wn
door wnn526358 Nov 25, 2014 om 16:12
Winkels & webshops

Achternaam

Had 24-11-2014 contact met klantenservice Karcher Nederland. Ik wilde weten met wie ik sprak en kreeg alleen haar voornaam, ook niet na lang aandringen. Ik heb wel mijn naam adres en emailnummer opgegeven. Is deze medewerkster verplicht haar achternaam prijs te geven

15272 16 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

emcede
door emcede - Nov 25, 2014 om 16:19
960 Antwoorden / 4 Vragen
0

Nee. Als iemand spreekt namens het bedrijf waarvoor hij/zij werkt heb je daar niets aan, behalve dan om binnen het bedrijf aan te geven wie je gesproken hebt. En als daarbij de voornaam voldoende is dan houdt het op.

Wat wilt u met de kennis van de achternaam?

pi
door pieterwolters - Nov 25, 2014 om 17:05
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bij veel bedrijven doen ze dat bewust om te voorkomen dat hun medewerkers buiten werktijd worden lastig gevallen door "klanten".

mahadma
door mahadma - Nov 25, 2014 om 17:22
11540 Antwoorden / 51 Vragen
0

Het is inderdaad gebruikelijk dat alleen de voornaam genoemd. En ze hoeven dat ook niet te doen als dat de bedrijf die politiek volgt. Heb je een probleem, kom je er niet uit, vraag dan naar de manager of hogere in rang, die noemt wel zijn/haar naam of hoofd service afdeling.

gerdamarijke
door gerdamarijke - Nov 25, 2014 om 18:37
330 Antwoorden / 15 Vragen
0

Ik heb aantal jaar geleden bij een telemarketing bedrijf gewerkt. Daar heetten we allemaal Mevrouw van Arnhem. Hiermee beschermde het bedrijf de identiteit van de medewerksters. Wij konden dus met gerust hart onze naam geven: mevrouw van Arnhem ;-)

valerius-2
door valerius-2 - Nov 26, 2014 om 00:02
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Alleen de firma naam is nodig om die te geven. Als u een klacht heeft dan geeft u gewoon aan dat de telefoniste wel weet aan wie de klacht is door gegeven.

wi
door wimkep - Nov 26, 2014 om 11:34
16 Antwoorden / 1 Vragen
0

Er zijn bedrijven met callcenters of helpdesks op verschillende locaties. Ik heb enkele keren ondervonden dat ik meerdere keren contact moest opnemen met een bedrijf, waarbij ik dan als antwoord kreeg als ik de voornaam noemde :" Die persoon ken ik niet" of :" Er werken hier drie collega's die Jan heten, weet u een achternaam "?
Het argument dat medewerkers privé lastig gevallen zouden worden lijkt mij niet valide, omdat ik met een naam nog geen adres heb.

crewmember
door crewmember - Nov 26, 2014 om 12:10
1040 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=wimkep schreef op woensdag 26 nov 2014, 11:34]Er zijn bedrijven met callcenters of helpdesks op verschillende locaties. Ik heb enkele keren ondervonden dat ik meerdere keren contact moest opnemen met een bedrijf, waarbij ik dan als antwoord kreeg als ik de voornaam noemde :" Die persoon ken ik niet" of :" Er werken hier drie collega's die Jan heten, weet u een achternaam "?
Het argument dat medewerkers privé lastig gevallen zouden worden lijkt mij niet valide, omdat ik met een naam nog geen adres heb.

Sorry hoor, maar met de huidige informatie kan je met een naam binnen een paar minuten een adress achterhalen op internet.

Ik vind het 100% verantwoord dat ze geen achternamen noemen. je weet nooit wat voor gefrustreerde idioot er belt.

bokskabouter
door bokskabouter - Nov 26, 2014 om 12:38
32 Antwoorden / 4 Vragen
0

Nee. Sterker nog: U bent op geen enkele manier hiertoe bevoegd, tenzij u uit hoofde van uw beroep en in functie van opsporingsambtenaar handelt, hiernaar te vragen. Als u klachten heeft kunt u dit (schriftelijk) aan het betreffende bedrijf met onder vermelding van dag en tijdstip melden en de leiding van het bedrijf hoort dan in staat te zijn om te bepalen welke medewerk(st)er het gaat en dan nog is het bedrijf niet verplicht de naam etc te geven. Het is zelfs verboden om zonder toestemming van de betreffende persoon de naam enz. prijs te geven. Ik begrijp overigens niet wat Karcher met 'levensmiddelen en voeding' te maken heeft, tenzij u op gezette tijden één van hun producten als menu op uw bord heeft staan.

ma
door manwijf - Nov 26, 2014 om 12:58
574 Antwoorden / 1 Vragen
0

Het geven van je naam hoeft helemaal geen problemen op te leveren, is mijn ervaring. Als je de klant serieus neemt, correct te woord staat en zn probleem oplost, heb je niets te vrezen. Hij zal hooguit nog eens naar je vragen. So what.

