jo
door jordydegraaf Oct 8, 2014 om 15:01
Voeding & gezondheid

Abonnement vervroegd opzeggen ivm ziekte

Ik ben op 6 augustus geopereerd en dat is niet helemaal goed gegaan waardoor ik 2 dagen later weer geopereerd ben.
Ik moet binnenkort terug naar het ziekenhuis voor nog een operatie,
Dus wil ik mijn fitness abonnement opzeggen.

Ik fitness bij fit for free, en omdat ik zelf niet in staat was om daar naartoe te gaan enzo, heeft mijn vrouw het meeste voor me geregeld.

Ten eerste is ze naar de balie gegaan van het filiaal waar wij lid zijn met de vraag of we het abonnement konden bevriezen, dat was geen optie, en we moesten maar contact opnemen met de klantenservice.
Dat heeft ze toen gedaan en we kregen te horen dat bevriezen geen optie is maar dat we mijn abonnement wel vroegtijdig konden opzeggen.
Dat moest dan gebeuren doormiddel van een verwijsbrief van mijn huisarts op te sturen.
Dit is dus allemaal telefonisch afgesproken.

Nou heb ik vanmorgen een email ontvangen waarin staat dat ik helemaal geen recht heb om mijn abonnement eerder op te zeggen en dat ik maar door moet betalen tot eind maart 2015.

Dus we hebben vanochtend weer gebeld en alles uitgelegd, en we krijgen gewoon te horen dat het nooit mogelijk is geweest en dat er nooit is gezegd dat wij doormiddel van die brief het kunnen opzeggen.

Dus al met al zijn we gewoon de lul, en moeten we gewoon tot het einde van mijn jaar abonnement betalen.

Weet iemand misschien wat we hier aan kunnen doen of staat fit for free volledig in ze recht?

Gr jordy de graaf

6298 8 Rapporteer

komsja
door komsja - Oct 8, 2014 om 16:54
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Volgens de wet is een mondelinge afspraak ook een afspraak en dus ook rechtsgeldig maar wat zoekster net ook al zei: als je het niet kan bewijzen is het vechten tegen de bierkaai want het is dan uw woord tegen hun woord dus ben ook bang dat u zal moeten betalen

tijger1
door tijger1 - Oct 8, 2014 om 17:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Laten we hopen dat u na de volgende operatie zover hersteld dat u weer kunt sporten.

Zulke bedrijven maken wel dat je eigenlijk nooit ergens een contract voor wat dan ook wilt aangaan.

jo
door jordydegraaf - Oct 8, 2014 om 17:10
1 Antwoorden / 1 Vragen

Zoekster,

Nee ik heb me pasje nog niet ingeleverd en dat ga ik ook niet doen totdat ik meer weet, in ieder geval bedankt voor het antwoorden, ik hoop dat er nog wat te regelen valt maar zie t somber in

zoekster
door zoekster - Oct 8, 2014 om 17:10
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Op zich zouden ze in hun recht staan, hadden ze u niet eerder verteld dat u met een brief van uw huisarts vervroegd mocht opzeggen. Maar ja, mondelinge toezeggingen, daar heb je weinig aan, je kunt ze niet bewijzen.

Dus ik vrees dat u gewoon moet betalen. Ik vind het wel uitermate labbekakkerig dat ze niet willen opschorten, ook niet met een brief van de huisarts. Maar van die organisatie heb ik sowieso geen hoge pet op.

Heeft u uw pasje al ingeleverd?

tijger1
door tijger1 - Oct 8, 2014 om 17:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kan er misschien iemand anders op uw pasje spirten? Staat er een foto op?

zoekster
door zoekster - Oct 8, 2014 om 19:06
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=jordydegraaf schreef op woensdag 8 okt 2014, 17:10]Zoekster,

Nee ik heb me pasje nog niet ingeleverd en dat ga ik ook niet doen totdat ik meer weet, in ieder geval bedankt voor het antwoorden, ik hoop dat er nog wat te regelen valt maar zie t somber in
Ik vroeg dat omdat ze daar tegenwoordig boevenstreken mee uithalen. Als je opzegt, ontkennen ze dat ze het pasje hebben ontvangen en dan laten ze je daar nog maandelijks 2,75 o.i.d. voor betalen, dus nadat je al geen lid meer bent.

Als u in 2015 opzegt, doe dat ten eerste tijdig en ten tweede neem een fotootje dat u het pasje inlevert/in de enveloppe stopt. En schriftelijk opzeggen altijd aangetekend, anders hebben ze het zogenaamd niet ontvangen.
En verzoek om een bevestiging van de opzegging.

Het is maar dat u het weet.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 8, 2014 om 19:33
4299 Antwoorden / 5 Vragen

"eerste is ze naar de balie gegaan van het filiaal .... we moesten maar contact opnemen met de klantenservice"

Geweldig dat soort bedrijven, hebben ze zo'n prachtige service balie en dan toch gewoon doorverwijzen, opdat dat natuurlijk zo lekker makkelijk is.

costnix
door costnix - Oct 9, 2014 om 11:28
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Deze klachten over sportscholen in het algemeen zijn legio. Dat is voor mij de reden om nooit meer een sportschool te betreden, laat staan een lidmaatschap aan te gaan. Ik ga wel tientallen kilometers wandelen en fietsen.
Sportscholen zijn net Hotel Califonia. "You can check-in ervry time, you can never leave"