hi
door hilmie Feb 10, 2010 om 12:42
Geldzaken & recht

Achterhaalde korting bij leenbakker

Hallo,

6 febr10 hebben we gordiojnen besteld bij leenbakker. We moesten een aanbetaling doen. De levering duurt ongeveer 2 wkn. Nou zagen we in de folder die 7 feb. in is gegaan dat er op diezelfde gordijnen 40% korting zit. Kunnen wij hier nog wat mee? we vinden het niet echt fatsoenlijk dat ze ons een dag van te voren hier niet van op de hoogte hebben gesteld.

Vriendelijke groet,

Mevr.de Buck

8249 6 Rapporteer

marcel75
door marcel75 - Feb 10, 2010 om 12:46
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Dat is het risico van het vak. Het had ook andersom kunnen zijn. Had u dan het hogere bedrag willen betalen? Waarschijnlijk niet. U hebt namelijk een koopovereenkomst gesloten tegen een bepaalde koopprijs (namelijk de op dat moment geldende koopprijs). En die overeenkomst is gewoon geldig.

U kunt altijd de vraag stellen bij Leenbakker, maar of u de korting krijgt is afwachten. Let trouwens op: vaak gelden die kortingen niet voor op maat gemaakte gordijnen.

sk
door skyjack - Feb 10, 2010 om 14:20
121 Antwoorden / 0 Vragen

Kort gezegd kan je hier inderdaad niets mee doen, maar mogelijk is dit nog helemaal niet zo nadelig als u zelf denkt.

Vaak biedt Leen Bakker gratis maken op de normaal geprijsde gordijnen. Bij de afprijzing moet de klant zelf de maakkosten betaling. De stof kan dan wel veel goedkoper zijn, maar uiteindelijk kan je toch duurder uit zijn.

getty
door getty - Feb 10, 2010 om 15:17
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Vaak weten de verkopers niet wat er in de folder komt te staan, dus het is mogelijk geen kwade wil geweest. Ga gewoon eens met ze in gesprek, misschien krijgt u nog wat korting uit coulance.

testcase
door testcase - Feb 10, 2010 om 22:54
189 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind het zeker niet ongepast. En ik zou zeggen vragen staat vrij...
Wie weet, maar recht heeft u nergens op.

gw
door gwdb - Dec 30, 2011 om 17:30
8 Antwoorden / 1 Vragen

Een nette winkel vertelt u van te voren dat de stof in de winkel goedkoper wordt, zeker als deze nog eens bestelt moet worden, kijkt u eens op internet met klachten en Leen Bakker, ze halen de laagste score in hun branche (75% wordt niet opgelost), dus naar een andere winkel als dat nog kan. U kunt ook uw geld terugvragen en dan de stof alsnog direct met 40% proberen te kopen, als ze hem weer op voorraad hebben dat moet toch kunnen.

edrick3
door edrick3 - Dec 30, 2011 om 17:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gwdb,

Al eens naar de datum van dit topic gekeken?

Beetje 'mosterd na de maaltijd'!