Het is punt is, dat veel klanten van het kastje naar de muur gestuurd worden. Steeds maar weer je verhaal opnieuw doen aan een onnozele hals zonder kennis van zaken wekt irritatie op. Ik heb zo vaak een minder leuke boodschap gebracht, maar wel met een goede uitleg en altijd fatsoenlijk. Nooit geen probleem gehad. Ze zetten tegenwoordig hun hele hebben en houwen op internet, maar je achternaam is een probleem, tjonge jonge...

h19l49
door h19l49 - Nov 26, 2014 om 13:20
121 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bij veel bedrijven krijg je ook de achternaam van degene die je aan de lijn hebt, vind ik persoonlijk ook wel prettig overkomen en dat daar gevolgen aan vast kunnen zitten voor de persoon vind ik lichtelijk overdreven zoals iemand hier weergeeft.
Die persoon zal maar Jansen heten en dan is hij makkelijk te traceren?, succes.

labren
door labren - Nov 26, 2014 om 13:51
862 Antwoorden / 0 Vragen
0

nee is ze niet verplicht omdat zij namens een zaak praat, ze hoef alleen de naam van de zaak te zeggen

dr
door driftkikker - Nov 26, 2014 om 16:08
19 Antwoorden / 13 Vragen
0

Ik vraag altijd naar de achternaam. Echter...dat zegt niet alles. Ik had afgelopen maanden veelvuldig de KPN nodig, vroeg dan naar de naam. Belde ik weer, zelfs de volgende dag, kenden ze die naam niet. Reden:""u kunt kontakt hebben met collega's uit het hele land en die kennen we echt niet"., kennelijk ook geen lijst met namen van collega's.Och ja: de tijden zijn veranderd, veel is erg onpersoonlijk geworden.

bokskabouter
door bokskabouter - Nov 26, 2014 om 16:59
32 Antwoorden / 4 Vragen
0

Sommige antwoorden verbazen mij. Het gaat er om of de betreffende persoon VERPLICHT is zijn/haar hele een hebben aan een (boze ??) klant kenbaar te maken want het antwoord hierop is simpel: NEE !! Alle antwoorden (b.v. op basis van vrijwilligheid) doen niet ter zake: dus MAG de betreffende persoon dit 'prijsgeven' ? JA. Mag je hierom vragen ?? JA. Is de betreffende persoon (en/of zijn werkgever) hiertoe verplicht ?? NEE !! Dus wat u ook vraagt en wat een betreffende persoon ook antwoord het doet er niet toe: Je mag alles vragen maar tot antwoorden is niemand verplicht, zelfs niet bij de rechter. Ooit van zwijgrecht gehoord ?? En als dit bij de rechtbank geldt waarom zou dit niet in de een of ander supermarkt gelden ??

pi
door pieterhen - Nov 26, 2014 om 17:41
6 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bij ons op het bedrijf zeggen we alleen de voornaam. Bij ons bedrijf kunnen ze altijd nagaan met wie de klant gesproken heeft, omdat we altijd een order aanmaken, ook al wordt die geannuleerd. Een collega heeft vervelende ervaringen met het noemen van haar naam en achternaam.

wimmi20
door wimmi20 - Nov 26, 2014 om 21:03
2154 Antwoorden / 7 Vragen
0

De vraag is : MOET een naam worden gegeven ?
Het antwoord is heel simpel : alles wat je moet, of niet mag, staat beschreven in het wetboek.
En voor de rest moet niks.
Zelfs niet als het een moetje is.

il
door iljaha - Nov 27, 2014 om 00:28
179 Antwoorden / 3 Vragen
0

Grappig toch: ik werk bij een gemeente en ben gestopt met mijn voornaam noemen. Kreeg te veel gejij en gejou en grote rot smoelen. Ik ben mevrouw tot IK zeg dat ik een voornaam heb. Hier heeft de vraagsteller niets aan natuurlijk, maar valt me wel op. Integriteit?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Sp
Sportfan1998 - Apr 24, 2024 om 07:51
Huishouden & energie

Onderbuurman haalt stroom eraf

Mijn onderbuurman haalt mijn stroom en warm water eraf omdat hij last heeft van mijn normale woongeluiden. Hij is mij echt aan het wegpesten. 2 dagen geleden heeft hij mij 12 uur zonder gelaten. Als ik aanklop doet hij niet open en de verhuurder wil niks doen en vindt dat ik dit zelf maar moet oplossen.  Alleen de onderbuurman heeft toegang tot de meterkast.
Wat kan ik doen en bij wie kan ... Lees meer

Pa
Paulus1234 - Apr 24, 2024 om 17:46
Huishouden & energie

Energie label

Ik heb 1,5 jaar geleden voor € 400,- een energielabel laten maken, nu heb ik naar aanleiding van dit label extra energie besparende maatregelen laten aanbrengen.
Nu wil ik graag m'n label laten aanpassen.
Wat schetst mijn verbazing dat ik weer een nieuwe  "enegrie" rapport moet laten maken om een nieuwe label te krijgen, en dus weer moet betalen, klopt dit wel?

Je zou to ... Lees meer

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer