bv
door bvaanholt Oct 1, 2015 om 18:37
Geldzaken & recht

ABP

volgend jaar word ik 65 jaar. de drie pensioenen die volgend jaar gaan lopen gaan er twee in op 01-09-2016 alleen het ABP doet moeilijk en laat het pensioen ingaan in de maand dat ik 65 jaar word 01-03-2016 nu is mijn vraag aan u is hier nog iets aan te doen .
Tot 1 september krijg ik gewoon een WAO uitkering.
En nu ben ik bang dat ik minder zorg en huur toeslag ga ontvangen

780 4 Rapporteer

getty
door getty - Oct 1, 2015 om 19:20
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Toeslagen worden berekend op een totaal jaarinkomen , dan maakt het toch niet uit of het in maart of september betaald gaat worden?

Wordt het een afkoop, dan kunt u voor de huurtoeslag beroep doen op een bijzonder inkomen zodat de afkoop buiten beschouwing wordt gelaten.

tijger1
door tijger1 - Oct 1, 2015 om 20:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het maakt helemaal geen verschil in welke maand de pensioenen tot uitkering komen, maar juist bij het ABP kan de datum wel uitgesteld worden. De loonheffing wordt ook over het hele jaar herrekend.

En uw WAO loopt door tot de AOW.

Voor de toeslagen is het jaar inkomen van belang. Let dus op, als uw pensioenen samen hoger worden dan nu de WAO dat u dat tijdig aan de belastingdienst doorgeeft, zodat de hoogte van de toeslagen kan worden aangepast.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 2, 2015 om 00:11
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U wilt dus wel meer inkomsten en de toeslagen behouden, ja het is het een of het ander u zal dus minder aan toeslagen krijgen als dat dus voor u totale inkomsten gelijk blijft maak het niets uit maar regels zijn hiervoor gemaakt om alleen maar toeslag te krijgen om een redelijk bestaan te creeren.

door 1953 - Oct 2, 2015 om 01:55
3725 Antwoorden / 95 Vragen

U bent bang om daarmee financieel fiscaal gestraft te worden?

Hebben die andere twee pensioenen betrekking op uw eventuele ingangsdatum van uw AOW?