties.
Blijf het lastig vinden! Vind het zo'n minne manier om geld binnen te harken vanuit Pretium dat ik geneigt ben niet te betalen, maar wil er ook geen gezeur om/mee... So what 2 do? Het lijkt erop dat we niet anders kunnen dan het lidmaatschap betalen tot juli 2011...
Of zijn er mensen die hier andere ideeen over hebben of andere ervaringen, tips?
Dan hoor ik dat graag natuurlijk.

In ieder geval bedankt voor een ieder die de moeite heeft genomen te reageren op onze vraag!

Met vriendelijke groet,
M. Wagenaar

ve
door verwijderd - Sep 4, 2010 om 01:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lieber Wagenaar9,

Het is heel eenvoudig met Pretium Privilege: Er is bij de "overeenkomst" geen schriftelijke bevestiging zoals een welkomstbrief met de voorwaarden aan u verstrekt. Er waren geen 7 dagen bedenktijd. Er was niet duidelijk waar de overeenkomst eigenlijk over ging. Heeft u hem eigelijk wel gesloten?? En tenslotte: er is geen dienst aan u verleend of iets aan u geleverd. Pretium had dus geen verplichting aan u, dan heeft u ook geen verplichting aan Pretium.

Met dank aan Edwardus, die al naar De Telefoongids verwees (werd dat maar meer gedaan Pedro, dan zou de Pretium ellende en andere Telepiraterij sneller de wereld uit zijn) merk ik op, dat u gewoon uw geld kunt terugboeken en de dreigbrieven van "Gerecht Incasso" (de nepper van Pretium) gerust tegemoet kunt zien. Hoe alles in zijn werk gaat tot aan terugboeken en blokkeren van uw bankrekening, staat in De Telefoongids. Voor u om te beginnen: Situatie 3. Het is wel veel leeswerk. Ik hoop dat u mij dat niet kwalijk neemt.

Dien vooral ook een klacht in bij de Consumentenautoriteit.

Vielen Erfolg,
HerrDoktorOetker

ve
door verwijderd - Sep 8, 2010 om 15:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste HerrDoktorOetker,

Allereerst hartelijk bedankt voor uw antwoord! Fijn dat u de moeite heeft genomen ons verhaal te lezen en te reageren.
Naar ik lees bent u een ervaringsdeskundige op gebied van Pretium en andere "telepiraterij-bedrijven" ;-D. Vandaar de telefoongids! En wat een geweldig naslagwerk heeft u samengesteld! Hier zullen een hoop mensen zeer zeker erg mee geholpen zijn! En dan neem je "het vele leeswerk", voor lief! ;-D
Ook ik ben blij met deze informatie en heb het opgeslagen op de pc, je weet nooit waar deze nog goed voor is...

Wat betreft de situatie met Pretium...ik blijf het erg lastig vinden. Zelf ben ik geneigd om ze te betalen om "erger te voorkomen" (ik ben zo iemand bij wie al die dreigbrieven, jammer genoeg, wel indruk maken...), maar wou weten of er een duidelijk antwoord over onze situatie zou zijn, eerdere ervaringen van mensen die bijv. niet hebben betaald. Maar naar ik begrijp is er niet echt een éénduidig antwoord te geven als ik voorgaande reacties lees... En Pretium blijkt de boel goed "vastgetimmerd" te hebben in situaties als deze (hoe smerig ook!!!). Dan ben ik bang dat ik aan het korste eind trek...

Ik laat het even bezinken, maar wil u in ieder geval heel erg bedanken voor uw informatie en antwoord!

Vr. Gr.
M. Wagenaar

ve
door verwijderd - Dec 12, 2010 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik verbaas me zeer over het bedrijf Pretium. Begin dit jaar ben ik van telefoonaanbieder overgestapt naar tele2. In oktober werd er ineens 65 euro van onze rekening afgeschreven. Direkt gestorneerd, waarna we vorige week n brief kregen om het bedrag binnen 7 dagen te storten. IK kan me helemaal niet herrinneren dat ik n abbonement heb afgesloten. Er is wel enkele keren gebeld of ik interesse had. Duidelijk nee gezegd en dat ik het hel vervelend vond dat ze me telkens weer benaderden. Verder dit jaar al 2 x n brief gestuurd dat ik geen lid ben, en ook niet wil worden.
Ik betaal niet. Heb n brief klaarliggen die ik morgen aangetekend ga opsturen.
Als ik naar het 0900 nummer bel sta ik lang in de wacht. Nog nooit iemand aan de lijn gekregen.
Wat n vervelend bedrijf zeg. Nooit n reaktie krijgen is onuitstaanbaar.
Ik adviseer iedereen: Doe geen zaken met Pretium!
Tips zijn meer dan welkom!

ve
door verwijderd - Jan 14, 2011 om 16:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi pretium heeft deze week ook bij geld van mijn rekening afgehaald 63 euro voor een abbonement van privilege, belachelijk ik heb nooit een abbonement afgesloten voor dat blad, ik heb het geld direct laten terug storten ddor mijn bank.
Ik snap er niks van ik bel al jaren via pretium nooit geen klachten gehad., maar nu heb ik in een keer een abbonement op dat blad privilege, weet iemand of deze gegevens kloppen van hun, privilege servercentrum postb 70080 2003rt haarlem

gr helga ik ben me toch pissig het is te belachelijk dat dit zomaar kan

ve
door verwijderd - Jan 14, 2011 om 17:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

helga666

Bij het opzeggen van Pretium Privilege, dit adres gebruiken:

Pretium B.V.
Postbus 6128
2001 HC Haarlem

Pretium Privilegelijn, tel. 0900 - 11 22 33 6 (€ 0,15 p.m., bereikbaar op werkdagen van 08.30 - 20.00 uur).

Website:

http://www.mijnprivilege.nl/

ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2011 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik kreeg dit adres door via de telefoon
privilege servercentrum postb 70080 2003rt haarlem

gr Helga

ve
door verwijderd - Jan 14, 2011 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

De grootste instinker van de pretiums narigheid is dat het z.g. lidmaatschap, gekoppeld aan het blad Privilege een langere opzegtermijn hanteert als het telecom abonnement.

Zie o.a. hier

boete Pretium Telecom

Ik vind het een goede tip om te vragen naar de voicelog m.b.t. uw toestemming geven voor lidmaatschap van Pretium.

Verder wordt u erin geluisd omdat het lidmaatschap het eerste jaar gratis is, dus niemand er erg in heeft dat het volgend jaar stilzwijgend omgezet wordt in een betaald abonnement.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2011 om 19:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt voor je reactie

gr helga

ve
door verwijderd - Jan 14, 2011 om 19:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

helga666

Ik denk toch dat jij een fake adres hebt gekregen. Het adres van Privilege is:

Postbus 6128
2001 HC Haarlem
óf
Amerikaweg 10
2035 RA Haarlem

Sukses, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2011 om 19:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

herrdroetker

Vraag: is deze http://herrdoktoroetker.angelfire.com/ nog steeds korrekt?

Met collegiale groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2011 om 19:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

herrdroetker

Vraag: is deze verwijzing

http://herrdoktoroetker.angelfire.com/

nog steeds korrekt?

