sn
door snarry May 16, 2010 om 00:43
Geldzaken & recht

Abonnement sportschool

Mijn moeder is ongeveer twee á drie jaar lid van de sportschool. Nu heeft ze vorig jaar juni/juli een nieuw jaar abonnement afgesloten die per maand wordt betaald. Maar zij daarna een blessure en kon hier door niet sporten. Nou had ze mij gevraagd hoe ze dat stop kon zetten. Ik zei tegen haar dat ze gewoon haar incasso moest terugboeken en daarna wel bericht van de sportschool zou krijgen. Maar nu heeft ze al twee keer een aanmaning gehad om te betalen. Moet zij hiermee akkoord gaan? Want zij heeft het recht om te sporten, maar door overmacht kon dit niet. En nu moet ze toch elke maand betalen.

1802 4 Rapporteer

elenay
door elenay - May 16, 2010 om 01:13
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Zonder iets te vermelden en dan een incasso terugboeken lijkt me niet de juiste weg.

In de eerste plaats had ik even met de sportschool overlegd.

Misschien hadden ze haar wel een tijdelijke stop aangeboden als het om een jaarabonnement gaat. Dan kan ze weer beginnen als ze beter is.

Ik zou gewoon even persoonlijk contact opnemen.

Is het een jaarcontract dan zal ze dat moeten betalen. En wat zijn de algemene voorwaarden van dat abonnement, heeft ze daar al eens naar gekeken?

Pas dan kun je zien wat je rechten en plichten zijn.

Groetjes, Elena

vanden bosch
door vanden bosch - May 16, 2010 om 01:32
252 Antwoorden / 1 Vragen

Geen slim advies om zomaar de incasso terug te laten boeken. Nu zal ze in ieder geval die maanden moeten betalen en daar mogelijk nog extra kosten bij krijgen.

Wat is er mis met even bellen met de sportschool en uitleggen wat er aan de hand is.

Ik zou ze nu gewoon een eerste even opbellen en ze het probleem uitleggen.

ro
door ron530 - May 16, 2010 om 09:35
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Oei, was geen slim advies dat u uw moeder heeft gegeven. Sportscholen vallen niet onder de wet die het mogelijk maakt om maandelijks op te zeggen, en dan nog gewoon storneren en geen contact op nemen is niet slim. Ik las dat het contract Juni/Juli afloopt, direct opzeggen dus. Wat betreft contributie en de aanmaningen die zullen tot afloop contact gewoon voldaan moeten worden. Sportscholen zijn niet coulant als het een blessure betreft, forums staan vol met dit soort klachten.

Succes met de afhandeling,
Ronny.

sn
door snarry - May 16, 2010 om 12:11
3 Antwoorden / 3 Vragen

Dank u voor uw reactie. Dan zal ik gelijk maandag met de sportschool contact opnemen en het tot nu toe open bedrag betalen. Dank u allen voor de snelle reacties.