ju
door judith2015 Aug 6, 2015 om 11:29
Vrije tijd & tuin

Abonnementsverhoging

Hallo,
nieuwe eigenaren van mijn sportschool hebben ineens het abonnement verhoogd met 2,15 en voor mijn man met 1,25
Wij hebben hiervan geen berichtgeving gehad kan ik het bedrag storneren op de rek. eisen om het oude bedrag te betalen?

2233 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 6, 2015 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zou eerst eens aan de nieuwe eigenaren vragen waarom die verhoging heeft plaatsgevonden en ook: waarom daar geen ruchtbaarheid aan is gegeven. Storneren kan dan altijd later nog. Als er voor u geen bevredigend antwoord komt. U kunt natuurlijk ook de abonnementen opzeggen, met inachtneming van de opzegtermijn.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2015 om 12:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sportscholen mogen ja hun aboprijzen verhogen per een bepaalde datum. Maar u mag per die datum per direct opzeggen zonder verdere consequenties. Het is geen eenrichtingverkeer.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2015 om 12:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo judith2015,

.... eisen om het oude bedrag te betalen?....
Je hebt natuurlijk niets te eisen.
Het is overigens niet correct van de sportschool om zonder aankondiging de tarieven te verhogen.
Je kunt je abonnement nu opzeggen als je het niet eens bent met die verhoging hoeft daarbij niet te wachten totdat je abonnementsperiode afgelopen is.
Storneren l;evert wellicht alleen maar problemen op. Zou dit niet doen voor zo'n luttel bedrag.

Sport ze.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2015 om 12:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op donderdag 6 aug 2015, 12:05: Hallo judith2015,

.... eisen om het oude bedrag te betalen?....
Je hebt natuurlijk niets te eisen.

Sport ze.

Nou nou, dat is nogal snel gezegd.

Wat zegt consuwijzer hierover?

Prijsverhoging binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst

Verhoogt de ondernemer de prijs binnen drie maanden nadat u het abonnement hebt afgesloten? Dan kunt u altijd de overeenkomst ontbinden. De overeenkomst stopt dan, en u mag uw (resterende) abonnementskosten terug vragen.

Kijk in de algemene voorwaarden of de ondernemer zijn prijzen tussendoor mag verhogen. Bepaal voor uzelf of de prijsverhoging redelijk is. Vindt u de prijsverhoging niet redelijk? Bespreek dit dan eerst met de ondernemer. Vraag of u de oude prijs mag betalen. Heeft de ondernemer in de algemene voorwaarden niets geregeld of staat er een onredelijke voorwaarde in? En wijzigt hij de prijs toch? Dan kunt u de overeenkomst ontbinden. Het abonnement stopt dan, en u mag uw (resterende) abonnementskosten terug vragen.

Laat de ondernemer u niet weten dat de prijs wijzigt? Dan kunt u eisen dat u de oude prijs betaald. Komt u er mondeling niet uit? Dan kunt u een brief sturen naar de ondernemer.

er valt nog veel meer over te lezen.

klik HIER

Als u het voor uw situatie onduidelijk vindt dan kunt u bellen met consuwijzer

Ik zou overigens niet schrijven naar de sportschool, maar een mail sturen als u het er niet mee eens bent. Ga ook niet zomaar storneren en dan zelf het bedrag overmaken. Meestal wordt die nieuwe betaling onvindbaar. Eerst in gesprek raken met de ondernemer en dan zien wat u verder kunt doen.

Mocht u toch op eigen houtje gaan betalen, vergeet dan niet het betalingskenmerk/klantennummer te vermelden in uw overschrijving.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2015 om 23:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lieve mensen, bedankt voor jullie reacties. Jullie hebben mij geholpen vooral de informatie van Zoekster heeft mij veel informatie gegeven. Ik ga morgen in gesprek met de sportschool.
Bedankt!

ve
door verwijderd - Aug 7, 2015 om 00:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

judith2015 schreef op donderdag 6 aug 2015, 23:45: Lieve mensen, bedankt voor jullie reacties. Jullie hebben mij geholpen vooral de informatie van Zoekster heeft mij veel informatie gegeven. Ik ga morgen in gesprek met de sportschool.
Bedankt!

Natuurlijk geeft @zoekster de beste info, maar, even realistisch, gaf al aan dat je eerst even een gesprek(je) moest aangaan met de sportschool, alvorens.....

ve
door verwijderd - Aug 7, 2015 om 11:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waar heeft TS gemeld dat de prijsverhoging is ingegaan binnen 3 maanden van het afsluiten van het contract.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2015 om 11:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

jugendstil schreef op vrijdag 7 aug 2015, 11:10: Waar heeft TS gemeld dat de prijsverhoging is ingegaan binnen 3 maanden van het afsluiten van het contract.

Nergens, die informatie diende voor het geval het contract binnen 3 maanden van afsluiten was.

Ik had wel even duidelijker mogen neerzetten dat de informatie vanaf 'Kijk in de algemene voorwaarden enz...." onder het kopje
Wat kunt u doen als u het niet eens bent met de prijswijziging?
valt. Dat heeft niets meer met de 3 maanden te maken, maar met een gewone prijsverhoging.

De link is echter wel helemaal duidelijk.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2015 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee hoor u mag gewoon betalen het is geen extreme verhoging.
Echter kan u wel bezwaar maken omdat u meer moet betalen dan u man en dat is discriminatie of u moet een ander soort abonnement hebben.
Wel kan u opzeggen wanneer er andere en voor u bezwarende voorwaarden worden gesteld bv dat u nu geen eigen drinken of handdoeken mee mag nemen wat voor heen wel zou hebben gemogen.