Met collegiale groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2011 om 19:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

En tenslotte meen ik dat die koppelverkoop ook al eens bij Vara Kassa aan bod is geweest als ik mij niet vergis.
Of anders bij dat tros radar.
In ieder geval werd er in die uitzending beterschap belooft door Pretium.
Die Freie Vögel.

und ein Gruss Gott herr doctor Oetker..

ve
door verwijderd - Jan 14, 2011 om 20:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lieber Read,

Ja, gewiß! Nog altijd De Telefoongids op hetzelfde adres en ondanks alweer meer dan 1/2 jaar oud, nog steeds actueel. Wel zit er een flauw pop undertje bij, maar ja het is gratis. Soms komt er ook een fraaie banner van de Consuwijzer zelf op.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

PS Pretium heeft kennelijk de Telepiraterij weer enthousiast opgepakt, want De Telefoongids wordt nu weer stevig gedownload.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2011 om 20:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lieber Grootvader,

Auch Ihnen sende ich meine herzliche Grüße, en vooral:

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

ve
door verwijderd - Feb 15, 2011 om 10:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi,

ik heb 5 weken terug een aangetekende brief verstuurd naar pretium privilege, ik heb een ontvangbevestiging ontvangen van de ptt, ik heb van pretium nog steeds geen reactie gehad is dit goed? of niet

gr helga

ve
door verwijderd - Feb 17, 2011 om 22:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Liebe Helga666,

Na een degelijke aangetekende brief met ontvangstbevestiging is Pretium aan zet. Dus gewoon afwachten en vooral niets betalen. Ik sluit niet uit dat u nooit meer iets van ze hoort. Houdt wel uw bankafschriften in de gaten.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

ve
door verwijderd - Feb 18, 2011 om 10:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

oke bedankt voor je reactie, ik heb pretium bij mijn bank al laten blokkeren.

gr helga

ve
door verwijderd - Feb 28, 2011 om 11:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook hier een gevalletje privilege/pretium. Bij mijn moeder is abonnementsgeld van haar rekening afgeschreven. Waarom plagen ze juist altijd de wat oudere mensen onder ons met dit soort akkefietjes? We hebben het laten storneren maar hoe kan ik nu verder het beste handelen?
Heb wel even gebeld met ze en kreeg het volgende adres: Pb 780, 2003RT Haarlem. Ik zie dat hier andere adressen staan maar heb toch na 2 keer vragen en herhalen dit als enige te horen gekregen. (Twijfel een beetje bij het lezen van de andere adressen)

ve
door verwijderd - Feb 28, 2011 om 11:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

dikky schreef op maandag 28 feb 2011, 11:12: Ook hier een gevalletje privilege/pretium. Bij mijn moeder is abonnementsgeld van haar rekening afgeschreven. Waarom plagen ze juist altijd de wat oudere mensen onder ons met dit soort akkefietjes? We hebben het laten storneren maar hoe kan ik nu verder het beste handelen?
Heb wel even gebeld met ze en kreeg het volgende adres: Pb 780, 2003RT Haarlem. Ik zie dat hier andere adressen staan maar heb toch na 2 keer vragen en herhalen dit als enige te horen gekregen. (Twijfel een beetje bij het lezen van de andere adressen)

Als ik het goed begrijp is uw moeder lid gemaakt van Pretium en krijgt ze het blad Privilege toegestuurd.
Het vervelende van dit lidmaatschap is dat dit het eerste jaar gratis toegestuurd wordt waarna het omgezet wordt in een betaald lidmaatschap, een langere opzegtermijn heeft en afzonderlijk opgezegd moet worden.

Kan uw moeder zich herinneren wanneer zij ( telefonisch?) benaderd is om haar te strikken voor dit lidmaatschap? M.a.w. is er een voice log gemaakt waaruit blijkt dat uw moeder instemde met lidmaatschap?

U zou dus om deze voicelog kunnen verzoeken waaruit blijkt dat uw moeder met dit lidmaatschap instemde.
Kan dit niet overlegd worden, dan is er m.i. geen wettelijk bewijs van uw moeder's instemming en dient op die grond de overeenkomst kosteloos ontbonden te worden.

Is er wel een voicelog gemaakt, dan raad ik u aan schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging de overeenkomst m.b.t. lidmaatschap te beëindigen. Tevens uw toestemming voor a.i. intrekken!
kopie brief + ontvangstbevestiging goed bewaren!

ve
door verwijderd - Feb 28, 2011 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je wel voor je snelle antwoord. De brief waarin ik inderdaad vraag naar het hoe van het lidmaatschap is al opgesteld. De automatische incasso daarbij gelijk ingetrokken natuurlijk. Bovendien heb ik het bedrag laten storneren voor nu.
Ze belt al een paar jaar middels Pretium dus dat lidmaatschap is al die jaren nog niet om de hoek komen kijken. Ik denk dat als ik dit naar Privilege toestuur (dank je wel voor de tip aangetekend) dat ik het balletje hiermee naar hun kant verschuif. Heb ik dat goed?
Moet nog wel even de brief aanpassen om het abonnement gelijk ook op te zeggen maar dat is zo gepiept.
Je had het over een langere opzegtermijn. Kun je me ook vertellen hoe lang die in dit geval is? (heb omtrent pretium/privilege hier niets liggen, administratie ligt bij mijn moeder. Weet ook eigenlijk niet wat daarvan op papier is)

ve
door verwijderd - Feb 28, 2011 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

@dikky: gebruik de zoekfunctie bovenaan deze pagina eens. Er zijn tig topics over pretium, daar kun je alle antwoorden vinden die je zoekt.

ve
door verwijderd - Feb 28, 2011 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

dikky schreef op maandag 28 feb 2011, 11:51: Dank je wel voor je snelle antwoord. De brief waarin ik inderdaad vraag naar het hoe van het lidmaatschap is al opgesteld. De automatische incasso daarbij gelijk ingetrokken natuurlijk. Bovendien heb ik het bedrag laten storneren voor nu.
Ze belt al een paar jaar middels Pretium dus dat lidmaatschap is al die jaren nog niet om de hoek komen kijken. Ik denk dat als ik dit naar Privilege toestuur (dank je wel voor de tip aangetekend) dat ik het balletje hiermee naar hun kant verschuif. Heb ik dat goed?
Moet nog wel even de brief aanpassen om het abonnement gelijk ook op te zeggen maar dat is zo gepiept.
Je had het over een langere opzegtermijn. Kun je me ook vertellen hoe lang die in dit geval is? (heb omtrent pretium/privilege hier niets liggen, administratie ligt bij mijn moeder. Weet ook eigenlijk niet wat daarvan op papier is)

Zo uit mijn hoofd is de opzegtermijn van het lidmaatschap van Pretium waar het blad Privilege bij behoort 3 maanden. Ik lees dit ook hier

Nogmaals laat Pretium met een voicelog aantonen dat uw moeder afzonderlijk toestemming heeft gegeven tot een Lidmaatschap van Pretium, wat m.i. iets anders is als bellen via Pretium Telecom. Ik zou aangeven dat u het bedrag gestorneerd heeft tot Pretium rechtsgeldig kan aantonen dat uw moeder ingestemd heeft met het lidmaatschap.

Kunnen zij dit niet aantonen dan is er geen sprake van een lidmaatschap van dit bedrijf.

ve
door verwijderd - Feb 28, 2011 om 15:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Zie het antwoord van de staatssecretaris van Economische zaken. "Navraag bij Pretium Telecom levert op dat beide vennootschappen hun eigen klanten werving verzorgen, waarbij er geen koppeling bestaat tussen de aangeboden abonnementen." Voordeel voor pretium: ieder abonnement moet apart worden opgezegd. Nadeel voor pretium: er zouden mijn inziens dan ook twee aparte voice logs moeten zijn. En dat is NIET het geval, derhalve geen contract, geen abonnement en lidmaatschap bij Pretium BV als er alleen een voice log is van het wervingskantoor van pretium Telecom BV!!!
Niet betalen dus deze gelegaliseerde [edit redactie]. Leve de marktwerking!

Groet\\

wim

ve
door verwijderd - Feb 28, 2011 om 18:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Dikky, dat adres wat jij hebt Pb 780, 2003RT Haarlem. daar heb ik mijn brief ook naar toegestuurd

gr Helga

dikky schreef op maandag 28 feb 2011, 11:12: Ook hier een gevalletje privilege/pretium. Bij mijn moeder is abonnementsgeld van haar rekening afgeschreven. Waarom plagen ze juist altijd de wat oudere mensen onder ons met dit soort akkefietjes? We hebben het laten storneren maar hoe kan ik nu verder het beste handelen?
Heb wel even gebeld met ze en kreeg het volgende adres: Pb 780, 2003RT Haarlem. Ik zie dat hier andere adressen staan maar heb toch na 2 keer vragen en herhalen dit als enige te horen gekregen. (Twijfel een beetje bij het lezen van de andere adressen)

ve
door verwijderd - Feb 28, 2011 om 19:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

helga666 schreef op maandag 28 feb 2011, 18:09:
Hoi Dikky, dat adres wat jij hebt Pb 780, 2003RT Haarlem. daar heb ik mijn brief ook naar toegestuurd

gr Helga

Dank je wel Helga. Dat geeft in ieder geval een goed gevoel want ik heb gelezen dat jouw brief aangekomen was. Heb jij inmiddels al wat gehoord van ze of nog steeds niets?

ve
door verwijderd - Feb 28, 2011 om 20:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Liebe Dikky,

In De Telefoongids staat alles wat u weten wilt. "Situatie 3" voor Pretium Privilege en "Situatie 4" voor het telefonieabonnement van uw moeder. Pretium stelt dat Privilege en Telecom "verschillende" bedrijven zijn en dat ze apart moeten worden opgezegd. Ze hebben wel hetzelfde huisadres en dezelfde directeur. Dus dat komt mooi uit om die dan maar twee brieven te zenden:

Pretium Privilege B.V.
t.a.v. dhr. J.M.K. Nyks
Amerikaweg 10
2035 RA HAARLEM

Pretium Telecom B.V.
t.a.v. dhr. J.M.K. Nyks
Amerikaweg 10
2035 RA HAARLEM

Het is het beste om aangetekend met ontvangsbevestiging te zenden naar het "huisadres". Dan kan de heer Nyks de brieven persoonlijk in ontvangst nemen.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

ve
door verwijderd - Feb 28, 2011 om 20:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je wel HerrDoctorOetker. Ik zat toevallig net in je telefoongids te lezen.
Je hebt er al heel wat werk van gemaakt zag ik.
Ik vind het echt zo super sneu dat juist de ouderen in de maatschappij het moeten ontgelden bij dergelijke praktijken.
Ik ga in ieder geval in mijn pen klimmen om een epistel bij de heren aldaar op het bureau te krijgen.

ve
door verwijderd - Mar 1, 2011 om 10:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi dikky, nee ik heb nog steeds niks gehoord., maar ik heb de bewijsen dat ik de brief heb opgestuurd gr helga

ve
door verwijderd - Mar 9, 2011 om 17:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook bij mij heeft Privilege BV zomaar €80 afgeschreven, als zijnde contributie?!?! Ik heb inmiddels het bedrag laten storneren door de bank en het is al op m'n rekening terug gestort. Ik heb van Pretium Telecom en/of Privilege BV hierop nog geen reactie gehad.

Nu vraag ik me echter af, is dat blad van Privilege BV een maandblad of een kwartaalblad? Ik heb namelijk in dit jaar (2011) nog geen blad van hun ontvangen, ook niet voordat ik het geldbedrag heb laten storneren. Moet ik nu dat abonnement wat ik volgens hun zou hebben, opzeggen of gewoon afwachten of ik het blad nog ontvang en dan eventueel opzeggen?

ve
door verwijderd - Mar 9, 2011 om 17:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi markspeedmaster

ik zou eeen aangetekende brief versturen met een rode kaart van de bank erbij, dat je geen lid bent van dat blad, verder even afwachten of je er wat van hoort van hun kant?
Ik heb nog steeds geen reactie gehad van hun, maar ze kunnen geen geld meer van mijn bank af halen.
gr helga

ve
door verwijderd - Mar 9, 2011 om 18:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

markspeedmaster schreef op woensdag 9 mrt 2011, 17:24: Ook bij mij heeft Privilege BV zomaar €80 afgeschreven, als zijnde contributie?!?! Ik heb inmiddels het bedrag laten storneren door de bank en het is al op m'n rekening terug gestort. Ik heb van Pretium Telecom en/of Privilege BV hierop nog geen reactie gehad.

Nu vraag ik me echter af, is dat blad van Privilege BV een maandblad of een kwartaalblad? Ik heb namelijk in dit jaar (2011) nog geen blad van hun ontvangen, ook niet voordat ik het geldbedrag heb laten storneren. Moet ik nu dat abonnement wat ik volgens hun zou hebben, opzeggen of gewoon afwachten of ik het blad nog ontvang en dan eventueel opzeggen?

Vraag in de aangetekende brief om voicelog waaruit blijkt dat u toestemming tot lidmaatschap heeft gegeven.

Pretium BV / Privilege. t.a.v. Afdeling sales. Postbus 6128, 2001 HC Haarlem. Magazine Privilege. • is het kwartaalblad voor klanten van Pretium ...
bron: www.zigt.nl/getfile.php?id=10707

Dat wordt zo uit mijn hoofd 1 jaar gratis verstuurd en vervolgens stilzwijgend omgezet in een betaald lidmaatschap.

Als u het nooit ontvangen heeft, wordt u m.i. in het ootje genomen. Zie verder Oetker op o.a. deze topic

ve
door verwijderd - Mar 9, 2011 om 19:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

@

.......Dat wordt zo uit mijn hoofd 1 jaar gratis verstuurd en vervolgens stilzwijgend omgezet in een betaald lidmaatschap.

Het geheugen is nog prima!

ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 21:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben er een jaar of 3 ingestoken bij Pretium. Anderhalf jaar geleden mijn abonnement op kunnen zeggen, maar geen rekening gehouden met die Privillege. Kwam er toevallig achter tijdens het controleren van mijn afschrijvingen. 65 euro voor contributie..??? Meteen laten storneren. Rabobank zou me over 2 werkdagen terug mailen en dan meteen bellen. Zal idd ook meteen vragen of ze een voice log hebben voor dat Privillege gebeuren.

Dus als ze dat niet hebben, betekend dus dan ook dat ik nooit toestemming heb gegeven voor dat product..

Vind het het maar een criminele bende daar dat gehele pretium gebeuren..

ve
door verwijderd - Mar 17, 2011 om 13:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi ik had laatst een aangetekende brief verstuurt naar pretium privilege, ik heb een reactie gehad omdat ze aan klantenbinding doen hebben ze mijn abbonement geanuleerd, en krijg ik mijn geld terug, dat heb ik allang terug want ik heb hun bij de bank laten blokkeren.

Dus voor mij is het probleem opgelost, ook al was ik geen lid van privilege

gr helga

ve
door verwijderd - Mar 17, 2011 om 14:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

helga666

Als je echt zwart op wit (dus schriftelijk) bericht hebt gehad dat de overeenkomst of de overeenkomsten beëindigd zijn, dan ben je echt een uitzondering. Mijn inschatting is echter dat het muisje nog wel een staartje zal hebben. Let dus de komende maanden goed op.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 19, 2011 om 21:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na lang heen en weer gebriefd.... overigens niet aangetekend....staat er in de laatste brief dat ik mag bellen om mn voice log af te luisteren... Duurt telkens wel 4-5 weken voordat er n reactie komt....
IK weet zo zeker dat die er niet is.... Direkt gebeld...maar ze hebben hm nog niet gevonden...ik word a.s. maandag gebeld.... Ben zo benieuwd wat ze me laten horen.....

ve
door verwijderd - Jul 22, 2011 om 12:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal,

Blij dat ik niet de enige ben die met Pretium dit geouwehoer heeft. Ik vroeg me af of iemand na stornering en blokkering van het rekeningnummer ooit nog iets van Pretium heeft gehoord. Ik had vorig jaar hetzelfde als jullie, ik heb gestorneerd, rekening geblokkeerd en toen kreeg ik die bewuste brief van Pretium. Ik zat eraan vast volgens hun. Dus probeerde ik afgelopen jaar het geld in delen over te maken. Moest voor jullie gebeuren, anders kreeg ik een incasso. En dat heeft me ook doen besluiten dus maar te betalen. Alleen komen alle bedragen telkens terug. Ik zat me dus af te vragen of ik me zorgen moest maken om een incasso, maar als ik het zo hoor, is Pretium geen pluis bedrijf en maken ze mensen op een listige manier geld afhandig. Heeft iemand van jullie ooit nog iets vernomen van Pretium na het geld gestorneerd te hebben en de rekening geblokkerd? Ik weet inmiddels wel dat ik me geen zorgen hoef te maken na alle informatie op dit forum, maar als er iets nog gaande is, zouden we ons met ons allen sterk kunnen maken tegen dat woeker bedrijf.

ve
door verwijderd - Jul 22, 2011 om 20:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Liebe Swanica,

Dit is al een enigszins oud topic.

Er is geen enkel geval bekend waarin Pretium een incassoprocedure heeft ingezet tegen een consument. Er is wel een uitstekend gedocumenteerde zaakl van een consument die bij de kantonrechter via een hoger beroep tegen een uitspraak van de Geschillencommissie, uiteindelijk won.

U moet het wel goed aanpakken en niet zomaar niet betalen:
Schrijf een aangetekende brief met ontvangstbevestiging aan Pretium.
1. U legt daarin de heer Nyks uit waarom hij geen recht heeft op betaling van het door Pretium BV / Pretium Telecom BV gevorderde bedrag. Het gaat hier om uw verhaal over uw situatie. Dat kan zijn: misleiding bij de verkoop, koppelverkoop, enzovoort.
2. U deelt de heer Nyks mee dat u niet zult betalen, dat u de incasso zult blokkeren en dat u reeds geïncasseerde bedragen zult laten terugboeken.
3. U stelt hem voor, dat als hij het daar niet mee eens is, om een incassoprocedure tegen u in te zetten.
4. U deelt hem mee dat u de dagvaarding om voor de kantonrechter (bij voorkeur in uw woonplaats) te verschijnen met vertrouwen tegemoet ziet.

Voor nadere details verwijs ik u naar De Telefoongids.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

ve
door verwijderd - Oct 30, 2011 om 21:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn schoonmoeder is per telefoon benaderd en heeft geen toestemming of iets van dien aard gegeven, toch hebben ze haar een andere telefoonprovider aan gesmeerd en een zogenaamd proefabbonement op Privilege toe gezonden, de telefoonmaatschap Pretium Telecom en Privilege zijn een grote oplichtersbende.
Een vrouw van 76 jaar die ernstige klachten heeft en aan de ziekte van Parcinson, meer dan genoeg heeft, een zo`n stel lastige vragen stellen en dan nog eens een telefoon abbonement aan smeren geregistreerd is bij het bel me niet register Ik als schoonzoon heb mezelf daar dan eens in vast gebeten en zal als het moet juridische stappen niet uit de weg gaan om die vervelende praktijken eens een halt toe te roepen. ik roep dan ook bij deze op om geamelijk dit bedrijf een halt toe te roepen. mensen die ook hier last van hebben kunnen mailen naar.
ccincasso@casema.nl gericht aan Mike K

ve
door verwijderd - Nov 2, 2011 om 08:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Impressionmusic,

Als ik nog met hen problemen had, zou ik samen met je een zaak ervan maken. Ik heb dit echter los kunnen laten en ben blij dat ik van ze af ben. En je schoonmoeder moet ook van ze af kunnen komen. Ik vind het een goed initiatief van je en ik hoop dat je zo succesvol zult zijn dat de stekker uit deze praktijken worden getrokken. Als je in het bel me niet register vermeld staat en je wordt toch gebeld, zijn de bellers in overtreding. Hier kun je in ieder geval melding van maken, anders heeft dat register geen zin. Helaas leven we nog in een wereld waar we elkaar beliegen en bedriegen en eerlijke mensen toch nog bedonderd worden. Ook al kan ik me niet samen met je sterk maken voor een zaak, toch wens ik je veel succes toe en zou het leuk vinden als je ons op de hoogte houdt. Ik hoop dat je met dit bericht van je mensen bereikt die in hetzelfde schuitje zitten. Niets om je voor te schamen mensen, dat bedrijf moet zich schamen zo te werk te gaan en samen sta je sterker om een bedrijf aan te kunnen pakken, zeker als er al door iemand anders een zaak gewonnen is. Succes ermee!!!!!

ve
door verwijderd - Nov 2, 2011 om 09:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

impressionmusic schreef op zondag 30 okt 2011, 21:41: Mijn schoonmoeder is per telefoon benaderd en heeft geen toestemming of iets van dien aard gegeven, toch hebben ze haar een andere telefoonprovider aan gesmeerd en een zogenaamd proefabbonement op Privilege toe gezonden, de telefoonmaatschap Pretium Telecom en Privilege zijn een grote oplichtersbende.
Een vrouw van 76 jaar die ernstige klachten heeft en aan de ziekte van Parcinson, meer dan genoeg heeft, een zo`n stel lastige vragen stellen en dan nog eens een telefoon abbonement aan smeren geregistreerd is bij het bel me niet register Ik als schoonzoon heb mezelf daar dan eens in vast gebeten en zal als het moet juridische stappen niet uit de weg gaan om die vervelende praktijken eens een halt toe te roepen. ik roep dan ook bij deze op om geamelijk dit bedrijf een halt toe te roepen. mensen die ook hier last van hebben kunnen mailen naar.
ccincasso@casema.nl gericht aan Mike K

Uw schoonmoeder kan schriftelijk aangetekend een z.g. ontkenning van het sluiten van overeenkomsten met Pretium en met het blad Privilege sturen.

Geeft in de brief aan dat ze is aangemeld bij Belmenietregister en het derhalve wettelijk verboden is om haar lastig te vallen met telemarketing terreur.

Vraag om bewijs van tegendeel ( voicelog) waaruit zou blijken dat zij wel ingestemd heeft.

Het is raadzaam om het blad Privilege afzonderlijk te annuleren omdat dit na een jaar omgezet wordt in een betaald abonnement. Ik neem aan dat in het blad een contactadres staat waar brief heen kan.

Vraag in beide gevallen om schriftelijke bevestiging van ontkenning overeenkomsten.

Klacht indienen over telemarketing bij Consuwijzer:
klik hier
en
Een signaal afgeven hier:

Signaal

Laat uw schoonmoeder de brieven ondertekenen om te voorkomen dat Pretium gaat traineren en wil dat u gemachtigd wordt namens uw schoonmoeder deze zaak te bestrijden.

Kopie brieven + verzendbewijs goed bewaren.

Als de abonnementen niet terug gedraaid worden kunt u dit als een geschil voorleggen bij de Geschillencommissie telecommunicatie.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 21:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is het rekeningnummer van pretium?Dan kan ik het alvast laten blokkeren.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 21:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

@truus: plaats je reacties even in je eigen topic en open niet zomaar een willekeurig pretium-topic.....
Dit topic is niet actueel...